Paljonko noilla pajoilla saa palkkaa? Hain yhteen pajaan ja pääsin sisään. En tosin muistanut kysyä paljonko palkka on. Jotenki hämärästi muistelen että palkka olisi 23€/pv. Muistinko ihan väärin?
Nuorten työpajat
9
4980
Vastaukset
- Palkasta
En ole varma, mutta luulisin, että nuorten työpajalla et varsinaisesti palkkaa saa lainkaan, vaan tulet saamaan siltä ajalta Kelasta työmarkkinatukea 23 e/pv...eli normaalin työmarkkinatuen. Työmarkkinatukea pitää erikseen hakea Kelasta, jos sitä et vielä saa. Jos taas olet oikein työsopimuksella siellä töissä, määrittelee taas työsopimuksesi palkan, mutta kuten sanottu, jos olet nuori henkilö, luulen että "palkkasi" tulee olemaan tuo työmarkkinatuki, joka ei ole palkan nimikkeellä kulkevaa tuloa vaan sosiaalietuus.
- ei millään pahalla mutta..
parempi olisi mennä johonkin tavalliseen kouluun, mutta eiköhän tää homma sulle selviä sielläkin.
- juli29
nuorten työpajalla ja palkkaa sain silloin vanhassa rahassa n.3800mk. ja työaika 8-15.00
- Dou
Oletko ihan palkkasuhteessa vai työharjoittelussa?
palkasuhteessa saat normaalia palkkaa, mutta työharjoittelusta kelan työmarkkinatuen n.23€/pv - Anonyymi
Mitäköhän Tapsa mahtaa nykyään tehdä? Kun hänen kysymyksestä on jo 18 vuotta aikaa vierähtänyt.
Olisi kiva tietää kans että mitenköhän kauan jaksoi olla siinä työpajalla, johon pääsi mukaan ja myös olisi kiva tietää että työllistyikö hän sitten sitä kautta kenties johonkin kunnon työpaikkaan lopulta? - Anonyymi
En ole aloittaja, olin about 6 vuotta sitten te-toimiston järjestämällä pajalla. Ei siitä ainakaan saanut varsinaista työkokemusta että joku olisi palkannut, siellä nuoret odottelivat että pääsisivät opiskelemaan tai jatkamaan 10 luokalle. Ei siellä ollut kuin harva joka oli tarpeeksi henkisesti kypsä tekemään ihan töitä. Toivottavasti nykyään parempi järjestelmä, mutta itse siis olin 2-3 vuotta nuori työnhakija ja en saanut pajajakson jälkeenkään töitä, en edes kutsua työhaastatteluun. Onneksi pääsin opiskelemaan lopulta, niin ei tarvinnut enää niillä pajajaksoilla käydä.
- Anonyymi
Hyvä että pääsit sitten opiskelemaan lopulta. Missä on taatusti paremmat mahikset edetä elämässä kuin jossain ihmeen työpajalla, johon voi helposti jäädä jumiin vuosikausisiksi.
Kuten mainitsit viestissäsi sen kuinka harvat pystyivät edes tekemään kunnon töitä pajalla missä olit ja on harmi että et pajajaksosi jälkeen päässyt töihin tai edes saanut työhaastattelua mikä on turhauttavaa.
Mutta toivottavasti pääset vielä joku päivä hyvään työpaikkaan. Joten tsemppiä sinulle jatkoa varten!
- Anonyymi
AaaaaaaaaaAaaaaasaaaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Itse olen tällä hetkellä työpajalla ja sielä on erittäis epämääräistä porukkaa. Kävelevät kuin zombiet, eivät ota katsekontaktia mihinkään. Haahuilevat vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764