Kuka tietää, millainen hintahaarukka on kyseisessä rahassa? Ja miten jollain sivustolla löytyvä S ja H painos eroavat toisistaan? S kalliimpi, mutta miten nämä kaksi erottaa toisistaan?
200 markan kolikko vuodelta 1958
7
6595
Vastaukset
ainoastaan rahamestarin leimasta, joka löytyy arvopuolella olevan kuusenjuuren vierestä. Tuossa kuvalinkki ko. eroavaisuuteen: http://s10.photobucket.com/albums/a115/cevy/kolikot/?action=view¤t=200mk1958SjaH.jpg
Hinta "H" kolikoille (eli rahamestari Uolevi Helle 1948 - 1958) on kunnosta riippuen 2-8 euroa ja "S" kolikolle (Allan Soiniemi 1958 - 1975) 200-600 euroa.- 100
100 markkaa v1958 ja h,,elikkä tällä ei lienet kovinkaan arvoa,,epäselvä se kyllä on tuo h kirjain.
100 kirjoitti:
100 markkaa v1958 ja h,,elikkä tällä ei lienet kovinkaan arvoa,,epäselvä se kyllä on tuo h kirjain.
kolikkoa ei ole muuta kuin "H" versiota eli rahamestari Uolevi Helteen merkillä varustettuna (hinta 2-8 euroa).
Näistä 50-luvun 100:n ja 200:n markan kolikoista ainoastaan tuo yksi malli eli 1958 200mk "S" on harvinaisempi ja arvokkaampi (painos 34.000 kpl).
Lisäksi hieman vaikeampi on 1959 vuoden 200 markkanen (painos 70.500 kpl) ja hinta kunnosta riippuen 30-70 euroa.- Numis
cevy kirjoitti:
kolikkoa ei ole muuta kuin "H" versiota eli rahamestari Uolevi Helteen merkillä varustettuna (hinta 2-8 euroa).
Näistä 50-luvun 100:n ja 200:n markan kolikoista ainoastaan tuo yksi malli eli 1958 200mk "S" on harvinaisempi ja arvokkaampi (painos 34.000 kpl).
Lisäksi hieman vaikeampi on 1959 vuoden 200 markkanen (painos 70.500 kpl) ja hinta kunnosta riippuen 30-70 euroa.Tietty sen mun kolikkoni oli se H-versio. Semmoset noin 100 kolikkoa mulla on. En tiedä, onko joukossa mitään kiinnostavaa. Saanko lähettää sulle listan?
Numis kirjoitti:
Tietty sen mun kolikkoni oli se H-versio. Semmoset noin 100 kolikkoa mulla on. En tiedä, onko joukossa mitään kiinnostavaa. Saanko lähettää sulle listan?
Enpäs huomannutkaan viestiäsi, ennen kuin nyt vasta. Laita vaan listaa tulemaan, niin vilkaisen että onko mitään harvinaisempia.
- piilossa
löytyi 10markkaa kolikko vm.1952 ..?olihan se olympiavuosi.
olympiavuosi, mutta tuon vuoden kymppi kiertäneenä ei ikävä kyllä ole arvoltaan kuin korkeintaan euron luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394