Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Oman aseen teko

Kukkuukäki

Voiko ite tehä omaa asetta, esim. scorpionin tapasta jousiasetta. Tai uzia, tarkkuuskivääriä, taikka pislaa? Ja maksasko toi enemmän kun uuen aseen osto? Ois hienoa softata omalla tekemällä aseella...

33

2780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Softaaja_Pike

      Voihan sen niinkin tehä, mutta se on eri asia että jaksatko...


      • Softaaja_Pike
        yber_softaaja kirjoitti:

        Voi mutta se on erittäin vaikeaa, ja yleensä niistä ei tule mitään pelitehokkaita, mutta katso tämä (yks kaverini on tehny muutaman hienon aseen täysin itse)

        http://www.leka-airsoft.fi/forum/viewtopic.php?t=5495

        Aika ammattimaista!!

        Ite en oo perehtyny aseiden tekoon, mutta oonhaan mä yhen "pulttilukkosen" tehny.
        Ase oli tehty johonkin Piikkilanka-aidan tolppaan(älkää naurako!) ja siinä oli vemppu m4 sylinteri ja jousi. Kun mäntää vedetteein taakse niin sylinteri liikkui ja kuula pudotettiin "lippaan aukosta"(tässä paskassa ei ollut lipasta) sisään ja mäntä vedettiin taakse eli vireeseen. Sitten tökättiin/käännettiin mäntää ja ase laukesi, mutta tehot oli aika surkeet ja ja lataus teki sormille niin kipeää että eipä aseesta ollu mitään hyötyä...

        Hyvä vekotin on myös "artiller" joka on piipu ja sylinteri(ja tietenkin mäntä): Piipusta laitetaan kuulia, mäntä vedetään taakse ja läydään mäntään niin kovaa kun kädestä lähtee niin kuulat lentää piipusta sitä lujempaa mitä lyöt.

        Kokemusta: En oo muistaakseni ite tehny mutta velipoika on ampunu kaverin ladossa säilössä olevan lampun paskaks.(pelitilanne)


      • m3tsAEp31kk0
        yber_softaaja kirjoitti:

        Voi mutta se on erittäin vaikeaa, ja yleensä niistä ei tule mitään pelitehokkaita, mutta katso tämä (yks kaverini on tehny muutaman hienon aseen täysin itse)

        http://www.leka-airsoft.fi/forum/viewtopic.php?t=5495

        Kuten yber softaaja sanoi se on todellakin vaikeaa ja itse käyttäisin suosiolla valmiita konponentteja kuten sylinteri settejä, suuttimia, mäntiä, hop-up:ja, piippuja, yms. kun liipasinkoneiston, rungon, yms. voi tehdä itse.

        Jos minä näkisin jonkun pelaamassa aseella jossa olisi vaikka pelkkästään itse tehty runko niin hän saisi kyllä kaiken kunniotukseni.

        Tämä voi motivoida ainakin rungon tekemisessä:
        http://koti.mbnet.fi/ttt85/TRG/TRG_suomi.html


    • lkjgfd

      Ent tajua eixe oo ittestään selewää et jos tekee ite adseen siit tulee joku puine hökötys joka ei näytä miltään ja lentää heikosti 10m?

    • max-ium

      Sylinteriksi ja männäksi sopii hyvin esim. vesiruutta. ongelmana saattaa vain olla se, että suutin on liian pieni ja panos ei lennä kovin pitkälle.

      Asiasta muuaalle:
      Onko kellään hyvää ideaa tehdä itse ns. rakentin heitin panoksia? Tarkoitan esim. sellaista sydeemia piipun eteen ja siela on panoksii ja kun ampuu normaalisti niin muutkin kuulat lentää sydeemistä.

      • m3tsAEp31kk0

        Yksi keino olisi rakentaa kaasukäyttöinen kranaatti joka kiinnitettäisiin liekinsammittimeen ja jonka pohjassa olisi "liipasin" eli nappi johon kuula ammuttaessa osuisi tämä avaisi kranaatin kaasuventtiilin jolloin kuulat/muu ammus lähtisi liikkeelle. Tämän jälkeen kranaatin runko irroitettaisiin ja aseella voisi pelata normaalisti.

        Ongelmiksi muodostuu kuula joka jää piippuun ja tietenkin se että koko härvelihän saattaisi räjähtää päin näköä ;).


      • Kukkuvakäki
        m3tsAEp31kk0 kirjoitti:

        Yksi keino olisi rakentaa kaasukäyttöinen kranaatti joka kiinnitettäisiin liekinsammittimeen ja jonka pohjassa olisi "liipasin" eli nappi johon kuula ammuttaessa osuisi tämä avaisi kranaatin kaasuventtiilin jolloin kuulat/muu ammus lähtisi liikkeelle. Tämän jälkeen kranaatin runko irroitettaisiin ja aseella voisi pelata normaalisti.

        Ongelmiksi muodostuu kuula joka jää piippuun ja tietenkin se että koko härvelihän saattaisi räjähtää päin näköä ;).

        Sitä mä aattelinki, että ottais esim. rikkinäisistä aseista osia, ja teen niistä jotain. Ja voiko vemppua virittää sähköks? esim. vemppu-Scorpion sähköks.


      • Softaaja_Pike
        Kukkuvakäki kirjoitti:

        Sitä mä aattelinki, että ottais esim. rikkinäisistä aseista osia, ja teen niistä jotain. Ja voiko vemppua virittää sähköks? esim. vemppu-Scorpion sähköks.

        Kyllä voi...Otat vemppu osat pois ja viilailet runkoo ja tunget sinne mechan ja moottorin, muta vaikeeta se saattaa olla...

        Ja muuta:
        Tein just muutama minuutti sitten (paristo)sähköstä vempun! :D


      • alottaja
        Softaaja_Pike kirjoitti:

        Kyllä voi...Otat vemppu osat pois ja viilailet runkoo ja tunget sinne mechan ja moottorin, muta vaikeeta se saattaa olla...

        Ja muuta:
        Tein just muutama minuutti sitten (paristo)sähköstä vempun! :D

        Nii mulla on well d-93 halpis, voiko sen osat ottaa, ja laittaa johonki aseesee, ja tulis sähkö?


      • Kukkuvakäki kirjoitti:

        Sitä mä aattelinki, että ottais esim. rikkinäisistä aseista osia, ja teen niistä jotain. Ja voiko vemppua virittää sähköks? esim. vemppu-Scorpion sähköks.

        Ei... Tai no saahan kumissaappaastakin sukellusveneen.


      • Softaaja_Pike
        alottaja kirjoitti:

        Nii mulla on well d-93 halpis, voiko sen osat ottaa, ja laittaa johonki aseesee, ja tulis sähkö?

        En tunne asetta...

        Siis eihän siinä periaatteessa oo paljonkaan järkee tai hyötyä jos osat tulee kalliimmaks kun uus sähkö, mutta voihan sen tehdä niinkuin ennätys mielessä...


      • kukkuu
        yber_softaaja kirjoitti:

        Ei... Tai no saahan kumissaappaastakin sukellusveneen.

        Nii maksaako enemmä, jos otan mun uzista sisuskalut, ja laitan johonki vemppuun?;;


      • Softaaja_Pike
        kukkuu kirjoitti:

        Nii maksaako enemmä, jos otan mun uzista sisuskalut, ja laitan johonki vemppuun?;;

        Siis niinku sähköstä vemppuun??
        hmmm...
        EMT!!!

        Sun vempusta tulee aika hyvä mutta kannattavampaa on pitää ase sähkönä.


      • Softaaja_Pike kirjoitti:

        Siis niinku sähköstä vemppuun??
        hmmm...
        EMT!!!

        Sun vempusta tulee aika hyvä mutta kannattavampaa on pitää ase sähkönä.

        Niin mikäs uzi sulla on jos se on niitä Mini uzi sarjaa, niin sen sisuskaluja ei saa irsti, koska itse aseen runko toimii mechana.


      • kukkuhei
        Softaaja_Pike kirjoitti:

        Siis niinku sähköstä vemppuun??
        hmmm...
        EMT!!!

        Sun vempusta tulee aika hyvä mutta kannattavampaa on pitää ase sähkönä.

        Eiku, meinasin, että jos laitan jonku vempun sähköks. onnistusko? Esim. pistooliin laitan noi sähköosat, tai sitte johonki jousitoimiseen kivääriin. En tiiä onko se mini-uzi sarjaa. http://www.airzoft.com/wedaielrigun.html se on tollanen.


      • Softaaja_Pike
        kukkuhei kirjoitti:

        Eiku, meinasin, että jos laitan jonku vempun sähköks. onnistusko? Esim. pistooliin laitan noi sähköosat, tai sitte johonki jousitoimiseen kivääriin. En tiiä onko se mini-uzi sarjaa. http://www.airzoft.com/wedaielrigun.html se on tollanen.

        En tiä mahtuuko pislaan...
        Kyllä se onnistuu mutta tajuatko kuinka vaikeeta se saattaa olla?


      • kukkuuh
        kukkuhei kirjoitti:

        Eiku, meinasin, että jos laitan jonku vempun sähköks. onnistusko? Esim. pistooliin laitan noi sähköosat, tai sitte johonki jousitoimiseen kivääriin. En tiiä onko se mini-uzi sarjaa. http://www.airzoft.com/wedaielrigun.html se on tollanen.

        Nii no, jos ottaa pistooleista osia, ja tekee niistä pislan? Laittaa esim. pitemmän piipun, tukivarren, pitemmän lippaan ja vaikka mitä.


      • Softaaja_Pike
        kukkuuh kirjoitti:

        Nii no, jos ottaa pistooleista osia, ja tekee niistä pislan? Laittaa esim. pitemmän piipun, tukivarren, pitemmän lippaan ja vaikka mitä.

        En oiken tunne tota WELLiä...Siinä saattaa olla osien paikat ihan ultimate ska matti possu utopi&%/( tapaista...

        Saahan siitä itselleen mukavan projektin!


      • Softaaja_Pike
        kukkuuh kirjoitti:

        Nii no, jos ottaa pistooleista osia, ja tekee niistä pislan? Laittaa esim. pitemmän piipun, tukivarren, pitemmän lippaan ja vaikka mitä.

        En oiken tunne tota WELLiä...Siinä saattaa olla osien paikat ihan ultimate ska matti possu utopi&%/( tapaista...

        Saahan siitä itselleen mukavan projektin!


      • kukkiuuh
        Softaaja_Pike kirjoitti:

        En oiken tunne tota WELLiä...Siinä saattaa olla osien paikat ihan ultimate ska matti possu utopi&%/( tapaista...

        Saahan siitä itselleen mukavan projektin!

        Jos ostan rikkinäisiä pisloja jostain, ja niistä alan kokoomaan monsteria. sitte tulee sellane, että lentää 90m/s ja tulinpeus 10kuula/sekunti :D no einy iha mutta alan tekee. Öitä kaikille!


    • whs minikun didideix

      tein jousitoimisen kiväärin puusta ja siitä lentää 80 metriä

    • täs pari pysyy

      tein 20 piipusen aseen mutta se ei oikein toiminut koska legot lentää niin kovalla vauhdilla että se menee paskaksi ja lisäks tein sellasen pistoolin missä oli6 piipuu se toimi ihan ok mut se kin´meni paskaksi teinsit ak-47 setoimii vieläkin se ampuu sellai10-50 metrii jos ammun kaikki keralaa eli 3 panosta niin se lentää pari kymmenta metrii ja 1 keralaa nii öö30-50 m lentää se ainkin toimii kunolla ja hyy joulua!!!!


      ps
      pankaa tänne jonkulaisii ak-47 kan ohjeita ja jos keksit kunnon aseen soita 0408281011 paras aika tavoitela vikon päivinä 4-8 aikaa ja la ja su 10-9

    • lolzz

      Äääh, jos tulet kysymään suomi24:lle, en usko että sulla on taitoa siihen, tosin tekemällä oppii..."Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!"

    • softaajaasw

      ite tein pultti lukkosen tarkkuuskiväärin toiminta periaate,,kun lukon aukasee ja vetää taakse raskas juosipusistuu kasaan ja liipaisimen haka naksahtaa jousen takaa kiinni liipasin pitää jousen lyijy painon avulla. kun lukon työntää eteen lippaan kuulan vapautin haka painuu alas jollon kuula ponppaa lippaan jousen avulla lukon korkeudelle ja kun lukon työntää kokonaan eteen lukon suutin työntää kuulan piippuun kun liipaisimesta painaa jousi vapautuu ja iskee männän eteen jolloin suuttimesta tulee ilma ja kuula lähtee . tehokas kantama n
      .35

    • hioajwd
    • ukmonkk

      Yes imade that with my bro

    • On mahdollista, itse teen tällä hetkellä paineilmalla toimivaa aisoft asetta joka ampuu samaa luokkaa kun kunnon tarkkuus kiväärit. Aseen valmistumisen jälkeen olisi tarkoitus tehdä kunnon jousitoiminen tarkkuus kivääri , joka tekemistä voi seurata alla olevalta blogilta josta löytyy myös lisätietoa ja kuvia paineilma toimisesta airsoft aseesta.

      http://projektisivust0.blogspot.fi/p/omatekoinen-airsoft.html

    • omglolxD

      Kun nyt ajattelee nii kannattaa vaa ostaa kaupasta uus, koska jos teet kauan sitä ja sit ei toimikkaan niin harmittaa aika paljon... :D jos ei haittaa niin kokeile vaan

    • No ainahan saa kokeilla ja loppujen lopuks en usko että se on kovin edes kovin vaikeata tehdä kunnon tarkkuuskivääri jos tekee suunnitelmat huolella Mutta se että saa siitä käytännöllisen 25euron budjetilla voi olla aika haastavaa :D

    • kiinari2154352

      näin kohta kun on uusi vuosi´niin ostakaa kiinareita ja laitatte yhden 6mm kestävään putkeen ja kuula perään ja sitten sytytät kiinarin niin sitten kyllä pamahtaa ja kuula lähtee noin 200m/s,koska kiinarin teho vastaa tehoiltaan 22lr piekkarin paukkua mutta muovi kuula on tietty kevyempi kuin luoti ja näin epä tarkempi lento rata mutta jos tällä periatteella toimivalle aseelle hankkii kunnon piipun ja tukin ja tekee esim nalli laukaisu järjetelmän niin se on aika kova peli softaamisessa.

    • Exercitus

      No kyllä itse tehdyn aseen saa ihan hyvin toimimaan, tosin koneistoa on yllättävän vaikea tunkea pieneen tilaan, olen tehnyt kaikke airsoft kivääristä konepistooliin ja jopa tankkiin. Jos kärsivällisyys riittää saa vaikka mitä aikaan ( ekan aseen teossa meni monta kuukautta ) kun homman oppii niin pystyy rakentamaan suht hyviä nopeesti ( pari viikkoo ). Itsehhän alotin näiden teon jo 13v ja edelleen jatkuu. Kaikki kamat saa rautakaupasta ja pyörän pumppu on ehdottomasti paras mäntä ja sylinteri. Aseen voi rakentaa noin 10-20 e kuluilla, nyt värkkään Suomi konepistoolia. Käykää kattomassa tubessa mitä olen tehny ja tilatkaa.

      https://www.youtube.com/channel/UCfOULELx8hy9X2jOSOC5-cg

    • Keskusteluhan on 10 vuotta vanha, mutta jos joku sattuu vielä tätä lukemaan niin, suosittelen ostamaan vaikka Wellin MB-01 (L96A1 AWP) pelkän Aseen "rungon" ja siihen tilaa uuden sylinterin, männän, tehokkaamman jousen ja paremman piipun. Sitten säätää hop upin niin, että kuula lentää sinne minne pitääkin ja sylinterin jousta voi vaihtaa tai säätää oman mukavuuden mukaan. Näillä vireillä aseen saisi todella helppokäyttöiseksi, tarkaksi ja muuten tehokkaaksi. 2 joulea (200m/s) on Suomessa aika monessa airsoft tapahtumassa kuulan sallittu max lähtönopeus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe