Limakalvon liikakasvua

minulla

Minulla on todettu kohdun limakalvon liikakasvua ja siihen suositellaan hormonikierukkaa. Kesän jälkeen minulle ja miehelleni on avautumassa tilaisuus ryhtyä perheen perustamiseen. Löytyykö täältä ketään limakalvoliikakasvuisista kertomaan raskaaksi tulemisesta tämän vaivan keskellä? Eli onnistuiko helposti, pitikö tehdä jotain "peliliikkeitä"? En haluaisi turhaan laittaa hormonikierukkaa puoleksi vuodeksi, lääkäri sitä tosin suosittelee...

7

2690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kanssa tuota liikakasvua

      Tarkoitat varmaan siis tuota "hyperplasiaa" eli kohdun sisällä limakalvon liikakasvua, ei siis endometrioosia?
      Lasta ollaan yritetty puoltoistavuotta ja ollaan hoidoissa. En tiedä onko tuo liikakasvu siihen syynä, mutta mulla on ovulaatiohäiriöitä. Kaavinta on tehty liikakasvun takia ja sieltä löytyi polyyppeja.

      • tarkoitan

        Aivan, kohdun sisällä olevaan liikakasvua tarkoitan. Mulle on myös tehty kaavinta sen takia ja nyt suositellaan siis hormonikierukkaa, jotta kasvu tasaantuisi. Liikakasvun lisäksi limakalvo on poimuileva eikä sileä niin kuin muilla.

        Kohdallasi ei ilmeisesti ole selvillä, että aiheutuuko lapsettomuus tästä limakalvon liikakasvusta vai ovulaatiohäiriöstä?


      • ehkä...
        tarkoitan kirjoitti:

        Aivan, kohdun sisällä olevaan liikakasvua tarkoitan. Mulle on myös tehty kaavinta sen takia ja nyt suositellaan siis hormonikierukkaa, jotta kasvu tasaantuisi. Liikakasvun lisäksi limakalvo on poimuileva eikä sileä niin kuin muilla.

        Kohdallasi ei ilmeisesti ole selvillä, että aiheutuuko lapsettomuus tästä limakalvon liikakasvusta vai ovulaatiohäiriöstä?

        Tuo limakalvon liikakasvu saattaa häiritä kiinnittymistä jotenkin. Mulla kuitenkin saadaan ovulaatio nyt aikaiseksi hormonihoidoilla, mutta vielä ei ole onnistunut.
        Samoin mullakin gyne huomasi tuon epätasaisen limakalvon ultrassa ja lähetti kaavintaan ja kohduntähystykseen. sieltä sitten löytyi polyyppejakin, jotka kaavittiin samalla.
        Mulla on myös vuodon mukana sellaisia kunnon limakalvon riekaleita.Johtuu varmaan siitä liikakasvusta. Oletko itselläsi sellaista huomannut?


      • riekaleita
        ehkä... kirjoitti:

        Tuo limakalvon liikakasvu saattaa häiritä kiinnittymistä jotenkin. Mulla kuitenkin saadaan ovulaatio nyt aikaiseksi hormonihoidoilla, mutta vielä ei ole onnistunut.
        Samoin mullakin gyne huomasi tuon epätasaisen limakalvon ultrassa ja lähetti kaavintaan ja kohduntähystykseen. sieltä sitten löytyi polyyppejakin, jotka kaavittiin samalla.
        Mulla on myös vuodon mukana sellaisia kunnon limakalvon riekaleita.Johtuu varmaan siitä liikakasvusta. Oletko itselläsi sellaista huomannut?

        Olen huomannut vuodon mukana isoja hyytymiä, en ole osannut ajatella niitä limakalvon riekaleiksi... Ehkä sen huomaisi, jos olisi niitä?

        Mulla oli vuotohäiriöitä ja ultrassa nähtiin jotain jota epäiltiin polyypiksi. Alunperin mut lähetettiin kohtuontelon tähystykseen, jossa omi määrä kaapia polyyppi pois, jos siellä on sellainen. Sitten huomattiinkin, että ei ole polyyppia, mutta limakalvo on poimuinen ja runsas.

        Odotan tässä juuri lääkäriltä soittoa, pyysin soittoajan keskustellakseni juuri tästä, että vaikuttaako ja kuinka paljon tilanne raskaaksi tulemisen mahdollisuuteen. Ja että olisiko syytä varautua pahimpaan ja yrittää hoitaa kohtua nyt puolen vuoden ajan hormonikierukalla.


      • lääkäri sanoi
        riekaleita kirjoitti:

        Olen huomannut vuodon mukana isoja hyytymiä, en ole osannut ajatella niitä limakalvon riekaleiksi... Ehkä sen huomaisi, jos olisi niitä?

        Mulla oli vuotohäiriöitä ja ultrassa nähtiin jotain jota epäiltiin polyypiksi. Alunperin mut lähetettiin kohtuontelon tähystykseen, jossa omi määrä kaapia polyyppi pois, jos siellä on sellainen. Sitten huomattiinkin, että ei ole polyyppia, mutta limakalvo on poimuinen ja runsas.

        Odotan tässä juuri lääkäriltä soittoa, pyysin soittoajan keskustellakseni juuri tästä, että vaikuttaako ja kuinka paljon tilanne raskaaksi tulemisen mahdollisuuteen. Ja että olisiko syytä varautua pahimpaan ja yrittää hoitaa kohtua nyt puolen vuoden ajan hormonikierukalla.

        Itseäkin kiinnostaisi tietää, mitä eri lääkärit ovat mieltä. En ole kovin monella kuullut olevan tälläistä liikakasvua. Itsekin olen vasta 25-vuotias ja kun googlasin, niin tuli kaikkea että on tavallista vaihdevuosi-ikäisillä. Hui!

        Mulle suositeltiin myös kohduntähystyksen jälkeen joko kierukkaa tai lapsettomuushoitoja. Hoidoissa nyt ollaan, koska haluan tulla pian raskaaksi.
        Pelottaa kuitenkin etten voi ikinä tulla raskaaksi.

        Lääkäritkin tuntuvat tietävän kovin vähän tästä liikasvusta. Omanikin mielestä se on vaan hyvä, että limakalvo on paksu...en oikein tiedä, mitä ajatella.


      • kyllä
        lääkäri sanoi kirjoitti:

        Itseäkin kiinnostaisi tietää, mitä eri lääkärit ovat mieltä. En ole kovin monella kuullut olevan tälläistä liikakasvua. Itsekin olen vasta 25-vuotias ja kun googlasin, niin tuli kaikkea että on tavallista vaihdevuosi-ikäisillä. Hui!

        Mulle suositeltiin myös kohduntähystyksen jälkeen joko kierukkaa tai lapsettomuushoitoja. Hoidoissa nyt ollaan, koska haluan tulla pian raskaaksi.
        Pelottaa kuitenkin etten voi ikinä tulla raskaaksi.

        Lääkäritkin tuntuvat tietävän kovin vähän tästä liikasvusta. Omanikin mielestä se on vaan hyvä, että limakalvo on paksu...en oikein tiedä, mitä ajatella.

        Mulle yksi lääkäri sanoi, ettei osaa sanoa limakalvon liikakasvun vaikutuksesta raskaaksi tulemiseen, mutta hän järkeili, että se voisi olla hyvä, koska siihen on helpompi kiinnittyä. Toinen lääkäri puolestaan ei uskaltanut sanoa asiaan juuta eikä jaata.

        Juttelin eilen puhelimessa lääkärin kanssa ja diagnoosini on adenomyoosi. Keskustelumme perusteella tuntuisi järkevimmältä alkaa yrittää lasta samantien, mutta haluamme mieheni kanssa juhlia ensin häämme ja minä haluan saattaa päätökseen erityisen rankan työprojektin. Jos käy niin, että emme sitten lasta saakkaan, niin varmasti harmittaa, mutta nyt on elettävä vain tätä hetkeä ja tehtävä niin kuin parhaalta tuntuu. Keskustelu lääkärin kanssa johti myös siihen päätökseen, että aion ottaa hormonikierukan ensi syksyyn saakka hoitamaan liikakasvua pois.

        Minäkin olen 29v. ja silti on tällainen vaiva, vaikka vaihdevuosiin se liitetäänkin.

        Paljon onnea teille yritykseen!


    • polyyppikierukka

      Paksussa limakalvossa on varmaankin helpommin myös polyyppeja. Omalla kohdalla uskon, että 11.9mm x 5.6mm polyyppi kohdussa toimi "luonnollisena" kierukkana, koska runsas kuukautisvuoto lakkasi 25v kuin seinään ja tulin raskaaksi todella helposti polyypin poistamisen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe