Mihin puutyölajiin omenapuu sopii parhaiten?
Kuinka se tulisi kuivata jotta halkeilua olisi mahd. vähän?
mitä tehdään
2
1493
Vastaukset
- tekisin
Itse tekisin ja olenkin tehnyt omenapuusta pieniä puutöitä esimerkiksi voiveitsiä ja paistinlastoja...omapuu on siinä mielessä kaunista materiaalia juuri tuollaisiin pieniin, keittiöön sopiviin puutöihin, myös kovuutensa takia...on kestävää.
Itse olen omenapuuta kuivannun niin että 'pölkyn' päihin laitan reilun kerroksen liimaa, se estää mielestäni edes vähän sitä halkeilua. Jos haluat, niin sahaa pölkky lankuiksi. Laita lankut päällekäin ja väliin rimat ja purista lankkukasa yhteen puristimilla. Näin lankut saavat ilmaa ja puristus estää lankkujan vääntymisen kuivuessaan. - mallipuuseppä-61
Pienet esineet, mutta erittäin vähäinen tarve puu mihinkään tarve-aineena.
Jos puun rungosta tai juuren kiemuroista löytyy hyvää "kiharaa" niin ehkäpä puukon kahvassakin aika hyvä.
Naulakkoa ja oven-vedintä siitä saa, mutta pinta-alaltan pienimuotoista materiaalia on hankala hyödyntää lopulta paremmin. Kaunis puu ei edes ole kuin siinä omassa toimessan omenia kantamassa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2786205Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss643248- 2002981
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242407- 731827
- 1461582
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1961539Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631491Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121428- 881343