jarrulevyt..

eteen vaihto...

Onks kellään kokemusta miten jarrupalat ja levyt vaihdetaan passa -98 tdi eteen. Joku kuvasarjakin olis mahtava mut todella tyytyväiseksi saat minut jos kertoisit miten tää tehdään ihan vaikka omilla sanoilla. Kiitos ja jään odottamaan viestiänne..

5

1974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PWassat

      Jarrusatula on takaa kiinni kahdella pultilla. Ota nämä pultit irti, jolloin saat satulan nostettua pois levyn päältä. Voi olla, että joudut kevyesti lyömään vasaralla. Ripusta satula narulla joustuntukeen kiinni, ettei jarruletkut hajoa. Ota pois vanha levy ja asenna uusi. Ota auki jarrusatulan liukutapit, puhdista ja rasvaa ne kuparirasvalla. Samalla saat irti vanhat jarrupalat. Pistä uudet paikalleen ja kasaa liukutapit. Voit joutua painamaan puristimella sylinteriä hiukan kasaan, että saat uudet jarrupalat levyn päälle. Helppo homma.

      • liukutapit...

        Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),


      • PWassat
        liukutapit... kirjoitti:

        Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),

        Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.


      • ei ole...
        PWassat kirjoitti:

        Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.

        Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)


      • PWassat
        ei ole... kirjoitti:

        Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)

        Mukavaa, että sait työn tehtyä. Jarrulevyjen ja palojen vaihdossa ei ole välttämätöntä koskea liukutappeihin. Olet itsekin tehnyt tämän havainnon - se on aivan oikea. Ne kuitenkin kannattaa huoltaa samalla, koska jumiutuessaan jarrut jäävät makaamaan päälle. Älä nyt kuitenkaan siitä murehdi, vaan ajele ja nauti Vw:n makoisista kyydeistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      631
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      557
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe