menossa Jamaikalle!

jamaikalle*

moi!

tarkoituksena olisi muutaman kuukauden päästä suunnata Jamaikalle. olen lukenu ties mitä matkaesitteitä, tietoja maasta ja muita hömpötyksiä. luulen kuitenkin että toisten ihmisten kokemusten lukeminen olisi vielä mukavampaa. tietää miten matka meni, mitä siellä koit, miten sinut turistina otettiin vastaan Jamaikalla yms. myös kaikki negatiivinen asia kannattaa ottaa esille.

kiitos.

6

4267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enska-setä

Onnittelut hyvästä matkakohteesta! Nopeasti omia mielikuvia tässä. Maassa on rento meininki. Siis tosi rento ja porukka on iloista ja nauravaista. Skandinaavista meno tuntuu välillä aika hassulta esim. taksikuski ajaa luu ulkona ja tööttäilee vastaantulijoille ja vastaantulijat tekee samaa. Ja kun kysyin naureskellen ja hieman hölmönä "onko nää sun frendejä?", vastaus on "Jees, everyone is my friend maan!" ja leveä hymy päälle. Ja toinen tyhmä kysymys: kun mentiin ratsastamaan vuorille ja kysyin onko syytä varoa käärmeitä tai muita eläimiä, vastaus oli "There's only one dangerous animal in Jamaica...JamaicaMAAN! Don't leave your wife alone for too long!" ja taas leveä hymy. Aikakäsitys poikkeaa meikäläisestä eli tunti myöhässä ei oo itse asiassa myöhässä ollenkaan, "relax, you're on a holiday!"
      Mahtava paikka relata! JAMAN! Respect! ´
      Ja ílmastokin on enimmäkseen mainio. Meri ja snorklailu ja sukeltaminen on miellyttävää. Kielteisenä puolena on kuulemma varkaat, joista varoittelivat kovasti.

• neljatoista

vuotta takaperin kaikki Keski-Amerikan valtiot ja Dommarit silloin syrjakylilla, joissa lahes pelkastaan silloin liikuin. Ja aika hankala paikka on Belize ihan erillaan turistihotellin kuvitellusta turvasta. Varmaan ei mikaan paikka Jamaikalla ole sen kummempi. Mitaan ei missaan hankalasti tapahtunut. Se on omasta asenteesta ja hienostelusta kiinni; mita tyyriimman nakoinen ja nyrpisteleva, sita varmempi saalis, kuten liian rentokin!

• jamaikalle*

kiitos vastauksista.
        omat kokemukset tosiaan antavat vielä laajemman kuvan. mutta tässä onki mietitty että eiköhän se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan (ei aina pidä paikkaansa) mutta joka paikassahan voi käydä mitä vain, mutta aika paljolti itse pystyy siihen vaikuttamaa, jos vaikka joutuu tappelun keskelle yms. noh, vähän huono esimerkki mut silti.

• Mo/ay
        jamaikalle* kirjoitti:

kiitos vastauksista.
        omat kokemukset tosiaan antavat vielä laajemman kuvan. mutta tässä onki mietitty että eiköhän se metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan (ei aina pidä paikkaansa) mutta joka paikassahan voi käydä mitä vain, mutta aika paljolti itse pystyy siihen vaikuttamaa, jos vaikka joutuu tappelun keskelle yms. noh, vähän huono esimerkki mut silti.

Jamaicalla mahtavaa, kun van muistaa järjen käytön.Paljon tyrkyttävät "ruohoa" ja rahojen kanssa kannattaa olla tarkka. Huijareita paljon.Rento asenne kannattaa. Ihmiset ystävällisiä, tosin useimmiten hyötymismielessä. Mo/bay mukava paikka.Negrillissä mahtava ranta ja Ricks Cafe näkemisen arvoinen auringon laskuineen.Ocho Rios myös ok, tosin kallis, mutta Dunns river Fall putoukset käymisen arvoinen.Kinstonissa Bob Marley museo.Ei muuta,kun HYVÄÄ MATKAA !!!

• jamaikalle*
        Mo/ay kirjoitti:

Jamaicalla mahtavaa, kun van muistaa järjen käytön.Paljon tyrkyttävät "ruohoa" ja rahojen kanssa kannattaa olla tarkka. Huijareita paljon.Rento asenne kannattaa. Ihmiset ystävällisiä, tosin useimmiten hyötymismielessä. Mo/bay mukava paikka.Negrillissä mahtava ranta ja Ricks Cafe näkemisen arvoinen auringon laskuineen.Ocho Rios myös ok, tosin kallis, mutta Dunns river Fall putoukset käymisen arvoinen.Kinstonissa Bob Marley museo.Ei muuta,kun HYVÄÄ MATKAA !!!

kiitos, pistetään korvan taakse :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe