Onko kääpiöpinseri vain "tyttöjen koira"?

U.Ros

Vaikuttaa siltä, että kaikki näkemäni kääpiöpinserin omistajat ovat aika nuoria tyttöjä tai naisia. Eihän siinä mitään vikaa tietenkään ole mutta jos "karpaasi" hankkii koiran muuttuuko harrastuspiiri sitten "neitimäiseksi"? Miesten jutut on aina miesten juttuja jne. (Pkpuolella tilanne on se, että moni nainen omaa enemmän testoa kuin moni mies.)

Ja ihan vakavissani kysyn eikä minulla ole mitään identiteettiongelmaa vaan kyllä jokainen urospuolinen ymmärtää, mitä tarkoitan.

ELI KAIKKI MIESPUOLISET KÄÄKÄN OMISTAJAT - ILMOITTAUTUKAA (onkohan yhtään??)

9

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöjen

...koira. Se on pieni koira ISOLLA luonteella ja nimenomaan sopii hyvin niin naiselle ku miehellekin.
      Mä oon nainen, mut mieheni on yhtälailla kääkkäihminen siinä missä minäkin. Meillä on niitä kaksi ja uroksia, jotka on kyllä niin 'äijiä' että. Niistä saa kyllä makoisat jutut isäntien ja emäntien kanssa, ovat meinaan kovia 'painimaan' lelujensa kanssa kun ei oo naisia saatavilla ;). Aivan mahtava koira luonteeltaan, mutta vaatii selkeät säännöt. Osaa jallittaa kunnolla ja myös tekee sen, jos et osaa lukea rivien välistä.

Tietty jos sinua häiritsee pieni koko, ei ehkä sit kannata hankkia, mut koirasta se ei ole kiinni. Tervetuloa vaan kääkkäpiireihin.

• kristian meurmannin

koira kääpiöpinseri? Jossaki idols -jaksossa näytettiin, rotua ei varmaan sanottu mutta muistaakseni kovasti kääpiöpinserin näköinen.
      Ei ainakaan Kristian mielestäni kovin naisellinen ole, vaikka pitkä tukka hänellä onkin ;)

• koira

ei ole kääkkä, sen rotu oli jossain lehdessä. Tosin mäkin luulin sitä aluksi kääkäksi.

• ...
        koira kirjoitti:

ei ole kääkkä, sen rotu oli jossain lehdessä. Tosin mäkin luulin sitä aluksi kääkäksi.

Se on lancashire heeler, pienin karjakoira maailmassa ja todellinen TYÖKOIRA. Pikkukoirista ehdoton suosikkini, itselläni on samanvärinen koira, beussi, ja olen ihaillut vuosia heelereitä, enkä todellakaan värin takia ainoastaan ;)

• Ope68

Kyllä mulla on oma kääkkä ja se on minun paras kamu! Sen nimi on Selma ja se on kuntouttanut minua syöpähoitojen jälkeen olemalla oma iloinen&aktiivinen itsensä!!! En edes ajatellut että se olis tyttöjen koira... Ehkä mulla on tarpeeksi munaa ajatella näin... 😂

• Matopato

Onhan toi koiraharrastus muutenkin aika naispainotteista, poikkeuksena ehkä metsästys, bullirotujen taakanveto ja vastaavat, suojelu ym "miehekkäältä" vaikuttavat harrasteet..

En ole kyllä huomannu että käpsän hihnaa kannattelisi yhtään sen useammmin nainen, kuin minkään muunkaan pienen seurakoiran. Eli siis suunnilleen sama jakauma on kuin muillakin roduilla..

Oikeastaan mun mielikuvissa kääppis on nuorten pariskuntien koira :D

• kääpiöidenkingi

Kääpiöpinseri on jotain koirista tietävän koira, ei siis ensimmäiseksi koiraksi suositeltava. On sen verran omapäinen ja älykäs että tarvitsee kokeneen ihmisen kouluttamaan. Pitkää pinnaa myös tarvitaan, ei ole helpoin koulutettava rotu, pieni koko hämää todellisuudessa ISO luonne.

• kummajuttu

Minä olen nähnyt niitä perhekoirina ka ainakin kolmen eri keski-ikäisen miehen ulkoiluttamana. En ole luullakseni ikinä nähnyt kääpiöpinseriä tytöllä. Ehkä riippuu paikkakunnasta. Asun keskisuuressa kaupungissa Etelä-Suomessa.

• ZepzaxSuperstar

Mulla oli pinsseri ,se keskikokoinen.- Paras koirani, kunnes 8 vuotiaana sai borrelian ja munuaiset lakkasi toimimasta :´-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6168
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe