Sensuuri iskee.

Miten ja miksi sensuuri iskee.

Marssijärjestys on tämä.
Jos joku ilmoittaa asiattomasta viestistä niin se mene ensin ylläpidolle, se joko poistaa sen tai ei poista, jos ei poista niin se tulee minulle, jolloin minä poistan sen tai en poista.

Mitä poistetaan.
Tästä linkistä löytyy pääpiirteiset ohjeet, lisäksi huomioon otetaan keskustelupalstan aihe.
http://keskustelu.suomi24.fi/ohje/

Miten poistoa pyydetään.
Siinä keskustelu yläpuolella on punaisella pohjalla valkoinen käsi ja teksti Ilmoita asiattomasta viestistä.

Ketkä poistoa pyytävät.
1/3 osa on tavallisia lukijoita joita vähän tiukempaan sävyyn kirjoitettu teksti ei miellytä.
Nämä ilmenee siitä ettei ole perusteltu poiston syytä tai se on hyvin epämääräinen, nämä poisto pyynnöt tulee yleensä minulle asti koska ylläpitokaan ei tiedä miksi ne pitäisi poistaa.

1/3 osa on näissä kirjoituksissa mainittujen yhtiöitten johtoporrasta.
Nämä ilmenee siitä että perustelut on hyvät ja lopusta löytyy kirjoittajan nimi, titteli, yhtiö ja suora sähköpostiosoite nimellä kyseiseen yhtiöön.

1/3 osa itse kirjoittaja.
Varsinaisesti kirjoittaja ei pyydä itse poistoa vaan tekee sen nimittämällä toista kirjoittajaa pelkkillä seksuaalisesti vähemmistöön kuuluvien nimilä ja sekoittamalla näitten sanojen väliin vielä sukupuolielinten nimiä. Edes otsikossa tai kirjoittanut kohdassa ei ole aiheeseen liittyvää tekstiä.

Monesti täälä on maininta että miksi minun tai muuten vaan aiheellinen kirjoitus on poistettu.
Ylläpito tai minä emme pysty poistamaan yksistäistä viestiä viestikeskustelun välistä
Eli jos jossain jutun alkuperäisessä jutussa on monta "sivuhaaraa" ja tässä sivuhaarassa on asiaton viesti niin tämän "sivuhaaran" asiattoman viestin perään kirjoitetut jutut poistuu samalla vaika se olisi muutunut järkeväksikin, tästä johtuu että hyviäkin keskusteluja poistuu.

Minä olen jättänyt monesti uuden aloituksen näkyviin vaikka se on ilman suurempia perusteluja poistettavien listalla tämä siksi että kirjoitukset monesti kääntyy ihan järkeviksi ja rakentaviksi.
3-5 vastauksen jälkeen näkee yleensä suunnan mihin kirjoitus johtaa, jolloin joko poistan tai jätän.
Jos tällaisessa tapauksessa kirjoitukset on muuttunut järkeviksi ja joku heikkohermo näkee aloituksen loukkaavaksi ja vaatii sen poistoa ja ylläpito poistaa sen niin ollaan taas samassa tilanteessa miksi hyvä keskustelu poistettiin.

Yritykset yleensä saavat pienellä viiveellä tietoon jonkun keskustelun ja vaatii poistoa, tällöin hyväkin keskustelu poistuu.
Minulle on tullut yrityksiltä jopa 2-3 vuotta vanhojen kirjoitusten poistopyyntöjä.

Varmin tapa saada viesti poistetuksi käyttämällä näitä yleisesti näkyviä lauseita.

Se ja se firma ei maksa palkkoja.
Se ja se firma on konkursissa.
Sen ja sen firman kuljettajat rikkoo lakia.

Yhteinen tekijä näissä kirjoituksissa on ettei niissä ole mitään linkkitietoa millä kyseinen väite voidaan todistaa.
Ymmärrätte varmaankin että yritys tai kyseisen yrityksen kuskit vaatii helposti poistoa jos mitää faktaa ole näkyvissä.

Sheriffi / RK-asentaja

8

1739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stycke

      Asiahan on siis selvä. Täytyy selvästikin ryhtyä esim. valokuvaamaan paperitehtailla niitä kuormia, joiden sidonta "kelpaa lainvalvojalle", mutta jollaisen kanssa suoraan sanoen hirvittäisi lähteä pihasta. Itse kun en ole sinänsä firmoja ollut kritisoimassa, paitsi tuota valtiollista tulosvastuullista ja tuottoisaa "Oy Poliisi Ab":tä tuotantopisteiden oudosti painotetuista sijoituksista, johon syyksi epäilen korkeiden tahojen keskinäisiä ohjeistuksia "kansantalouden" tms. nimissä.

      Jos nyt valtiollinen kiinteän nevojen pintamaasta nostettavan ruskean polttoaineen kuljetuksia organisoiva yhtiö on halunnut poistattaa epäilevät kirjoitukset, miksei samantien pyri korjaamaan vääriä käsityksiä? Ei taida olla mitään korjattavaa, koitetaan vain vaieta asiasta etteivät kustannukset pääse karkaamaan pakkasasteilta realistiselle tasolle. Voihan valtio tai valtionyhtiö olla varma maksaja, mutta kovasti usein myös huono maksaja. Jonkun kuljettajan pyytämänä periaatteessa ymmärtäisin poiston, omaan pussiinhan se sattuu jos asiaan oikeasti kiinnitetään huomiota.

      • kummaa ymmärtämistä

        Heti kun muutetaan ulkomaille, niin asenne on se, että laki on ihan perseestä ja polisi tekee suurta vääryyttä valvoessaan sitä. Mitä sinäkin Stycke olet paossa siellä? Ei kai vaan ole sakon tiedoksianto päässyt vanhenemaan???


      • stycke
        kummaa ymmärtämistä kirjoitti:

        Heti kun muutetaan ulkomaille, niin asenne on se, että laki on ihan perseestä ja polisi tekee suurta vääryyttä valvoessaan sitä. Mitä sinäkin Stycke olet paossa siellä? Ei kai vaan ole sakon tiedoksianto päässyt vanhenemaan???

        Olisi sinunkin aika herätä tähän päivään, ettei tarvitse noita omia kuvitelmia tänne kirjoittaa.

        Mistä helkutista jotkut neropatit ovat saaneet päähänsä että olisin jossain ulkomailla paossa jotain? Ei, ei ja ei. Asun Suomessa, talous kunnossa, ei sakkoja. Töissä ajamassa Suomen ja Ruotsin välistä tavaraliikennettä. Muutto ulkomaille on välillä ollut harkinnassa, mutta ei hankaluuksia pakoon vaan parempien liksojen perään.

        Laissa ei pääpiirteittäin ole vikaa, yksityiskohtia tietysti aina voisi korjata muttei siitä enempää. Valvontaa saa ja pitää olla, mutta nykymalli ei palvele sen enempää epäterveen kilpailun karsimista kuin liikenneturvallisuuttakaan; valtionkassaan kun vain saadaan täytettä. Kiintiöt täyteen ja sillä hyvä, otetaan siellä missä se on helpoimmin saavutettavissa; no, satamassa autoja kokoontuu, siellä pääsee helpolla, ei tarvitse seistä henkilöautojen yliajettavana pysäyttelemässä. Koska etenkin tiettyjen alojen (ja tiettyjen firmojen) kuljetuksissa tapahtuvat säännölliset, kovat rikkomukset ovat julkisia salaisuuksia, mutta valvonta satunnaista niillä main. Haluttaessa kyllä sitten löydetään niitä sakon arvoisia puutteita, kun vain riittävästi viilataan pilkkua. Puutteita jotka todellakaan eivät vaikuta liikenneturvallisuuteen yhtään millään tavalla, mutta kun se on erehtymättömän pykälänikkarin ajatuksen vastainen, niin siitähän voidaan riemuiten kirjoittaa lappu. Ihminen kun ei ole täydellinen eivätkä kaikki autokuskit ole juristeja, ei aina tunnu ihan oikeudenmukaiselta se, että jostain pienestä muotovirheestä voi saada useamman satasen sakot, kun samantyyppisestä tai pahemmastakin tekemästään virheestä voivat viranomaiset, syyttäjät yms. todeta että oho, pahus.


      • ........

        Onko täällä ollut tai onko täältä poistettu jotain kirjoituksia turpeenkuljetuksista? Vai enkö ymmärtänyt...


      • poistettiin.
        ........ kirjoitti:

        Onko täällä ollut tai onko täältä poistettu jotain kirjoituksia turpeenkuljetuksista? Vai enkö ymmärtänyt...

        Liikaa tarkkaa infoa....Luulisin. Asiastahan EI SAA puhua, vain fiktiosta. Vain oikealla medialla(?) on oikeus sananvapauteen, ei tavis-suomalaisilla.


    • Kurkiojan Pushiloita

      Tiedät itsekin, että siellä makaa päivätolkulla yksittäisiä henkilöitä vastaan tehtyjä kunnianloukkauksia, joita on pyydetty poistamaan. Poliisihan niitä nytkin tutkiin. Ei kannata valehdella kovin monisanaisesti, vaikka seriffin nimi tuntuu niin mukavalta.
      Toiseksi täällä kirjoituksissa on nytkin firmoja, joiden nimiin laitetaan hyvin negatiivista tietoa. Niidenkö johtajata eivät istu yökaudet tutkimassa näitä, vaan nukkuvat tai harrastavat?

    • ja lisäät uusia

      Onko toisten kirjoittelun poistamisessa sellaista hohtoa, että jaksat sitä yökaudet?
      Koskaan et sinä muka ottaisi mitään pois, mutta ku ylläpito ja pojat käskee..... Aikamiehen ei pitäisi alistua kaikkeen!

    • käytännössä.

      Tällainen tieto jossa kollegoita varoitetaan maksuvaikeuksissa olevista yrityksistä on erittäin hyöhdyllistä tietoa.
      Yrittäjät ja kuljettajat ymmärtäisivät varoa.
      Luonnollisesti tälläisten yritysten johto yrittää kiistää ja salata vaikeutensa viimeiseen saakka, jotta pystyvät pyörittämään ja lypsämään yritystään mahdollisiman kauan, sitä useampi tulee lopuksi kärsimään.
      Kun YTJ:stä näkyy konkurssi tai EPR:n peruminen ollaan jo myöhässä.
      Esim. Asiakastieto on maksullista tietoa linkittäminen ei onnistu, kuten monien yhdistysten sivut mm: SKAL-jäsensivut.

      Näyttäisi että tällainen alalle ja koko yhteiskunnalle hyödyllinen tieto poistetaan.

      Ei tätä palstaa kauaa jaksa seurata jos ainoa sallittu keskustelun aihe on onko Scania vai Volvo parempi.
      Tai onko rekka ajanut liiaan lähellä jonkun perää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2173
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1446
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1195
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1187
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      908
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe