Redondo Beach, millainen alue?

Terhi89

Olen harkitsemassa Los Anglesia opintovuosikohteeksi, ja koulu sijaitsisi Redondo Beachilla. Voisiko joku kertoa kommentteja kyseisestä alueesta, ja esim siitä miten helposti sieltä matkaa yleisiin turistikohteisiin (Disneyland, Universal Studios, Beverly Hills, jne.). Tiedän että Los Angelesissa on huonommin suunniteltu julkinen liikenne, joten onko auto kätevin vaihtoehto?

9

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää aluetta

      sanoisin, ellei vähän parempaakin. J aetköhän vuoden aikana keksi konstit käydä noissa kohteissa, tavalla tai toisella. Jos et keksi, niin hukkaan on vuosi mennyt.

    • ettet tiedä paljoa

      Tiedät nyt että et tiennyt että Los Angelesissa on toimiva julkinen liikenne. Ruuhkatunneilla saattaa bussikyyti kestää..siinä määrin missä henkilöautollakin. Muuten juna ja metroverkosto kattaa kaupungin oleellisimmat alueet.

      Redondo Beach on syrjässä joten aivan kaupungissa on turha kuvitella asuvansa. Venice Beach/Marina Del Ray-alue voisi olla hyvä vaihtoehto etsiä kämppää jos tuohon kouluun meinaat listautua.

      • Terhi89

        Eli koulu sijaitsee automaattisesti aivan Redondo beachin vieressä. Isäntäperheessä olisi siis tarkoitus asua, joten asuntoa en ole vuokraamassa (kyse on näistä valmisopintovuosipaketeista). EF:n koulun löytää Google Mapsista, jos laittaa hakusanoiksi EF Redondo Beach.

        Miten Metrolla pääsee noihin yleisiin matkakohteisiin Redondosta, tarkoitan siis että kaikialle pääsee, jos vain jaksaa istua, vai? Katsoin Metroaikatauluja tuolta LA:n metro sivulta, mutta siellä mm. matka Redondo Beachilta Anaheimiin kestäisi yli 2h? Kestävätkö nuo matkat oikeasti noikin kauan?

        Sellainen kysymys vielä, että mitenkä kallista on matkustaa LA:ssa? Siis joudun itse kustantamaan kaikki koulumatkat jne, joten onko nämä kuukausikortit kannattava vaihtoehto? Katsoin myös sellaista EZ transit passia, mutta onko kyseinen kortti kannattava? Olisi tarkoitus ostaa myös kausikortit Disneylandiin ja Universal Studioon, joten jotekin kyydit noihin paikkoihin pitäisi saada... Eli osaisitteko kertoa millainen kortti olisi kannattava? En siis nyt ole LA:ssa, mutta laskeskelen tässä kaikkia mahdollisia kuluja yhteen, jotta saisin karkean arvion matkan kustannuksista.


      • jama10
        Terhi89 kirjoitti:

        Eli koulu sijaitsee automaattisesti aivan Redondo beachin vieressä. Isäntäperheessä olisi siis tarkoitus asua, joten asuntoa en ole vuokraamassa (kyse on näistä valmisopintovuosipaketeista). EF:n koulun löytää Google Mapsista, jos laittaa hakusanoiksi EF Redondo Beach.

        Miten Metrolla pääsee noihin yleisiin matkakohteisiin Redondosta, tarkoitan siis että kaikialle pääsee, jos vain jaksaa istua, vai? Katsoin Metroaikatauluja tuolta LA:n metro sivulta, mutta siellä mm. matka Redondo Beachilta Anaheimiin kestäisi yli 2h? Kestävätkö nuo matkat oikeasti noikin kauan?

        Sellainen kysymys vielä, että mitenkä kallista on matkustaa LA:ssa? Siis joudun itse kustantamaan kaikki koulumatkat jne, joten onko nämä kuukausikortit kannattava vaihtoehto? Katsoin myös sellaista EZ transit passia, mutta onko kyseinen kortti kannattava? Olisi tarkoitus ostaa myös kausikortit Disneylandiin ja Universal Studioon, joten jotekin kyydit noihin paikkoihin pitäisi saada... Eli osaisitteko kertoa millainen kortti olisi kannattava? En siis nyt ole LA:ssa, mutta laskeskelen tässä kaikkia mahdollisia kuluja yhteen, jotta saisin karkean arvion matkan kustannuksista.

        Ystäväni asuu Redondo Beachilla, ja käyn siellä noin kerran viikossa. Paikka on ns. turvallinen -huomattavasti turvallisempi kuin esim. Helsingin keskusta- mutta myös aivan käsittämättömän tylsä paikka myöskin. Ranta on, mutta sen lisäksi ei mitään tekemistä. Hiukan pohjoisempana on Hermosa Beach, joka on jonkin verran parempi yöelämän, ravintoloiden yms. suhteen. Muuall Los Angelesiin kestää kauan ajaa, kerran heti lähellä ei ole yhtään freewayta.
        Hyvä paikka keskittyä opiskelemiseen, jos ei muuta.


      • Terhi89
        jama10 kirjoitti:

        Ystäväni asuu Redondo Beachilla, ja käyn siellä noin kerran viikossa. Paikka on ns. turvallinen -huomattavasti turvallisempi kuin esim. Helsingin keskusta- mutta myös aivan käsittämättömän tylsä paikka myöskin. Ranta on, mutta sen lisäksi ei mitään tekemistä. Hiukan pohjoisempana on Hermosa Beach, joka on jonkin verran parempi yöelämän, ravintoloiden yms. suhteen. Muuall Los Angelesiin kestää kauan ajaa, kerran heti lähellä ei ole yhtään freewayta.
        Hyvä paikka keskittyä opiskelemiseen, jos ei muuta.

        Loistavaa kuulla sinunlaisesi kommentteja, kiitos niistä! Osaisitko vielä sanoa millaiset ovat nuo julkisenliikenteen yhteydet Redondosta? EF kun hankkii minulle isäntäperheen Los Angelesista, niin isäntäperheestä on maksimissaan yhden tunnin matka itse koululle, eli Redondo Beachille. Tällä voisi omalla tapaa "kikkailla", koska EF:lle voi esittää toivomuksia isäntäperheen asuinalueen suhteen. Eli osaisitko suositella jotain aluetta Redondon lähellä, josta olisi esim. paljon helpompi matkustaa näille yleisille turistipaikoille jne.? Los Angles olisi muuten unelmieni täyttymys, mutta epäileväinen olen tuon julkisen liikenteen suhteen. Toki 9kk sen käytön oppisi, mutta jos näin etukäteen saisi itse jotenkin vaikutettua isäntäperheen sijaintiin, niin ainahan kannattaa yrittää.


      • jama10
        Terhi89 kirjoitti:

        Loistavaa kuulla sinunlaisesi kommentteja, kiitos niistä! Osaisitko vielä sanoa millaiset ovat nuo julkisenliikenteen yhteydet Redondosta? EF kun hankkii minulle isäntäperheen Los Angelesista, niin isäntäperheestä on maksimissaan yhden tunnin matka itse koululle, eli Redondo Beachille. Tällä voisi omalla tapaa "kikkailla", koska EF:lle voi esittää toivomuksia isäntäperheen asuinalueen suhteen. Eli osaisitko suositella jotain aluetta Redondon lähellä, josta olisi esim. paljon helpompi matkustaa näille yleisille turistipaikoille jne.? Los Angles olisi muuten unelmieni täyttymys, mutta epäileväinen olen tuon julkisen liikenteen suhteen. Toki 9kk sen käytön oppisi, mutta jos näin etukäteen saisi itse jotenkin vaikutettua isäntäperheen sijaintiin, niin ainahan kannattaa yrittää.

        Katso Wikipediasta vaikka Los Angles County metro tms. jostain loytyy kartat ja aikataulut.
        Vaikka sinulla olisi autokin kaytossa aamu jailtapaiva ruuhkan aikaan liikkumine kestaa kauan.
        Henk. kohtaisesti en suosittele Redondo Beachia. aivan kasittamattoman tylsa paikka ja muualle paaseminen kestaa. Jos sinun on pakko olla jonkun rannan lahella, yrita Santa Monicaa tai Venicea, kummatkin ovat tosin pahoja turisti rysia.

        Sorry en louda tasta kaverin koneesta Scandinavialaisia kirjaimia.


      • emilia;;;;;;
        Terhi89 kirjoitti:

        Loistavaa kuulla sinunlaisesi kommentteja, kiitos niistä! Osaisitko vielä sanoa millaiset ovat nuo julkisenliikenteen yhteydet Redondosta? EF kun hankkii minulle isäntäperheen Los Angelesista, niin isäntäperheestä on maksimissaan yhden tunnin matka itse koululle, eli Redondo Beachille. Tällä voisi omalla tapaa "kikkailla", koska EF:lle voi esittää toivomuksia isäntäperheen asuinalueen suhteen. Eli osaisitko suositella jotain aluetta Redondon lähellä, josta olisi esim. paljon helpompi matkustaa näille yleisille turistipaikoille jne.? Los Angles olisi muuten unelmieni täyttymys, mutta epäileväinen olen tuon julkisen liikenteen suhteen. Toki 9kk sen käytön oppisi, mutta jos näin etukäteen saisi itse jotenkin vaikutettua isäntäperheen sijaintiin, niin ainahan kannattaa yrittää.

        hei.. itse olen nyt ollut 5 kk taalla losissa, lahdin lukion jalkeen.. opit julkisen, eli bussien kayton todella nopeasti, ei ole mitaan ongelmia. mutta valitettavasti los angeles on niin valtava kaupunki etta taalla valimatkat aina melko pitkia ja varsinkin ruuhkassa palaa pinna usein :) Alaka missaan nimessa odota losilta liikaa, 5 kk jalkeen en todellakaan halua nahda yhtaan turistipaikkaa neaa, ne on nopeasti kierretty ja kiinnita enemmankin huomiota etta alueesi on turvallinen..


      • Terhi89
        emilia;;;;;; kirjoitti:

        hei.. itse olen nyt ollut 5 kk taalla losissa, lahdin lukion jalkeen.. opit julkisen, eli bussien kayton todella nopeasti, ei ole mitaan ongelmia. mutta valitettavasti los angeles on niin valtava kaupunki etta taalla valimatkat aina melko pitkia ja varsinkin ruuhkassa palaa pinna usein :) Alaka missaan nimessa odota losilta liikaa, 5 kk jalkeen en todellakaan halua nahda yhtaan turistipaikkaa neaa, ne on nopeasti kierretty ja kiinnita enemmankin huomiota etta alueesi on turvallinen..

        Eli olet parhaillaan Losissa. Millaista opisekelua teet? Et vain olisi EF:n kautta opiskelemassa kieltä?


      • Nimetön
        Terhi89 kirjoitti:

        Eli olet parhaillaan Losissa. Millaista opisekelua teet? Et vain olisi EF:n kautta opiskelemassa kieltä?

        en ole opiskelemassa taalla vaan aupairina eli J1 viisumilla. Tosin ihan tulevaisuutta ajatellen suoritan myos opintoja taalla..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3484
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2128
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1547
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1404
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1281
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1121
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1107
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe