wicca..?

melissa

Olisiko joku niin kiltti ja kertoisi hiukan tästä wicca systeemistä.. uskontoko? ..olen kuullut että wicat eivät saa vahingoittaa ketään/mitään..tottako? En ole kiinnostunut alkavani wicaksi..vähän vaan ihmetyttää tää toiminta
Omaavatko wicat yliluonnollisia kykyjä? ..pitävätkö he itseään noitina?

16

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihlaja
    • tulikivi

      ...palstaa noille vanhemmille sivuille niin näet keskustelua wiccalaisuudesta (kaikkea ei ehkä kannata ottaa tosissaan, kun olemme välillä "huumori"-ihmisiä). tuosta wicca.fi:n linkistä löydät myös kirjojen suosituslistan.

    • Hese

      Tulin takas kotiin. "Loma" loppu, minä rakastuin (rakkaus satuttaa, oman kokemuksen mukaan suosittelen koittamaan vain kerran. Liekö useampaa kertaa voikaan rakastua)ja harakat pyöri ympärillä.

      Mietin, että miksi ihmiset käy netissä kysymässä joltakin "mikä on wicca" -kysymyksen. Totesin, että he eivät tunne netin (ja hakukoneiden) todellista mahtia...
      Juu, mutta wiccasta lukemaan
      www.google.fi hakusanaksi wicca ja asetukseksi "vain Suomi -luokan sivut", jos haluaa vain suomalaisia sivuja.

      • melissa

        kyllähän niitä haku zydeemeit tiiän.. mut ku ei jaks käyttää tai hakee tai ees lukee pahemmin sellasii ylipitkii juttui.. ja sen verran mitä oon lukenu (en ilmeisesti tarpeeksi) mä en vieläkään kässää mitä tekee "voimilla" jos niitä ei saa käyttää..


      • Pihlaja
        melissa kirjoitti:

        kyllähän niitä haku zydeemeit tiiän.. mut ku ei jaks käyttää tai hakee tai ees lukee pahemmin sellasii ylipitkii juttui.. ja sen verran mitä oon lukenu (en ilmeisesti tarpeeksi) mä en vieläkään kässää mitä tekee "voimilla" jos niitä ei saa käyttää..

        Jos et jaksa lukea mitään kahta riviä pidempää, niin valitan, en usko että kukaan voi sinua tässä asiassa auttaa. On nimittäin yhtä mahdotonta selittää kaikkea mahdollista wiccasta parilla lauseella kuin mahduttaa samaan tilaan kaikkea avaruustutkimuksesta.


      • melissa
        Pihlaja kirjoitti:

        Jos et jaksa lukea mitään kahta riviä pidempää, niin valitan, en usko että kukaan voi sinua tässä asiassa auttaa. On nimittäin yhtä mahdotonta selittää kaikkea mahdollista wiccasta parilla lauseella kuin mahduttaa samaan tilaan kaikkea avaruustutkimuksesta.

        ..jos ottais vielä huomioon että hain vastausta pariin kysymykseen..


      • Wiccaksi isona
        melissa kirjoitti:

        ..jos ottais vielä huomioon että hain vastausta pariin kysymykseen..

        Kun nää sun kysymykset ei ollu ihan niin helposti selitettävissä, eli olis hyvä olla kärsivällinen ja lukea paljon, ja isoja kirjoja, jotta oppii, niin teen itsekin, enkä vieläkään tiedä, josko tää on mua varten...

        Voimista, ja muista oleviin kysymyksiin ei voi vastata vain yhdellä sanalla, kun loppujen lopuksi kaikilla on tavallaan omat voimansa, ja niin edelleen, ja itse en ole vielä niin pitkällä, että uskaltaisin sanoa, että mulla jotain voimia olis. Muuttunee ensi viikolla.. :-)

        Opettelen Gardnerin wiccaa, siis trad. wiccaa, enkä siis tiedä muiden voimista mitään.. ;-)

        Blessed be


    • Calantha

      Jos sinua ei kerran kiinnosta kuin nuo tietyt rajatut kysymykset, annan niihin tietyt rajatut vastaukset.
      Suosittelen kyllä, että jos haluat ymmärtää asiat kokonaisuudessaan ja tietää niiden oikean laidan, LUET. Ei tässä maailmassa mitään saa ilmaiseksi hopealautasella.

      Mutta:
      - Kyllä, Wicca on uskonto.
      - Wiccat (huomaa kirjoitusasu) SAAVAT tehdä mitä lystää, mutta ovat siitä itse vastuussa.
      - Wiccat omistavat yhtä paljon "yliluonnollisia" (Mikä edes on yliluonnollinen? Voiko mikään ihmisen ominaisuus olla yliluonnollinen, jos se luonnollisesti häneen kuuluu?) kykyjä kuin kuka tahansa. Erona se, että he käyttävät niitä.
      - Henkilö, joka käyttää magiaa, on noita, riippumatta uskonnosta.
      - Magiaa (eli "voimia", kuten sinä asian ilmaisit) voi ja on suositeltavaa käyttää hyvään tarkoitukseen, joten vahingoittamattomuuden sääntö ei vaikuta siihen mitenkään.

      Ole hyvä, toivottavasti viisastuit hieman.

      • melissa

        ..tulihan se sieltä.. ..vaikka hankalaa olikin..


      • streetsurvivor

        En tiedä mitä tässä nyt sanalla magia tarkoitettiin, mutta tuo viittaus hyvään tarkoitusperään ilmeisesti sitten viittaa terveyttä ja hyvinvointia edistävään käyttöön? Tarkoittaako tämä, että se mitä Wiccalaisuus käsittää "magiana" on sitä mikä yleisesti käsitetään luontaishoidoksi/vaihtoehtolääketieteeksi?

        Wiccalaisuus sitten ilmeisesti käsittelee mm. Shiatsu-terapiaa "magian käyttönä" vaikka kyseessä onkin puhtaasti ihmisen fysiologiaan perustuva hoitomuoto, jonka Kiinalainen versio eli Akupunktio tunnustetaan myöskin ns. "koululääketieteen" piirissä vaikka lääkärikunta ei käytäkään ainakaan vielä virallisena hoitona mihinkään asiaan akuterapiaa.
        Entäpä tavallinen lihasten hieronta, onko se sitten myöskin magiaa vaikka kyse onkin vain ihmisen tuki-ja sidekudosten käsittelystä ilman mitään outoja voimia?

        Minä en näe sinänsä magiaa huonona asiana, mutta asioista voisi tietenkin puhua ihan luonnollisin ja tieteellisin selitysmallein. Esimerkiksi jos Susannan käsivarteen sattuu ja Erkki hieroo olkavarren jännitykset pois niin miksi tapahtumaa pitäisi selittää magian avulla kun kyse on ihan vain fysiologisesta vaikuttamisesta ja fyysisestä hoitotoimenpiteestä?


    • Vilja
    • Tommi

      "..pitävätkö he itseään noitina?"

      Pitävät, pitävät :):):)

      Sehän tässä hassuinta onkin.

      Mielikuvitus on sitten HIENO asia :):)

    • Tommi

      "..pitävätkö he itseään noitina?"

      Pitävät, pitävät :):):)

      Sehän tässä hassuinta onkin.

      Mielikuvitus on sitten HIENO asia :):)

    • Tommi

      "..pitävätkö he itseään noitina?"

      Pitävät, pitävät :):):)

      Sehän tässä hassuinta onkin.

      Mielikuvitus on sitten HIENO asia :):)

      • tulikivi

        miksi vaivauduit tänne vain pilkkaamaan? anna meidän sitten rauhassa "luulla" mitä haluamme, mitä se sinua liikuttaa?


      • polgara

        eikö jokainen saa uskoa mihin haluaa? Miksi siis pilkata meitä jotka haluamme vain rauhaa... Emme ilku muiden uskontojen jäsenille sillä jokainen uskonto on yhtä oikea... Mikä sinusta tekee niin erityisen että voit arvostella meitä?

        Minä olen noita en wicca. Siinäkin on suuri ero...

        Be blessed Tommi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe