Onks kellään kokemusta miten jarrupalat ja levyt vaihdetaan passa -98 tdi eteen. Joku kuvasarjakin olis mahtava mut todella tyytyväiseksi saat minut jos kertoisit miten tää tehdään ihan vaikka omilla sanoilla. Kiitos ja jään odottamaan viestiänne..
jarrulevyt..
5
1916
Vastaukset
- PWassat
Jarrusatula on takaa kiinni kahdella pultilla. Ota nämä pultit irti, jolloin saat satulan nostettua pois levyn päältä. Voi olla, että joudut kevyesti lyömään vasaralla. Ripusta satula narulla joustuntukeen kiinni, ettei jarruletkut hajoa. Ota pois vanha levy ja asenna uusi. Ota auki jarrusatulan liukutapit, puhdista ja rasvaa ne kuparirasvalla. Samalla saat irti vanhat jarrupalat. Pistä uudet paikalleen ja kasaa liukutapit. Voit joutua painamaan puristimella sylinteriä hiukan kasaan, että saat uudet jarrupalat levyn päälle. Helppo homma.
- liukutapit...
Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),
- PWassat
liukutapit... kirjoitti:
Kiitos paljon kun vastasit. Onks nää liukutapit jollain kiinni vai ihanko vain hakataan irti paloista? entäs levyt, onko joku ruuvi tai pultti millä ne on kiinni. (lopullisestihan ne tietysti on renkaan pulttauksella),
Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.
- ei ole...
PWassat kirjoitti:
Älä vaan hakkaa liukutappeja millään. Ne on yhdellä pultilla per tappi kiinni. Siinä autossa on liukutappi jarrusatulat, jotka täytyy huoltaa jarrupalojen vaihdon yhteydessä. Ei niillä ole mitään tekemistä itse palojen kanssa, ne kuuluu jarrusatulaan. Levyt ei ole millään kiinni, kun otat satulan pois, levy lähtee vetämällä irti.
Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)
- PWassat
ei ole... kirjoitti:
Ensinnäkin haluan kiittää vieläkin vastausta. Rohkastuin ja todella levyt lähti pois ihan vain ottamalla kun jarrusatula ensin pois. Mut en oikeistaan vieläkään ymmärrä tätä liukutappi hommelia. Siis paloista toinen oli palan toisella puolen olevilla kolmella dinksillä kiinni ja toinen pala oli vain palan päissä olevilla metallisilla väkäsillä eli satulan pohjaan ja siitä siirrettiin paikalleen. Kävin kokeileen autoa ja mahtavasti toimi. Liukutappeja ei siis vieläkään löytynyt. ;-)
Mukavaa, että sait työn tehtyä. Jarrulevyjen ja palojen vaihdossa ei ole välttämätöntä koskea liukutappeihin. Olet itsekin tehnyt tämän havainnon - se on aivan oikea. Ne kuitenkin kannattaa huoltaa samalla, koska jumiutuessaan jarrut jäävät makaamaan päälle. Älä nyt kuitenkaan siitä murehdi, vaan ajele ja nauti Vw:n makoisista kyydeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307