Olen lisännyt rakennenäkymään kentän nimet, kenttätyypit ja kuvauksen, mutta kun yritän päästä varsinaiseen taulukkonäkymään, Open Office Base ei anna aloittaa itse tietojen laittoa. Työkalurivillä ainoa komento, jota se antaisi käyttää, on "Päivitä", mutta siitä ei kait ole mitään hyötyä. Itse taulukko on kokonaan tyhjää, eikä siis muokattavaa riviä taulukkoon tule. Missä vika?
Base ja tietokantojen luominen
12
1328
Vastaukset
- juhakorkeapudas
myöskään se "Muokkaa tietoja" - nappi ei ole aktiivinen?
Jos se on mennyt piiloon, katso "Muokkaa" - valikosta, viimeinen valinta.- The_Sipiteus
Juu, mikään ei ole aktiivisena, vaikka muokkaus on mukana työkalurivillä. Kokeilin testimielessä heittää kaikki mahdolliset toiminnot yhteen valikkoon, mutta ainoa "Lisää"-toiminto, joka tuli aktiiviseksi, oli "Lisää kirjanmerkki". Mikään muokkauskomento ei ollut käytössä, eikä "Lisää rivi/kenttä".
- selvinnyt
Aukeaako taulu vai ei?
Sehän menee niin että Base-ikkunassa valitset vasemmalta Tietokanta-laatikosta Taulut ja sitten lähes keskellä ruutua olevan haluamasi taulun. Klikkaa sitä hiiren oikealla ja valitse Avaa tai tuplaklikkaa taulun nimeä.
Taulu aukeaa uudessa ikkunassa ja sitten vain klikataaan hiirellä halutun kentän kohdalla ensimmäisellä tyhjällä rivillä ja aletaan kirjoittelemaan siihen uutta dataa.- The_Sipiteus
Taulu aukeaa, mutta taulu on kokonaisuudessaan tyhjä, eli ei tule rivejä mistään, eikä ohjelma anna sellaista lisätä. Kenttien nimet kyllä näkyvät, mutta rivejä ei näy ensimmäistäkään.
- selvinnyt
The_Sipiteus kirjoitti:
Taulu aukeaa, mutta taulu on kokonaisuudessaan tyhjä, eli ei tule rivejä mistään, eikä ohjelma anna sellaista lisätä. Kenttien nimet kyllä näkyvät, mutta rivejä ei näy ensimmäistäkään.
>...rivejä ei näy ensimmäistäkään.
Sehän on uuden taulun normaali tilanne kun ei siellä ole ensimmäistäkään riviä.
Napsautat siis kursorin sen kenttänimen alle mihin haluat tietoa lisätä. Vasemmassa laidassa symboli muuttuu kynän näköiseksi silloin kun riviä editoidaan.
Uuden rivin saat aikaiseksi kun viet kursorin viimeisenä olevalle tyhjälle riville jonka symbolina on keltainen tähti. - The_Sipiteus
selvinnyt kirjoitti:
>...rivejä ei näy ensimmäistäkään.
Sehän on uuden taulun normaali tilanne kun ei siellä ole ensimmäistäkään riviä.
Napsautat siis kursorin sen kenttänimen alle mihin haluat tietoa lisätä. Vasemmassa laidassa symboli muuttuu kynän näköiseksi silloin kun riviä editoidaan.
Uuden rivin saat aikaiseksi kun viet kursorin viimeisenä olevalle tyhjälle riville jonka symbolina on keltainen tähti.Mutta kun ei näy minkäänlaisia symboleja ja taulussa ei ole mitään paikkaan, mihin napsauttaa.
Kurssikoneella ACCESSia käyttäen kaikki käy kuin tanssi, mutta täällä kotosalla ei samat jutut Basella vaan suostu pelittämään. - ihan varma?
The_Sipiteus kirjoitti:
Mutta kun ei näy minkäänlaisia symboleja ja taulussa ei ole mitään paikkaan, mihin napsauttaa.
Kurssikoneella ACCESSia käyttäen kaikki käy kuin tanssi, mutta täällä kotosalla ei samat jutut Basella vaan suostu pelittämään.>...ei näy minkäänlaisia symboleja ja taulussa ei ole mitään paikkaan, mihin napsauttaa.
Oletko varma että kyseessä on tosiaan taulu eikä kysely?
>Kurssikoneella ACCESSia käyttäen...
Voit hienovaraisesti vihjata kurssin opettajalle että käytössä on väärät vehkeet jos halutaan oppia nykyaikaisia toimistosovelluksia. ;) - The_Sipiteus
ihan varma? kirjoitti:
>...ei näy minkäänlaisia symboleja ja taulussa ei ole mitään paikkaan, mihin napsauttaa.
Voit hienovaraisesti vihjata kurssin opettajalle että käytössä on väärät vehkeet jos halutaan oppia nykyaikaisia toimistosovelluksia. ;)Kyllä tää kyselyihin päästää ja kyselyn antaa tehdä, mutta eipä siitä hyötyä ole, kun itse tietokantataulua ei pääse muokkaamaan.
- uudelleen
The_Sipiteus kirjoitti:
Kyllä tää kyselyihin päästää ja kyselyn antaa tehdä, mutta eipä siitä hyötyä ole, kun itse tietokantataulua ei pääse muokkaamaan.
Sulla on tietysti se jollain Windowsilla joten kokeile asentaa uudelleen niin jos vika poistuisi kuten siinä on joskus tapana.
Itse en ole koskaan kuullut moisesta ongelmasta eikä netissäkään ole mitään tietoa vastaavasta. Kokeilin parillakin koneella (Linux) ilman minkäänlaisia vaikeuksia. ihan varma? kirjoitti:
>...ei näy minkäänlaisia symboleja ja taulussa ei ole mitään paikkaan, mihin napsauttaa.
Voit hienovaraisesti vihjata kurssin opettajalle että käytössä on väärät vehkeet jos halutaan oppia nykyaikaisia toimistosovelluksia. ;)"käytössä on väärät vehkeet jos halutaan oppia nykyaikaisia toimistosovelluksia. ;)"
No, uskomuksensa kullakin.- kehittyy
Kassara kirjoitti:
"käytössä on väärät vehkeet jos halutaan oppia nykyaikaisia toimistosovelluksia. ;)"
No, uskomuksensa kullakin.Myös tietokonemaailma. On erinomainen asia että nykyään on valittavissa muutakin kuin kehityksen kelkasta pudonneen monopolin ohjelmistotuotteita.
- Atk-opetar
Perusavain jo puuttuu, ei pääse kirjoittamaan tauluun mitään. Kantapään kautta sain selvitettyä.
Eli jokin kenttä pitää laittaa perusavain-kentäksi. Kenttänä sen pitään olla sellainen, että siinä on yksilöllinen tieto joka tietueella (esim. asiakasnro, henkilötunnus, tuotenro).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391