Nuorten työpajat

Tapsa

Paljonko noilla pajoilla saa palkkaa? Hain yhteen pajaan ja pääsin sisään. En tosin muistanut kysyä paljonko palkka on. Jotenki hämärästi muistelen että palkka olisi 23€/pv. Muistinko ihan väärin?

10

5520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkasta

En ole varma, mutta luulisin, että nuorten työpajalla et varsinaisesti palkkaa saa lainkaan, vaan tulet saamaan siltä ajalta Kelasta työmarkkinatukea 23 e/pv...eli normaalin työmarkkinatuen. Työmarkkinatukea pitää erikseen hakea Kelasta, jos sitä et vielä saa. Jos taas olet oikein työsopimuksella siellä töissä, määrittelee taas työsopimuksesi palkan, mutta kuten sanottu, jos olet nuori henkilö, luulen että "palkkasi" tulee olemaan tuo työmarkkinatuki, joka ei ole palkan nimikkeellä kulkevaa tuloa vaan sosiaalietuus.

• ei millään pahalla mutta..

parempi olisi mennä johonkin tavalliseen kouluun, mutta eiköhän tää homma sulle selviä sielläkin.

• juli29

nuorten työpajalla ja palkkaa sain silloin vanhassa rahassa n.3800mk. ja työaika 8-15.00

• Dou

Oletko ihan palkkasuhteessa vai työharjoittelussa?

palkasuhteessa saat normaalia palkkaa, mutta työharjoittelusta kelan työmarkkinatuen n.23€/pv

• Anonyymi

Mitäköhän Tapsa mahtaa nykyään tehdä? Kun hänen kysymyksestä on jo 18 vuotta aikaa vierähtänyt.
      Olisi kiva tietää kans että mitenköhän kauan jaksoi olla siinä työpajalla, johon pääsi mukaan ja myös olisi kiva tietää että työllistyikö hän sitten sitä kautta kenties johonkin kunnon työpaikkaan lopulta?

• Anonyymi

En ole aloittaja, olin about 6 vuotta sitten te-toimiston järjestämällä pajalla. Ei siitä ainakaan saanut varsinaista työkokemusta että joku olisi palkannut, siellä nuoret odottelivat että pääsisivät opiskelemaan tai jatkamaan 10 luokalle. Ei siellä ollut kuin harva joka oli tarpeeksi henkisesti kypsä tekemään ihan töitä. Toivottavasti nykyään parempi järjestelmä, mutta itse siis olin 2-3 vuotta nuori työnhakija ja en saanut pajajakson jälkeenkään töitä, en edes kutsua työhaastatteluun. Onneksi pääsin opiskelemaan lopulta, niin ei tarvinnut enää niillä pajajaksoilla käydä.

• Anonyymi

Hyvä että pääsit sitten opiskelemaan lopulta. Missä on taatusti paremmat mahikset edetä elämässä kuin jossain ihmeen työpajalla, johon voi helposti jäädä jumiin vuosikausisiksi.
        Kuten mainitsit viestissäsi sen kuinka harvat pystyivät edes tekemään kunnon töitä pajalla missä olit ja on harmi että et pajajaksosi jälkeen päässyt töihin tai edes saanut työhaastattelua mikä on turhauttavaa.
        Mutta toivottavasti pääset vielä joku päivä hyvään työpaikkaan. Joten tsemppiä sinulle jatkoa varten!

• Anonyymi

AaaaaaaaaaAaaaaasaaaaaaaaaaaa

• Anonyymi

Itse olen tällä hetkellä työpajalla ja sielä on erittäis epämääräistä porukkaa. Kävelevät kuin zombiet, eivät ota katsekontaktia mihinkään. Haahuilevat vain.

• Anonyymi

2003 oli taloustilanne ihan eri kuin nyt on. Työpajat jakavat mielipiteitä netissä mutta kai on hyvä asia että on jotain toimintaa työttömille. Haluasin tietää että työllistyikö Tapsa myöhemmin urallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4148
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      77
      3869
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      57
      2408
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      64
      2256
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1945
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1849
    7. 101
      1668
    8. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1632
    9. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1623
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      57
      1473
    Aihe