Jouduin tässä asentamaan fedoran uusiksi ja jostain syystä se ei nyt anna käyttää yumia.
Ilmottaa vaan että:
Existing lock /var/run/yum.pid: another copy is running as pid 2693.
Another app is currently holding the yum lock; waiting for it to exit..
Kuinka pääsen tästä eteenpäin.
Luulen että ongelma voi johtua siitä että ruksasin asennuksessa sen "lähetä tietoja"
mutta en ole varma. Ei tämä ilmoita päivityksistäkään mutta en pääse myöskään asentamaan
ohjelmia.
Yumin kanssa ongelmia
3
376
Vastaukset
- metusalem-1
sulla on automaattinen päivitys jäänyt jumiin.
Sovellukset->Järjestelmätyökalut ->Järjestelmänvalvonta
sieltä id 2693 hiiren oik. puol. näppäimellä tapa
tai
arvaan sulla on automaattinen update päällä
jos et käytä niin :
järjestelmä->ylläpito->palvelut melkeinen
alinpana on yum-updatesd pysäytä se ja
ota koukku pois ja tallenna tiedosto.
käynnistä vehkeesi uudestan.
Itse käytän yumex palikkaa päivityksiin silloin kun itse haluan päivitellä/
asennella softaa.- yritys käyttää
"järjestelmä->ylläpito->palvelut melkeinen
käynnistä vehkeesi uudestan."
Tuo ratkaisi ongelman. Tosin luin neuvosi hätäisesti ja meinasin että ei toimi tämäkään neuvo. Kunnes huomasin viimeiset kolme sanaa. Johan alkoi toimimaan ja nyt on hieno käyttis mulla. - metusalem-1
yritys käyttää kirjoitti:
"järjestelmä->ylläpito->palvelut melkeinen
käynnistä vehkeesi uudestan."
Tuo ratkaisi ongelman. Tosin luin neuvosi hätäisesti ja meinasin että ei toimi tämäkään neuvo. Kunnes huomasin viimeiset kolme sanaa. Johan alkoi toimimaan ja nyt on hieno käyttis mulla.Tossa sulle vielä vähän lisää Services hommista
jos sulla on tavallinen työasema, etkä tarjoa palveluja
muille niin kannattaa karsia turhia palveluita veks. Ole tarkkana.
http://www.mjmwired.net/resources/mjm-services-f8.html
Heti alussa varoitetaan tärkeimmistä mitä ei missään tapauksesa saa disabloida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1165205Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1844446Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1764380Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik1023597Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast293344Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa463221Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi163206Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153099Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL582965Persut ne lomailee veronmaksajien piikkiin
Nämä rötösherrat kyllä putoavat onneksi eduskunnasta. Ja kuten Marin maksoi aamupalansa, niin nämä reissut pitää periä m242426