Jos hotellina on Royal Decameron golf niin sijaiseeko se malaria alueella ja jos sijaitsee, kumpaa malaria lääkettä suositellaan syötäväksi?
Malariasta
10
2182
Vastaukset
- _Heli_O
Panamaan käy Heliopar-merkkinen lääke, on halvin kolmesta vaihtoehdosta n.8€. Syödään 2kpl kerralla viikossa, viikko ennen ja neljä viikkoa jälkeen matkan. Ja tietysti matkalla myös.
- kiertomatka 07
Viime talvena oli kiertomatkalla ja silloin suositus ko. reissulle oli Lariam. Lääkäri tarkasti asian jostakin ohjeistuksesta.
Tosin ryhmässä oli varmasti lähes kaikkien lääkkeiden syöjiä ja jolle kulle oli kerrotttu, että ei tarvita koko lääkitystä. - Hölmöhomma
kiertomatka 07 kirjoitti:
Viime talvena oli kiertomatkalla ja silloin suositus ko. reissulle oli Lariam. Lääkäri tarkasti asian jostakin ohjeistuksesta.
Tosin ryhmässä oli varmasti lähes kaikkien lääkkeiden syöjiä ja jolle kulle oli kerrotttu, että ei tarvita koko lääkitystä.Mielestäni malaria lääkitys hölmön hommaa kun ei se sitten suojaa kummiskaan kokonaan malarialta vaikka söisit mitä tahansa kuureja. Keltakuumerokotuksen minä ja perheeni otamme vain.
- vatsatauti intiasta
Hölmöhomma kirjoitti:
Mielestäni malaria lääkitys hölmön hommaa kun ei se sitten suojaa kummiskaan kokonaan malarialta vaikka söisit mitä tahansa kuureja. Keltakuumerokotuksen minä ja perheeni otamme vain.
rokotuskeskuksen lääkäri näytti kartalta (11/07)että yhdistelmämatkalla ei mennä kummallekkaan panaman malaria-alueista, joista muuten toisella toimii toinen lääke ja toisella toinen...
kiertomatkalle menevät taitavat Bocas del torossa kyllä olla toisella niistä alueista, tosin tämä muisti kuva ei ole 100% varma kun ei koske meitä... - yhdistelmällä olleena
vatsatauti intiasta kirjoitti:
rokotuskeskuksen lääkäri näytti kartalta (11/07)että yhdistelmämatkalla ei mennä kummallekkaan panaman malaria-alueista, joista muuten toisella toimii toinen lääke ja toisella toinen...
kiertomatkalle menevät taitavat Bocas del torossa kyllä olla toisella niistä alueista, tosin tämä muisti kuva ei ole 100% varma kun ei koske meitä...Jokainen arvioi oman riskinsä matkansa ja harrastustensa mukaan, mutta itse ajattelin niin että malariaa levittävät hyönteiset eivät tunne maakuntien rajoja. Lisäksi Panama on kuitenkin pinta-alaltaan varsin pieni maa. Lariamilla (joka tehoaa teoriassa jotenkin kaikkiin malariatyyppeihin) on tosi ikäviä sivuvaikutuksia joillakin.
Pelkkään rannan All Inclusiveen ei malarialääkitystä kuitenkaan tarvita. Itse mietin yhdistelmälomallekin kuuria tosi pitkään, mutta en nyt maassa käyneenä kadu yhtään että otin sen.
Me menimme sademetsään, syötimme apinoita jne. ja nilkat oli vielä Suomessakin hyönteisten puremilla (lahkeista huolimatta). HArkitsemamme kilometrien vaellus jäi kiireessä tekemättä, mutta olisi ollut ikävä haikailla sellaisesta paikan päällä ilman lääkitystä. Hyönteisiä oli myös ravintolassa ja pimeällä ei edes näe mikä syö. Toisin kuin Suomessa, Panamassa hyttyset eivät pidä minkäänlaista ääntä.
Mutta jos et ole Suomessakaan mikään luonnossa liikkuja, et ole sitä Panamassakaan. Tällöin lääkitys on varmasti ihan turhaa.
Sen sijaan vatsataudit eivät ole Panamassa mikään ongelma. All Inclusiven mätöt eivät kaikille sovi, ja niistä vatsa voi oirehtia. Itse sain vatsataudin tosin vasta Suomessa, suomalaisesta ruoasta. - vatsatauti intiasta
yhdistelmällä olleena kirjoitti:
Jokainen arvioi oman riskinsä matkansa ja harrastustensa mukaan, mutta itse ajattelin niin että malariaa levittävät hyönteiset eivät tunne maakuntien rajoja. Lisäksi Panama on kuitenkin pinta-alaltaan varsin pieni maa. Lariamilla (joka tehoaa teoriassa jotenkin kaikkiin malariatyyppeihin) on tosi ikäviä sivuvaikutuksia joillakin.
Pelkkään rannan All Inclusiveen ei malarialääkitystä kuitenkaan tarvita. Itse mietin yhdistelmälomallekin kuuria tosi pitkään, mutta en nyt maassa käyneenä kadu yhtään että otin sen.
Me menimme sademetsään, syötimme apinoita jne. ja nilkat oli vielä Suomessakin hyönteisten puremilla (lahkeista huolimatta). HArkitsemamme kilometrien vaellus jäi kiireessä tekemättä, mutta olisi ollut ikävä haikailla sellaisesta paikan päällä ilman lääkitystä. Hyönteisiä oli myös ravintolassa ja pimeällä ei edes näe mikä syö. Toisin kuin Suomessa, Panamassa hyttyset eivät pidä minkäänlaista ääntä.
Mutta jos et ole Suomessakaan mikään luonnossa liikkuja, et ole sitä Panamassakaan. Tällöin lääkitys on varmasti ihan turhaa.
Sen sijaan vatsataudit eivät ole Panamassa mikään ongelma. All Inclusiven mätöt eivät kaikille sovi, ja niistä vatsa voi oirehtia. Itse sain vatsataudin tosin vasta Suomessa, suomalaisesta ruoasta.Kansanterveyslaitoksen sivulta suoraan:
Panama
Keltakuume
Osassa maata esiintyy keltakuumetta. Rokotusta suositellaan kaikille Chepon, Dariénin ja San Blasin maakuntaan meneville matkailijoille. Rokotettujen on hyvä pitää todistus rokotuksesta mukana.
Malaria
Vähäinen malariariski. Enimmäkseen hyvänlaatuista P. vivax -malariaa esiintyy ympäri vuoden kolmessa maakunnassa: Bocas de Toro (länsiosassa), Darién ja San Blas (itäosassa). Muualla maaseudulla ei ole merkittävää tartuntavaaraa. Klorokiiniresistenssiä on raportoitu Panaman kanavan itäpuolella. Malarian lääke-ehkäisy yövyttäessä useampi yö riskialueilla: länsiosassa klorokiini (Heliopar); itäosassa meflokiini (Lariam) TAI atovakoni proguaniili (Malarone) TAI doksisykliini.
Kaikille suositeltava rokotesuoja
Kurkkumätä-jäykkäkouristus (dT), MPR, hepatiitti A
Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja
Keltakuume, hepatiitti B, lavantauti - llliillll
kiertomatka 07 kirjoitti:
Tosin ryhmässä oli varmasti lähes kaikkien lääkkeiden syöjiä ja jolle kulle oli kerrotttu, että ei tarvita koko lääkitystä.Pari frendiä sai aika kovia sivuoireita tuosta Lariamista, toinen flippas aika pahastikin. Sai halluja ja raivareita.
- myös yhdistelmämatkailija
yhdistelmällä olleena kirjoitti:
Jokainen arvioi oman riskinsä matkansa ja harrastustensa mukaan, mutta itse ajattelin niin että malariaa levittävät hyönteiset eivät tunne maakuntien rajoja. Lisäksi Panama on kuitenkin pinta-alaltaan varsin pieni maa. Lariamilla (joka tehoaa teoriassa jotenkin kaikkiin malariatyyppeihin) on tosi ikäviä sivuvaikutuksia joillakin.
Sen sijaan vatsataudit eivät ole Panamassa mikään ongelma. All Inclusiven mätöt eivät kaikille sovi, ja niistä vatsa voi oirehtia. Itse sain vatsataudin tosin vasta Suomessa, suomalaisesta ruoasta.Minä en lääkitystä syönyt eikä sitä lääkäri myöskään suositellut. Olin yhdistelmälomalla, jolta paluu oli itsenäisyyspäivänä. Gamboassa oli hyttysiä hieman, mutta niitäkin mielestäni paljon vähemmän kuin Suomessa eikä alueella ole edes malariaa. Hyttyskarkoite mielestäni riittää.
- herala
llliillll kirjoitti:
Pari frendiä sai aika kovia sivuoireita tuosta Lariamista, toinen flippas aika pahastikin. Sai halluja ja raivareita.
haastattelin just kahta kaverusta, toinen oli syönyt tuon lariamin ja toinen helioparin...mitään merkittäviä sivuoireita ei ollut ilmennyt kummallakaan... mut sitten kun kuuluu aina välillä aika kamaliakin juttuja noista s. oireista eli ***jos söit malaria kuurin nii minkä merkkisen ja saikko nää oireita ???? mimmosia????
- aijala
herala kirjoitti:
haastattelin just kahta kaverusta, toinen oli syönyt tuon lariamin ja toinen helioparin...mitään merkittäviä sivuoireita ei ollut ilmennyt kummallakaan... mut sitten kun kuuluu aina välillä aika kamaliakin juttuja noista s. oireista eli ***jos söit malaria kuurin nii minkä merkkisen ja saikko nää oireita ???? mimmosia????
Minuakin kiinnostaisi tietää, kuinka moni yhdistelmämatkalaisista on syönyt malariakuurin.
Jos olit pelkkien hyttyskarkotteiden varassa matkalla, niin ostitko ne jo suomesta vai paikanpäältä.
Eräs tuttavani oli saanut myös jokinlaisia hallusinaatioita tuosta larimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391