Uudelleen koulutetut!

Onko kokemusta?

Olen ollut 2v sairaslomalla,loukattuani itseni.
Minut on todettu työkyvyttömäksi omaan fyysisesti raskaaseen työhön ja minulle on luvattu kuntoutustuki uudelleen koulutukseen eläkelaitokselta.
Tällä hetkellä saan vajaakuntoisena työnhakijana liiton rahaa,valitus kuntoutustuesta odotusajalle,kunnes minut on koulutettu on edennyt nyt korkeimpaan instanssiin. Viimeisin lääk todistus: kiistatta työkyvytön omaan työhönsä,kunnes koulutettu kevyempään työhön!

Ongelmana on seuraava-asia:

Olen hakenut kahteen ammattikorkeaan,toinen nuorisoasteen päiväopiskelu...siihen en päässyt ja toinen oli aikuisryhmä terveydenhoitajaksi sellaisille joilla jo ent sairaanhoitajan pätevyys...siihen pääsin!

No,miten nyt??? Koulutus on 2 x vk_ssa iltaisin opiskelut päälle. Eläkelaitos sanoo ettei maksakkaan koulutusta kun se ei ole päiväopiskelua...

Neuvokaapa mua,mitä teen kun en pääse päiväopiskelijaksi (pisteet ei riittäneet kuin varasijalle)?

Sanoivat eläkelaitokselta että pitää mennä töihin päiviksi,vaikka mut on kirjoitettu sairaslomalle Toistaiseksi,eli kunnes on koulutettu. Ja jos nyt pitää sairaslomalla olla vajaakuntoisena 8h pv-ssä töissä (kuulemma ylimääräisenä ilman palkkaa) silloin vain maksetaan opiskelusta kuntoutustuki ja illat pitää opiskella!

Voiko asia olla näin ja mitä teen?? Jatkanko vaan sairaslomalla etiäpäinkin,sehän on jo mulle kirjoitettu? Pelkään vaan että tässäkunnossa,vajaakuntoisena en sitten selviäkkään pian opiskelusta ja töistä...

Neuvokaa mua PLEASE! Kiitos!

13

2980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi hirveää

Hei, ainakin mulle on painotettu, että vajaakuntoisena ei saa mennä töihin.

Jos menee töihin päiväksikään, vakuutuslaitos katsoo sen merkitsevän sitä, että olet täysin työkykyinen. Tämä johtoajatuksella varmasti käy niin, että kun menet töihin, menetät kuntoutustuen ja mahdollisuuden uudelleenkoulutukseen.

Jaa-a, en tiedä mitä neuvoisin.
      Minä jatkaisin sairaslomaa.

Ystävättäreni opiskelee iltakoulussa lähihoitajaksi ja se ei ole todellakaan helppoa. Saati sitten jatko-opinnot korkeammalla asteella. Ja saati sitten, että on töissä päivällä. Hän on pelkkä iltaopiskelija, tekee harjoitustyöt ja ryhmikset päivällä, illalla taapertaa koulunpenkille. Töissä ei siis ole ja on aivan nääntynyt opiskeluista, vaikka on täysin terve henkilö, kuuluu sarjaan uusi ura 40-vuotiaana.

Minulla myös sairaslomaa pari vuotta takana ja ainakin puolivuotta edesspäin. Näihin sairaslomiin on liittynyt työkokeilu, joka tarkoitti sitä, että olin töissä 20 h/viikko muutaman kuukauden. Sinä aikana kävi selväksi, ettei ole syytä jatkaa työtä tämän kuntoisena.
      Sain työkokeilun jälkeen lähetteen työkykyarvioon keskussairaalaan, jossa kävin eri vastaanotoilla.
      Kuntoutustukea myönnettiin ensin 6 kk keskussairaalan lausunnolla, sen jälkeen vielä 8 kk. En ole jaksanut miettiä, mitä kesällä tapahtuu. Todennäköisesti työkykyä arvioidaan uudelleen kevään mittaan ja sitten taas kokeilen muutaman kuukauden työkokeilua 20 h/viikko.
      Ehkä näin tätä tulevaisuutta maalaillaan.

Työkokeilu 20 h/viikko on käsittääkseni vakio-oikeus, kun on ollut pitkään sairaana. Älä anna periksi työeläkevakuutusyhtiön kanssa. Ne kyllä jallittavat sen minkä kerkeävät.

Onnea ja menestystä, mitä sitten teetkin.

• kirjoittelee ja kiittelee

Niin,aika ihmeitä näitten kans voi todellakin odottaa...

Päätin että jos huomenna kovin tyrmäävät,teen niin että jatkan tätä sairaslomaa...sitähän on kirjoitettu jatkuvaksi siis toistaiseksi.

Mutta...miten tulevaisuus ja työvuosia ois vielä yli 20v...en mä nyt tälleenkään haluis jäädä kitumaan ja kuiteskin hyvät pohjakoulutukset on.

Sitäkin olen miettinyt että kyselenkö kevyempää työtä poliklinikalta ja lähden kokeileen mitä kestää mut sit taas tuntuu et saa toi eläkelaitoskin vähä tulla nyt vastaan jos ei pääse päiväopiskelijaks niin enhän mä vängällä sinne voi mennä.

Kai mä vaan jatkan sitten sairaslomilla oloa, 2v tässä näin on mennyt ja lääkärit sanoo ettei selkä tuu koskaan enää kuntoon eikä kestä kumartelua eikä nostelua.

Tsemppiä meille ;)

• Omark
        kirjoittelee ja kiittelee kirjoitti:

Niin,aika ihmeitä näitten kans voi todellakin odottaa...

Päätin että jos huomenna kovin tyrmäävät,teen niin että jatkan tätä sairaslomaa...sitähän on kirjoitettu jatkuvaksi siis toistaiseksi.

Mutta...miten tulevaisuus ja työvuosia ois vielä yli 20v...en mä nyt tälleenkään haluis jäädä kitumaan ja kuiteskin hyvät pohjakoulutukset on.

Sitäkin olen miettinyt että kyselenkö kevyempää työtä poliklinikalta ja lähden kokeileen mitä kestää mut sit taas tuntuu et saa toi eläkelaitoskin vähä tulla nyt vastaan jos ei pääse päiväopiskelijaks niin enhän mä vängällä sinne voi mennä.

Kai mä vaan jatkan sitten sairaslomilla oloa, 2v tässä näin on mennyt ja lääkärit sanoo ettei selkä tuu koskaan enää kuntoon eikä kestä kumartelua eikä nostelua.

Tsemppiä meille ;)

Älä keskeytä sairaslomaa. Ei kai ketään voi pakottaa sairaslomalla työhön? Työkokeiluista ym. en tiedä.

Sinulla on yksi voitto jo se, että uudelleenkoulutustukea on lupailtu. Sen saanti on todella vaikeaa. Tiedän monta selkänsä särkenyttä hoitajaa (eräs lähiomaiseni mm), jotka eivät ole saaneet sairaslomaoikeuden loputtua mitään tukea yhteiskunnalta, vaan sinnittelevät työmarkkinatuella tai toimeentulotuella. Samaan aikaan elämän epävarmuus tuhoaa lopunkin terveyden. Vakuutusyhtiöt pysyvät vain itsepäisesti kannassaan, että vaiva liittyy normaaliin ikääntymiseen ja hakija voi elättää itsensä omalla työllään.

Oletko varmasti selvittänyt kaikki koulutusmahdollisuudet? Onko nykyään olemassa mitään joustava valinta -tyyppistä vaihtoehtoa? Kysy oppilaitoksista. Sinulla on pitkä työkokemus. Motivaatio varmasti korvaa puuttuvat pisteet hakumenettelyissä.

• Tosi hirveää

Jep, jatka vaan sairaslomaa.
        Jos olet noin työkyvytön, ei missään nimessä edes 20 h/viikko työkokeiluun!!

Huomasin, että siinä 20 h/viikko piti tehdä lähes 40 tunnin tehtävät "pikana". Eihän ne työkaverit tai pomot vähemmän, ymmärrä sairaita.. Ja jos sulla vielä se tilanne, että saat tehdä töitä ilmaiseksi, ei missään nimessä kannata riskeerata kahden vuoden toipumista hölmöilyyn eläkelaitoksen kanssa. Susta tässä on kyse, vaikka eläkelaitos yrittää vähätellä ja siirtää vastuuta hoidosta ja eläkkeestä jonnekin muualle.

Työelämässä kuitenkin on tiukka tahti, jos töissä ollaan, siellä sitten pärjätään yhdessä terveiden kanssa. Ja sen lisäksi hoidetaan perhettä ja parisuhdetta sekä tietysti kotia siivotaan ja puunataan. Tämä homma ei multa luonnistunut enää.

Milloin viimeksi olit kuntoutustukimuksissa? Mä olen ollut jo kaksi kertaa eri laitoksissa alle vuoden aikana. Voisit hakeutua ennen kouluhommia vielä kuntoutustutkimuksiin??
        Koulun penkillä istuminenkin taitaa aika tavalla sattua selkään?

Jos saisit lähetteen sellaiseen pidempiaikaiseen tutkimuslaitokseen jossa seurattaisiin sinua pidemän kaavan mukaan? Poliklinikkakäynneillä tietysti ollaan parhaimmillaan & freeseinä eikä lääkäri saa selvää, mikä se todellinen kunto on. Tästä oli maininta mun kuntoutussuunnitelma nro 2:sessa.

Kannattaa kysellä vertaisryhmä-keskusteluista, miten muut on toimineet? Ja tehdä oma päätös ilman, että säästelee eläkelaitoksen rahoja.

• Tosi hirveää
        Tosi hirveää kirjoitti:

Jep, jatka vaan sairaslomaa.
        Jos olet noin työkyvytön, ei missään nimessä edes 20 h/viikko työkokeiluun!!

Huomasin, että siinä 20 h/viikko piti tehdä lähes 40 tunnin tehtävät "pikana". Eihän ne työkaverit tai pomot vähemmän, ymmärrä sairaita.. Ja jos sulla vielä se tilanne, että saat tehdä töitä ilmaiseksi, ei missään nimessä kannata riskeerata kahden vuoden toipumista hölmöilyyn eläkelaitoksen kanssa. Susta tässä on kyse, vaikka eläkelaitos yrittää vähätellä ja siirtää vastuuta hoidosta ja eläkkeestä jonnekin muualle.

Työelämässä kuitenkin on tiukka tahti, jos töissä ollaan, siellä sitten pärjätään yhdessä terveiden kanssa. Ja sen lisäksi hoidetaan perhettä ja parisuhdetta sekä tietysti kotia siivotaan ja puunataan. Tämä homma ei multa luonnistunut enää.

Milloin viimeksi olit kuntoutustukimuksissa? Mä olen ollut jo kaksi kertaa eri laitoksissa alle vuoden aikana. Voisit hakeutua ennen kouluhommia vielä kuntoutustutkimuksiin??
        Koulun penkillä istuminenkin taitaa aika tavalla sattua selkään?

Jos saisit lähetteen sellaiseen pidempiaikaiseen tutkimuslaitokseen jossa seurattaisiin sinua pidemän kaavan mukaan? Poliklinikkakäynneillä tietysti ollaan parhaimmillaan & freeseinä eikä lääkäri saa selvää, mikä se todellinen kunto on. Tästä oli maininta mun kuntoutussuunnitelma nro 2:sessa.

Kannattaa kysellä vertaisryhmä-keskusteluista, miten muut on toimineet? Ja tehdä oma päätös ilman, että säästelee eläkelaitoksen rahoja.

Hei, piti muuten kysellä, oletko ollut yhteydessä Kelaan ja omaan terveyskeskuksen lääkäriin??

Mä olen vasta alkutaipaleella tässä byrokratiassa, mutta olen saanut neuvoja, että viimekädessä kuntoutuksesta vastaa kunta.
        Seuraava on Kela, esim. fysioterapiasta saa sen pienen korvauksen, jos lääkäri lähettänyt fysioterapiaan. Esim. mulla 95 eurosta (sis toimistokulut) alennus 33 euroa.

Kela taas ottaa asian vakavammin, jos saisit korotettua eläkeläishoito-tukea ja sen hakemista. Se edellyttää aika kovaa haitta-astetta sekä tai korkeita hoitokustannuksia. Tuli tästä mieleen, että jos sulla on alle 16 v. lapsia, olethan hakenut Kelasta eläkeläisen lapsikorotuksia? Niitä saa takautuvasti vuodelta.

Nämä niitä keinoja, kun ensisijainen vakuutusyhtiö pettää. Jos sulla on kyse vapaa-ajan loukkaantumisesta, oletkin varmaan näistä tietoinen. Vain liikenne/työtapaturma-ihmiset ovat hetken aikaa pois näistä kuvioista, mutta tipahtavat sen jälkeen näille, tai suoraan tyhjän päälle, jos eivät saa asiantunteviä neuvoja tai muuten selvää. Sarjassamme näin mulle on käynyt ainakin. Mulla työtapaturma.

Ps. Mun työeläkekepuolen kuntoutussuunnitelmassa lukee, ettei ole tarpeen selvittää ammatillista kuntoutusta. Tarkoittaa lähinnä sitä, ettei mitään ole vikana, vaan sairasloman jälkeen palaan töihin. Varmistin tämän kuntoutussuunnittelijalta, jonka kanssa olen jutellut muutaman kerran puhelimessa. Hän ei tullut verkostopalaveriin, kun olin työkokeilussa, mukana oli vain pomo, työpaikkalääkäri, tälle kuntoutussuunnitetelijalla oli työeste (ja psykologin lapsi oli sairas).

• aloittajalta
        Tosi hirveää kirjoitti:

Hei, piti muuten kysellä, oletko ollut yhteydessä Kelaan ja omaan terveyskeskuksen lääkäriin??

Mä olen vasta alkutaipaleella tässä byrokratiassa, mutta olen saanut neuvoja, että viimekädessä kuntoutuksesta vastaa kunta.
        Seuraava on Kela, esim. fysioterapiasta saa sen pienen korvauksen, jos lääkäri lähettänyt fysioterapiaan. Esim. mulla 95 eurosta (sis toimistokulut) alennus 33 euroa.

Kela taas ottaa asian vakavammin, jos saisit korotettua eläkeläishoito-tukea ja sen hakemista. Se edellyttää aika kovaa haitta-astetta sekä tai korkeita hoitokustannuksia. Tuli tästä mieleen, että jos sulla on alle 16 v. lapsia, olethan hakenut Kelasta eläkeläisen lapsikorotuksia? Niitä saa takautuvasti vuodelta.

Nämä niitä keinoja, kun ensisijainen vakuutusyhtiö pettää. Jos sulla on kyse vapaa-ajan loukkaantumisesta, oletkin varmaan näistä tietoinen. Vain liikenne/työtapaturma-ihmiset ovat hetken aikaa pois näistä kuvioista, mutta tipahtavat sen jälkeen näille, tai suoraan tyhjän päälle, jos eivät saa asiantunteviä neuvoja tai muuten selvää. Sarjassamme näin mulle on käynyt ainakin. Mulla työtapaturma.

Ps. Mun työeläkekepuolen kuntoutussuunnitelmassa lukee, ettei ole tarpeen selvittää ammatillista kuntoutusta. Tarkoittaa lähinnä sitä, ettei mitään ole vikana, vaan sairasloman jälkeen palaan töihin. Varmistin tämän kuntoutussuunnittelijalta, jonka kanssa olen jutellut muutaman kerran puhelimessa. Hän ei tullut verkostopalaveriin, kun olin työkokeilussa, mukana oli vain pomo, työpaikkalääkäri, tälle kuntoutussuunnitetelijalla oli työeste (ja psykologin lapsi oli sairas).

Mä olen vakituisessa virassa oleva ihminen,silloin kela ei tälläsiä puitpaut viisaa...

Sain puolivuotta vammaistukea koska olin huonossa kunnossa ja toinen syy saantiin oli suuret lääkemenot. Mulahan meni nää epilepsialääkkeet max annoksilla että saatiin hermosärkyjä vähä toppaamaan siihen tarvittavat lääkkeet 3 x pv-ssä rinnalla,samoin kalliita mahasuojalääkkeitä että pystyy syömään näitä muita, eli silleen tiedän nämä tuet!

Kai tässä täytyy kohta panna uusia suunnitelmia kehiin mitä tulevaisuudessa alkaa tekemään...
        Tämä koulutushan minne pääsin on tark juuri jo sairaanhoitajina toimineille,eli ns vain "erikoistuttaisiin" terkaksi. Toinen päiväkoulutus AMK olisi ollut 4 vuotinen päiväopiskelu nuorten ryhmässä missä mulle ois tehty henk koht hops.

No,aika näyttää mitä tuleman pitää mutta tän kuntosena en aio alkaa tekeen yhtäkkiä kahta hommaa eli oleen töissä ja opiskeleen. Tukekoot sitten mua löytämään kevyemmän työn ilman uudelleen koulutusta jos se kerran heidän mielestään sopii... Ota näistäkin selvää,kai sitä lopuksi jää masennuksesta sitten eläkkeelle kun tarpeeksi kauan pyrokratian rattaissa meet ;)))

• uudelleen

Olin viikon mittaisella kuntotutkimusreissulla jossa minut todettiin kahden lääkärin ja 5-n muun kuntoutusasiantuntijan toimesta työkyvyttömäksi omaan työhöni. olin siellä viime tammikuussa ja sen jälkeen sairaslomalla ollut eli yhteensä jo 2v tulee nyt täyteen alkuvuodesta.

Työssä en ole selkääni loukannut,se tapahtui vapaa-ajalla. Empä olisi uskonut mikä savotta on eessä yhden kaatumisen seurauksena. Koskaan en ollut selkääni sairastanut aiemmin,en edes tiennyt mitä on selkäsärky vaikka tein aikoinaan 10v perushoitoa pitkäaikaisvuodeosastolla. Nyt tiedän mitä on olla selkäsairas...

Eikai tässä auta muu kuin huomenna kysellä tuolta työkkäristä neuvoja,siellähän on asiantuntijoita kuntoutus/eläkepuolella...soitan sinne,mitä ehottavat?
      Sitten soittelen eläkelaitokselle,jos tuntuu siltä että heidän mielestään pystyn olemaan 8h töissä ja illat koulun penkillä ehdotan työkokeilua ilman koulutusta. Ei mulla niin kauheita haluja enää nelikymppisenä ole koulun penkille jos kerran töissä pystyis oleen. MIELELLÄNI MENISIN SAIRAANHOITAJAN TÖIHIN, jos pystyisin.

Kai se on niin että me ihmispoloiset olemme isompien rattaiden pyörityksessä mutta siinä en aio antaa periksi että ilmaista työtä lähden kokopäiviksi edes yrittään jos vielä opiskelen siinä rinnalla...enhän ole pystynyt 2 vuoteen oikein mitään kunnolla tekemään niin miten nyt yhtäkkiä kahtapaikkaa hoidankin eli opiskelen ja olen töissä?

Ei taho ymmärtää...

• Tosi hirveää

Heips,
        Tuota noin, ihan tarkalla tasolla en pysynyt kärryillä sun selkäjutustasi? Epilepsia?

Jos kyseessä on vapaa-ajan vahinko & vakuutus kunnossa, olethan pyytänyt lääkäriä määrittämään
        haittaluokan? Haittaluokasta on se ilo, että sen mukaan jos vakuutus oli kunnossa, saisit haitta-asteesta korvauksen. Haitta-asteen määrittelystä on muutenkin "iloa" jos se on HL 6 tai 30%, saa pienen invalidivähennyksen verotukseen. Takautuvasti max 5 vuodelta.

Jos haitta-astetta ei ole määritelty, marssi omalääkärille ja pyydä todistusta verotusta varten. Verotusta varten haitta-asteen määrittelyyn otetaan aivan kaikki vaivat mukaan, nykyiset ja entiset. Todistus maksaa esim. kunnan lääkärin antamana terkkamaksun 11 e ja 22 - 27 e lausuntopalkkiona. Koska rahasta on aina tiukkaa, kannattaa kysellä esim. lääkäriltä puhelinajalla, ylittäkö haitta-aste 30%. Muussa tapauksessa todistus verotusta varten on tarpeeton.

Jos olet jo eläkkeellä/kuntoutustuella, saat jo 100%:n inva-vähennyksen automaattisesti sen ajan, mitä olet eläkkeellä.

Se todistus verotusta varten taas pitää prosentit ylhäällä, vaikka menisit töihinkin. Ja jos ei ole ansiotuloja, ilo menee aviomiehen verotukseen. (kunnallisverot ja valtioveroista alennus). Invavähennys on vielä voimassa vanhuuseläkkeellä. Ja todistusta verotusta varten pitää uusia, jos lisäsairauksia tulee "matkan varrella".

Varsinainen asia, mitä oikeasti ajattelin sulle sanoa, että kannattaisi ottaa yhteyttä sosiaalityöntekijään. Olisikohan teidän kunnassa joku hyvä? Koska vakuutusyhtiö yrittää jallittaa sen minkä kerkeää tolloja, sosiaalityöntekijät taas tietää noi lait ja asetukset, joihin vedota. Ja jos teidän Kelassa on kuntoutusneuvoja, hän ajanee lähes saman asian, samoin kuin työvoimatoimistossa on asiantuntemusta.

Kela, kunnan sossu ja työvoimatoimiston viranomaiset joutuvat asiaa setvimään hallintolain puitteessa, heillä velvollisuus kertoa/auttaa papereiden teossa. Jos jotain urputtavat, sano taikasana hallintolaki :)

Työeläke-puolella sama juttu, mutta jostain syystä niihin ei kannata luottaa, laki on sama,m mutta menetelmät lain toteuttamiseen erit.

• uudelleen koulutetaan,

ei suinkaan kuntoutustuella!

• kirjoittaa
        Tosi hirveää kirjoitti:

Heips,
        Tuota noin, ihan tarkalla tasolla en pysynyt kärryillä sun selkäjutustasi? Epilepsia?

Jos kyseessä on vapaa-ajan vahinko & vakuutus kunnossa, olethan pyytänyt lääkäriä määrittämään
        haittaluokan? Haittaluokasta on se ilo, että sen mukaan jos vakuutus oli kunnossa, saisit haitta-asteesta korvauksen. Haitta-asteen määrittelystä on muutenkin "iloa" jos se on HL 6 tai 30%, saa pienen invalidivähennyksen verotukseen. Takautuvasti max 5 vuodelta.

Jos haitta-astetta ei ole määritelty, marssi omalääkärille ja pyydä todistusta verotusta varten. Verotusta varten haitta-asteen määrittelyyn otetaan aivan kaikki vaivat mukaan, nykyiset ja entiset. Todistus maksaa esim. kunnan lääkärin antamana terkkamaksun 11 e ja 22 - 27 e lausuntopalkkiona. Koska rahasta on aina tiukkaa, kannattaa kysellä esim. lääkäriltä puhelinajalla, ylittäkö haitta-aste 30%. Muussa tapauksessa todistus verotusta varten on tarpeeton.

Jos olet jo eläkkeellä/kuntoutustuella, saat jo 100%:n inva-vähennyksen automaattisesti sen ajan, mitä olet eläkkeellä.

Se todistus verotusta varten taas pitää prosentit ylhäällä, vaikka menisit töihinkin. Ja jos ei ole ansiotuloja, ilo menee aviomiehen verotukseen. (kunnallisverot ja valtioveroista alennus). Invavähennys on vielä voimassa vanhuuseläkkeellä. Ja todistusta verotusta varten pitää uusia, jos lisäsairauksia tulee "matkan varrella".

Varsinainen asia, mitä oikeasti ajattelin sulle sanoa, että kannattaisi ottaa yhteyttä sosiaalityöntekijään. Olisikohan teidän kunnassa joku hyvä? Koska vakuutusyhtiö yrittää jallittaa sen minkä kerkeää tolloja, sosiaalityöntekijät taas tietää noi lait ja asetukset, joihin vedota. Ja jos teidän Kelassa on kuntoutusneuvoja, hän ajanee lähes saman asian, samoin kuin työvoimatoimistossa on asiantuntemusta.

Kela, kunnan sossu ja työvoimatoimiston viranomaiset joutuvat asiaa setvimään hallintolain puitteessa, heillä velvollisuus kertoa/auttaa papereiden teossa. Jos jotain urputtavat, sano taikasana hallintolaki :)

Työeläke-puolella sama juttu, mutta jostain syystä niihin ei kannata luottaa, laki on sama,m mutta menetelmät lain toteuttamiseen erit.

Ei mulla epilepsiaa ole,vain epilepsialääke kovaan hermosärkyyn! Sehän on tämänpv-n parhaita hermokipulääkkeitä tälläsiin kun muut lääkkeet ei ala toppaamaan..tosin hirmu sivuvaikutusten takia jouduin lopettamaan ja syön kaikkee muuta p...aa nyt särkyihin.

Soitin tänään eläkelaitokselle,asia pitkittyy ja monimutkaistuu...

Eivät maksa iltakoulutusta jollei ole työpaikkaa rinnalle päiviksi. Koitin sanoa et hyvä jos pystyis illta kolunpenkillä istumaan saatikka pv-t töissä kun monia pitkiä huonoja jaksoja selän kans jatkuvasti.

Nyt sit asia etenee niin et menen työvoimatoimiston ammatinvalinnanohjaajalle,mietitään mikä muu koulutus tai mitä muuta mullois mahdoll tehdä?

Koulutusrahapäätös umpeutuu eläkelaitokselta tammikuun lopussa joten jos ja kun pääsen kevään haussa johkin kouluun,joudun anomaan uutta koulutusrahaa heiltä,uudet lääkärintodistukset ym... Tuskin enää maksavat koko koulutusta jos ja kun sinne viimein pääsen.

Eli,tällähetkellä jatkan näköjään kolmannen vuoden sairaslomaa ja vuodet näyttää onko musta lopulta enää työelämään ollenkaan!

V...aaa ja raskaasti!!!

• Tosi hirveää
        kirjoittaa kirjoitti:

Ei mulla epilepsiaa ole,vain epilepsialääke kovaan hermosärkyyn! Sehän on tämänpv-n parhaita hermokipulääkkeitä tälläsiin kun muut lääkkeet ei ala toppaamaan..tosin hirmu sivuvaikutusten takia jouduin lopettamaan ja syön kaikkee muuta p...aa nyt särkyihin.

Soitin tänään eläkelaitokselle,asia pitkittyy ja monimutkaistuu...

Eivät maksa iltakoulutusta jollei ole työpaikkaa rinnalle päiviksi. Koitin sanoa et hyvä jos pystyis illta kolunpenkillä istumaan saatikka pv-t töissä kun monia pitkiä huonoja jaksoja selän kans jatkuvasti.

Nyt sit asia etenee niin et menen työvoimatoimiston ammatinvalinnanohjaajalle,mietitään mikä muu koulutus tai mitä muuta mullois mahdoll tehdä?

Koulutusrahapäätös umpeutuu eläkelaitokselta tammikuun lopussa joten jos ja kun pääsen kevään haussa johkin kouluun,joudun anomaan uutta koulutusrahaa heiltä,uudet lääkärintodistukset ym... Tuskin enää maksavat koko koulutusta jos ja kun sinne viimein pääsen.

Eli,tällähetkellä jatkan näköjään kolmannen vuoden sairaslomaa ja vuodet näyttää onko musta lopulta enää työelämään ollenkaan!

V...aaa ja raskaasti!!!

Jaahas, vai niin.

Tuo "mene töihin ja samalla iltakouluun" on tosi karseeta alistamista.

Kannattaa tosiaankin ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaiseen ja tai kelaan ja tai työkkkäriin. Mä ottaisin yhteyttä kaikkiin, sillä mitä enemmän saa tietoa, sitä vähemmän pystyy vakuutusyhtiö jallittamaan. Ja kun nuo neuvotkin voivat olla mitä sattuu... henkilön ammattitaidosta riippuen, voi mennä aivan pieleenkin, jos yhtä instanssia uskoo :)

Luultavasti et olisi saanut sitä kuntoutusrahaa kuitsekaan, joten älä murehdi sitä. Noilla koukeroilla sut olisi todettu täysin työkykyiseksi, sillä harva täydessä kunnossakaan tekee ensin raskasta työtä ja sitten illalla koulussa.

Nyt pitäisi keskittyä tuohon tammikuuhun.
        Toivottavasti saat kuntoutustukea toistaiseksi? Jos se loppuu tammikuussa, varaa nopeasti lääkäriaika B-todistusta varten jonka lähetät vakuutusyhtiöön. Tai jos kuntoutustuki loppuu tammikuussa, selvittele työkkärin kanssa liiton päivärahakuviot. Ja etsi valmiiksi ne paperit, jotka kuuluu lähettää ammattiliiton kassalle. Päivärahaa saa vasta siitä päivästä alkaen, kun on ilmoittautunut työkkäriin vajaakuntoiseksi? Itse asiassa tuo pitää selvittää, vajaakuntoinen tarkoittaa kai nykyään sairasta kuntoutustuki/eläkepäätöstä odottavaa.

Sairaspäiväkorvauksia Kelalta nyt ei enää taida saada, jos se 300 pv ensisijaisuuspäivät on täynnä.

Älä murehdi sitä koulujuttua, vaan keskity paranemiseen!!

Ps. vielä pari viikkoa aikaa hakea sairasmatkakorvauksia... kai olet hakenut niitä ihan pieniäkin korvauksia, jotka alittavat 9,25 e? Hakuaika 6 kk; ja omavastuu-kertymät alkavat taas 1.1.

• ;) neuvoista
        Tosi hirveää kirjoitti:

Jaahas, vai niin.

Tuo "mene töihin ja samalla iltakouluun" on tosi karseeta alistamista.

Kannattaa tosiaankin ottaa yhteyttä sosiaaliviranomaiseen ja tai kelaan ja tai työkkkäriin. Mä ottaisin yhteyttä kaikkiin, sillä mitä enemmän saa tietoa, sitä vähemmän pystyy vakuutusyhtiö jallittamaan. Ja kun nuo neuvotkin voivat olla mitä sattuu... henkilön ammattitaidosta riippuen, voi mennä aivan pieleenkin, jos yhtä instanssia uskoo :)

Luultavasti et olisi saanut sitä kuntoutusrahaa kuitsekaan, joten älä murehdi sitä. Noilla koukeroilla sut olisi todettu täysin työkykyiseksi, sillä harva täydessä kunnossakaan tekee ensin raskasta työtä ja sitten illalla koulussa.

Nyt pitäisi keskittyä tuohon tammikuuhun.
        Toivottavasti saat kuntoutustukea toistaiseksi? Jos se loppuu tammikuussa, varaa nopeasti lääkäriaika B-todistusta varten jonka lähetät vakuutusyhtiöön. Tai jos kuntoutustuki loppuu tammikuussa, selvittele työkkärin kanssa liiton päivärahakuviot. Ja etsi valmiiksi ne paperit, jotka kuuluu lähettää ammattiliiton kassalle. Päivärahaa saa vasta siitä päivästä alkaen, kun on ilmoittautunut työkkäriin vajaakuntoiseksi? Itse asiassa tuo pitää selvittää, vajaakuntoinen tarkoittaa kai nykyään sairasta kuntoutustuki/eläkepäätöstä odottavaa.

Sairaspäiväkorvauksia Kelalta nyt ei enää taida saada, jos se 300 pv ensisijaisuuspäivät on täynnä.

Älä murehdi sitä koulujuttua, vaan keskity paranemiseen!!

Ps. vielä pari viikkoa aikaa hakea sairasmatkakorvauksia... kai olet hakenut niitä ihan pieniäkin korvauksia, jotka alittavat 9,25 e? Hakuaika 6 kk; ja omavastuu-kertymät alkavat taas 1.1.

Kiitokset suuret! Tietoa tuli hyvin!

Tänään ratkesi pari asiaa...

Koskaan musta ei tule terveydenhoitajaa,näköjään! Jos eläkelaitos kieltäytyi vaikka ensin suostui kirjallisesti maksamaan niin teen silleen että menen työkkäriin ammatinvalintapsykologille ja yhes mietitään mihkä haen enshaussa.
        Enhän mä sinne pääse keväällä sen kummemmin kuin nytkään.

Surukseni luovun aikuisopiskelupaikasta jossa musta ois tullut terkka,kun eivät maksa iltaopiskelua,antaahan olla...

Mähän saan tällähetkellä Tehystä,liitolta vajaakuntoisena 500pv,odotan kuntoutustukipäätöstä josta olen valittanut. Liiton päiviä on jäljellä 400 pv vielä.

Kuntoon mä en koskaan tule,aina tuun olemaan huono selkäinen ja selkäkipuinen,siitä lähtään...

Mutta,päätin tänään että ensvuoden puolella lähden hakeen "kevyempiä" sairaanhoitajan töitä,jos vaikka työkkäri auttais alkuun siinä mielessä että jokin työllistämistuki/kunt raha jos joku uskaltais mut ottaa vaikka nyt ekaks alkuun kokeille/työkokeiluun ja sithän musta sais pitkän työkokemuksen omaavan hoitsun joku taho,jos ja kun mun selkäni kestäis sitä työtä.

Jos sit taas selkä ei kestä sitä jobia,sit on uus mietinnän paikka.Kai taas sairaslomille ja ootteleen 20v sitä että täyttää 60 ja pääsee sitä kautta eläkkeelle.

Haistatan pitkät koko eläkelaitokselle,se jätti mut nyt ihan tyhjän päälle!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe