Mopot

jou.si.tus

Eli tämmöinen vasta 13 v. tyttö hurahti mopoihin pari kuukautta sitten, ja nyt kävi niin, että mopo mulle sitten luvattiin ostaa ensi kesänä. Nyt rupesi vain mietityttämään, että minkä merkkinen mopo on paras ja mukavin ajaa 160 cm pitkälle tytölle. Riejuista (RRX) olen tykännyt ja sellainen olisi mielestäni ihan kiva. Ensi keväänä pääsen ajamaan ensimmäistä kertaa elämässäni mopolla, isoveljen Riejulla nimittäin.

Eikä tämä merkkiasia ole ainoa ongelma, vaan myös mopotietouden puute. Kirjastosta ei tunnu löytyvät yhtään mitään mopoista ja vanhemmatki valittaa, ku koko ajan pyörin netissä jossain moposivuilla. En tunne yhtään tyyppiäkään (ainakaan silleen, että niiltä vois kysyy) joka vois mulle opettaa mopoista.

Jos nyt teiltä asiantuntijoilta saisin jotain neuvoja, niin kivaa olis. Ja turha on mitään skoottereita tai heppoja tarjota, paskoja molemmat. Kiitos.

15

1822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

Rieju on käytännössä ihan hyvä laite saa kulkemaan helposti suhtkoht hyvin jos tarvis mitään vikaa ei ole ainakaan kaverin riejussa ilmennyt ja se on ollu t kovassa käytössä. Mutta sinähän sen mopovalintasi päätät :D Mikähän on hinta haarukka mihin asti hinta saa mennä?

• jou.si.tus

1500 euroa se varmaan enimmillään saisi maksaa. Naapurissa on yksi Rieju, 1100 e pyydetään, mutta on kuulemma ihan paska.

• -------------------

Joo mopoista ei taida löytyä kirjastoista kovinkaan häävisti tietoa. mutta alfamerilta löytyy vähän vanhempien mopojen korjaukseen liittyvä kirja, siinähän sitä oppii tuntemaan mopot.
      http://alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=S040

Jostain kirjastosta saattaa löytyä tuo kirja.

• Mopedaattori

Ethän sinä voi vielä ensi kesänä mopoa ajaa. Ikä ei riitä. Jos ajat mopoa 13-14-vuotiaana, poliisi takavarikoi moposi ja tämä rikoksentekoväline tuomitaan menetetyksi valtiolle. Voit sitten suudella Riejuasi hyvästiksi. Ja isäsi maksaa, vielä sen lisäksi, kovat sakot kolttosestasi.

• -------------------

Kuka tässä on puhunut siitä että 14 vuotias ajas vielä sillon mopoa tiellä???

• jou.si.tus

Tiedän kyllä että mopokortin saa vasta 15 vuotiaana, mutta täällä meillä päin ei satu poliiseja kovin menevän, niin voin varmasti opetella ajamista jms.

• -------------------
        jou.si.tus kirjoitti:

Tiedän kyllä että mopokortin saa vasta 15 vuotiaana, mutta täällä meillä päin ei satu poliiseja kovin menevän, niin voin varmasti opetella ajamista jms.

Nykyisin näkee paljon noita kaupunkilaispellejä, jokka ovat nippa nappa saaneet mopokortin arvaamalla läpi. Sitten koheltavat liikenteessä niinkuin omistasivat sen...

Maaseudulla on hyvä tosiaan opetella mopolla ajoa.

• metukkkkka

kukkaburggi. osta polkuauto tyttö ni loppuu vinkuttamine ja valittamine

• jou.si.tus

Mä en valita, mä pyydän neuvoja.

• eihänse
        jou.si.tus kirjoitti:

Mä en valita, mä pyydän neuvoja.

ei se poliisisetä kyllä sitä mopoa valtion omaisuueks ota, sakot voi saaha ja tulla vuos lykkäystä kortille ja viritetyllä jos ajaa voi tulla vielä verot päälle

• just se

älä osta Rieju RRX:ää! Siinä on kevarin runko, ja muutenki markkinoiden isoin mopo. mulla on -07 mallinen RRX ja se EI sovi 160 senttiselle. osta mielummin DT tai joku Aprilia.

• .fgjopja e

uusenduroissa on kevarin runko.

• jou.si.tus

Olen kyllä huomannut Riejun koon ja siitä mulle on sanottukkin, mutta katsotaan nyt kunhan pääsen veljen kokeilemaan, että mitä pidän.

• derbinkjk
        jou.si.tus kirjoitti:

Olen kyllä huomannut Riejun koon ja siitä mulle on sanottukkin, mutta katsotaan nyt kunhan pääsen veljen kokeilemaan, että mitä pidän.

Derbi se olla pitää !! Tai sitten yamaha dt sopis sull varmaa aika hyvin...

• tyttö93*
        derbinkjk kirjoitti:

Derbi se olla pitää !! Tai sitten yamaha dt sopis sull varmaa aika hyvin...

ota yamaha dt! mulla ittellänikin on yamaha, ja se on hyvä, ainakin merkkiin voi luottaa ja saa myytyä sit eteenpäin.
        oon 168cm pitkä, ja se on mulle hyvän kokonen. on se hienoa, että on joitakin muitakin tyttöjä, jotka haaveilevat/omistavat mopon. aina on vaan skodeja, mut (mun mielipide) mun mielestä niissä ei oo sit mitään hienoo. niitä ei saa rassailla eikä muuta.. :/

kunnon mopo tai ei mitään!

---------------

asiasta toiseen, ois kiva tutustua mopoilijoihin, semmosiin jotka tykkäis höpöttää kaikkee virittämisestä yms.. ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      262
      5897
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      45
      3862
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      35
      3244
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      60
      3129
    5. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      169
      2982
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      44
      2798
    7. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      93
      2767
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      79
      2460
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      77
      2068
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      196
      2067
    Aihe