Toin netistä osoitetietoja Exceliin ja ne ovat siellä nyt kaikki A-sarakkeessa (nimet, osoitteet, postinumerot...)
Nyt pitäisi siirtää henkilön jokainen tieto omaan sarakkeeseen (A-sarakkeessa on nimi, B-sarakkeessa on katuosoite, C-sarakkeessa on postinumero...)
Saakos tähän jonkilaisen järkevän makron tehtyä. Sellaisen osaan, jossa tietyn rivin solusta pystyy siirtämään tiettyn rivin tiettyyn soluun, mutta tämä pitäisi olla riippumaton rivinumerosta.
Sarakkeista tiedot riveittäin
4
503
Vastaukset
- toi onnistu
tuolla data-> text to columns toiminnolla...
- sedemik
Tämä olisi ollut sitten seuraava kysymys. Kiitos tästä. Mutta palaan vielä alkuperäiseen kysymykseeni.
Mulla on siis tiedot nyt riveittäin:
(A1) Martti
(A2) Hämeenpolku 2
(A3) 20100 Turku
(A4)
(A5) Heikki
(A6) Hämeenpolku 7
(A7) 30100 Tampere
Ne pitäisi saada:
(A1) Martti (B1) Hämeenpolku 2 (C1) 20100 Turku
(A2) Heikki (B2) Hämeenpolku 7 (C2) 30100 Tampere
Osoitetietoja on aikas paljon, joten en viitsi niitä manuaalisesti alkaa siirtelemään jos tähän olisi helpompikin vaihtoehto. - auttaako
sedemik kirjoitti:
Tämä olisi ollut sitten seuraava kysymys. Kiitos tästä. Mutta palaan vielä alkuperäiseen kysymykseeni.
Mulla on siis tiedot nyt riveittäin:
(A1) Martti
(A2) Hämeenpolku 2
(A3) 20100 Turku
(A4)
(A5) Heikki
(A6) Hämeenpolku 7
(A7) 30100 Tampere
Ne pitäisi saada:
(A1) Martti (B1) Hämeenpolku 2 (C1) 20100 Turku
(A2) Heikki (B2) Hämeenpolku 7 (C2) 30100 Tampere
Osoitetietoja on aikas paljon, joten en viitsi niitä manuaalisesti alkaa siirtelemään jos tähän olisi helpompikin vaihtoehto.tämä, laittaa tiedot sarakkeisiin B:D
Sub muokkaa()
Dim rng As Range
Dim i As Long
Dim j As Long
Set rng = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
j = 1
For i = 1 To rng.Row Step 4
Cells(j, "B").Resize(1, 3).Value = _
Application.Transpose(Cells(i, "A").Resize(3, 1))
j = j 1
Next
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122888Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131279Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181259Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3521147- 1111063
- 891017
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66914
- 46894
- 53881