Onks kellään kokemusta miten jarrupalat ja levyt vaihdetaan passa -98 tdi eteen. Joku kuvasarjakin olis mahtava mut todella tyytyväiseksi saat minut jos kertoisit miten tää tehdään ihan vaikka omilla sanoilla. Kiitos ja jään odottamaan viestiänne..
jarrulevyt..
5
1974
Vastaukset
- PWassat
Jarrusatula on takaa kiinni kahdella pultilla. Ota nämä pultit irti, jolloin saat satulan nostettua pois levyn päältä. Voi olla, että joudut kevyesti lyömään vasaralla. Ripusta satula narulla joustuntukeen kiinni, ettei jarruletkut hajoa. Ota pois vanha levy ja asenna uusi. Ota auki jarrusatulan liukutapit, puhdista ja rasvaa ne kuparirasvalla. Samalla saat irti vanhat jarrupalat. Pistä uudet paikalleen ja kasaa liukutapit. Voit joutua painamaan puristimella sylinteriä hiukan kasaan, että saat uudet jarrupalat levyn päälle. Helppo homma.
- liukutapit...
Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),
- PWassat
liukutapit... kirjoitti:
Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),
Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.
- ei ole...
PWassat kirjoitti:
Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.
Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)
- PWassat
ei ole... kirjoitti:
Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)
Mukavaa, että sait työn tehtyä. Jarrulevyjen ja palojen vaihdossa ei ole välttämätöntä koskea liukutappeihin. Olet itsekin tehnyt tämän havainnon - se on aivan oikea. Ne kuitenkin kannattaa huoltaa samalla, koska jumiutuessaan jarrut jäävät makaamaan päälle. Älä nyt kuitenkaan siitä murehdi, vaan ajele ja nauti Vw:n makoisista kyydeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 39630
- 86557
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70456