Toimii?,ei toimi?

Mä haluun tietää

Nyt skientologit ja ei-skientologit esittämään asiaa.

Ei mitään "skientologia,toimii,toimii ja toimii"-juttuja vaan faktaa ja perusteluita kummaltakin osapuolelta.

Katsotaan,kumpi oikein on oikeassa skientologiasta.

22

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

      tietoa ei saa. Parhaimmillaankin vaan väittelyä. Ja se ei asiasta mitään todista.

    • vai?

      Noh, mikään ei ole yksinkertaisempaa. Ota itse selvää! Tämä on sanottu tällä palstalla satoja kertoja, eikä se siitä miksikään muutu.

      Vain SINÄ voit päättää, toimiiko se vai ei. Kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Piste.

      Internetistä löydät kyllä halutessasi paikat, mihin voit ottaa yhteyttä tai ostaa kirjan.

      • Operating Thetan

        Maailmassa on monia muitakin asioita, jotka ovat subjektiivisia, yksilön omaan kokemukseen perustuvia juttuja. Silti näistä asioista voidaan myös keskustella kertomalla niistä. Saattaa olla, että scientologia joidenkin kohdalla toimii, toisten ei. Epäilyttäväksi homman tekee vain se, että KUKAAN ei ole kyennyt selittämään mitään konkreettista edes näistä omakohtaisista kokemuksistaan. Millä tavoin ja missä asioissa scientologia auttoi? Ei pitäisi olla järin vaikeaa.

        Otan kuvitellun esimerkin:

        "Koulussa minun oli vaikeata oppia tiettyjä asioita. Varsinkin ainekirjoitus, esseet, esitelmät ja pitkät historian läksyt aiheuttivat ongelmia. Jossain vaiheessa minulla todettiinkin LUKI-häiriö, joka aiheutti sanasokeutta ja sitä etten kyennyt ymmärtämään pitkiä tekstikokonaisuuksia. Tutustuttuani Hubbardin opiskeluteknologioihin sain niistä suuren avun, koska niiden myötä opettelin kokonaan uuden tavan lukea. Sanasokeuttani olin ennen aina harpponut vaikeat sanat ja jättänyt ne omaan arvoonsa ymmärtämättä niiden merkitystä; samoin kärsimättömyyttäni olin pyrkinyt pysymään muiden vauhdissa ilman että olin kokonaan sisäistänyt opiskelujen aiempia tasoja. Työmäärääni scientologien opiskeluteknologiat eivät suinkaan vähentäneet, päinvastoin, mutta uudenlaisen lähestymistavan myötä aloin vasta oikeasti sisäistää asiasisältöjä."

        Kuviteltu esimerkki, mutta täysin mahdollinen. Miksi omakohtaisista kokemuksista ei voi muka keskustella, mkäli osaa edes alkeellisesti kommunikoida?

        Usko, jos mikä - tai rakkaus, rakastuminen - ovat hyvin henkilökohtaisia kokemuksia. Olen viettänyt tuntikausia keskustellen ihmisten kanssa, jotka ovat tulleet uskoon. Itse en usko, mutta mikään ei ole tähänkään saakka estänyt keskustelemasta heidän henkilökohtaisista kokemuksistaan. Mielestäni ne ovat jännittäviä ja mielenkiintoisia tarinoita ja kuvauksia. Heille nuo kokemukset ovat täyttä totta, minä en niistä ole osallinen.

        Miltä tuntuu kun Jeesus koskettaa ja ihminen kokee uskoontulon? Tai miltä tuntuu, kun rakastuu korviaan myöten? Varmasti jokainen on näitä tarinoita kuullut ja useimmat myös kokeneet. Aivan hyvin niistä voi kertoa ja niistä voi keskustella.

        Scientologeille on tyypillistä hokea ainoastaan papukaijan tavoin, miten scientologia "toimii, toimii, toimii", mutta kukaan ei ole kyennyt kertomaan millä tavoin ja missä asioissa. Ei ihme, että sangen monet alkavat epäillä, toimiiko sittenkään...


      • Futureishere
        Operating Thetan kirjoitti:

        Maailmassa on monia muitakin asioita, jotka ovat subjektiivisia, yksilön omaan kokemukseen perustuvia juttuja. Silti näistä asioista voidaan myös keskustella kertomalla niistä. Saattaa olla, että scientologia joidenkin kohdalla toimii, toisten ei. Epäilyttäväksi homman tekee vain se, että KUKAAN ei ole kyennyt selittämään mitään konkreettista edes näistä omakohtaisista kokemuksistaan. Millä tavoin ja missä asioissa scientologia auttoi? Ei pitäisi olla järin vaikeaa.

        Otan kuvitellun esimerkin:

        "Koulussa minun oli vaikeata oppia tiettyjä asioita. Varsinkin ainekirjoitus, esseet, esitelmät ja pitkät historian läksyt aiheuttivat ongelmia. Jossain vaiheessa minulla todettiinkin LUKI-häiriö, joka aiheutti sanasokeutta ja sitä etten kyennyt ymmärtämään pitkiä tekstikokonaisuuksia. Tutustuttuani Hubbardin opiskeluteknologioihin sain niistä suuren avun, koska niiden myötä opettelin kokonaan uuden tavan lukea. Sanasokeuttani olin ennen aina harpponut vaikeat sanat ja jättänyt ne omaan arvoonsa ymmärtämättä niiden merkitystä; samoin kärsimättömyyttäni olin pyrkinyt pysymään muiden vauhdissa ilman että olin kokonaan sisäistänyt opiskelujen aiempia tasoja. Työmäärääni scientologien opiskeluteknologiat eivät suinkaan vähentäneet, päinvastoin, mutta uudenlaisen lähestymistavan myötä aloin vasta oikeasti sisäistää asiasisältöjä."

        Kuviteltu esimerkki, mutta täysin mahdollinen. Miksi omakohtaisista kokemuksista ei voi muka keskustella, mkäli osaa edes alkeellisesti kommunikoida?

        Usko, jos mikä - tai rakkaus, rakastuminen - ovat hyvin henkilökohtaisia kokemuksia. Olen viettänyt tuntikausia keskustellen ihmisten kanssa, jotka ovat tulleet uskoon. Itse en usko, mutta mikään ei ole tähänkään saakka estänyt keskustelemasta heidän henkilökohtaisista kokemuksistaan. Mielestäni ne ovat jännittäviä ja mielenkiintoisia tarinoita ja kuvauksia. Heille nuo kokemukset ovat täyttä totta, minä en niistä ole osallinen.

        Miltä tuntuu kun Jeesus koskettaa ja ihminen kokee uskoontulon? Tai miltä tuntuu, kun rakastuu korviaan myöten? Varmasti jokainen on näitä tarinoita kuullut ja useimmat myös kokeneet. Aivan hyvin niistä voi kertoa ja niistä voi keskustella.

        Scientologeille on tyypillistä hokea ainoastaan papukaijan tavoin, miten scientologia "toimii, toimii, toimii", mutta kukaan ei ole kyennyt kertomaan millä tavoin ja missä asioissa. Ei ihme, että sangen monet alkavat epäillä, toimiiko sittenkään...

        No otetaan hyvin yksinkertaisena esimerkkinä scientologiassa esitetty A-R-C (Affinity-Reality-Communication) kolmio. Se on kolmio, jonka tietäminen ja tietoinen käyttäminen auttavat meitä kaikkia, kun olemme kommunikoinnissa toisten ihmisten kanssa. Testaan joka päivä tämän kolmion toimivuutta ja se toimii (jos käytät sitä hyvin se antaa hyviä tuloksia)! Jokainen voi kokeilla kyseisen kolmion toimivuutta. Kolmion tieto toimii elävässä elämässä mielipiteistä huolimatta.


      • Operating Thetan
        Futureishere kirjoitti:

        No otetaan hyvin yksinkertaisena esimerkkinä scientologiassa esitetty A-R-C (Affinity-Reality-Communication) kolmio. Se on kolmio, jonka tietäminen ja tietoinen käyttäminen auttavat meitä kaikkia, kun olemme kommunikoinnissa toisten ihmisten kanssa. Testaan joka päivä tämän kolmion toimivuutta ja se toimii (jos käytät sitä hyvin se antaa hyviä tuloksia)! Jokainen voi kokeilla kyseisen kolmion toimivuutta. Kolmion tieto toimii elävässä elämässä mielipiteistä huolimatta.

        >>Se on kolmio, jonka tietäminen ja tietoinen käyttäminen auttavat meitä kaikkia, kun olemme kommunikoinnissa toisten ihmisten kanssa. Testaan joka päivä tämän kolmion toimivuutta ja se toimii (jos käytät sitä hyvin se antaa hyviä tuloksia)!


      • Huhhahhei
        Operating Thetan kirjoitti:

        >>Se on kolmio, jonka tietäminen ja tietoinen käyttäminen auttavat meitä kaikkia, kun olemme kommunikoinnissa toisten ihmisten kanssa. Testaan joka päivä tämän kolmion toimivuutta ja se toimii (jos käytät sitä hyvin se antaa hyviä tuloksia)!

        Se vain toimii, toimii, toimii ja toimii. Ei saa kiusata toisia ikävillä kysymyksillä.


      • Futureishere
        Operating Thetan kirjoitti:

        >>Se on kolmio, jonka tietäminen ja tietoinen käyttäminen auttavat meitä kaikkia, kun olemme kommunikoinnissa toisten ihmisten kanssa. Testaan joka päivä tämän kolmion toimivuutta ja se toimii (jos käytät sitä hyvin se antaa hyviä tuloksia)!

        No vaikka sellaisen, että olin jonottamassa sisäänpääsyä rock-konserttiin ja joku kaveri alkoi kiljua minulle, että älä etuile siinä. No minä sovelsin A-R-C kolmion tietoa ja sanoin, että jonossa ohittaminenhan on tosi törkeätä minunkin mielestäni ja se ei kyllä kuulu tapoihini. Kaveri siinä sitten pahoitteli kimpaantumistaan ja juttelimme sen jälkeen hänen kanssaan ihan sovussa niitä ja näitä.

        Jos olisin haistattanut hänelle siinä kimpaantumishetkellä niin ne juttelut olisivat jääneet täysin väliin. Tiesin mitä tein ja kontrolloin täysin sitä tilannetta (positiivisessa merkityksessä ja kaverin ymmärtämättä, että näin tapahtui). Että hyvin toimii A-R-C kolmion tiedot, kun vain käytät niitä!


      • Operating Thetan
        Futureishere kirjoitti:

        No vaikka sellaisen, että olin jonottamassa sisäänpääsyä rock-konserttiin ja joku kaveri alkoi kiljua minulle, että älä etuile siinä. No minä sovelsin A-R-C kolmion tietoa ja sanoin, että jonossa ohittaminenhan on tosi törkeätä minunkin mielestäni ja se ei kyllä kuulu tapoihini. Kaveri siinä sitten pahoitteli kimpaantumistaan ja juttelimme sen jälkeen hänen kanssaan ihan sovussa niitä ja näitä.

        Jos olisin haistattanut hänelle siinä kimpaantumishetkellä niin ne juttelut olisivat jääneet täysin väliin. Tiesin mitä tein ja kontrolloin täysin sitä tilannetta (positiivisessa merkityksessä ja kaverin ymmärtämättä, että näin tapahtui). Että hyvin toimii A-R-C kolmion tiedot, kun vain käytät niitä!

        No, etuilitko? ;-)

        Nyt minua tosin kiinnostaa, millä tavoin tuo ARC:n soveltaminen esimerkiksi tuossa tapauksessa poikkesi normaalista psykologiasta ja tunteiden hallinnasta? Jokainen poliisi ja yläasteen opettaja soveltaa oppimansa pohjalta noita metodeja tuolla tavoin joka päivä.


      • Futureishere
        Operating Thetan kirjoitti:

        No, etuilitko? ;-)

        Nyt minua tosin kiinnostaa, millä tavoin tuo ARC:n soveltaminen esimerkiksi tuossa tapauksessa poikkesi normaalista psykologiasta ja tunteiden hallinnasta? Jokainen poliisi ja yläasteen opettaja soveltaa oppimansa pohjalta noita metodeja tuolla tavoin joka päivä.

        No se on hienoa, jos asiat ovat todella näin hienosti. Epäilempä kyllä kun noita kyseisten ammattien harjoittajia on tullut nähtyä tosi toimissaan)

        Kerroppas muuten psykologian kirjat ja niistä sivut, joissa tätä A-R-C kolmio asiaa esitetään niin vilkaisen niitä.

        Psykologia...:)


      • ACD
        Futureishere kirjoitti:

        No se on hienoa, jos asiat ovat todella näin hienosti. Epäilempä kyllä kun noita kyseisten ammattien harjoittajia on tullut nähtyä tosi toimissaan)

        Kerroppas muuten psykologian kirjat ja niistä sivut, joissa tätä A-R-C kolmio asiaa esitetään niin vilkaisen niitä.

        Psykologia...:)

        ....... my ass!


      • ACD
        Operating Thetan kirjoitti:

        No, etuilitko? ;-)

        Nyt minua tosin kiinnostaa, millä tavoin tuo ARC:n soveltaminen esimerkiksi tuossa tapauksessa poikkesi normaalista psykologiasta ja tunteiden hallinnasta? Jokainen poliisi ja yläasteen opettaja soveltaa oppimansa pohjalta noita metodeja tuolla tavoin joka päivä.

        oppimansa pohjalta humauttaa pampulla päähän ja opettaja lähettää kuraattorille, joka taas lähettää psykolle ja lääkitykseen (ei ehkä kovin ARCmaisesti kirjoitettu, OT varmaan ottaa tähän kantaa :) ). Tietysti nuo kouluttamattomat soveltavat ARC-kolmiota väärin päin, saaden aikaan huonoja tiloja. Rikollisiahan pitäisi olla vähemmän sitä mukaan kuin poliisia rahoitetaan. Kun koulussa ei tiedetä ARCsta eikä opiskelutekniikoista, niin opiskelijoita koulutetaan suoraan poliisin käsiin. Hesarissa oli juttu että vangeilla on paljon ADHD:ta ja lukihieriöitä (kirjoitin tuon tahallaan väärin). ADHDta ei ole olemassakaan (keksitty nimi jostain aikaisemmasta vaivasta, jota ei kans tajuttu), mutta lukihäiriöitä on ja niistä osaltaan johtuu ADHD. Korjaa koulutus ja vankilat alkaa tyhjenemään.


      • Huhhahhei
        Futureishere kirjoitti:

        No se on hienoa, jos asiat ovat todella näin hienosti. Epäilempä kyllä kun noita kyseisten ammattien harjoittajia on tullut nähtyä tosi toimissaan)

        Kerroppas muuten psykologian kirjat ja niistä sivut, joissa tätä A-R-C kolmio asiaa esitetään niin vilkaisen niitä.

        Psykologia...:)

        ihmeellistä, että maalaisjärjelle pitää keksiä aina vain uusia ja monimutkaisempia nimikkeitä. Tuo baarijonojuttu kyllä nauratti ihan helvetisti, kiitos siitä :D Miksi muuten alunperin menit etuilemaan? Eikö se kolmiosi kertonut etukäteen, ettei kannata hankkiutua omaa typeryyttään tilanteisiin, joissa voi saada nekkuun?


      • Huhahhhei
        ACD kirjoitti:

        oppimansa pohjalta humauttaa pampulla päähän ja opettaja lähettää kuraattorille, joka taas lähettää psykolle ja lääkitykseen (ei ehkä kovin ARCmaisesti kirjoitettu, OT varmaan ottaa tähän kantaa :) ). Tietysti nuo kouluttamattomat soveltavat ARC-kolmiota väärin päin, saaden aikaan huonoja tiloja. Rikollisiahan pitäisi olla vähemmän sitä mukaan kuin poliisia rahoitetaan. Kun koulussa ei tiedetä ARCsta eikä opiskelutekniikoista, niin opiskelijoita koulutetaan suoraan poliisin käsiin. Hesarissa oli juttu että vangeilla on paljon ADHD:ta ja lukihieriöitä (kirjoitin tuon tahallaan väärin). ADHDta ei ole olemassakaan (keksitty nimi jostain aikaisemmasta vaivasta, jota ei kans tajuttu), mutta lukihäiriöitä on ja niistä osaltaan johtuu ADHD. Korjaa koulutus ja vankilat alkaa tyhjenemään.

        Miten joku voikin saada noin paljon pseudosontaa mahtumaan noin pieneen tilaan?


      • ACD
        Huhahhhei kirjoitti:

        Miten joku voikin saada noin paljon pseudosontaa mahtumaan noin pieneen tilaan?

        miksi "asiantuntijat" eivät tajua tätä yksinkertaista asiaa: huono opiskelu nakertaa nuoren omanarvontuntoa, oppimiskyvyttömänä hän syrjäytyy yhteiskunnasta ja ajautuu helposti rikollisuuteen. Siksi vangeilla on paljon lukihäiriöitä. Oikeaan rikollisen kuntouttamiseen kuuluu opiskelutekniikat, etenkin sanojenselvittäminen. Jos kunnon opiskelutekniikoita olisi kouluissa, ei vankilat olisi läheskään niin täynnä tai tayttymässä. Metsään menneet asiantuntijat puhuvat ties mistä geeneistä, mutta totuus on aina yksinkertainen.

        Poliisi (kuten psykiatrit) edustaa tämän yhteiskunnan väkivaltakoneistoa.


      • Operating Thetan
        Futureishere kirjoitti:

        No se on hienoa, jos asiat ovat todella näin hienosti. Epäilempä kyllä kun noita kyseisten ammattien harjoittajia on tullut nähtyä tosi toimissaan)

        Kerroppas muuten psykologian kirjat ja niistä sivut, joissa tätä A-R-C kolmio asiaa esitetään niin vilkaisen niitä.

        Psykologia...:)

        >>No se on hienoa, jos asiat ovat todella näin hienosti. Epäilempä kyllä kun noita kyseisten ammattien harjoittajia on tullut nähtyä tosi toimissaan>Kerroppas muuten psykologian kirjat ja niistä sivut, joissa tätä A-R-C kolmio asiaa esitetään niin vilkaisen niitä.>Psykologia...:)


      • zombienzombi
        ACD kirjoitti:

        miksi "asiantuntijat" eivät tajua tätä yksinkertaista asiaa: huono opiskelu nakertaa nuoren omanarvontuntoa, oppimiskyvyttömänä hän syrjäytyy yhteiskunnasta ja ajautuu helposti rikollisuuteen. Siksi vangeilla on paljon lukihäiriöitä. Oikeaan rikollisen kuntouttamiseen kuuluu opiskelutekniikat, etenkin sanojenselvittäminen. Jos kunnon opiskelutekniikoita olisi kouluissa, ei vankilat olisi läheskään niin täynnä tai tayttymässä. Metsään menneet asiantuntijat puhuvat ties mistä geeneistä, mutta totuus on aina yksinkertainen.

        Poliisi (kuten psykiatrit) edustaa tämän yhteiskunnan väkivaltakoneistoa.

        Olet rohkea ja sinulla on ehdottomasti pointti.

        Mielestäni yhteiskunnasta syrjäytyminen on paljon laajempi ongelma, joka liittyy rasismiin. Rasismi ymmärrettynä taasen paljon laajempana ilmiönä kuin vain joku väri tai rotu.

        Mutta mainitsemasi syy on YKSI monista ja siinä olet varmasti liiankin oikeassa.


      • Huhhahhei
        zombienzombi kirjoitti:

        Olet rohkea ja sinulla on ehdottomasti pointti.

        Mielestäni yhteiskunnasta syrjäytyminen on paljon laajempi ongelma, joka liittyy rasismiin. Rasismi ymmärrettynä taasen paljon laajempana ilmiönä kuin vain joku väri tai rotu.

        Mutta mainitsemasi syy on YKSI monista ja siinä olet varmasti liiankin oikeassa.

        psykiatria ja poliisilaitos pois, tilalle Hubbardin huuhaata? Olette te vain hauskoja. Tragikoomisia, suorastaan.


      • ACD
        Huhhahhei kirjoitti:

        psykiatria ja poliisilaitos pois, tilalle Hubbardin huuhaata? Olette te vain hauskoja. Tragikoomisia, suorastaan.

        maata kiertävälle radalle ja poliisille LRH:n etiikka-menetelmiä. Poliisikin on saanut tarpeekseen psykiatriasta.


      • tykkäisi,
        ACD kirjoitti:

        maata kiertävälle radalle ja poliisille LRH:n etiikka-menetelmiä. Poliisikin on saanut tarpeekseen psykiatriasta.

        luultavasti. niillä kun voidaan ohjata ihmiset oivaltamaan oikeat asiat, hallituksen haluamalla tavalla ja oivaltavat ihan itse juuri kuten pitääkin. erikoisesti heitä miellyttäisi ne menetelmät, joilla miscavige hoiti keisarin vaihdossa pelkäämänsä uskollisuusongelmat.

        tätähän ei tietenkään kaltaisesi oikeat asiat oikealla tavalla ihan itse oivaltanut scientologi kykene ymmärtämään, koska oma kirkkohan on oikeassa.


      • Operating Thetan
        Huhhahhei kirjoitti:

        psykiatria ja poliisilaitos pois, tilalle Hubbardin huuhaata? Olette te vain hauskoja. Tragikoomisia, suorastaan.

        Heh! ;-D

        Milloinkas rikolliset olisivat ennenkään poliisista pitäneet? Eikös se ollutkin niin, että kukin kertoo omasta tapauksestaan ja omista kokemuksistaan käsin? Kyllähän ACD, joka itse on kertonut osallistuneensa scientologina vähintäinkin yllytyksestä velallisen epärehellisyyteen on luonnollisestikin tuomitsemassa suomalaisia viranomaisia "väkivaltakoneiston" jäseniksi.

        Kummallista. Ei minua ole kukaan koskaan pamputtanut ja koulussakin olen saanut vallan hyvälaatuista opetusta - sellaista, josta kertoo myös viimeisimmät PISA-tutkimukset. Hubbardista ne taas eivät kerro mitään. Tuon oppimani pohjalta olen elämässäni edennyt ja elän tälläkin hetkellä täysipainoista ja onnellista perhe-elämää vaimoineni, lapsineni ja lemmikkeineni. Sukua ja ystäväpiiriä unohtamatta.

        Mitenköhän lienee ACD:n laita? Onko hänellä rakastavaa vaimoa, lapsia ja hyvät suhteet vanhempiin? Omakotitaloa, menestyvää yritystä, koiraa...? Onko hänellä akateeminen loppututkinto ja mielenkiintoinen työ?

        Ei ole. Arvatkaas miksi?

        Hän on scientologi.


      • Huhhahhei
        ACD kirjoitti:

        maata kiertävälle radalle ja poliisille LRH:n etiikka-menetelmiä. Poliisikin on saanut tarpeekseen psykiatriasta.

        näissä "psykiatria pois"-liturgioissa on se, että tilalle oltaisiin tuuppaamassa kolmen pennin... psykologiaa. Sille vain on annettu scifiulottuvuus ja pseudohömppää mausteeksi. Ja komea hintalappu. Sitten ihmetellään, kun väkivaltakoneistoksi nimetyt tahot eivät tykkää. Hassua.


    • tomppakruise

      hieno juttu on juu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe