AmigaOS 4.0 myynnissä NYT !!!

miksuh.

Odotus on vihdoin ohi.

AmigaOS 4.0 -käyttöjärjestelmä PPC-turbokorteilla varustetuille Classic Amiga tietokoneille (Amiga 1200, Amiga 3000 ja Amiga 4000) on julkaistu ja se ON myynnissä NYT !!
http://www.acube-systems.com/eng/index.php
http://www.acube-systems.com/eng/software.php

Tässä Hyperionin AmigaOS 4.0 sivut:
http://os4.hyperion-entertainment.biz/

Seuraava askel on sitten AmigaOS 4.0:n julkaisu uuden sukupolven raudalle. Kyllä sekin tulee sieltä ennenpitkää.

4

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MP33

      Jaa miten tuohon nyt pitäisi suhtautua? Aika ihme juttu että menivät tekemään noinkin vanhoille koneille vielä tuon AmigaOS 4.0. Itse odotin että koko projekti kuolla kupsahtaisi kun siitä tuntui tulleen vain ikuisuusprojekti.

      Moni Amigan käyttäjä on myöhempinä aikoina siirtynyt Macciin joka on varmaan nykykäyttiksistä/laitteista varmaan se lähin vastine Amigalle.

      • miksuh.

        "Aika ihme juttu että menivät tekemään noinkin vanhoille koneille vielä tuon AmigaOS 4.0."

        No en nyt tiedä. Kyllä Amigisteja on edelleen, vaikka joukko onkin kutistunut paljon. Amiga on ennenkaikkea harrastus sen käyttäjille. monet aktiiviset Amigistit on kyllä valmiita tuon hankkimaan. Päivitys tuo myös paljon hyviä parannuksia käytikseen. Sitäpaitsi saattaa olla yllätys, mutta esimerkiksi myös uusin huhtikuussa julkaistu Debian GNU/Linux-versio on myös saatabissa Classic Amigalle. Eli tukee sitä vanhaa rautaa muutkin.

        Ei se omakaan Amiga-harrastuksena mihinkään ole jäänyt. Amiga on toki nykyään jäänyt ajanpuutteen vuoksi vähemmälle. toinen syy on se, että olen venaillut AmigaOS 4.0:n julkaisua, sekä uutta rautaa sen ajamiseen. Classic Amiga versiokin kyllä kiinnostaa ja pitää nyt varmaan alkaa etsimään PPC-turbokorttia mun tornitettuun A1200:n.

        "Moni Amigan käyttäjä on myöhempinä aikoina siirtynyt Macciin"

        Moni muttei suinkaan kaikki. Esim. itseäni ainakaan MacOS X ei kiinnosta. Miksi maksaa hävyttömän kallis hinta Applen raudasta ja MacOS X:stä, joka on pohjimmiltaan BSD? Lisäksi jokaisesta käyttispäivityksestäkin pitäisi maksaa, eli ei se maksaminen loppuisi yhteen käyttiksen ostoon. Linux on ilmanen ja nykyään erittäin hyvä.

        Itse olen käyttänyt Debiania 1998 lähtien, aluksi AmigaOS:n rinnalla kakkoskäyttiksenä ja nykyään sinä pääkäyttiksenä. Debian GNU/Linux 4.0 'Etch' on se mitä tälläkin hetekllä käytän työpöydällä, läppärissä ja serverillä.


      • Maccileipä..
        miksuh. kirjoitti:

        "Aika ihme juttu että menivät tekemään noinkin vanhoille koneille vielä tuon AmigaOS 4.0."

        No en nyt tiedä. Kyllä Amigisteja on edelleen, vaikka joukko onkin kutistunut paljon. Amiga on ennenkaikkea harrastus sen käyttäjille. monet aktiiviset Amigistit on kyllä valmiita tuon hankkimaan. Päivitys tuo myös paljon hyviä parannuksia käytikseen. Sitäpaitsi saattaa olla yllätys, mutta esimerkiksi myös uusin huhtikuussa julkaistu Debian GNU/Linux-versio on myös saatabissa Classic Amigalle. Eli tukee sitä vanhaa rautaa muutkin.

        Ei se omakaan Amiga-harrastuksena mihinkään ole jäänyt. Amiga on toki nykyään jäänyt ajanpuutteen vuoksi vähemmälle. toinen syy on se, että olen venaillut AmigaOS 4.0:n julkaisua, sekä uutta rautaa sen ajamiseen. Classic Amiga versiokin kyllä kiinnostaa ja pitää nyt varmaan alkaa etsimään PPC-turbokorttia mun tornitettuun A1200:n.

        "Moni Amigan käyttäjä on myöhempinä aikoina siirtynyt Macciin"

        Moni muttei suinkaan kaikki. Esim. itseäni ainakaan MacOS X ei kiinnosta. Miksi maksaa hävyttömän kallis hinta Applen raudasta ja MacOS X:stä, joka on pohjimmiltaan BSD? Lisäksi jokaisesta käyttispäivityksestäkin pitäisi maksaa, eli ei se maksaminen loppuisi yhteen käyttiksen ostoon. Linux on ilmanen ja nykyään erittäin hyvä.

        Itse olen käyttänyt Debiania 1998 lähtien, aluksi AmigaOS:n rinnalla kakkoskäyttiksenä ja nykyään sinä pääkäyttiksenä. Debian GNU/Linux 4.0 'Etch' on se mitä tälläkin hetekllä käytän työpöydällä, läppärissä ja serverillä.

        "Lisäksi jokaisesta käyttispäivityksestäkin pitäisi maksaa, eli ei se maksaminen loppuisi yhteen käyttiksen ostoon"

        Ei nyt ihan jokaisesta päivityksestä sentään ja 129 egee on aika pieni hinta maksettavaksi noin parin vuoden välein, jos haluaa uusimman OSX käyttiksen koneeseen.


      • hinta
        Maccileipä.. kirjoitti:

        "Lisäksi jokaisesta käyttispäivityksestäkin pitäisi maksaa, eli ei se maksaminen loppuisi yhteen käyttiksen ostoon"

        Ei nyt ihan jokaisesta päivityksestä sentään ja 129 egee on aika pieni hinta maksettavaksi noin parin vuoden välein, jos haluaa uusimman OSX käyttiksen koneeseen.

        Käyttiksen hinnaksi suostuisin maksamaan 129 egee kerran viiteen vuoteen. Siihen hintaan sitten sisään myös bugikorjaukset. Sehän on hitto vieköön käyttis, eikä tarkotettu joka toinen vuosi uusittavaksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe