Pintaluolista pyynti

15-vuotias

Onko kellään tietoa miten hyvin noilla pintaluolilla saa metsästettyä supia ja kettuja? oon lukenu metsästäjäliiton sivulta että niillä saisi aika hyvin saalista

9

1552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egon jatke

      Käytätkö ravinnoksi supia ja kettuja, vai tapatko niitä pelkästään huvin vuoksi?

      • takia

        metsästän niitä siksi jotta ne eivät tekisi tuhoja suomen luonnossa. ja eivät ne mene hukkaan, jos niillä on hyvä nahka


      • vastuusta
        takia kirjoitti:

        metsästän niitä siksi jotta ne eivät tekisi tuhoja suomen luonnossa. ja eivät ne mene hukkaan, jos niillä on hyvä nahka

        Kyllä se tuhoaja luonnossa, olet sinä pyssyinesi. Minkälainen isä laskee lapsensa luontoa tuhoamaan??


      • hyvä...
        vastuusta kirjoitti:

        Kyllä se tuhoaja luonnossa, olet sinä pyssyinesi. Minkälainen isä laskee lapsensa luontoa tuhoamaan??

        Eiköhän kyseessä ole sellainen isä, jolla on riittävästi perspektiiviä nähdäkseen mitä eroa on 'luonnon tuhoamisella' ja metsästyksellä.

        Ja joka haluaa pitää huolta siitä, ettei seuraavakaan sukupolvi vieraantuisi luonnosta yhtä paljon kuin edellä kirjoittanut...


      • minä vaan
        vastuusta kirjoitti:

        Kyllä se tuhoaja luonnossa, olet sinä pyssyinesi. Minkälainen isä laskee lapsensa luontoa tuhoamaan??

        Hyvä isä kyllä lähtee mielellään itsekki metsälle matkaan, näyttämään lapsilleen miten luonnosta voi verottaa eläimiä viisaasti ja hyödyllisesti.


      • hyödyllisesti,
        minä vaan kirjoitti:

        Hyvä isä kyllä lähtee mielellään itsekki metsälle matkaan, näyttämään lapsilleen miten luonnosta voi verottaa eläimiä viisaasti ja hyödyllisesti.

        kuten se orimattilan riistapäällikkö taanoin ampumalla supikoiraa tontin reunallaan jättäen eläimen kitumaan päiviksi.

        Se on sitä luonnonsuojelua ja riistanhoitoa ja luonnossa elämistä...


      • nämä mainitsemasi
        takia kirjoitti:

        metsästän niitä siksi jotta ne eivät tekisi tuhoja suomen luonnossa. ja eivät ne mene hukkaan, jos niillä on hyvä nahka

        "tuhot suomen luonnossa", joita supit ja ketut tekevät?

        Täällä syytellään turhaa metsästystä kritisoivia luonnosta vieraantuneiksi, mutta itse pidätte tuhon tekemisenä sitä, että eläimen on asuttava jossakin (kaivaa tunneleita) ja on syötävä elääkseen (tappaa mm. myyriä)?

        Onko mielestänne todella niin, että vain ihmisellä on oikeus elää, rakentaa itselleen pesä ja syödä? Jos on valmis hyväksymään nämä oikeudet myös eläimelle, niin silloin on "luonnostavieraantunut"? Olisiko aika katsoa peiliin?


    • Tonkija

      Hyvin tulee saalista. Meillä on koossa tälle kaudelle jo reilu 50 elukkaa ja vielä tavaraa riittää kunhan koira pysyy kunnossa!!!

      • eraukkojakoira

        Hyvällä koiralla homma toimii , tosin loukutuskin hyvä vaihtoehto .

        Ihan sitten tiedoksi pienpeto pyyntiä vastustaville että jopa lintujärjestöt ( bongarit ) hyväksyvät näiden pesärosvojen pyytämisen...supi ja minkki eivät ole kuuluneet suomen luontoon , ihminen on lintuja metsästänyt täällä jo paljon ennen ks.petoja... No en siitä ala vääntämään , jokaisella oikeus mielipiteeseensä..olisi vaan hyvä jos sillä olisi jotain todellisuus pohjaakin joskus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe