KUPPA

Peppitossu

ennenvanhaan oli sanonta kun jotain tapahtui nopeasti jotta:

Lähti kun Kuppa Töölöstä !!

Muistaako kukaan?

tarkoitan tietenkin sitä ketjuamme eilistä =)

14

2509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo suorittanut

      ulosmarssia ja ties mitä? Ymmärrän että kiristää kupolia,mutta anna jo olla. Täällä on aina mahtunut kirjoittamaan ja aina saanut sanansa sanoa. Minä olisin poistanut aika paljonkin mutta onneksi en ole sefu.
      Sulla on nyt sellainen homma tuossa meneillään että sä kyllästytät ittes ja meidät tuolla muka leikkimielisellä kritiikilläs.

      Jos vituttaa niin ei se silti muuta sitä tosiasiaa mitä täällä saa ja voi kirjoittaa. Jos haluat jotain muuta, ehdotan edelleen sitä ulosmarssia ja pysyttele siinä.

      • Peppitossu

        mua ei kiristä yhtään..naurattaa ihan oikeasti!!!

        ja se ei ollut kritiikkiä tyttönen...huom!kysyin kuka muistaa tuon lausaahduksen..

        enkä mä ole mihinkään uhannut lähtee..vinoillu vaan sefulle..

        se että sua ottaa päähän ei ole mun vammani!!

        Mua ei vituta mikään ;))))


      • Peppi-alkuisia

        profiileja. YÄK!


    • Pebbiskä

      Eikö ennen vanhaan sanonnoilla ole alkuperä, mistä ovat lähtöisin? Tietääkö joku sanonnan alkuperää - Töölössä sijainnut kuppasairaala kenties?

      Ulosmarssi meni ohimarssiksi, olisi ollut kiva nähdä marssijärjestys, missä marssitaan ;)

      • Missä kuppasit

        näin kauan?


      • tjaa tjaa
        Missä kuppasit kirjoitti:

        näin kauan?

        En mä nyt niin vanha ole, että kaikki sanontojen alkuperät tietäisin... Kuppauksen kestoajasta arvatenkin!


      • ei tietenkään
        Missä kuppasit kirjoitti:

        näin kauan?

        ..liity mitenkään siihen tautiin. Vaan kuppaamiseen. Kuppauskirveellä haavaselkään, kuppaussarvi imetään kiinni ja sitten imetään verta. Nam. Oli terveydenhoidon muoto ja kaiketi kuppareita vieläkin on.


      • Pir

        Oikeassa olet, luultavasti. Kyseessä ei ole nykyisen "porvariston hillityn sharmin" tyyssija, vaan pikemminkin "hillittömyyden" seurauksien hoitopaikka. Vielä 1800-luvulla Töölö taisi olla kaupunginlaitaa, ei herrasväen kivikylää. Kaupungin länsiraja meni nykyisen Tullinpuomin kohdalla, siinä kannettiin tullit kaupunkiin tulevilta.

        Töölössä sijaitsi mm. yksi stadin lukuisista ilotaloista (nykyisen Runebergin kadun kieppeillä?), ja kerrotaan varsinkin erään herroille iloa tarjonneista olleen erittäin tartuttavan. Sekin bisnes (julkisena) loppui siellä aikanaan, mutta eiköhän sanonta johdu vanhasta kuppasairaalasta. Se oli kai Kammiokadulla (nyk. Sibeliuksenkatu?). Siis Töölössä.

        Elohopeahoidot purivat tavalla tai toisella, jos niihin ei kuollut, niin tartuntavaara saatiin kumminkin lähtemään. Potilas ei välttämättä parantunut siinä mielessä, mitä parantumisella oikeasti tarkoitetaan, mutta jäivät usein henkiin eivätkä levittäneet tautia.

        Tietäisiköhän jonkun palstalaisen tuttu asiantuntija paremmin? Sanontojen juuret ovat valloittavaa arjen tarinaa, elettyä historiaa keskellä nykypäivää. Konsultoin yhtä tietäväistä ystävääni ja me päädyimme tähän.


      • ohikulkenut heteromies
        Pir kirjoitti:

        Oikeassa olet, luultavasti. Kyseessä ei ole nykyisen "porvariston hillityn sharmin" tyyssija, vaan pikemminkin "hillittömyyden" seurauksien hoitopaikka. Vielä 1800-luvulla Töölö taisi olla kaupunginlaitaa, ei herrasväen kivikylää. Kaupungin länsiraja meni nykyisen Tullinpuomin kohdalla, siinä kannettiin tullit kaupunkiin tulevilta.

        Töölössä sijaitsi mm. yksi stadin lukuisista ilotaloista (nykyisen Runebergin kadun kieppeillä?), ja kerrotaan varsinkin erään herroille iloa tarjonneista olleen erittäin tartuttavan. Sekin bisnes (julkisena) loppui siellä aikanaan, mutta eiköhän sanonta johdu vanhasta kuppasairaalasta. Se oli kai Kammiokadulla (nyk. Sibeliuksenkatu?). Siis Töölössä.

        Elohopeahoidot purivat tavalla tai toisella, jos niihin ei kuollut, niin tartuntavaara saatiin kumminkin lähtemään. Potilas ei välttämättä parantunut siinä mielessä, mitä parantumisella oikeasti tarkoitetaan, mutta jäivät usein henkiin eivätkä levittäneet tautia.

        Tietäisiköhän jonkun palstalaisen tuttu asiantuntija paremmin? Sanontojen juuret ovat valloittavaa arjen tarinaa, elettyä historiaa keskellä nykypäivää. Konsultoin yhtä tietäväistä ystävääni ja me päädyimme tähän.

        Oma käsitykseni sanonnan alkuperästä on melko sama, joitakin yksityiskohtia en tietänyt.

        Tämä on hauska palsta, kaikesta saa keskustella kunhan ei erehdy analysoimaan millä kohtaa sefun pottatreenaus on mennyt pieleen Sigmund Freudin mielestä. *ROTFLMAO*


      • Pebbiskä
        Pir kirjoitti:

        Oikeassa olet, luultavasti. Kyseessä ei ole nykyisen "porvariston hillityn sharmin" tyyssija, vaan pikemminkin "hillittömyyden" seurauksien hoitopaikka. Vielä 1800-luvulla Töölö taisi olla kaupunginlaitaa, ei herrasväen kivikylää. Kaupungin länsiraja meni nykyisen Tullinpuomin kohdalla, siinä kannettiin tullit kaupunkiin tulevilta.

        Töölössä sijaitsi mm. yksi stadin lukuisista ilotaloista (nykyisen Runebergin kadun kieppeillä?), ja kerrotaan varsinkin erään herroille iloa tarjonneista olleen erittäin tartuttavan. Sekin bisnes (julkisena) loppui siellä aikanaan, mutta eiköhän sanonta johdu vanhasta kuppasairaalasta. Se oli kai Kammiokadulla (nyk. Sibeliuksenkatu?). Siis Töölössä.

        Elohopeahoidot purivat tavalla tai toisella, jos niihin ei kuollut, niin tartuntavaara saatiin kumminkin lähtemään. Potilas ei välttämättä parantunut siinä mielessä, mitä parantumisella oikeasti tarkoitetaan, mutta jäivät usein henkiin eivätkä levittäneet tautia.

        Tietäisiköhän jonkun palstalaisen tuttu asiantuntija paremmin? Sanontojen juuret ovat valloittavaa arjen tarinaa, elettyä historiaa keskellä nykypäivää. Konsultoin yhtä tietäväistä ystävääni ja me päädyimme tähän.

        Herrojen heikkouksista siis oli kysymys? Muhkea tarina :) Joo, vanhat sanonnat ovat ihan hauskoja ja sopiviakin tiettyihin tilanteisiin. Sanonnoista voi myös ottaa vaarin tai ottaa onkeensa.

        Kääk, otin eilen "Pohjanmaan kautta" ja jälkiseurauksen odotan häipyvän tosiaankin kuin kuppa Töölöstä ;)


      • huua
        Pebbiskä kirjoitti:

        Herrojen heikkouksista siis oli kysymys? Muhkea tarina :) Joo, vanhat sanonnat ovat ihan hauskoja ja sopiviakin tiettyihin tilanteisiin. Sanonnoista voi myös ottaa vaarin tai ottaa onkeensa.

        Kääk, otin eilen "Pohjanmaan kautta" ja jälkiseurauksen odotan häipyvän tosiaankin kuin kuppa Töölöstä ;)

        >> Sanonnoista voi myös ottaa vaarin tai ottaa onkeensa.


    • pullosta juoda..

      ei mussa kuppaa pahempaa..

    • hän on vieläkin

      täällä, siis tämä kultainen tossu.

    • jollakin jopa

      syfilis? Oon aina luullu, ettei lebet prostituoi?? Mikään ei näköjään pidä enää paikkansa. Voi närhen munat!!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe