Michiko, Aiko, Ito...
Mitä muita naisen nimiä on?
japanilaisia naisennimiä?
7
1107
Vastaukset
- Steffo
Azumi, Akiko ja Misaki tulivat nyt mieleen. Ja sitten Humiko, josta Esko Rahkonenkin aikoinaan lauloi.
- auttakaapa
Docomo kirjoitti:
Naisten- ja miesten nimia...
http://www.behindthename.com/nmc/jap.phpHieno linkki, kiitos avusta! olen luullut että japanilaiset naisennimet päättyvät aina -ko tai ainakin -o, mutta nyt selveni ettei niin olekaan. Vai koskikohan tuo sääntö vain keisarillisen perheen nimiä?
- Japanese man
Azumi is not a common name, very special.
I am Japanese but hardly hear the name of Azumi. - Mies40
auttakaapa kirjoitti:
Hieno linkki, kiitos avusta! olen luullut että japanilaiset naisennimet päättyvät aina -ko tai ainakin -o, mutta nyt selveni ettei niin olekaan. Vai koskikohan tuo sääntö vain keisarillisen perheen nimiä?
myös -mi, -e ja -ka ovat melko yleisiä.
- ....
auttakaapa kirjoitti:
Hieno linkki, kiitos avusta! olen luullut että japanilaiset naisennimet päättyvät aina -ko tai ainakin -o, mutta nyt selveni ettei niin olekaan. Vai koskikohan tuo sääntö vain keisarillisen perheen nimiä?
Eras tuttuni sanoo etta ko-loppuiset naistennimet ovat nykyaan melko "vanhanaikaisia", ts. usein vanhemmilla naisilla tormaa naihin nimiin (vrt. suomen Helena, Kerttu, jne jne.) Pitaako tama paikkansa vai onko taytta palturia?? =)
- ichiko
Sakura, Sachiko, Sanami
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674557
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373228Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262648- 472563
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1981931
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3961554Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91428