Unissakävelijä pelastettiin

katolta

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Katolta pelastettu nainen oli unissakävelijä/1135232227454

Pelottava tapaus! Ei ole varmaan mukava herätä katolta alusvaatteisillaan roikkumassa. Oletteko te joutuneet vaaratilanteisiin kävellessänne unissa?

76

38539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • levoton sielu

Kamalaa. Olen itse kävellyt unissani jokunen vuosi sitten enemmän kuin useasti. Onneksi en ikinä ole lähtenyt ulos asti. Täytyy armaan alkaa kahlita itsensä sänkyyn tästä lähtien!

• teemunideapaja

Media ei saa kertoa juttuja, jotta ihmiset kauhistelisivat ja OSTAISIVAT LISÄÄ jännää kulutustuotetta. Tällaiseen asiaan pitää suhtautua vakavan järjellisesti ja miettiä vain sitä, miten tyttö voisi parantaa omaa turvallisuuttaan.

• ja yleensä muistan ne jälki...

Esim armeijassa:

-Luulin olevani taistelu tilanteessa maastossa ja olin ryömimässä kummun yli, johon sitten heräsin ja havaihduin siihen että olin ryömimässä tuvassamme naapuripunkassa nukkuvan yli, myös hän heräsi. Hyvät oli hallusinaatiot joo

-Minut herätettiin ja tupani taistelijatoveri sanoi minulle "mitä teet minun sängyssä ?" Ei siihen auttanut muutakuin sanoa/vastata että "sori sori, meenpä heti omaani nukkumaan.." ja otin tyynyni mukaan ja menin omaan sänkyyni. Uskomattominta oli se että kyseinen henkilö jonka sängyssä nukuin oli komppanian päivystäjänä sinä yönä, sitä en tiennyt ennakkoon, joten oli tuuria etten kömpinyt hänen päälle nukkumaan.

-Ääneni yms puhuessani/kävellessäni unissani on niin uskottavaa että moni ei ole tiennyt että olenko hereillä vai en. Yleensä muistan mitä on tullut unissa tehtyä mutta aina ei muistu mieleen:
      Sattui taasen kerran intissä, nimittäin niin että heräsin aamulla ja ihmettelin että kun on "tukka kipeä" ja hieroin päänahkaani. Tupatoverit heräilivät myös ja kertoivat sitten että olivat tukistaneet minua (sentin tukka) ja yrittäneet herättää kun olin taasen pitänyt ohjelmaa, olin huutanut taistelyvyölleni...

-Olin pompannut yöllä ylös ja huutanut "ilmasuojaan" , aamulla kun herättiin oli tupakaveri herännyt lattialta, hän oli hakeutunut komennon mukaan suojaan matalaksi..

että sellaista. Kaipr 2/00. terveiset :) niille jotka tunnistaa

• En ole kyllä eläessäni saanut näin maikeita nauruja! Aivan mahtavia! Ikinä en ole törmännyt noin hauskoihin kokemuksiin (tai käytännössä noloihin ^^)!

Eli jos löytyy lisää niin olisi mahtavaakin mahtavampaa kuulla enemmänkin! :D

Mukavaa alkutalven jatkoa! d:D

-AngeLight

• lapsellinen
        AngeLights kirjoitti:

En ole kyllä eläessäni saanut näin maikeita nauruja! Aivan mahtavia! Ikinä en ole törmännyt noin hauskoihin kokemuksiin (tai käytännössä noloihin ^^)!

Eli jos löytyy lisää niin olisi mahtavaakin mahtavampaa kuulla enemmänkin! :D

Mukavaa alkutalven jatkoa! d:D

-AngeLight

missä pumpulissa sinäkin oikein elät?
        Se on todellista ja vaara kuolla on myös lähellä.

• lapsellinen kirjoitti:

missä pumpulissa sinäkin oikein elät?
        Se on todellista ja vaara kuolla on myös lähellä.

...Mutta eroja meissä kahdessa on selvästi:

1. minä olen positiivinen ja sinä negatiivinen.

2. Minä osaan nauttia elämän pienistä iloista, sinä et.

3. Minä osaan lukita turvalukolla oman oveni, että en suuremmalla otdennäköisyydellä lähde ulos, kun taas sinä näköjään et.
        (Tiedätkö, mikä on lukko? :) )

4. Minä olen miltein aina iloinen enkä tuohdu tuollaisesta pienestä asiasta, kuin sinä tuohduit.

5. Minä olen unissakävelijä, joten tiedän riskit. Sinä et ole näköjään unissakävelijä, joten et tiedä asiasta mitään :D

Eräs merkittävä ero meissä on myös..
        Minä nimittäin nautin elämästä ja sen pienistäkin iloista. Hymyilen ja elämäni hymyilee takaisin. Minulla on rakastava miesystävä jonka kanssa olen ikionnellinen ollut aina ja minulla on ihana poika, josta en ikinä luopuisi! Minulla on siis kaikkea, jota minun ikäiset naiset yleensäkään edes uskaltavat toivoa! Ei rahahuolia, eikä muitakaan "huolia".. No, eräs entinen miesystäväni on vaivannut viimepäivinä, mutta hänestäkin päästään eroon nyt lopullisesti.
        Kaiken tämän lisäksi tunnen naisia jotka jopa kadehtivat ulkonäköäni sekä sosiaalisuuttani. Olen onneni kukkuloilla! :]

Mutta mitä sinuun tulee, en voisi sanoa samaa..
        Olet äärimmäisen negatiivinen ja herkkänahkainen. Muijako jätti? Vai menkatko vaivaavat? Sinulla ei ole lapsia eikä omaa rakasta? ..No se ei ole minun ongelmani, sillä minä olen onnellinen sen todellisessa merkityksessä. Saatat nyt sanoa, että "niin olen minäkin bla bla bla.." mutta tiedän että sanot sen vaan siksi, jottet näyttäisi mitenkään pienemmältä rinnallani, mutta älä siitä huoli; sinä todellakin näytät jo paljon pienemmältä. Oikeastaan jo niin pieneltä, että se on miltein jo säälittävää.

Säälin sinua. Todella. Enkä tee sitä siksi, että sinä olet lapsellinen ja herkkänahkainen (vaikka selvästi oletkin) vaan siksi, että sinä et tule ikinä löytämään tuolla asenteella todellista onnea.

No, ei voi mitään.. Ei itseasiassa kiinnostaisikaan. En nimittäin voi sinua auttaa ja vaikka voisinkin, en haluaisi. Sinun täytyy tehdä se itse ja vaihtaa asennettasi. Tuolla et ikinä löydä ketään, joka sinua oikeasti pystyisi rakastamaan.

Ellet todellakaan vaihda tuota negatiivista asennettasi, niin sinulla ei ole mitään tekemistä tässä maailmassa. Voit siis yhtä hyvin vain istua sohvalla ja odottaa että kuolet nälkään.. d:)

Hyvää alkutalven jatkoa!
        (Ei sinulle vaan lähinnä muille,
        jotka tätä lukevat) d:)

-AngeLight

• Jätkä puutteessa ?
        AngeLights kirjoitti:

...Mutta eroja meissä kahdessa on selvästi:

1. minä olen positiivinen ja sinä negatiivinen.

2. Minä osaan nauttia elämän pienistä iloista, sinä et.

3. Minä osaan lukita turvalukolla oman oveni, että en suuremmalla otdennäköisyydellä lähde ulos, kun taas sinä näköjään et.
        (Tiedätkö, mikä on lukko? :) )

4. Minä olen miltein aina iloinen enkä tuohdu tuollaisesta pienestä asiasta, kuin sinä tuohduit.

5. Minä olen unissakävelijä, joten tiedän riskit. Sinä et ole näköjään unissakävelijä, joten et tiedä asiasta mitään :D

Eräs merkittävä ero meissä on myös..
        Minä nimittäin nautin elämästä ja sen pienistäkin iloista. Hymyilen ja elämäni hymyilee takaisin. Minulla on rakastava miesystävä jonka kanssa olen ikionnellinen ollut aina ja minulla on ihana poika, josta en ikinä luopuisi! Minulla on siis kaikkea, jota minun ikäiset naiset yleensäkään edes uskaltavat toivoa! Ei rahahuolia, eikä muitakaan "huolia".. No, eräs entinen miesystäväni on vaivannut viimepäivinä, mutta hänestäkin päästään eroon nyt lopullisesti.
        Kaiken tämän lisäksi tunnen naisia jotka jopa kadehtivat ulkonäköäni sekä sosiaalisuuttani. Olen onneni kukkuloilla! :]

Mutta mitä sinuun tulee, en voisi sanoa samaa..
        Olet äärimmäisen negatiivinen ja herkkänahkainen. Muijako jätti? Vai menkatko vaivaavat? Sinulla ei ole lapsia eikä omaa rakasta? ..No se ei ole minun ongelmani, sillä minä olen onnellinen sen todellisessa merkityksessä. Saatat nyt sanoa, että "niin olen minäkin bla bla bla.." mutta tiedän että sanot sen vaan siksi, jottet näyttäisi mitenkään pienemmältä rinnallani, mutta älä siitä huoli; sinä todellakin näytät jo paljon pienemmältä. Oikeastaan jo niin pieneltä, että se on miltein jo säälittävää.

Säälin sinua. Todella. Enkä tee sitä siksi, että sinä olet lapsellinen ja herkkänahkainen (vaikka selvästi oletkin) vaan siksi, että sinä et tule ikinä löytämään tuolla asenteella todellista onnea.

No, ei voi mitään.. Ei itseasiassa kiinnostaisikaan. En nimittäin voi sinua auttaa ja vaikka voisinkin, en haluaisi. Sinun täytyy tehdä se itse ja vaihtaa asennettasi. Tuolla et ikinä löydä ketään, joka sinua oikeasti pystyisi rakastamaan.

Ellet todellakaan vaihda tuota negatiivista asennettasi, niin sinulla ei ole mitään tekemistä tässä maailmassa. Voit siis yhtä hyvin vain istua sohvalla ja odottaa että kuolet nälkään.. d:)

Hyvää alkutalven jatkoa!
        (Ei sinulle vaan lähinnä muille,
        jotka tätä lukevat) d:)

-AngeLight

menepäs ja tee narsistitesti, antaa sulle varmasti positiivisen tuloksen..

Se ei vielä tuota luonteellesi muutosta, mutta jospa vaikka herättelisi sut tosta dissaamisen unesta ?
        Lskin piruuttani kaikki minä. minun, minulle jne. ja kaikki ne lauseet joissa dissaat muita:
        - Minä todellakin säälin sinua ja kaltaisiasi.
        Jos kerran ei kiinnosta, kuten itse sanot, ja et voi muita auttaa, se on niin tärkeää sen "MINÄN" tulla sanomaan tänne, ettei kiinnosta...

Huonoa jatkoa , narsistinpösilö!

• aivan mahdoton

unissakävelijä!!
      Lähtee yöllä sängystään kovalla kiireellä ja aina rupeaa touhuamaan jotain, esim. kerää muka kiviä ja karkkeja olohuoneen lattialta!!Hän ei millään herää, eikä ikinä muista mitään öisistä seikkailuista. Kesäloma-aikana unissakävely vähäisempää, mutta tapahtumarikkaan päivien jälkeen sekä koulukiireitten aikaan hyvin usein tapahtuvaa. Olen yksinhuoltaja ja pelkään, koska lööpeissä lukee yh.n poika heitteillä kaupungissa, keskellä yötä, kun nimittäin on jo pari kertaa yrittänyt päästä ulko-ovesta pihalle. Onneksi olen valtavan herkkäuninen. Jos teillä neuvoja, olen kiitollinen vastauksista. Asumme rivitalossa.

• mammonajakiroius

Pienenä aina kävelin unissani usein usein vihainen jos joku yritti estellä,en herännyt jos yritti. ja just toi et keräsin kanssa kiviä ja karkkeja lattialta..ja toi pihalle meno oli yleistä paristi herännytkin sieltä.
        Mutta nimenomaan tressin aikaa sitä tapahtuu ja paljon.*
        Yksi juttu kiinostaakin meinaa kaikki tutut kävelijät on jollain lailla rankka elämä, väkivaltaa, pelkoa taustalla.
        Nyt kiinostaiski se yheteys joka yhdistää meitä kävelijöitä.

• huu

lähti kerran unissaan hissillä alas neljännestä kerroksesta, onneksi isä heräsi ajoissa ja sai siskon kiinni ennen ulos menoa.. :P Itse puhun unissani, mutta en kyllä sängystä pois lähde. Yleensä jos onn stressiä tms, niin kyllä juttu lentää :) kannattaisi oveen laittaa turvaketju sen verran korkealle, ettei poikasi ylety avaamaan sitä, ei ainakaan ovesta ulos pääsisi. ja harvemmin unissakävelijöillä on suuri tarve päästä ulos. että jos ovesta ei pääse,niin yleensä sitten takaisin sänkyyn menevät.

• nääpiö

Laita ovi takalukkoon yöksi, eipähän poika pääse ainakaan ulos asti yöllä.

• mievaanana

suosittelen turvalukon laittamista oveen niin ylös ettei poika yllä sinne.

• tytär, joka
        mammonajakiroius kirjoitti:

Pienenä aina kävelin unissani usein usein vihainen jos joku yritti estellä,en herännyt jos yritti. ja just toi et keräsin kanssa kiviä ja karkkeja lattialta..ja toi pihalle meno oli yleistä paristi herännytkin sieltä.
        Mutta nimenomaan tressin aikaa sitä tapahtuu ja paljon.*
        Yksi juttu kiinostaakin meinaa kaikki tutut kävelijät on jollain lailla rankka elämä, väkivaltaa, pelkoa taustalla.
        Nyt kiinostaiski se yheteys joka yhdistää meitä kävelijöitä.

kävele unissaan. En kyllä tunnusta, että hänen elämänsä olisi ollut rankka tai väkivaltainen ollenkaan!

Hän on jo kolmekymppinen eikä ole asunut kotona vuosiin. Hän heräili lapsena jo joskus huutaen kauheasti ja kaikki pomppasimme ylös sängyistämme.

Nyt hän on joskus ollut menossa rappuunkin... Onneksi miehensä herää ja huolehtii hänestä!

En muista omasta enkä sisarusteni elämästä unissakävelyä eikä mieheni myöskään omasta lapsuudestaan mitään vastaavaa.

Tyttäremme on joskus kysellyt lääkäriltä tuosta asiasta, mutta ei ole saanut mitään erityistä vastausta - ei kuulemma ole mitenkään vaarallista (paitsi tuo ulos meneminen).

• mutta...

poika on vasta 5-vuotias. Olen asentenut hänen huoneensa oveen sekä ulko-oveen kellon kilisemään niin, että sen voi päiväs aikaan laittaan pois kilisemästä.

Ulko-ovessa on sellainen vanhanaikainen lehmänkello, joka kolahtaa jos oven avaa. Kello on ovenpielessä narussa, joka laitetaan yöksi ovessa olevan naulan yli, ovea avattaessa kello kolisee ja rämisee, kun naru irtoaa naulasta. Huoneen ovessa vähän pienempi tiuku, joka on vieterin päässä ja yöksi käännän vieterin ovenkarmia vasten, josta se ponnahtaa ja kilisee kun oven avaa. Minä ainakin herään siihen.. Toistaiseksi ei ole poika päässyt ulos asti.

Yksi tuttavani ehdotti myös lasten leluista löytyvää vakoilusettiä, jossa on "lasertunnistin" jonka voi laittaa huoneeseen ja kun joku liikkuu säteen ohi, alkaa laite hälyttämään. Itse en kuitenkaan luottaisi sellaiseen, koska paristot voivat loppua tms.

• vaatekomeroon

Mun pikkuveli kävelee unissaan. Pissailee vaatekaappiin ja kerran hain sen varovasti alaovelta sisään. Olin kuullut ettei kävelijää pitäisi herättää joten mä juttelin sen kaa, sanoin vaan että käännytään nyt ympäri ja mennään kotiin ja omaan sänkyyn. Se totteli kuin robotti.

• kokemusta ja mietiskelyä.

Minullakin oli lapsena paljon unia/painajaisia. Ei enää aikuisena. Lasten mielikuvitus ja tapahtumarikkaat päivät, eri toten jos jotain pyörii vielä tiukasti mielessä ennen nukkumaanmenoa. Nämä saattavat auttaa unien muodostumisessa.
        Keksipäs jotain rauhallista tekemistä lapsellesi ennen nukkumaanmenoa. esim. puoli tuntia "rauhallista lukuhetkeä", . Jos kesäaikaan ei ole ollut vastaavaa niin olisiko koulussa jotain mitä lapsesi mieltä painaa? Tässähän auttaa keskustelu asiallisesti ja lastasi ymmärtävään tapaan.
        Luulisin että unet kuitenkin johtuvat vielä nuoresta iästä, mutta kuitenkin jos niiden taustalla on jotain konkreetisempaa, arkipäivistä johtuvaa, kanaataisi niitä syitä selvittää.
        Aluksi kuitenkin rauhoita hetki ennen nukkumaanmenoa... ei vilkkaita leikkejä , tietokoneita jne...

• ramot
        mutta... kirjoitti:

poika on vasta 5-vuotias. Olen asentenut hänen huoneensa oveen sekä ulko-oveen kellon kilisemään niin, että sen voi päiväs aikaan laittaan pois kilisemästä.

Ulko-ovessa on sellainen vanhanaikainen lehmänkello, joka kolahtaa jos oven avaa. Kello on ovenpielessä narussa, joka laitetaan yöksi ovessa olevan naulan yli, ovea avattaessa kello kolisee ja rämisee, kun naru irtoaa naulasta. Huoneen ovessa vähän pienempi tiuku, joka on vieterin päässä ja yöksi käännän vieterin ovenkarmia vasten, josta se ponnahtaa ja kilisee kun oven avaa. Minä ainakin herään siihen.. Toistaiseksi ei ole poika päässyt ulos asti.

Yksi tuttavani ehdotti myös lasten leluista löytyvää vakoilusettiä, jossa on "lasertunnistin" jonka voi laittaa huoneeseen ja kun joku liikkuu säteen ohi, alkaa laite hälyttämään. Itse en kuitenkaan luottaisi sellaiseen, koska paristot voivat loppua tms.

Kyllä valokennolla toimiva liiketunnistin olisi turvallisempi, että huoneistosta pääsee pois, jos syttyy tulipalo tai vastaava.

• kjuu mun pikkuvel ise on 5 se meni ulos asti ja heräs sieltä takapihalta alusvaatteila lumesta äiti alkoi huutaa ja äkkiä vei saunaan ja pehkuihin lämpimmiin

• työssä kohdannut

Huonomuistiset vanhukset, demetikot, jos pelkoa että lähtevät ulos. Tehdään sopimus turvapalvelvelun kanssa. Ulko-oveen voi asentaa kulunvalvojan, joka laitetaan päälle esim. nukkumaan mennessä. Jos esim vanhus yrittä lähteä ulos, aukaisee oven, niin se hälyyttää turvapalveluun, kytketty turvapuhelimeen,( laite kotona) josta ääni vastaa ( oikea ihminen), turvapuhelimeen, ja näin estyy ulos meno. Tuli vähän monimutkaisesti kerrottua, yksinkertaisesta laitteesta kylläkin kyse. Kulunvalvontalaitteesta on apua..

• tiutaavu
        tytär, joka kirjoitti:

kävele unissaan. En kyllä tunnusta, että hänen elämänsä olisi ollut rankka tai väkivaltainen ollenkaan!

Hän on jo kolmekymppinen eikä ole asunut kotona vuosiin. Hän heräili lapsena jo joskus huutaen kauheasti ja kaikki pomppasimme ylös sängyistämme.

Nyt hän on joskus ollut menossa rappuunkin... Onneksi miehensä herää ja huolehtii hänestä!

En muista omasta enkä sisarusteni elämästä unissakävelyä eikä mieheni myöskään omasta lapsuudestaan mitään vastaavaa.

Tyttäremme on joskus kysellyt lääkäriltä tuosta asiasta, mutta ei ole saanut mitään erityistä vastausta - ei kuulemma ole mitenkään vaarallista (paitsi tuo ulos meneminen).

Tuntemani unissakävelijät- ja höpöttäjät ovat usein vilkkaita sieluja, ikiliikkujia. Kai tuo sitten heijastuu myös unimaailmaan. :)

• valvottuja öitä

Meillä 8 vuotias tytär joka kävelee unissaan ja muutenkin touhuaminen yöllä aika vilkasta. Myös ulos lähtö koettunna, ja heti ensimmäisen kerran jälkeen turvaketjut oviin ettei pääse lähtemään unissaan (asutaan kerrostalossa), tai jos yrittää niin joutunee tekemään kova äänisesti töitä että ylettääpi lukitukset aukoa.

• takalukkoon

niimpä ....ovet takalukkoon.teräaseet piiloon. tai hanki koira, joka valvoo puolestasi ja opeta se haukkumaam kun poika rupeaa seikailemaan yöllä.Niin ja olis hyvä piilottaa tulitikut,lukkojen taa.minun sisko nuorempana heräs ,kun leikkas leipää isolla veitsellä ja välillä oli avannut verhot ikkunan edestä .Oli 70 luku

• Juhalassitast
        vaatekomeroon kirjoitti:

Mun pikkuveli kävelee unissaan. Pissailee vaatekaappiin ja kerran hain sen varovasti alaovelta sisään. Olin kuullut ettei kävelijää pitäisi herättää joten mä juttelin sen kaa, sanoin vaan että käännytään nyt ympäri ja mennään kotiin ja omaan sänkyyn. Se totteli kuin robotti.

Heräsin kerran siihen, kun jokin outo lämmin juttu tuntui poskessani. Kun käänsin pääni, huomasin veljeni kikkeli kourassa sängyn vieressä. Hän oli selvästikin unessa, joten en häntä herättänyt. Spekut jouduin ihan itse naamaltani pyyhkimään pois. Aamulla veli sai kyllä kuulla kunniansa.

• liikenteessä

.. tapahtui muutama vuosi sitten. Olen reilu parikymppinen nainen ja tykkään nukkua alasti, mutta minulla on tosi usein tapana kävellä unissani.

pahin on ehkä kun asuin kerrostalossa.. olin steppaillun rappukäytävässä (jalkapohjat oli aika likaiset ja niin oli myös lakanat. syksy aika ja rapaa oli lattioilla) Olin sitten jättänyt etuoven auki ja aamulla pelästyin kamalasti kun mummot huuteli oven suusta..

On sitä tullut tiskattua ja siivottua unissani (uusiksi meni tiskit =D tuli aika huonoa jälkeä). Tekstiviestejä laitettu, heitetty makuuvaatteet parvekkeelta, piilotettu kaikki kengät... ja ties mitä kaikkea mitä ei ole huomannut...

*Levoton sielu*

• MuumilaaksostaKarannut

Kahden unissakävelijän äitinä aihe on tuttu monellakin eri tavalla. Onneksi kovin kuhmuja kummempia vaaratilanteita meillä ei ole nähty.

Vanhempi unissakävelijöistä käy lähes säännöllisesti aina kerran viikossa öiseen aikaan järjestelemässä eteisen kengät. Mistähän mahtaa johtua, ettei ne 45 kokoiset popot mene ojennukseen hereillä ollessa.. toisekseen mahtaneeko unissakävelyn teema johtua siitä lähes päivittäisestä "Etkö siä nyt pirulauta saa noita suksia ees joskus suoraan?"

Siispä, yleensä viikonloppuisin, könyää yläkerrasta 12-vuotias (tänään syntsät) poikaseni ja järjestelee pimeässä eteisessä kaikkien kengät ojoon. Jostain oudosta syystä vielä pohjat ylöspäin. Silmät auki ja ihan järjissään olevan oloisena. Ei tosin vastaa keskusteluun - tuijottaa vaan lävitse kuin aito zombi konsanaan.
      Siinäpä Freudille pohdittavaa.

Yhdeksänvuotias poikani taas harrastaa monimuotoista unissakävelyä ja verbaliikka pelaa.
      Yhtenä yönä meni kolmen aikaan isoveljiensä huoneen lattialle istumaan ja alkoi selostaa, kuin Mertaranta konsanaan, jääkiekkomatsia. Miksi just sitä ei voida ymmärtää sillä jääkiekko ei kuulu meidän harrastuksiin muutoin kuin talvisin lähikenttiä koluamalla. Sydämen syvimpiä haaveita kenties.

Kyseinen poika on käynyt pursottamassa äitinsä öljyvärituubeja tyhjiksi keittiön pöydälle (vain vihreät), tyhjentänyt kaappipakastimesta kaikki vadelmat keittiön lattialle ja jättänyt pakkasen ovet aamuun auki, pelannut pleikkaria, laittanut pesukoneeseen koulukirjansa, tunkenut tiskikoneen täyteen pehmoleluja (siistiin järjestykseen sovussa istumaan), koristellut tussilla portaikon täyteen ferrareita jne. jne. jne.

Pelottavaksi homma äityi yhtenä yönä pojan herättyä aamulla kananmunan kokoinen kuhmu sinimustana keskeltä otsaansa - täysin tietämättä miten se siihen oli ilmestynyt.

Toisinaan herään, toisinaan en. Riippuu toiminnasta mitä poika tekee. Oveen olen hankkinut lukon niin ylös, ettei poika yletä ilman tuolia, jottei lähti pihalle haahuilemaan. Joskus nukun lastenhuoneen lattialla homman yltyessä ihan uusiin sfääreihin.

Toivotaan, että molemmat kasvavat taipumuksesta pois. Vanhemmalla oli pahempaa nuorempana eli jos laantuu kenkien järjestelyyn niin siitä vaan.. kaikenlainen siivous käy.

Kumpikaan ei tunnu aamulla erityisen väsyneeltä, eikä yöllinen toiminta ole vaikuttanut päivän jaksamiseen.

Eräälle tutulle kävi veikeä tapaus unissakävelyn tiimoilta. Tämän 50 miehen ovella oli yhtenä yönä yläkerran kakskymppinen tyttö pelkässä paitulissa. Oli kävellyt unissaan ala-ovelle asti herättyään viimein viimaan.. tietysti ilman avaimia. Tämä tuttavani sattui olemaan kyseisen talon isännöitsijä ja siis myös yleisavaimen hallitsija.

Harmitteli jälestäpäin, ettei tyttösellä ollut tapana nukkua alasti.

• Nimetön

Varmaan väsyttävää, mutta nauratti pirusti!

• Sammoo Mielt.

EN VIELÄ, MUTTA EIHÄN SITÄ KOSKAAN TIEDÄ ITSESTÄÄN? PITÄÄ LAITTAA VAROITUS KYLTTI SÄNKYNSÄ VIEREEN, JOSSA LUKEE:"VAROKAA VAARALLISTA UINUJAA JA SITOKAA KIINNI HYVIN!" TIEDÄN KYLLÄ PARI TAPAUSTA JA TOINEN LÖYTYI AUTONSA RATISTA, MUTTEI ONNEKSI LÄHTENYT LIIKKEELLE JA TOINEN OLI OMAN PIHAN KIIKUSSA.

• Yks outo hujoppi.

Olis ollut paikalla,niin olisi voinut panna se hereille

• mannine

oho, olikohan nättikin likka? sankarina veisin treffeille;)

• hmm..

Karjalaisessa kerrottiin tapauksesta niin, että kyseessä oli baari-illan jälkeinen päähänpisto....yökävely katolle.

• Epäilevän Tuomaksen Setä

Uskoo ken tahtoo....

Ettei olisi kyseessä ns. valkoinen valhe ??

• HYPPÄÄJÄ34

ON KUMMA KUN JUOVAT IITTESÄ KÄNNIN TAI SYÖ HUUMEITA NIIN OLEVANSA HYPPÄÄJÄ SEN JÄLKEE MIHINKÄ TÄMÄ MAAILMA ON MENNYT HUUMEITTEN AVULLA KÄNNI ON ERIASIA TV ISMO ALANKO

• Hydrofobia

ja kyllä sillekin on vaikka mitä sattunut. :D

Kerran hän oli lähtenyt kerrostalo asunnosta ulos keinumaan pihalle, ja kun hänellesanottiin, että pitää mennä takaisin kotiin, hän vain vastasi, että; "keinun vielä vähän aikaa".

Sen jälkeen siskon ovi pidettiin kunnolla kiinni. :D

• nuori unnisa kävelijä

Olen HYVIN NUORI! vielä koulua käyvä ja juuri pelkään pahinta eli sama akohtaloa kuin tällä uniissaan kävelevälle naiselle kävi.... tai jotain. itse kävelen unnisani olin jopa kerran lähtenyt yöllä ovesta ulos koir amukanani pyjama päällä onneksi oli kesä.kerran heräsin aamullani ja äitini kysyi "miten se peitto nyt ei pysy siellä seinällä?" ja kertoi ettäolin yrittänyt luun kovaa laittaa mattoa seinälle eri tavoin jopa vasara oli mukana... kerran heräsin kun lasini oli tyhjä ja vuoteeni oli täynnä kaakaota. yhtenä yönä olin urakalla alaknut siivoamaan. kerran kun asuin mummoni ja pappni ylä kerrasa perheeni kanssa olin juossut rappuset alase mummoni ja pappini vessaan. kerran väittelin unissani isäni kanssa ja kaikkea muuta joten kaverit pelkäävät olla yö kylässä etten vain kävelisi unnisani hheidän päältään....tai vastaavaa

• hesariin oli juttu jo muutt...

Ne on nykyään nääs kaikki "yöseikkailijat" "unissakävelijöitä"...

Älkäähän ottako tänä viikonloppuna mitään ylimääräistä juomaa, ettei teistäkin tule "unissakävelijöitä" :)

Unissaankävely on jo vähän liian legendaarinen selitys omille törttöylyille

• Unihörlökki

Olin kerran kylässä kaverini luona aloimme nukkua aamulla siinä viiden aikaan rafla illan jälkeen.Meni aikaa reipas tunti siitä kun heräsin kolahdukséen kaveri oli pudonnut lattialle sängystä ja nousi sen laidalle istumaan kysyin sattuko sano ei nousi siitä ylös jä läksi kävelemään katoin meneekö vessaan ei menny avasi oven ja katosi käytävään kuuntelin mitä siellä tapahtuu menöökö ulos ei kuulunu mitään palas takas ja meni sänkyynsä.Odotin että meneekö ulos pikkupöksyissään oli kesä-aika ja kadulla jos vastaan tulee nainen mitä sen kanssa alkaa on meinaan kova naisten mies olisin pian menny avaintenkanssa katsomaan kadulle naurussa olis voinu olla pitäminen päivällä kun kaikki herättiin ei muistanu lainkaan sellasta tapahtuneenkaan.

• tällaista..
        Unihörlökki kirjoitti:

Olin kerran kylässä kaverini luona aloimme nukkua aamulla siinä viiden aikaan rafla illan jälkeen.Meni aikaa reipas tunti siitä kun heräsin kolahdukséen kaveri oli pudonnut lattialle sängystä ja nousi sen laidalle istumaan kysyin sattuko sano ei nousi siitä ylös jä läksi kävelemään katoin meneekö vessaan ei menny avasi oven ja katosi käytävään kuuntelin mitä siellä tapahtuu menöökö ulos ei kuulunu mitään palas takas ja meni sänkyynsä.Odotin että meneekö ulos pikkupöksyissään oli kesä-aika ja kadulla jos vastaan tulee nainen mitä sen kanssa alkaa on meinaan kova naisten mies olisin pian menny avaintenkanssa katsomaan kadulle naurussa olis voinu olla pitäminen päivällä kun kaikki herättiin ei muistanu lainkaan sellasta tapahtuneenkaan.

saatte aikaan kun siellä raflassa on pakko hypätä. Sitten tullaan aamuyöllä naapureita häiritsemään kolinalla ja jos jonkinmoisella jytkeellä.

Jos kyseinen äijä-nappula olis tullut mua vastaan työvuorostani, olisin kalauttanut (turvajutulla, joka aina laukussani) ja jättäny siihen lojuun!!!
        Kyllä olis ollut naurut kaukana. Helvetin häiriköt ja sössöt!!

• UNISSAAN-

kävelijöitä on. Itse olen nyt 47 v, mutta olen yhden ainoan kerran kävellyt unissani 8-vuotiaana ja mitä tein. Äitini ja isäni seurasi tilanteen koko ajan. Otin keittiön lattialta räsymaton - laitoin sen siististi sänkyyni ns. aluslakanaksi ja rupesin nukkumaan. Oli siinä aamulla ihmettelemistä. Äiti, miksi mä nukun hiekkaisen maton päällä? Äiti sanoin, että itse sen yöllä siihen siististi ja nätistä asettelit.

• sleepjumper

Nappulana velipoika käveli unissaan usein. Kerran äitini heräsi kun velipoika oli kusaissut isäni kumppariin. Myös kaikenlaista pähkähullua juttua väänteli aivan silmät ammollaan, vaikka kuinka tökki ja kyseli ootko hereillä ja väitti olevansa hereillä, ei aamuisin muistanut yhtään mitään. Kerran naapurit soitti yöllä että mitä teidän poika meidän pihalla tekee tähän aikaan yöstä? Eiku äkkiä hakemaan poika takas nukkumaan, aamulla taas ei mitään muistikuvia. Joskus rakennettiin barrikadeja ja esteitä että kuulis törmäilyn jos lähtee yöreissulle mutta mitä vielä. Pilkkopimeässäkin osasi ketterästi väistellä esteet. Kerran näin livenä kuinka pomppasi todella kevyesti tuolikasan yli. Joskus oikein kammotti kun oli niin "yli-inhimillisen" oloista meininkiä...

• Tööttinen

Olen lapsena kävellyt useaankin otteeseen unissani, samoin puhunut.

Yksi, jonka äiti minulle jälkeenpäin kertoi, oli kun olin about 8. Olin ollut pitkään isälläni ja kun äiten luokse taas palasin, taisin olla vähän hukassa. Olin yöllä lähtenyt ilmeisesti vessaan. En ollut vessaa löytänyt, vaan haahuillut keittiöön pissavana perässäni. Olin huudellut äitiä.. En muistanut tästä yhtään mitään.

Olen monesti kopsahtanut sänkystä ja kierinyt sängyn alle, ilman että olisin herännyt.

• ekstriimii yksilölle

Lisää samanlaista. Näen itsekin unia ja aina muut herättää. En koskaan saa herätä ihan itse - keskellä kattoa. Onnea Katto-Kassinen. Kivaa kun piristit meidän nysvääjien elämää laittamalla itsesi täysillä peliin...

• vaan ihmetystä?

Olen yli 40- nainen ja lapseni valokuva on ollut aina työpöydälläni työpaikalla.
      Otin kerran sen kotiin ja tuumin että hän ei ole enää 5-vuotias.
      Laitoin kuvan tiettävästi kannelliseen valokuvalaatikkoon.

Kirjahyllyssäni on suuri enkelipatsas ja eräänä aamuna heräsin ja vasta kahvipöydässä huomasin, että kuva on enkelin helmojen alla???
      Asiaan ei liity mitään muuta selitystä, kuin olen sen unissani sinne siirtänyt, mutta miksi?

Arvatkaa, pelkäänkö tyttäreni menettämistä. Joskus niin paljon, etten uskalla nukahtaa. Asun yksin, joten kuvaan ei ole kukaan muu koskenut.
      Tyttäreni on 20-vuotias opiskelija ja soitan usein varmistussoittoja, että kaikki on hyvin.

• Elämänvoima

Miksi pelkäät tyttäresi menettämistä? Onko sinulla jokin erityinen syy? Ymmärrän tietenkin vanhemman huolen lastansa kohtaan, mutta joskus on opittava vain luottamaan että toinen pärjää. Ainahan jotain voi tietenkin sattua. Näistä asioista voi olla hyvä jutella jonkun ulkopuolisen kanssa, joka osaa asiansa. Jatkuvat soitot voivat muuten alkaa hiertää välillänne.

• soita..
        Elämänvoima kirjoitti:

Miksi pelkäät tyttäresi menettämistä? Onko sinulla jokin erityinen syy? Ymmärrän tietenkin vanhemman huolen lastansa kohtaan, mutta joskus on opittava vain luottamaan että toinen pärjää. Ainahan jotain voi tietenkin sattua. Näistä asioista voi olla hyvä jutella jonkun ulkopuolisen kanssa, joka osaa asiansa. Jatkuvat soitot voivat muuten alkaa hiertää välillänne.

jatkuvasti, vaan sovimme kyllä jos tyttäreni kokee soitot liiallisina.
        Olen menettänyt liian paljon elämässä ja jotenkin tuntuu etten saa iloita nuoreni varttumista ja parisuhteen syntymistä. Mahdollisia lapsenlapsia? Sitä suurta rakkautta pitää oman tyttären lasta hetki sylissään....

• en tiedä luetko
        soita.. kirjoitti:

jatkuvasti, vaan sovimme kyllä jos tyttäreni kokee soitot liiallisina.
        Olen menettänyt liian paljon elämässä ja jotenkin tuntuu etten saa iloita nuoreni varttumista ja parisuhteen syntymistä. Mahdollisia lapsenlapsia? Sitä suurta rakkautta pitää oman tyttären lasta hetki sylissään....

tätä, mutta olethan voinut laittaa sen kuvan sinne enkelin helmoihin juuri siksi, että olet huolissasi!

Sen ei tarvitse olla mikään ennen, vaan unissasikin varmistelet tyttärellesi suojelusta!

• asian...
        en tiedä luetko kirjoitti:

tätä, mutta olethan voinut laittaa sen kuvan sinne enkelin helmoihin juuri siksi, että olet huolissasi!

Sen ei tarvitse olla mikään ennen, vaan unissasikin varmistelet tyttärellesi suojelusta!

tältä kannalta. Mulla on tapana rukoilla hänelle ja muille läheisille aina iltaisin turvaa ja suojelusta.
        Sitä vain en käsitä, mistä olen löytänyt valokuvalaatikon ja miten saanut sen kannen auki heräämättä?
        Samoin, että olen pimeässä osannut toimia niin, ettei posliinia oleva patsas-enkeli ole pudonnut?

Rukous on muuten hyvä unilääke itselle ja turvaa läheisille!

• vaarallinen tilanne

Olen äitini mukaan pienenä kävellyt unissani rappukäytävälle. Tässä nyt voisi tietysti "maalailla" "worst case scenarion" siten, että olisi siinä voinut kaatua portaissa.

• eve--86

mun pappani veli lähti kerran mopolla ajelee ja sit mun serkku meni suihkuun unissaan eikä ees herännyt. Mä itse olen pienenä kävellyt paljon unissani nyt olen vähän vähemmän

• ken haluaa

Ei kyllä unissakävelijä avaa raskasta kattoluukkua heräämättä.

Dokasi ravintolassa ja meinasi tehdä itsemurhan hyppäämällä katolta. Tuli järkiinsä kun roikkui lumiesteessä.

• ......

jossain kamoissaan se on ollu.

• lariari

Itse en muista öisistä retkistäni mitään. Aamulla tai yöllä herään esim. parvekkeelta viluun, vaatekaapin lattialta kovaan alustaan... Ainoa muistikuva on, että menin illalla sänkyyn. Tämä alkoi murrosiän alussa, eikä enää ole vaimoakaan vahtimassa seikkailujani. Vaimo oli aikoinaan sitä mieltä, että alkoholi on sekoittanut pääni, enkä sen vuoksi muista mihin olen kellahtanut. Humalassa kyllä aikoinaan muistin mihin nukahdin, mutta herääminen saattoi olla tosi yllätys. Olen käynyt muutaman kerran lääkärillä, mutta mitään eivät ole osanneet sanoa. En keksi muuta kuin ovi turvalukkoon ja ristikot ikkunoihin.

• unissakävelijästä...

mies ajoi unissaan 30 kilometriä autolla vaimonsa vanhempien talolle. perille pästyään mies käveli sisään ja tappoi anopin leipäveitsellä, ja heräsi juuri kun oli käymässä käsiksi appeensa. miestä ei tuomittu koska todisteet unissakävelylle olivat vahvat (oli mm ajanut yövaatteisillaan), eikä tappamiselle ollut mitään motiivia, eikä mies todistettavasti muistanut esimerkiksi ajamisesta mitään.

• hmm....

taidat kertoa elokuvasta.. ajattelin kun yks elokuva menee just tollalailla!

• ollut

• hui

tuli mieleen, että kuulin minäkin (nyt jo nelikymppinen) tarinan itsestäni murkkuikäisenä. Olin kuulemma keskellä yötä juossut veitsi kädessä ja huutanut kahdelle veljelleni, että "nyt lähdetään". Itse en muistanut aamulla mitään tapahtuneesta.
        Enkä tietääkseni ole sen jälkeen kävellyt unissani.

• käveli unissaan.

Äiti käveli pienenä usein unissaan. Yhtenä yönä oli päätynyt rautatieaseman penkille. Sen jälkeen nukkui yleensä vanhempiensa vieressä. Nykyisin ei enää kävele. Joskus mumisee...

• Ronsu-93

meinasin unissani hypätä parvekkeelta alas.

• Suoriutuminen vaikeista ja monimutkaisista tehtävistä ei ole mahdollista unissaan.Kävely olisi tyssähtänyt viimeistään tikapuihin.Enemmän voidaan tarkastella itsemurha yrityksen todennäköisyyttä tässä tapauksessa.T:Professori

• kuin ninja

No rohvessoori vastaas tähän.
        Eräs pikkukaveri on kova kävelemään unissaan (oma poika, nykyään 12v.) Pilkkopimeässä osaa väistellä esteet?!?! pomppia niiden yli?!?!? hiippailee niin hiljaa ettei ikinä kuule juuri mitään??! Jos laitan valot päälle niin tuijottaa säikähtäneen näköisenä, silmät ammollaan ja tottelee kun käsken sänkyyn mutta EI OLE hereillä. Aamulla kun ei tiedä mitään. VÄITTÄÄ monesti vastaan unissaan, jos yritän herättää niin ei koskaan tiedä onko hereillä koska niin uskottavasti sanoo olevansa hereillä!! Tähän olen tottunut jo vuosien ajan.
        Olen nähnyt todella ketterästi ja nopeasti liikuskelevan, kuin "ninja" ympäri taloa. Miten voi olla että pilkkopimeässäkin onnistuu???!?? en tajua.

• NYT-

alusvaatteisillaan lähtee ulos katolle talvella tekemään itsemurhaa. On varmasti helpompiakin tapoja. Pientä mietintää. Monet ihmiset kävelevät unissaan - tosi, kun vesi.

• NYT- kirjoitti:

alusvaatteisillaan lähtee ulos katolle talvella tekemään itsemurhaa. On varmasti helpompiakin tapoja. Pientä mietintää. Monet ihmiset kävelevät unissaan - tosi, kun vesi.

SE halus tappaa ittesä tajua nyt.Halus kuolla ja päästä pakoon panettelevia sukulaisia ja pätkätöitä!!

• HELV:
        Marcus28v.Hki kirjoitti:

SE halus tappaa ittesä tajua nyt.Halus kuolla ja päästä pakoon panettelevia sukulaisia ja pätkätöitä!!

tarkkaa tiedät tilanteen. Tais olla siskos!! Mee perässä.........

• HELV: kirjoitti:

tarkkaa tiedät tilanteen. Tais olla siskos!! Mee perässä.........

SE!! olit professori tietää että nuoret naiset ovat itsmurha alttiita hyyyvä että tappavat ittensä jokainen itsemurha on helpotus minulle joka vuosi kun "paviaanit häiriköivät vähä älyisinä".ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN!!!!

• SEKAAN
        Marcus28v.Hki kirjoitti:

SE!! olit professori tietää että nuoret naiset ovat itsmurha alttiita hyyyvä että tappavat ittensä jokainen itsemurha on helpotus minulle joka vuosi kun "paviaanit häiriköivät vähä älyisinä".ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN ELÄKÖÖN!!!!

Hyppää sekaan sinne paviaanilaumaan, kun et osaa edes oikeinkirjoitus ja jankutat sanoja nk. paviaanitkin - bubububububuuuuuuuuuuuu

• dsff

iteltäni luonnistuu ainakin kaksikerroksisen kämppämme rappuset molempiin suuntiin aivan mainiosti unissaan, käyn meinaa suht säännöllisesti syömässä unissaan.

• kokenut

unissa kävely on todella paha paikka,veljeni ehti kävellä unissaan melkein kaksi kilometriä. Onneksi oli kesä ja lämmintä,eikä mitään sattunut. Jälkeen päin hän ei muistanut mitään tapahtumasta ja hyvä niin. joten elämä on kummallista ja kaikkea voi sattua.Mielen liikkeet ovat kummallisia ja arvaamattomia.
      mutta kyllähän elämässä sattuu muutenkin outoja asioita joita ei vältämättä ymmärrä. Mutta kaikki nää kuuluu elämään.

• Pöhkö_Brunette

Olen vasta huutanut yöllä kun kaverini oli yötä ``Hyvää Vappua!´´ Kaveri oli säikähtänyt ja aamulla kertoi tämän :) Olen myös kertonut toisten salaisuuksia yöllä (:

• JUTTU-

Höpötän yöt läpeensä ja vielä itse muistan ne aamulla suurimman osan. On siinä 16 v pojalla kuuntelemista, kun toiseen huoneeseen asti kuuluu. Ja jollain tapaa heräänkin välillä ja sanon, että odota: kyllä mä kohta nukahdan uudestaan - jatketaan sitten :)

• Japetius07

Itse naureskelin tapaukselle siinä miellessä että ilta-sanomien tai lehden mainoksessa luki näin " Unissakävelijä käveli talon katolle, heräsi alusvaatteissa!"

• juttu mutta

voi pitää paikkansa - ja on samalla aika kammottavaa ;) Tiedän ihmisiä, jotka ovat yöllä unissaan kipittäneet portaita yms... Itsekin olen joskus aikoinaan jokun kerran kulkenut yöllä unissani, mutta ei sentään mitään noin hurjaa ;)

• asdeli

Itsekin olen joskus 9-12vuotiaana kävellyt unissani enemmänkin. Kuulemieni mukaan yhtenä yönä olin kävellyt omakotitalossamme rappuset alas ja kävellyt olohuoneen läpi(jossa isoveljeni katseli televisiota)suoraan keittiökomeroon. Veljeni oli tullut katsomaan, että mitä etsin. Siinä sitten käännyttyäni häntä kohti olin katsonut häntä ja murissut kovaäänisesti, jonka jälkeen läksin rappusia pitkin omaan huoneeseen ja siellä olin nukahtanut istualteni sängylle :'D

• samaan syssyyn

Olen minäkin joskus unissani lähtenyt töihin ja tehnyt koko pitkän työpäivän muistamatta siitä seuraavana päivänä mitään. Joskus olen herännyt ihan sattumalta auton ratista ja ihmetellyt, että mitä helvettiä minä siinä ajan (olen näet lähettikuski). No palkka on tähän asti tullut aina ajallaan ja eikä kukaan ole ikinä valittanut eikä poliisi vienyt korttia. Tuskin säälin vuoksi kukaan viitsii nukkuvalta kuskilta korttia viedä jos ajokin on kutakuinkin kohdillaan

• joel...

Siinä oliskin vanhemmilla ja kuolinsyytutkijalla ollut selvitettävää, että miksi tyttö päätyi niin epätoivoiseen tekoon ja päätti itse päivänsä keskellä yötä alusvaatteissa hyppäämällä harjakatolta alas!

• TK-

Joskushan oli tapaus, että unissakävelijä hyppäsi unissaan parvekkeelta alas ja kuoli. Unissakävelijäthän aukoo ovet ym. Vakavia juttujahan ne aina on ja pitäisi selvittää syyt mistä unissakävely kulleki johtuu ja hoitaa asiat kuntoon.
      Esteiden kerääminen hidastaa unissakävelijää, esim. eräs henkilö heräsi siihen kun kaatui penkkeihin, joita toiset olivat ovien eteen hänen turvallisuudekseen laittaneet.

• isosiskonen

Pienenä kävi rimputtelemassa kalahaavi kädessä miljoonakaloja yläkerran naapurin ovelta kello 3 aamulla.

Oli sentään vetänyt peiton niskaansa, koska oli unessa nähnyt, että on talvi.

Naapurin täti arvasi mistä on kyse, ja palautti systerin hyvässä kunnossa , ja ilman miljoonakalojen poikasia, joita ei ymmärrettävistä syistä sieltä ollut löydettävissä.

Kyllä se aiheutti makeat naurut.
        Siitä lähtien ovi aina takalukossa öisin, silti mm. eksynyt yöllä vaatekomeroon. Pieneen.
        - ja löytynyt sieltä aamulla nukkumasta.
        Silti ihan täyspäinen ihminen siitä on tullut, ja unessakävelyt jääneet pois. Onneksi, ettei käy suolaisemmin.

• 3+4
        isosiskonen kirjoitti:

Pienenä kävi rimputtelemassa kalahaavi kädessä miljoonakaloja yläkerran naapurin ovelta kello 3 aamulla.

Oli sentään vetänyt peiton niskaansa, koska oli unessa nähnyt, että on talvi.

Naapurin täti arvasi mistä on kyse, ja palautti systerin hyvässä kunnossa , ja ilman miljoonakalojen poikasia, joita ei ymmärrettävistä syistä sieltä ollut löydettävissä.

Kyllä se aiheutti makeat naurut.
        Siitä lähtien ovi aina takalukossa öisin, silti mm. eksynyt yöllä vaatekomeroon. Pieneen.
        - ja löytynyt sieltä aamulla nukkumasta.
        Silti ihan täyspäinen ihminen siitä on tullut, ja unessakävelyt jääneet pois. Onneksi, ettei käy suolaisemmin.

Mä kerran olin unissani menny naapurin ovikelloa soittaa ja ku se avas oven ni heilutin kyrpääni vasemmal kädel ja oikeel kädel sormetin persettäni.Sitte olin sanonu sil naapurilleni että "miten olis persepano?" ni se naapuri sano että "joo" ja sitte me mentiin sen sänkyy ja se pani mua perseeseen jolloin heräsin ja lähin juokemaa henki hieverissä kotio josta seuraava etappi olikin mielisairaala missä nytkin mätänen ikuisesti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      467
      4074
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1702
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1536
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1484
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1418
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      60
      1385
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1326
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1245
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      45
      1099
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      34
      1078
    Aihe