Onko kukaan muuten tilannut pelkkää hirsirunkoa omilla piirrustuksilla näiltä Suomen hirsitalofirmoilta?
Kiinnostaa vaan tietää, että olisiko varteenotettava vaihtoehto.
hirsirunko
11
2989
Vastaukset
- koska tehtaan
pitää tällöin saada rungosta enemmän kun muu myynti jää pieneksi.
- paskan jauhanta
koska kyllä saa.
Alkuperäiselle kysyjälle
Kiinnostuitko asiasta? Jos niin laita joku maili osoite niin voin kertoa tarkemmin. Enkä tosiaankaan ole minkään "talon" edustaja.
Tänne en laita ohjeita (miten parhaiten pärjäisit), koska suurin osa keskusteluista on ollut ala-arvoista amatöörien löpinää, enkä todellakaan jaksa alkaa kinaamaan asiasta...kuin asiasta...
- pieneltä
Omilla piirustuksilla.
Hinta tulee halvemmaksi kuin suurelta, koska jää pois mainos-myyntimies-ym kulut!!!!
Tarkasta yrityksen tiedot, onko verollinen, luotettavuutta mitataan sillä ja vaadi pankkitakaus jos jotain maksat ennekuin paketti on tontillasi.- utedass
Olen pienten hirsitalotoimittajien kanssa kuullut eri versioita siitä onko markkinointi kulu vai ei. Jotkut on sitä mieltä, että kallista on kun käydään asiakkaan kanssa monivaiheiset tarjouskierrokset, edullisempaa olisi jos asiakas tulee valmiilla kuvilla ja sanoo, että tosta tehdään. Toisaalta olen antanut itseni ymmärtää, että yleensä tarjouskierrosten aikana asiakas saadaan ostamaan enemmän kuin hän kuvitteli tai jopa halusi ostaa.
- kannattaa.....
ostaa se runko. juuri sitä ne haluaa tehdä. ei muuta!
- tekijä-omistajat
kun takana on kylän vauraat turkistarhaajat jotka sijoittaa varallisuuttaan hirsibisnekseen.
- Hirsi Pete
mökki kaikin mukavuuksin?
- völjari
Käsinveistetyn teetättäminen on kallista, kaikin puolin kallista, vaikka olisi omat puut.
Paras hirsi on minusta 3"-5" höylähirsi, mäntyä, sydämmestä halkaistua, ei mitään liimaamalla lankuista väännettyä 'lamellia'. Tosin, jos ja kun vielä mökille teen aitta-varaston jossakin vaiheessa, se tehdään sahakylisestä nelituumaisesta. Mutta sellaisesta mihin kutteri on vetänyt varauksen ja mahdollisesti pontin.
- lähes valmis
Meillä loppusuoralla "omamalli" johon kehikko
kantavat rakenteet tuli toimituksessa , muut olen hannkinut suoraan.Talossa on n. 150 neliöä
ja näyttää ettei se ainakaan kalliimmaksi tule
kuin valmiit paketit.
Muutama vinkki: pohjakuva olisi hyvä olla mahdollisimman valmis tarjouspyyntövaiheessa ,
siis pitäisi tietää mitä haluaa.
Valitse sellainen toimittaja jolla on kokemusta ettei tule ongelmia ratkaisujen suhteen.= Ammattitaitoinen suunnittelija ja kokemusta ratkaisuista.
Yritä sopia että suunnittelija laskee sinulle
tarvike listan ja tekee listan ovista ja ikkunoista =helpottaa elämää rakennusvaiheessa- völjari
Niinkuin toisaalla jo kirjoitin: Piirrä hepposta paremmat tarjouspyyntökuvat!
Minä olen tehnyt niin, että olen piirtänyt tietokonekuvat siitä mitä haluan ja listannut vielä vähimmäisvaatimuksia ja tietoja pystytyspaikasta. Sitten tarjouspyyntökierros. Minun kolmesta hirsirakennuksesta kaksi on tehty näin, tosin ideoita on tietysti haettu "toisten valmiista".
Jos on ihan amatööri, kannattaa lueskella peruskäsitteiden takia joitakin hirsirakentamisen / mökkirakentamisen oppikirjoja ja tehdä vaikka "koetarjouskierros" höyläämöille, joilta ei aio ostaa. Tarjouksista voi havaita ja oppia paljon asioita, joilla sitten voi optimoida lopullista tarjouspyyntöään.
aikanaan ollut pystyttämässä hirsikesämökkiä joka on tilaajan itse suunnitelma.
Pysyy siis tilaamaan. Todennäköisesti firma jolta tilaat sen, liittää myös tilaamasi hirsikehikon valikoimaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5258884Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1606134Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3595155Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli664739Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s984341Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664043SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1843922- 911848
- 1031394
- 47959