200 markan kolikko vuodelta 1958

Numis

Kuka tietää, millainen hintahaarukka on kyseisessä rahassa? Ja miten jollain sivustolla löytyvä S ja H painos eroavat toisistaan? S kalliimpi, mutta miten nämä kaksi erottaa toisistaan?

7

6491

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • 100

100 markkaa v1958 ja h,,elikkä tällä ei lienet kovinkaan arvoa,,epäselvä se kyllä on tuo h kirjain.

• 100 kirjoitti:

100 markkaa v1958 ja h,,elikkä tällä ei lienet kovinkaan arvoa,,epäselvä se kyllä on tuo h kirjain.

kolikkoa ei ole muuta kuin "H" versiota eli rahamestari Uolevi Helteen merkillä varustettuna (hinta 2-8 euroa).
        Näistä 50-luvun 100:n ja 200:n markan kolikoista ainoastaan tuo yksi malli eli 1958 200mk "S" on harvinaisempi ja arvokkaampi (painos 34.000 kpl).
        Lisäksi hieman vaikeampi on 1959 vuoden 200 markkanen (painos 70.500 kpl) ja hinta kunnosta riippuen 30-70 euroa.

• Numis
        cevy kirjoitti:

kolikkoa ei ole muuta kuin "H" versiota eli rahamestari Uolevi Helteen merkillä varustettuna (hinta 2-8 euroa).
        Näistä 50-luvun 100:n ja 200:n markan kolikoista ainoastaan tuo yksi malli eli 1958 200mk "S" on harvinaisempi ja arvokkaampi (painos 34.000 kpl).
        Lisäksi hieman vaikeampi on 1959 vuoden 200 markkanen (painos 70.500 kpl) ja hinta kunnosta riippuen 30-70 euroa.

Tietty sen mun kolikkoni oli se H-versio. Semmoset noin 100 kolikkoa mulla on. En tiedä, onko joukossa mitään kiinnostavaa. Saanko lähettää sulle listan?

• Numis kirjoitti:

Tietty sen mun kolikkoni oli se H-versio. Semmoset noin 100 kolikkoa mulla on. En tiedä, onko joukossa mitään kiinnostavaa. Saanko lähettää sulle listan?

Enpäs huomannutkaan viestiäsi, ennen kuin nyt vasta. Laita vaan listaa tulemaan, niin vilkaisen että onko mitään harvinaisempia.

• piilossa

löytyi 10markkaa kolikko vm.1952 ..?olihan se olympiavuosi.

• olympiavuosi, mutta tuon vuoden kymppi kiertäneenä ei ikävä kyllä ole arvoltaan kuin korkeintaan euron luokkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe