nojailen tunturipaateen
pieni sen rinnalla olen
sopuli tirkistelee kanervikosta
hetken kuluttua se jatkaa vaellustaan
ajattelikoahan
pieni tuon rinnalla olen
kaikki me valtajat täällä
pieniä olemme
poro pärskähtää koivikossa
hyttyset kiusaa
lähden laskeutumaan kohti puron uomaa
kuusten suojaan
kuukkelitulille
ne hiljaiset kumppanit
tulevat aina
taas pienen tarinan niille kerron
kovin on vaikeaa
jättää tätä
palata takaisin
arkeen ja hälyyn
tänne jää sopuli vaeltamaan
kuukkeli
uutta kulkijaa kuuntelemaan
poro jatkaa omia polkujaan
täältä jää minuun
kaipuu tunturin tuuleen
puhdistavaan
vaeltaja
6
374
Vastaukset
- e.ve
Hienosti kerrottu luontoruno, voin melkein aistia
tunturituulten raikkaat tuulahdukset.
K i i t o s !- peres
Mukavaa kun pidit
Siellä kaukana kaikesta Joulupukin maassahan nänä tällaiset sytyy
... Tuoltahan se vaeltaminen juuri tuntuupi, tosin itse en ole sopuleihin koskaan reissuillani törmännyt! :)
- peres
Semmoista siellä
Voin paljastaa
Se sopuli on tätä sanojan vapautta
pikkusen kuvitella
- lindalinda1
Tämä runosi on täydellinen kuvaus Lapin luontoa,
näin ainakin sen koen tekstissäsi.
En ole koskaan Lapissa käynyt, mutta melkeinpä
runosi myötä siellä nyt pääsin piipahtamaan.
Elävistä kuvistasi kiitos.- peres
mukava kun pidit
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192600Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671649Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71597Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121579Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471483Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911423Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681346Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521086