Japani

mijuku

Keskustelua japanilaisesta musiikista ja näin japanista muutenkin n____n

Mitäs j-bändejä/artisteja kuuntelette? Kuinka kauan olette kuunnelleet ja mistä sai alkunsa tämä kiinnostus japanilaiseen musiikkiin? Entäpä mitä mieltä olette ylipäätään j-rockista etc..?

Itse kuuntelen moniakin bändejä/artisteja, tässä nyt mm.
- Rentrer en soi
- Noir fleurir
- Kagerou
- The gazette
- Dir en grey
- DéspairsRay
- Ayabie
- Antic café
- Malice mizer
- Moi dix mois
- Miyavi
- Gackt
- Alice nine
- Duel Jewel
- Janne da arc
- Közi
- KuRt
- Lareine
- MUCC
- Pierrot
- Laputa
- Plastic tree
- X japan
- UVERworld

etcetc.. ja itse olen kuunnellut jrockia 4. luokkalaisesta tähän vuoteen asti, eli siitä on nyt 7 vuotta. Ja kiinnostuin musiikista ihan kaverin suosituksella, lapsena sitä sitten pitää kaikenlaisesta ja ihmeellisesti on buumi tänne asti kestänyt :) Ja musiikki on ihan vaihtelevaa kuten nämä 'länsimaisetkin', välillä tulee huonompaa välillä parempaa. Mutta pidän silti, eritoten näyttävästä pukeutumisesta, tiedä sitten mikä siinä kiehtoo.

Ja sitten itse Japaniin. Olettekos opiskelleet kyseistä kieltä? Jos olette, kuinka kauan ja kuinka sujuvasti sitä voitte puhua/kirjoittaa, ymmärtäisittekö jos joku tulisi puhumaan japania teille? Oletko käynnyt Japanissa? Jos olet, niin missä päin? Oliko hauskaa jne. Ja jos et ole, niin haluaisitko käydä siellä?

Ah, itse olen kiinnostunut Japanista vuosi vuodelta vain enemmän ja enemmän. Silloin 10-vuotiaana katselin paljon animea ja luin mangaa, kuuntelin musiikkia, olin todellinen jiiruernu, jos niin voi sanoa, pukeutumisesta asti. Nykyään en ole niinkään animen/mangan perään, kuuntelen musiikkia ja opiskelen kieltä. Opiskellut peräti 4 vuotta harvakseltaan. Ei mene vielä sujuvasti, kun välillä on pidempiä taukoja opiskelun välillä. Japanissa en vielä ole käynyt, mutta ensi kesänä sinne menen. Luultavimmin Tokioon ja pariksi tai kolmeksi viikoksi n____n

keskustelua keskustelua..

0

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
        Maailman menoa
        82
        7076
      2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
        Maailman menoa
        26
        7043
      3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
        Maailman menoa
        106
        6143
      4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
        Maailman menoa
        45
        5394
      5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
        Maailman menoa
        84
        5228
      6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
        Maailman menoa
        60
        5163
      7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
        Maailman menoa
        40
        5088
      8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
        Maailman menoa
        27
        4575
      9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
        Maailman menoa
        16
        3447
      10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
        Maailman menoa
        300
        3370
      Aihe