KIITOS, huomaavaisuudesta!

Piti nyt oikeen laittaa kiitokset teille rekkahenkilöille,siitä ohitusmerkin antamisesta.
Vaikka lumi pöllys ja näkyvyys oli mitä oli, niin tuntu turvalliselta lähtee ohittaan sitä edellä ajavaa isoa yhdistelmää. Kiitoksena tietty itse vilautin vilkkuja ja sain kuittauksen valomerkkinä takaisin. Mahtavaa......Kaikki ei vaan tunnu totakaan systeemiä ymmärtävän.

16

3295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saatanan kova jätkä

      jos ei itse osaa ohittaa niin ei voi minkään minä ajan omaa ajoa enkä ala pelleilemään kun ei kuitenkaan mene ohi kun ei uskalla

      • Osaan kyllä ohittaa ilman vilautustakin, mut jotenkin se vaan on hieno tapa tuolla liikenteessä.
        onhan täällä kiistelty siitäkin, kun toiset ei ymmärrä tuon merkin tarkoitusta.


    • Rekkakuskin poika

      Noinhan se meni ennenvanhaan.Huomaavaisuutta oli liikenteessä puolin jos toisinkin.Ja onnettomuuksiakin vähemmän,tosin liikennettäkin.Vaan eipä ole enää!Minä,minä mentaliteetilla mennään,olemattoman liikennetajun keralla sekä lähes arpomalla saadun ajokortin turvin!Tällä vuodatuksella en suinkaan tarkoita rekkamiehiä,tosin harva on saanut kunnon opin.Meinaan isänperintönä,tien päällä mukana ollessaan.Tuo kommentti,jonka joku,ilmeisesti ei ammattilainen lähetti kirjoitukseesi,kuvastaa kristallin kirkkaasti nykyistä liikenneasennetta!

      • saatanan kova jätkä

        25 vuotta ammatikseen tien päällä ja vituttaa nämä roska sivut


      • lukea/kommentoida
        saatanan kova jätkä kirjoitti:

        25 vuotta ammatikseen tien päällä ja vituttaa nämä roska sivut

        vaikka kuinka vituttais?

        Ennemmin lukee asiallisia kommentteja kuin niitä, joissa jatkuvasti nokitetaan toista. Mikä siinä tuntuu olevan niin helvetin vaikeaa porukassa, että useimmiten esim. jonkun erehtyessä heti pitää tälle aukoa päätä? Näkemyserojahan aina on, mutta eikö se riitä, että asiat riitelevät? Tarviiko mennä henkilökohtaisuuksiin? Tietysti täällä pyörii niitä pipipäitä, joilla päätoimena on vaan "kokeilla kepillä jäätä", jos kuskien veri kiehahtais ja sais kunnon älämölön aikaiseks.

        "Tiiakalle" kiitokset ja turvallisia kilometrejä.

        Terveisin n. 15 vuotta työkseen ajanut.


      • lukea/kommentoida kirjoitti:

        vaikka kuinka vituttais?

        Ennemmin lukee asiallisia kommentteja kuin niitä, joissa jatkuvasti nokitetaan toista. Mikä siinä tuntuu olevan niin helvetin vaikeaa porukassa, että useimmiten esim. jonkun erehtyessä heti pitää tälle aukoa päätä? Näkemyserojahan aina on, mutta eikö se riitä, että asiat riitelevät? Tarviiko mennä henkilökohtaisuuksiin? Tietysti täällä pyörii niitä pipipäitä, joilla päätoimena on vaan "kokeilla kepillä jäätä", jos kuskien veri kiehahtais ja sais kunnon älämölön aikaiseks.

        "Tiiakalle" kiitokset ja turvallisia kilometrejä.

        Terveisin n. 15 vuotta työkseen ajanut.

        En kyllä enää ihmettele miksi tuolla tienpäällä meno on mitä on!
        Mikä sillä 25v ajaneella on noin vetänyt mielen matalaks, kireet aikataulut vai?
        Minä tossa jo kuvittelin, että nää vanhat konkarit käyttää tota "ohita" -merkki systeemiä, mut tais mennä sekin pieleen.
        No, minä en ainakaan meinaa mieltäni muuttaa!
        Ps: edellisen terveiset tuli perille :)


      • 53 vuotias vasta!
        saatanan kova jätkä kirjoitti:

        25 vuotta ammatikseen tien päällä ja vituttaa nämä roska sivut

        Toiset oppii heti,toiset ei koskaan.Valitettavasti.Asennevammaisia löytyy näköjään joka ammattiryhmästä!


      • "kaksvitosella"
        tiiakka kirjoitti:

        En kyllä enää ihmettele miksi tuolla tienpäällä meno on mitä on!
        Mikä sillä 25v ajaneella on noin vetänyt mielen matalaks, kireet aikataulut vai?
        Minä tossa jo kuvittelin, että nää vanhat konkarit käyttää tota "ohita" -merkki systeemiä, mut tais mennä sekin pieleen.
        No, minä en ainakaan meinaa mieltäni muuttaa!
        Ps: edellisen terveiset tuli perille :)

        oo edes korttii vielä tekstistä päätellen...
        kiitokset siitä että joku ymmärtää vielä mitä se ohitusmerkki tarkoittaa,enää vaan ei oikein uskalla näyttää sitä, koska osa takana olijoista ei ymmärrä sitä että tie on silloin vapaa eikä suinkaan enää minuutin miettimisen jälkeen..


      • "kaksvitosella" kirjoitti:

        oo edes korttii vielä tekstistä päätellen...
        kiitokset siitä että joku ymmärtää vielä mitä se ohitusmerkki tarkoittaa,enää vaan ei oikein uskalla näyttää sitä, koska osa takana olijoista ei ymmärrä sitä että tie on silloin vapaa eikä suinkaan enää minuutin miettimisen jälkeen..

        Onneks oon ainakin omille jälkeläisille saanut asennekasvatuksella(omalla esimerkillä)asian perille.
        Oliskohan mullekkin joskus aikanaan isä kertonut miten homma toimii.En kyllä yhtään muista mistä toi on mulle tutuksi tullut.
        Olenkin yllättynyt, ettei toi systeemi oo yleisesti tiedossa.(vaikka kerrottas autokoulussa)


      • naisia ratissa
        53 vuotias vasta! kirjoitti:

        Toiset oppii heti,toiset ei koskaan.Valitettavasti.Asennevammaisia löytyy näköjään joka ammattiryhmästä!

        Otin kerran eräälle pohjanmaalle suuntautuvalle reissulle kuskiksi erään nuoren naisen. Takaisin tullessa tämä veti kova äänisesti herneet nenään kehottaessani Tampereella painamaan jarrun sijasta kaasua liikennevirtaan liityttäessä ettei jäädä jumiin kiihdytyskaistan loppuessa.

        Tyttö oli sitä mieltä ettei enimmäkseen kaupungissa ajaneena voinut tietää miten moottoritielle tullaan rampista etenkin vieraalla paikkakunnalla ja humalaisen minäni ilmoittaessa että sen kyllä huomaa kun koko matkan aikana ei ole turvavälistä ollut tietoakaan, niin älymölö nousi jo sille asteelle, etten uskaltanut sanoa enää mitään ja hänen repsikan paikalla istuva kaverinsa lupautui ottamaan kuskin hommat.

        Ilmeisesti joko ajohaluja vielä oli tai sitten itsetunto ei antanut periksi, mutta kuskia ei vaihdettu.

        No oli miten oli, mutta kuski leppyi, turvaväliä pidettiin koko loppumatka ja itsekin tulin sille mielelle, että kyllä tytöstä vielä kuski varttuu kunhan ikää ja kokemusta tulee vähän enemmän. Jäi vain närkästämään tuo asenne, heti hyökättiin kimppuun kun vanhempana, joskaan ei paljon viisaampana, koitin hyviä neuvoja antaa.


      • lisäys...
        naisia ratissa kirjoitti:

        Otin kerran eräälle pohjanmaalle suuntautuvalle reissulle kuskiksi erään nuoren naisen. Takaisin tullessa tämä veti kova äänisesti herneet nenään kehottaessani Tampereella painamaan jarrun sijasta kaasua liikennevirtaan liityttäessä ettei jäädä jumiin kiihdytyskaistan loppuessa.

        Tyttö oli sitä mieltä ettei enimmäkseen kaupungissa ajaneena voinut tietää miten moottoritielle tullaan rampista etenkin vieraalla paikkakunnalla ja humalaisen minäni ilmoittaessa että sen kyllä huomaa kun koko matkan aikana ei ole turvavälistä ollut tietoakaan, niin älymölö nousi jo sille asteelle, etten uskaltanut sanoa enää mitään ja hänen repsikan paikalla istuva kaverinsa lupautui ottamaan kuskin hommat.

        Ilmeisesti joko ajohaluja vielä oli tai sitten itsetunto ei antanut periksi, mutta kuskia ei vaihdettu.

        No oli miten oli, mutta kuski leppyi, turvaväliä pidettiin koko loppumatka ja itsekin tulin sille mielelle, että kyllä tytöstä vielä kuski varttuu kunhan ikää ja kokemusta tulee vähän enemmän. Jäi vain närkästämään tuo asenne, heti hyökättiin kimppuun kun vanhempana, joskaan ei paljon viisaampana, koitin hyviä neuvoja antaa.

        Kyse oli siis nuoresta tytöstä, sinä vanhana akkana omaat jo varmasti paremman asenteen.


      • lisäys... kirjoitti:

        Kyse oli siis nuoresta tytöstä, sinä vanhana akkana omaat jo varmasti paremman asenteen.

        Kiitos vaan!
        Kai toi pointti oli mulle suunnattu, mitä sillä sitten tarkoititkaan........


      • likkana
        "kaksvitosella" kirjoitti:

        oo edes korttii vielä tekstistä päätellen...
        kiitokset siitä että joku ymmärtää vielä mitä se ohitusmerkki tarkoittaa,enää vaan ei oikein uskalla näyttää sitä, koska osa takana olijoista ei ymmärrä sitä että tie on silloin vapaa eikä suinkaan enää minuutin miettimisen jälkeen..

        lähdin ohittamaan rekkaa, joka antoi tälläisen merkin. Oli kamala räntäsade, eikä keskiviivoista näkynyt hajuakaan. Tie oli minulle tyystin tuntematon ja oli säkkipimeää.
        Tuloksena oli että itse kyllä selviydyin ohituksestani hengissä, mutta se poliisisetä anto tonnin sakot. Ohitusmerkki kun tuli lievässä ylämäessä Helsinki-turku välimaastossa, jossa oli ohituskielto ja mäen takana mutka. Rekkakin oli kuulemma venäläinen, kertoi poliisi, mitä itse en siinä tuiskussa tullut ees pistäneeksi merkille. Poliisi sanoi ettei niiden merkinantoihin kannata luottaa. Ohituspaikka oli kuulemma sen välimatkan vaarallisin, paljon kuolonkolareita siinä sattunut, kertoi tämä poliisi.

        Tulipa vaan mieleen kertoa. Itse tuore E-kortin haltija. :)


      • likkana kirjoitti:

        lähdin ohittamaan rekkaa, joka antoi tälläisen merkin. Oli kamala räntäsade, eikä keskiviivoista näkynyt hajuakaan. Tie oli minulle tyystin tuntematon ja oli säkkipimeää.
        Tuloksena oli että itse kyllä selviydyin ohituksestani hengissä, mutta se poliisisetä anto tonnin sakot. Ohitusmerkki kun tuli lievässä ylämäessä Helsinki-turku välimaastossa, jossa oli ohituskielto ja mäen takana mutka. Rekkakin oli kuulemma venäläinen, kertoi poliisi, mitä itse en siinä tuiskussa tullut ees pistäneeksi merkille. Poliisi sanoi ettei niiden merkinantoihin kannata luottaa. Ohituspaikka oli kuulemma sen välimatkan vaarallisin, paljon kuolonkolareita siinä sattunut, kertoi tämä poliisi.

        Tulipa vaan mieleen kertoa. Itse tuore E-kortin haltija. :)

        Kaikki on näköjään mahdollista!
        Mulla on sitten ollu onni matkassa, kun merkki on annettu pitkän suoran alussa tai muussa "oikeassa" paikassa.
        Mutta mehän ite valitaan tästälähtien mennänkö vai ei, ainakin sä noin kalliin sakon jälkeen :)


      • sakon ja
        tiiakka kirjoitti:

        Kaikki on näköjään mahdollista!
        Mulla on sitten ollu onni matkassa, kun merkki on annettu pitkän suoran alussa tai muussa "oikeassa" paikassa.
        Mutta mehän ite valitaan tästälähtien mennänkö vai ei, ainakin sä noin kalliin sakon jälkeen :)

        väärässä vaarallisessa paikassa annetun ohitusmerkin takia.


      • Vilkun käyttö
        tiiakka kirjoitti:

        Kiitos vaan!
        Kai toi pointti oli mulle suunnattu, mitä sillä sitten tarkoititkaan........

        Ns. ohitus luvan antava vilkku ei tosiaan kerro sitä 100 % varmasti, että tie on vapaa ja turvallinen ohitukseen ! Se on edellä ajavan autoilijan päätelmä ja havainto, mutta se ei takaa täysin sitä, että ohitus on turvallista tehdä. Kyllä joskus on ollut tiukka paikka kun on "sokeasti" uskonut vapaaseen ohitukseen. Niin sieltä vaan on tullut auto vastaan montusta yllättäen. Olen myös kerran antanut itse merkin ja kas kummaa, parin sekunnin jälkeen onkin ilmestynyt auto 100 metrin päähän jostakin ihmeestä!
        Edellä ajava ei annan vilkullaan mitään takuuta sinulle !!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      132
      2407
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      291
      2312
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      75
      1790
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1462
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1309
    6. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1308
    7. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      72
      1040
    8. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      1030
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      925
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      901
    Aihe