Hei, ajattelin ostaa joululahjaksi akryyliväreillä maalaavalle kaverilleni pari sivellintä. Olen itsekin maalannut joskus öljyväreillä, mutta akryylisiveltimistä en tiedä. Millainen sivellin on paras akryylimaalaukseen? Mikä materiaali, ja mitä kokoja suosittelette, jos ostan muutaman? Kaverini maalaa mm. interiöörejä, joskus maisemiakin.
Kiitos avusta!
Paras sivellin akryylimaalaukseen?
8
1739
Vastaukset
Näädänkarvaiset ovat parhaat, joskin myös kalleimmat. Mutta voithan ostaa vaikka vain pari, isomman ja pienemmän. Hyviä pensseleitä ei koskaan ole liikaa. Auttaisi, jos vähän vakoilisit, mitä kokoja hänellä jo on, että löydät todella onnistuneet.
- päteviä
nuo keinokuituisetkin, esimerkiksi:
http://www.articano.fi/products.php?p=b5ba51
Mainospuheiden mukaan hyviä, mutta niinhän ne aina...Onko jollain kokemuksia? päteviä kirjoitti:
nuo keinokuituisetkin, esimerkiksi:
http://www.articano.fi/products.php?p=b5ba51
Mainospuheiden mukaan hyviä, mutta niinhän ne aina...Onko jollain kokemuksia?Keinokuituiset voivat tuntua ihan hyvältä käytössä, mutta menevät nopeammin huonoksi. Näädänkarvaiset ovat todella kestäviä (en uskalla sanoa että ihan ikuisia, mutta todella kestäviä käytössä hyvin hoidettuina), joten siksi suosittelisin sellaisen ostamista, jos hyvän lahjan haluaa antaa.
- tonttu
tinat kirjoitti:
Keinokuituiset voivat tuntua ihan hyvältä käytössä, mutta menevät nopeammin huonoksi. Näädänkarvaiset ovat todella kestäviä (en uskalla sanoa että ihan ikuisia, mutta todella kestäviä käytössä hyvin hoidettuina), joten siksi suosittelisin sellaisen ostamista, jos hyvän lahjan haluaa antaa.
Kiitos tiedoista molemmille! Ajattelin ostaa ainakin pienen näädänkarvaisen (vaikka kokoa 2) yksityiskohtien maalaukseen. Kun olen katsellut siveltimiä, olen vähän ymmälläni. Luonnonmateriaaleista on näädän lisäksi härkää ja sikaa, sitten näädän ja keinokuidun yhdistelmää, varmaan on vielä muutakin, sitten on tietysti keinokuitua, joka ei tunnukaan hyvältä. Ovatko härkä- ja sikasiveltimet akryylikäytössä hyviä?
- Miiah28
Millainen tyyli kaverillasi on ?
(karkea,hieno, pikutarkka,huomaamaton)...
Eri siveltimet tuottavat erilaista jälkeä myös akryylissä.. - Markus vonHertzen
Itsehän suosin kolbrin näädänkarva siveltimiä. Harjakset pysyvät hyvässä muodossa ja todella tasaista jälkeä saa aikaiseksi. Hintaahan noilla on 12-25 euroa per sivelin/koon mukaan. Kantsii kysyä taiteilijatarvike liikkeestä ennemmin. Ja hmm...kyllä itse valitsisin siveltimen ihan itse kuin se tulisi lahjana.
- tonttu
Markus, mistä ostat siveltimesi? Stockalla Hanart näädänkarvasiveltimet maksavat kahdesta (2,00) Eurosta ylöspäin!! Ei isoinkaan taida maksaa edes 12,00. Öljyvärimaalauksesta tiedän sen verran, että siveltimiin kyllä mieltyy, joistain pitää ja joistain ei, kauheasti merkki ja laatu ei vaikuta, vaan se millaista jälkeä saa aikaan. itse taas tein isoja töitä siinä missä kaverini tekee pienempiä. Hän ei tee kauhean pikkutarkkaa jälkeä, mutta aihepiiristä riippuen tekee joskus myös tarkempaa yksityiskohtaa.
Jos ei osta siveltimiä, niin mikä sitten olisi hyvä lahja? ;)
- merisuti
itse käytän keinokuituisia,koska ne kestävät hyvin jatkuvaa pesua.akryyliväri kovettuu melko nopeasti siveltimen holkin juureen ja kuitu(karva)katkeaa.kolmella eri kokoisella pärjää hyvin.isojen pintojen käsittelyyn käytän halpis siveltimiä,ns lakkasiveltimiä(valk.karkea karva) pesu lievällä saippuavedellä ja kuivaus.akryylin kanssa maalatessa on pesu tärkeää koska helposti siveltimestä tulee korppu ja sitä ei saa enään pehmeäksi.näillä olen pärjännyt viimeiset 15 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669