Riimumagia

Agwé

Onko täällä ketään, joka olisi työstänyt Vanhempaa Futharkia Edred Thorssonin kirjojen viitoittaman polun mukaisesti?

Minä olen. En kirjoita siitä vielä pitkällisemmin, mutta haluaisin kuulla teidän rönsyilevän aiheesta, mikäli se on tuttu.

Elikä jos joukostanne löytyy henkilöitä, jotka osaavat luetella Elder Futharkin alusta loppuun saakka ja ovat mielestään sisäistäneen kunkin riimun merkityksen ainakin jonkinasteisesti, ja pitävät niitä tärkeänä elementtinä omassa maailmankuvassaan, olisin kiinnostunut kuulemaan minkälaisiin tuloksiin työnne on johtanut.

Itse työstin riimuja reilun parin vuoden ajan takoen rautaa kuin mielipuoli seppä. Tämän jälkeen koin eräänlaisen shamanistisen voimiintulemisen, jonka ohjastamana jätin riimut taakseni aivan kuin olisin heittänyt pois tyhjän pullon, sillä oivalsin ettei riimujen tieto ollut sellaisenaan sovellettavissa minun elämääni, vaan että niiden tutkiminen oli toiminut lähinnä katalyyttinä rationaalisen mielen jäykkyyden poisohjelmoisessa, ikäänkuin järjen nujertamista omalla itsellään, lopputuloksena irrationaalinen hämmennys, josta kumpusi yllättäen tuoretta ja aitoa tietoa, joka ei tullutkaan riimuista vaan omasta lihastani. Sen jälkeen olen alkanut kirjoittaa omaa riimustoani, jonka valmiiksi tuleminen lienee vähintään koko elämäni mittainen prosessi.

Keskustelun lähtöolettamuksena itselläni on se, ettei riimuissa ensisijaisesti ole lainkaan kyse mistään helposti omaksuttavasta ennustusmenetelmästä, jota kuka tahansa voi tuosta vain alkaa käyttämään jonkin kirjan ohjeiden mukaan, vaan ikivanhasta symboliseen muotoon tallennetusta shamaanien tiedosta, jonka maalliset ja maagiset merkitykset eivät ole lainkaan toisensa poissulkevia.

:Agwé:

2

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topu

... Flowersin tapaan. Jaa-a. Käsittääkseni tuolta Isänmaa-osastolta saattaisi löytyä joku lahtelainen AGV-intoilija, joku Kuisman kaveri, joka kuuntelee Wagneria tuikkukynttilöistä tehdyn ringin keskellä poronsarvet päässä.

Taas tätä ammattikoululaiskamaa. Mutta saatan taas olla väärässäkin. Joskus sitä saattaa yllättyäkin.

• Topu

Voisit hieman tutkia myös suomalaisia puumerkkejä. Huomaatkos mitään jännää?

Tuo itäsuomalainen magiahan on sellaista kanteleen helistelyä, mutta jos todella tuo mystinen osasto kiinnostaa niin käännä katseesi pääsiäisvalakioitten suuntaan. Pohjalaisten vanhojen talojen kauluslaudoista voit lukaista vaikka mitä. Sieltä niitä löytyy: noitamerkkejä riimuina. Ajalta kauan ennen lukutaitoa. Kerropa mistä ne on sinne tulleet?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe