Koska asunnot halpenee?

romahdusta odottava

Minä myin asuntoni v. 2002 kun näytti että hinnat alkavat romahtaa. Nyt olen asunut kohta kuusi vuotta vuokralla ja odotan, että koska se romahdus alkaa mutta ei se ole vielä alkanut. Joko kohta voi tarjota -30% ja saa kaupat tehtyä joku sanoi tällä palstalla että kyllä onnistuu, mutta minulle ne myyjät vaan hymyilee kun tarjoan -30%. Maksan aika huonosta kaksiosta 800 euroa kuussa ja minusta se on aika paljon ei varmaan olisi pitänyt muuttaa vuokralle, kun palkasta on niin vaikea säästää ja vuokraisännältä tuli vielä kirje, että se nostaa vuokraa 70 euroa ensi vuoden alusta. Minusta tuntuu että minun pitäisi ostaa asunto, mutta ne ovat Hesassa niin kalliita enkä halua lähteä minnekän Vantaalle tai vielä kauemmaksi. Miten minä voin ostaa helsingistä asunnon -30%?

12

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opevaan

      Sielähän niitä asuntojen ale hintoja julkaistiin.

      • halpenee

        8.9.2008. Joten kannattaa odotella ja varata käteistä.


    • laskutikku jälleen

      800*12=9600€/vuosi. vuokria 5vuotta *9600= 48.000€ nooh jos vaikka uusi kaksio tipahtaisi niin saat ton menetyksen takaisin jos esim. 100.000€ kaksion saisit ostettua 52.000 eurolla edellyttäen että teet heti kaupat ja saat jostain tuon hintaisen kaksion ostettua ;)

      • laskutikku taas

        Jos nyt menit sen kaksion myymään 2002 esim tuolla 100.000 eurolla niin karkeasti ottaen indeksi on noussut noin 45% eli nykyarvo olisi lienee 145.000€ ja jos taas pitäisi saada tuo erotus kiinni niin mitäs se olikaan 145.000€ asunto saisi nyt maksaa 52.000€ ja erotus on 93.000€ asuntojen hintojen pitäisi hetimmiten laskea 65% Nooh näitä nyt on myöhäistä enää murehtia ;)


      • romahdusta odottava

        en ihan ymmärtänyt sinun laskelmaasi. Kyllä etuovi.com kertoo, että helsingissä on 10 kaksiota myynnissä, joiden hinta on alle 100000 euroa, mutta miten minä saan sellaisen ostettua 52000 eurolla kun eivät ne kukaan myy niin suurella alennuksella? Minun piti myydä oma asunto aika halvalla, kun v. 2002 ei hinnat olleet korkealla. Sitten minä maksoin pankkilainan pois ja nyt minulla on 32000 euroa pankkitilillä mutta en minä halua ottaa 70000 euroa uutta lainaa. Jos minä saisin 30% alennusta niin sitten minun ei tarvitsisi ottaa niin paljon lainaa.


      • laskutikku edelleen
        romahdusta odottava kirjoitti:

        en ihan ymmärtänyt sinun laskelmaasi. Kyllä etuovi.com kertoo, että helsingissä on 10 kaksiota myynnissä, joiden hinta on alle 100000 euroa, mutta miten minä saan sellaisen ostettua 52000 eurolla kun eivät ne kukaan myy niin suurella alennuksella? Minun piti myydä oma asunto aika halvalla, kun v. 2002 ei hinnat olleet korkealla. Sitten minä maksoin pankkilainan pois ja nyt minulla on 32000 euroa pankkitilillä mutta en minä halua ottaa 70000 euroa uutta lainaa. Jos minä saisin 30% alennusta niin sitten minun ei tarvitsisi ottaa niin paljon lainaa.

        Siis ei omaa asuntoa kannata ikinä myydä!!! ei ainakaan minkään tuoton takia markkinat on ja menee just sinne minne niiden kulloinkin pitää mennä. Tarkoitin vaan tuolla laskelmalla lähinnä juuri sitä... Voihan noita romahduksia odotella maailman tappiin saakka mutta on ko niistä enää mitään käytännön iloa jos on purkanut sijoituksen suuren voiton toivossa mielestäni ei.. Eikun hyvää asunnon etsintää sinulle ja toivotaan että joskus vielä se hintakin osuisi kohdalle ;)


      • romahdusta odottava
        laskutikku edelleen kirjoitti:

        Siis ei omaa asuntoa kannata ikinä myydä!!! ei ainakaan minkään tuoton takia markkinat on ja menee just sinne minne niiden kulloinkin pitää mennä. Tarkoitin vaan tuolla laskelmalla lähinnä juuri sitä... Voihan noita romahduksia odotella maailman tappiin saakka mutta on ko niistä enää mitään käytännön iloa jos on purkanut sijoituksen suuren voiton toivossa mielestäni ei.. Eikun hyvää asunnon etsintää sinulle ja toivotaan että joskus vielä se hintakin osuisi kohdalle ;)

        ei ehkä olisi pitänyt myydä asuntoa pois kun hinnat ovat vaan nousseet koko ajan sen jälkeen kun minä myin. Ehkä ostan uudestaan itselleni oman asunnon jos saan sen halvalla ja en myy sitä enää kenellekään. Kiitos sinulle hyvistä neuvoista. Minä yritän tehdä hyvät kaupat.


    • ei kuulu

      köyhille!

      • niin ei kuulu?

        myin asuntoni => tiliä tuli n 71000e, kun ostin, laitoin asuntoon omaisuuteni, eli 15000e. asunin n. 2,5v asunnossa. nyt etsin uutta...mitä mieltä olet, kannattako keinotella?


    • Anonyymi

      Aged like fine wine

    • Anonyymi

      mitä kalliimman asunnon jättää nyt ostamatta sitä isomman tilin tekee ostovaiheessa rommaukaen jälkeen

      • Anonyymi

        Saman asunnon voi jättää ostamatta moneen kertaan. Näin voi tehdä useamman satkun tilin vaikka joka päivä. Todelliset massimiehet jättävät ostamatta monta ja mahdollsimman kallista kohdetta. Tienisti useita miljoonia joka päivä. Ovat miljardöörejä joka iikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe