Mopot

jou.si.tus

Eli tämmöinen vasta 13 v. tyttö hurahti mopoihin pari kuukautta sitten, ja nyt kävi niin, että mopo mulle sitten luvattiin ostaa ensi kesänä. Nyt rupesi vain mietityttämään, että minkä merkkinen mopo on paras ja mukavin ajaa 160 cm pitkälle tytölle. Riejuista (RRX) olen tykännyt ja sellainen olisi mielestäni ihan kiva. Ensi keväänä pääsen ajamaan ensimmäistä kertaa elämässäni mopolla, isoveljen Riejulla nimittäin.

Eikä tämä merkkiasia ole ainoa ongelma, vaan myös mopotietouden puute. Kirjastosta ei tunnu löytyvät yhtään mitään mopoista ja vanhemmatki valittaa, ku koko ajan pyörin netissä jossain moposivuilla. En tunne yhtään tyyppiäkään (ainakaan silleen, että niiltä vois kysyy) joka vois mulle opettaa mopoista.

Jos nyt teiltä asiantuntijoilta saisin jotain neuvoja, niin kivaa olis. Ja turha on mitään skoottereita tai heppoja tarjota, paskoja molemmat. Kiitos.

15

1831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

Rieju on käytännössä ihan hyvä laite saa kulkemaan helposti suhtkoht hyvin jos tarvis mitään vikaa ei ole ainakaan kaverin riejussa ilmennyt ja se on ollu t kovassa käytössä. Mutta sinähän sen mopovalintasi päätät :D Mikähän on hinta haarukka mihin asti hinta saa mennä?

• jou.si.tus

1500 euroa se varmaan enimmillään saisi maksaa. Naapurissa on yksi Rieju, 1100 e pyydetään, mutta on kuulemma ihan paska.

• -------------------

Joo mopoista ei taida löytyä kirjastoista kovinkaan häävisti tietoa. mutta alfamerilta löytyy vähän vanhempien mopojen korjaukseen liittyvä kirja, siinähän sitä oppii tuntemaan mopot.
      http://alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=S040

Jostain kirjastosta saattaa löytyä tuo kirja.

• Mopedaattori

Ethän sinä voi vielä ensi kesänä mopoa ajaa. Ikä ei riitä. Jos ajat mopoa 13-14-vuotiaana, poliisi takavarikoi moposi ja tämä rikoksentekoväline tuomitaan menetetyksi valtiolle. Voit sitten suudella Riejuasi hyvästiksi. Ja isäsi maksaa, vielä sen lisäksi, kovat sakot kolttosestasi.

• -------------------

Kuka tässä on puhunut siitä että 14 vuotias ajas vielä sillon mopoa tiellä???

• jou.si.tus

Tiedän kyllä että mopokortin saa vasta 15 vuotiaana, mutta täällä meillä päin ei satu poliiseja kovin menevän, niin voin varmasti opetella ajamista jms.

• -------------------
        jou.si.tus kirjoitti:

Tiedän kyllä että mopokortin saa vasta 15 vuotiaana, mutta täällä meillä päin ei satu poliiseja kovin menevän, niin voin varmasti opetella ajamista jms.

Nykyisin näkee paljon noita kaupunkilaispellejä, jokka ovat nippa nappa saaneet mopokortin arvaamalla läpi. Sitten koheltavat liikenteessä niinkuin omistasivat sen...

Maaseudulla on hyvä tosiaan opetella mopolla ajoa.

• metukkkkka

kukkaburggi. osta polkuauto tyttö ni loppuu vinkuttamine ja valittamine

• jou.si.tus

Mä en valita, mä pyydän neuvoja.

• eihänse
        jou.si.tus kirjoitti:

Mä en valita, mä pyydän neuvoja.

ei se poliisisetä kyllä sitä mopoa valtion omaisuueks ota, sakot voi saaha ja tulla vuos lykkäystä kortille ja viritetyllä jos ajaa voi tulla vielä verot päälle

• just se

älä osta Rieju RRX:ää! Siinä on kevarin runko, ja muutenki markkinoiden isoin mopo. mulla on -07 mallinen RRX ja se EI sovi 160 senttiselle. osta mielummin DT tai joku Aprilia.

• .fgjopja e

uusenduroissa on kevarin runko.

• jou.si.tus

Olen kyllä huomannut Riejun koon ja siitä mulle on sanottukkin, mutta katsotaan nyt kunhan pääsen veljen kokeilemaan, että mitä pidän.

• derbinkjk
        jou.si.tus kirjoitti:

Olen kyllä huomannut Riejun koon ja siitä mulle on sanottukkin, mutta katsotaan nyt kunhan pääsen veljen kokeilemaan, että mitä pidän.

Derbi se olla pitää !! Tai sitten yamaha dt sopis sull varmaa aika hyvin...

• tyttö93*
        derbinkjk kirjoitti:

Derbi se olla pitää !! Tai sitten yamaha dt sopis sull varmaa aika hyvin...

ota yamaha dt! mulla ittellänikin on yamaha, ja se on hyvä, ainakin merkkiin voi luottaa ja saa myytyä sit eteenpäin.
        oon 168cm pitkä, ja se on mulle hyvän kokonen. on se hienoa, että on joitakin muitakin tyttöjä, jotka haaveilevat/omistavat mopon. aina on vaan skodeja, mut (mun mielipide) mun mielestä niissä ei oo sit mitään hienoo. niitä ei saa rassailla eikä muuta.. :/

kunnon mopo tai ei mitään!

---------------

asiasta toiseen, ois kiva tutustua mopoilijoihin, semmosiin jotka tykkäis höpöttää kaikkee virittämisestä yms.. ottakaa yhteyttä jos kiinnostaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      214
      3200
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      19
      2321
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      322
      2017
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      79
      1992
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1911
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      25
      1731
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      31
      1618
    8. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      31
      1429
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      121
      1301
    10. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      30
      1170
    Aihe