Kuka muistaa nähneensä n. 50-luvun keittiössä kaapiston alareunaan kiinnitetyn lokerikon, jossa oli useita LASISIA jauho- tai sokerikaukaloita? Ruotsalaista alkuperää, luulen. Ainakin pohjassa lukee IDEAL. "Kaukalo" on tuskin oikea nimitys, mutta en muutakaan keksi. Jos joku tietää oikean nimen, niin olen kiitollinen avusta. Tarvitsen kaksi pientä kaukaloa (ilmeisesti mausteille tarkoitetut), mutta koska oikea hakusana puuttuu, saan vastaukseksi vain erilaisia posliiniastioita. Hyllystöön kuuluu lisäksi pullo, jonka korkista olen myös kiinostunut.
Lasinen jauhokaukalo
Svea-mamman perintöä?
1
482
Vastaukset
- ttttttt
uskoisin että Ikeassa on kaukaloita,mutta purkin kansia jossa on lasi,sellaisia tahtoisin minäkin jostakin löytää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2694871Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii883344- 423178
- 472553
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451817- 971620
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971418- 101048
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441025- 701017