Olen yrittänyt etsiä netistä selkeitä ohjeita (tuloksetta), mielellään jopa yksinkertaista piirustusta mistä näkisi millainen sen liinan kuuluisi valmiina olla. Tarkoituksena tehdä sellainen pitkä kantoliina. Löysin 4m puuvillakangasta ja leveys siinä 50-60cm... tulisi ihan vastasyntyneelle kokeiltavaksi ja käyttäjä on pienikokoinen, siis vaatekoko S-M. Eli onko jollain hyvää ohjetta, tai jopa kuvaa auki levitetystä liinasta tai piirustusta miltä suurinpiirtein kuuluisi näyttää, kun en ole ikinä edes käsissäni sellaista pitänyt. Loistavia sidontaohjeita yms löysin kantoliinakanavan sivuilta, mutta kaavaa jäin kaipaamaan... Kiitos jo etukäteen jos joltain löytyy jonkinnäköistä apua :)
kantoliinan teko
2
517
Vastaukset
- 4:n äiti
Pitkän kantoliinan valmistuksessa tärkeintä on, että valitset kankaan oikein. Joko napakkaa trikoota tai vinoon joustavaa kudottua kangasta. Ja kangasta pitää olla niin pitkästi, kuinka pitkän liinan tarvitset. Ei siinä sitten muuta kuin leikkaat kankaan n. 60-80 cm leveäksi ja teet joka sivulle päärmeet tai sitten huolittelet niin ettei lähde purkaantumaan.
Minä olen n. 165 cm pitkä ja 55 kg painoinen, ja erehdyin tekemään 4 metrisen liinan. Se ei riittänyt kunnolla helppompiin sidontoihin. 4,5m olisi ollut sopiva mitta. Nyt jouduin jatkamaan liinaa, ja siinä on sauma, jonka kanssa pitää olla tosi tarkkana, ettei se satu sellaiseen kohtaan, että painaa kannettavaa tai kantajaa. Kerran se sauma sattui pahasti olkapääni kohdalle ja jo 5 minuutin kuluttua alkoi käsi puutumaan.- alkuper.
kiitos hyvistä vinkeistä... heti meni hommat uusiksi ;D noooh, ehkä kokeilen kuitenkin jos onnistuu niinkuin suunnittelin, ja hankin sitten paremman liinan kun selviää tykkäänkö edes koko liinan käytöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243