Olisin kiinnotunut ottamaan mahdollsimman pienikokoisen lemmikkipupun. Eli mikähän mahtaisi olla tällainen rotu? Kuinka iso häkki tarvitaan? Paljon suunnileen maksaa? Kuinka pitkään puput elävät? Jos ottaisin kaksi, niin pitääkö olla samaa sukupuolta ym.?
maailman pienin pupu
5
1405
Vastaukset
- omppuli
Yks hyvä vaihtoehto on ottaa hermeliini kani. Se on pieni ja suloinen. Suosittelisin,että lainaisit vaikka kirjastosta kaneihin liittyvän kirjan. Opiskelisit eri kirjoista niin paljon kun voit ja kun tuntisit että olisit valmis ottamaan kanin niin kysyisit vielä vaikka eläin kaupan työntekijältä tarvittavat tiedot. Niiltä saa hyviä neuvoja!!!!
- Hipsu
Suosittelen erittäin paljon lukemaan kaniyhdistyksen ja virallisten kasvattajien sivuilta enemmän kaneista. http://www.kaniyhdistys.com/
Hermeliini on pienikokoisin kääpiökani, tosin kääpiöluppa on lähes saman kokoinen. Kaneja kannattaa ostaa kaksi, joko kaksi naarasta tai sitten naaras ja kastroitu uros. Kaksi urosta (kastroituja tai ei) ei tule toimeen kuin erittäin harvoin, vaikka olisivatkin veljeksiä. Urosta ei voi kastroida ihan pienenä, eikä urosta ja naarasta saa laittaa yhteen heti kastroinnin jälkeen.
Omppulille: kirjat eivät ole aina se paras tiedonlähde, sillä ne sisältävät yleensä paljonkin virheellistä, jopa kanien kannalta vaarallista tietoa. Lajiyhdistykset sen sijaan eivät levitä väärää tietoa. Eläinkaupan työntekijätkään eivät valitettavasti ole aina tietoisia kanien _oikeasta_ hoidosta yms, eli heidän neuvoihinsa ei välttämättä kannata luottaa ihan täysin. Poikkeuksia onneksi löytyy, mutta ihan liian usein törmää siihen, että eläinkaupassa ei tiedetä edes oikeaa ruokintaa myymilleen eläimille, sukupuoliakaan ei osata erottaa toisistaan. Ja kaneja pidetään usein samassa häkissä marsujen kanssa, mikäs sen vaarallisempaa marsuille... - omppuli
Hipsu kirjoitti:
Suosittelen erittäin paljon lukemaan kaniyhdistyksen ja virallisten kasvattajien sivuilta enemmän kaneista. http://www.kaniyhdistys.com/
Hermeliini on pienikokoisin kääpiökani, tosin kääpiöluppa on lähes saman kokoinen. Kaneja kannattaa ostaa kaksi, joko kaksi naarasta tai sitten naaras ja kastroitu uros. Kaksi urosta (kastroituja tai ei) ei tule toimeen kuin erittäin harvoin, vaikka olisivatkin veljeksiä. Urosta ei voi kastroida ihan pienenä, eikä urosta ja naarasta saa laittaa yhteen heti kastroinnin jälkeen.
Omppulille: kirjat eivät ole aina se paras tiedonlähde, sillä ne sisältävät yleensä paljonkin virheellistä, jopa kanien kannalta vaarallista tietoa. Lajiyhdistykset sen sijaan eivät levitä väärää tietoa. Eläinkaupan työntekijätkään eivät valitettavasti ole aina tietoisia kanien _oikeasta_ hoidosta yms, eli heidän neuvoihinsa ei välttämättä kannata luottaa ihan täysin. Poikkeuksia onneksi löytyy, mutta ihan liian usein törmää siihen, että eläinkaupassa ei tiedetä edes oikeaa ruokintaa myymilleen eläimille, sukupuoliakaan ei osata erottaa toisistaan. Ja kaneja pidetään usein samassa häkissä marsujen kanssa, mikäs sen vaarallisempaa marsuille...Mä sain kaksi vuottta sitten ihanan HUNAJAN värisen kääpiöluppakorvan. No minäpä luulin että se on aina hunajan värinen ja ei kasva paljoakaan, mutta toisin kävi nykyisin kanini on harmaa ja painaa melkein kolme kiloa!!!
Rakastan kaniani vaikka se ei olekkaan pieni ja hunajan värinen, mutta näin voi käydä! - Shh...
omppuli kirjoitti:
Mä sain kaksi vuottta sitten ihanan HUNAJAN värisen kääpiöluppakorvan. No minäpä luulin että se on aina hunajan värinen ja ei kasva paljoakaan, mutta toisin kävi nykyisin kanini on harmaa ja painaa melkein kolme kiloa!!!
Rakastan kaniani vaikka se ei olekkaan pieni ja hunajan värinen, mutta näin voi käydä!Hermeliinit on aika pieniä ja ne on Kääpiötä eli sanoisin että tämä on Pienon rotu... Muitakuin en tiedä Mutta Tämä on Siro ja Pieni...
- Anonyymi
Ainakin hermeliini on yksi pienimmistä mutta en suosittelisi ottamaan ekaksi pupuksi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445469Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243540Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t3023037Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui602819- 1822501
- 292284
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271949Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3701942Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu941859M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161441