BoS-gallub

Ronja

Millainen on sinun Varjojen Kirjasi ulkoisesti?
Kuvaile!

Eli onko se ostettu/itsetehty, kirja/kansio/tietokoneellasi, värikäs/mustavalkoinen koristeltu/koruton, paksu/ohut jne.

(Haetaan siis lähinnä ulkoisia seikkoja, mutta toki saa myös jakaa omasta mielestään hyviä juttuja muistiinpanoistaan.)

17

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topu

      Iso puinen arkku täynnä A-nelosia, piirroksia, lehtileikkeitä, kuivattuja kasvinlehtiä, kierrevihkoja, vanhoja valokuvia, reseptejä, kirjeitä, loitsuja. "Varjojen Arkku" on paikka jonne kenelläkään muulla ei ole mitään asiaa ja jossa haluan tulla poltetuksi kun siirryn seikkailemaan muihin maailmoihin.

    • Wiccaksi isona

      Mutta että olen kade tuon Topun arkulle.. ;-)

      Siis, mulla on kansio, jossa printtejä, mut lisäksi sellanen a4:n kokonen vihko, olisko joku 200 sivua paksu... Tarkoitus joskus ottaa printeistä tärkeimmät ja kopsata ne vihkoon..
      Siihen saattaa jokunen vuosi mennä. ;-)
      Siis ostettu, paksu vihko, joka ei ulkoisesti näytä erikoisemmalta. Siihen myös liimailen kuvia ja runoja ja muuta, mikä kiinnostaa.

      Piirin "läksyt" on sitten omassaan..

      Blessed be

    • Calantha

      Sininen kirjakaupasta ostettu sidottu kirja, jossa on sivut kermanväristä, paksuhkoa paperia. Kanteen olen muliinilangalla kirjaillut pentaakkelin.

      Harjoitus- ja muistiinpanovihkona toimii käsintehdystä paperista tehty vihko.

      • Calantha

        Niin, lisään vielä, että kirja on A5-kokoa ja paksuudeltaan n. puolitoista senttiä. Kirjottu pentaakkeli on väriltään vaaleansininen. :)


    • sukuvika

      mennäänpä toiseen todellisuuteen, niin sieltä se löytyy. Minun "Varjojen kirjani" on nimittäin tasolla. Se on suunnattoman hieno mustakantinen erilaisilla jalkokivillä koristeltu todella vanha opus. Kirjan sivut ovat jo hieman reunoistaan rispaantuneet ja hieman ruskehtavat, kirja on noin 30*50cm ja ehkä noin 14 senttiä paksu. Oikeat asiat sieltä löytyy ajatuksella, eli ei tarvita siällysluetteloita kun tietää jo etukäteen,mistä kohtaa kirja on avattava. Sieltä siis löytyy jo valmiiksi kaikki mahdollinen tieto, joten täydentää ei tarvitse, käyn sitä joskus vilkaisemassa, jos on jotain vilkaistavaa.

      Maallista varjojen kirjaa ei minulla ole. jotain juttuja on tietokoneella tiedostoina ja suunnitelmissa on pikkuhiljaa koota omia ajatuksia ja kokemuksia ihan oikeaan "maalliseen" Bossiin ja kirjoittaa sinne kalligrafialla. (pitää siis ensin opetella joku tyylikkään näköinen kalligrafiatekniikka). Tuo maallinen on etsinnässä, koluan aina silloin tällöin antikvariaatteja läpi toiveissani löytää sellainen vanhoina hyvinä aikoina sidottu valmis kirjoittamaton sidottu puhdassivuinen"kirja". Sitten aion "hajustaa" sen kuivattamalla sen välissä erilaisia aiheeseen sopivia kasveja. ja kaikista parata olisi, jos saisin tehtyä kasveista mustetta, jolla sen kirjoittaisin (mutta tuo on kyllä aika vaikea homma saada tehtyä sellaista mustetta kotikutoisesti, joka todella kestäisi). Taitaa olla koko projekti utopiaa, mutta kun toistaiseksi olen kaiken tarvitsemani tiedon saanut muuta kautta, ei ole tarpeen niin nopeasti bossia alkaa koota, aikaa on siis vielä mietiskellä oikeaa sivujakoa jmv... ja tehdä maallisesta bossista lisää utopia, kunnes tajuan, että kohta sitä on ihan mahdoton tehdä (Seuraavaksi varmaan keksin, että sidon itse sen kirjan ;D)

      Ronja, kerro omasi myös (olipa muuten kiva kyssäri)!

    • Nadrealia

      Oli käärmennahkakuvioinen a5-kokoinen..
      nuortenkirjan paksuinen.. ei siinä paljon muita koristeita sitten ollukkaan..

    • tulikivi

      minulle on käynyt hassusti, kun en ole aikanaan jo alkanut kirjoittaa kaikkea kirjan muotoon...

      sekavasti tietokoneella, vihkoissa ja kansiossa. materiaalin määrä ällistyttää aina välillä, kun yrittää ryhtyä setvimään sitä järjestykseen. onneksi minulla on melkein "hallittu kaaos" eli tiedän yleensä mistä lähden hakemaan esim. yrttitietoa, muistiinpanoa vaikkapa jostain rituaalistani tai unestani jne.

      syksyn koittaessa tarkoitus olisi sitoa itse a4-kokoinen kirjanen jonka kannet on värjätty sinisen sävyillä. homma siinäkin, mutta mitäs sitten, kun sitä alkaa täyttämään tekstillä käsin...

      • tulikivi

        no, jos tuntuu, että ei tule mitään niin täytyy varmaan tehdä puinen arkku niin kuin Topulla on! kuulostaa nimittäin mukavalta.


      • sukuvika
        tulikivi kirjoitti:

        no, jos tuntuu, että ei tule mitään niin täytyy varmaan tehdä puinen arkku niin kuin Topulla on! kuulostaa nimittäin mukavalta.

        "no, jos tuntuu, että ei tule mitään niin täytyy varmaan tehdä puinen arkku niin kuin Topulla on!

        HIH, tuon kun lukee kaksimielisesti, niin minäkin voisin tehdä puisen arkun siltä varalta, jos tuntuu ettei tule mistään mitään ;DDDD


      • tulikivi
        sukuvika kirjoitti:

        "no, jos tuntuu, että ei tule mitään niin täytyy varmaan tehdä puinen arkku niin kuin Topulla on!

        HIH, tuon kun lukee kaksimielisesti, niin minäkin voisin tehdä puisen arkun siltä varalta, jos tuntuu ettei tule mistään mitään ;DDDD

        en tajunnutkaan ajatella sitä noin.


    • Ronja

      Kuten Calanthalla, mutta kultaiset kannet ja pentaakkeli kirjottu pronssiseksi. Omasta mielestäni se on aivan ihana ja meillä onkin aivan erityinen ystävyys-suhde! :)

      Tulipa mieleen, saatteko yleensä jätettyä sopivasti tilaa jollekin asialle kirjaan, ettei tule ahdasta/turhaa tyhjää/typerää sekasortoa asiasta toiseen pompittaessa? Itselläni se on siinä ja siinä, että kaikki pysyy edes jossain järjestyksessä.

      • Wiccaksi isona

        vaikka sivun loppuun tilaa omille kommenteille, ja mitä tapahtui, kun kokeili jotain, siis esim jotain mietiskelytekniikkaa tai jotain... ;-)

        Siihen pyrin itsekin, eli kirjoitan sen verran pienellä, että saan kommentit mahtumaan.

        Blessed be


    • pimeyden metalli

      Tein itse BoSin. Päällystin kirjan mustalla pehmeäkarvaisella kankaalla ja punaisesta langasta tein pentagrammin kirjan päälle. Ja sivuja koristelen aina fiiliksen mukaan.

    • Ava

      Minun omani on vasta alussa. Mielenkiintoni wiccaan ja wiccalaisuuteen alkoi viime kesänä ja se sitten lähinnä ajatuksissa kyti vuoden ajan. Nyt olen alkanut enemmänkin kuin vain ajatuksissani koota omaa Varjojen kirjaani. Kirjani on A4 kokoa ja uusi. Tällä hetkellä siellä on kolme sivua tekstiä. Loput ajatukset ja ideat ja faktapohjaiset tiedot ovat sekalaisena määränä tietokoneella odottamassa käsinkirjoitusta ja muuta jatkoa.

    • sukuvika

      Eli kuinka sitten olette jaotelleet sen oman BoS:sinne? Itse ajattelin, että turhein tyhjien sivujen välttämiseksi, kannattaa varmaan antaa niitten ohjeiden mennä juuri niin sekaisin kuin "haluavat" mennä ja loppuun tai alkuun sitten sisällysluettelo. Tai sitten vois tehdä niin , että kirjoittaisi esim. lopusta alkuun loitsuja ja ohjeita ja alusta loppuun esim. yrttien käytöstä.

      Vai kuinka itse olette sen ratkaisseet?

      • tulikivi

        olisin myös kiinnostunut tuosta jaottelusta (tulevaisuuden varalle, kun alan valmistelemaan tiedon siirtoa yhteen kirjaan) eli kertokaa hyvät ihmiset miten saatte BoS:sinne "toimimaan".

        vai olemmeko me kaikki tuomitut epäjärjestykseen ja tiedon/kokemusten ahtamiseen mihin sattuu? ;)


      • sukuvika
        tulikivi kirjoitti:

        olisin myös kiinnostunut tuosta jaottelusta (tulevaisuuden varalle, kun alan valmistelemaan tiedon siirtoa yhteen kirjaan) eli kertokaa hyvät ihmiset miten saatte BoS:sinne "toimimaan".

        vai olemmeko me kaikki tuomitut epäjärjestykseen ja tiedon/kokemusten ahtamiseen mihin sattuu? ;)

        "vai olemmeko me kaikki tuomitut epäjärjestykseen ja tiedon/kokemusten ahtamiseen mihin sattuu? ;) "

        Taitaa se olla noin sillä: (tuntematon);idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen D;

        Olkaamme siis onnellisesti neroja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe