Olen romani ja olin viime vuonna töissä

trei 0001

Olen romani ja olin viime vuonna töissä

16

1071

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vjuyg

      no mitä kävi? jäitkö eläkkeelle?

      • Ihanko totta??

        VAU! Sepäs hienoa!! Nyt olekin tehnyt osas tässä maassa joten jää ihmeessä eläkkeelle!


      • Kaisaniemen Kake
        Ihanko totta?? kirjoitti:

        VAU! Sepäs hienoa!! Nyt olekin tehnyt osas tässä maassa joten jää ihmeessä eläkkeelle!

        jää vielä veriin,mutta sitten huokasin helpotuk sesta.Sillä sehän oli viime vuonna tuo vakava
        "mielenhäiriö",niin että toipumisen näkymät ovat verrattain hyvät. Pinnistele, pinnistele se
        PALKITAAN KANSANSANELÄKKEELLÄ !!!!!!!!!!

        JOKO ELÄKEPÄÄTÖS ON TULLUT, MUKAVIA ELÄKEPÄIVÄ.

        T. kake


      • suomen yhteiskunta
        Kaisaniemen Kake kirjoitti:

        jää vielä veriin,mutta sitten huokasin helpotuk sesta.Sillä sehän oli viime vuonna tuo vakava
        "mielenhäiriö",niin että toipumisen näkymät ovat verrattain hyvät. Pinnistele, pinnistele se
        PALKITAAN KANSANSANELÄKKEELLÄ !!!!!!!!!!

        JOKO ELÄKEPÄÄTÖS ON TULLUT, MUKAVIA ELÄKEPÄIVÄ.

        T. kake

        vieläkin noin.....kaalosta kun halutaan päästä eroon ja nopiaan ei haluta yhteiskuntalelpoiseksi. Se alkaa jo koulussa luokalta läpäistään vaikkei kirjoitus tai lukutaita ole kohallaan niin läpäistään seuraavalle luokakalle jne sitten onkin jo peruskoulu käyty läpäisty oppimatta yhtikäs mitään...sitten tyrkytetään eläkettä vieläkö se yhteiskunta siellä suomessa toimiin tällein. Kaalosta ei haluta että se tulee yhteiskuntakelpoiseki se on minun mielipiteeni suomen yhteiskunnasta. Kaalo luulee olevansa fiksu että kiittää siitä yhteiskuntaa mutta joskus ne herää siitä. Minusta tämä mitä suomen yhreiskunta tekee on rasismia.


      • näen että
        suomen yhteiskunta kirjoitti:

        vieläkin noin.....kaalosta kun halutaan päästä eroon ja nopiaan ei haluta yhteiskuntalelpoiseksi. Se alkaa jo koulussa luokalta läpäistään vaikkei kirjoitus tai lukutaita ole kohallaan niin läpäistään seuraavalle luokakalle jne sitten onkin jo peruskoulu käyty läpäisty oppimatta yhtikäs mitään...sitten tyrkytetään eläkettä vieläkö se yhteiskunta siellä suomessa toimiin tällein. Kaalosta ei haluta että se tulee yhteiskuntakelpoiseki se on minun mielipiteeni suomen yhteiskunnasta. Kaalo luulee olevansa fiksu että kiittää siitä yhteiskuntaa mutta joskus ne herää siitä. Minusta tämä mitä suomen yhreiskunta tekee on rasismia.

        kirjoitustaito lipsui muuta sattui olemaan koira nenän edessä kun kirjoitin. Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitäni toivottavasti voitte saada selvän.


      • Varkaan Rooli
        suomen yhteiskunta kirjoitti:

        vieläkin noin.....kaalosta kun halutaan päästä eroon ja nopiaan ei haluta yhteiskuntalelpoiseksi. Se alkaa jo koulussa luokalta läpäistään vaikkei kirjoitus tai lukutaita ole kohallaan niin läpäistään seuraavalle luokakalle jne sitten onkin jo peruskoulu käyty läpäisty oppimatta yhtikäs mitään...sitten tyrkytetään eläkettä vieläkö se yhteiskunta siellä suomessa toimiin tällein. Kaalosta ei haluta että se tulee yhteiskuntakelpoiseki se on minun mielipiteeni suomen yhteiskunnasta. Kaalo luulee olevansa fiksu että kiittää siitä yhteiskuntaa mutta joskus ne herää siitä. Minusta tämä mitä suomen yhreiskunta tekee on rasismia.

        Yhteiskunta toimii ja tulee aina toimimaan tuolla tavalla pelkäänpä pahoin.
        Itse en ole romani, mutta olen saanut "varkaan roolin" tässä yhteiskunnassa... pallona heiteltävänä viranomaiselta toiselle ja minne menenkin ei sieltä löydy hyväksyntää tai ennakkoluulotonta asennetta.
        Siihen toiset nöyrtyy ja toiset taistelee vastaan. Itse taistelin joskus, mutta olen nöyrtynyt valtaväestön edessä myöhemmin ja alkanut elämään osaani. Rasismia kaikki ja hyväksyttyä rasismia. Teitä saa sortaa ja niin saa myös minua sillä se on valtaväestön mielestä oikein.


    • Kaisaniemen Kake

      nämä tässä olevat viestit hieman hyymörillä. Kyl lä kaalo pärjää siinä kuin muutkin. Ja ihan mis sä hommassa tahansa,jos on samanlainen koulutus kuin gaajeilla.
      Minun piti lopettaa tsooraaminen kokonaan,kun o lin siinä hommasa niin avuttoman kömpelö ja jäyk käsorminen. Jäin aina phallo ja tulopuolikin jäi miinukselle. Oli pakko vaihtaa alaa ja siinä uu dessa hommassa pärjäsin jo vähän paremmin.Rik kaksi en silläkään ylttänyt (jos ei kokemuksia) lasketa. Minusta tuli viinin ja viinan maistaja ja kovaa hommaa oli sekin, kun ei aina ollut mis tä maistella. Vallankin aamut oli kauheita,ennen kuin vähän pääsi "kuntoon". Nyt olen eläkkeellä siitä hommasta,ja voittopuolena olen saanut soke rintaudin, kuusi vakavaa haimatuleh dusta, huo not hermot, maksan vajaatoiminnan ja pääkään ei ole toiminut vuosiin.Mutta tällaisena on hyvä ol la, kun ei järki paina !
      Ryyppyporukoissa en huomannut rasismia, siellä oltiin veljiä keskenämme ja jaoimme juotavat ja syötävät tasan. Haikeinmielin muistelen vanhoja aikoja. Kaisaniemi oli asuinpaikkani, siitä oli hyvä lähteä aamulla tosi duuniin !

      Nyt ei ne nuoret, nyt ei ne nuoret jnp...

      Kaisaniemen Kake

    • Töissä 26v.

      Olen romani ja olen ollut viimeiset 26 vuotta työelämässä. Et miten niin ihmeellistä????

      • kaisaniemen kake

        monet kaaleet ovat olleet monia vuosikymmeniä sa man työnantajan palvelluksessa, niin kunnallisel la kuin valtiollisellakin sektorilla. Puhumatta kaan yksityis- ja yrittäjäpuolella, ja ovat ol leet pidettyjä ja hyviä työntekijöitä.
        Tässä vain muuten "revittelin" Kaisaniemestä ja siihen tyyliin. Tosin olinhan minä yks näis tä "rotvallisoittajista", mutta se kuului aikaan jolloin ei vielä ollut Hortto Kaalo yhtyeestä e des tietoa.Sitten omakin elämä tasottui ja täy tyi ruveta "oikeisiin" hommmiin ja siinäkin pär jäsin melko mukavasti.En ole mistään jäänyt työn vuoksi paitsi, joka paikkaa olen kerennyt. Ihan lii an kanssa, jos suoraan sanon.

        Joulua tässä odotellaan. Saakohan Kake taas sen Jalokahvi-hooron. Täytyisköhän kirjoittaa tosi-tontulle, että vaihtaisi välillä merkkiä ?

        Joulunodotusta t. kake


    • Valkolainen

      Mä oon valkolainen, enkä ollut töissä viime vuonna. Hakeuduin lääkäriin, koska töiden hakeminen ahdistaa ihan tosissaan. Pelottaa, että en osaa tai ettei minusta pidetä.

      Öisinkin herään, jos mietin että pitäisi mennä töihin. Valvon ja sydän hakkaa.

      • Kaisaniemen kake

        oireet menee ohi, kun menet esim. vaikkapa raken nustyömalle ja katselet jonkin aikaa, kun jätkät purtavat tosi touhussa. Muistutan että sitä täy tyy " siedättää", tiedäthän, vain vähän kerral laan, niin kuin allergialäkityksessä. Älä mis sään tapauksessa mene aamusta.Keskipäivällä, ruo ka-tunnilla on hyvä aika aloittaa työhön tutustu minen ja vain n. 15 min. pätkä kerrallaan, niin sydän oireilut saattavat jäädä sinne, etkä sen jälkeen enää tarvitse tohtorisedän "nitroja", et kä neuvoja.
        Luulen että mielikin tasaantuu ja pakkomielle helpottaa ja päääset painajaisista.Saman voi tie tysti tehdä klo 15.30 kun tehtaan työntekijät työntyvät ihmismassana rautaporteista ulos ulko ilmaan. Liity letkaan,mutta vasta portin ulkopuo lella, niin pääset tunnelmasta osalliseksi ja olet yksi heistä! Kotimatka tietysti taittuu bus silla, ovat onnellisia ja vapautuneita ihmisiä siihen aikaan päivästä kun 8 h-työpäivä on taka napäin.
        Jos nämä konstit ei auta, niin ota yhteyttä insi nööriin,he(yleensä) tietävät mitä silloin tehdä!
        vai onko "peli" kokonaan pelattu ja enää ei ole Toivoa työpaikalla. Uskohan on ottanut jo aikai semmin lopputilin.

        Aloita varovasti, t. kake

        PS Sinulle on tapahtunut se, mitä olen aina pe lännyt Työ on mennyt veriin. Vakava vaiva, myötä tuntoni on sinun puolella.


    • Anonyymi

      false inffo

    • Anonyymi

      Tuttu sana tuo työ. Mie kuulin sen kun Kuopiossa kävin. Miulle sanottiin että mittee työ tiällä teette kun istuksin toripöytällä. Petskot sano. Tietääkö joku mitä se tarkottaa?
      Matkailija Timitri vaan

    • Anonyymi

      Mie oonki kova työmies! Joka päivä leikin petskoa.

    • Anonyymi

      Mie oon romani ja ollu eläkkeellä koko ikäni.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe