Mistä lisätehoa pelaamiseen???

peluri

En ole asiantuntija näissä hardware jutuissa, joten kyselen joltain kokeneemmalta.

Ostin tuossa keväällä Acer Aspire 3100:n (kannettava), siinä on:

Prosessori: 1,8 Gz AMD Mobile Sempron
Muistia: 1 Gb DDR2-DIMM (2x512)
Näytönohjain: ATI Radeon Xpress 1100
Käyttis: Windows Vista

Olen tehnyt mahdollisimman paljon muutoksia Vistaan, poistanut kaikki turhat efektit, turhat palvelut,
virtuaalimuistia olen antanut 2 Gb. Olen maksimoinut näytönohjaimen 3d asetukset parhaimpaan suorituskykyyn (Optimized for best performance). Minulla pyörii ihan minimimäärä noita ohjelmia käynnissä.

Jotkut uudet pelit vaan eivät toimi sulavasti, eivät edes pienimmillä 3d asetuksilla (grafiikka rumaa, ei varjoja, ei valoefektejä, sadetta, tekstuurit ei näy kauniisti jne). Harmittaa tosin tuo rumuus.

Otan esimerkin:

Jos olette pelanneet Elder Scrolls IV:Oblivion -peliä tiedätte mistä puhun, laitan grafiikka-asetuksiksi "Very Low": Peli toimii sulavasti sellaiset 20 sekuntia, sitten 10 sekuntia hidastuu ja sitten taas 20 sekuntia sulavuutta. Jos laittaa asetukseksi "Low" FPS ei ole sulavaa, pystyy pelaamaan, mutta tökkii.
Nyt tarvitsen teidän apua! :)

Voinko vaihtaa prosessorin kannettavaani?
BIOS ei anna ylikellottaa prosessoria, siinä on joku ihan simppeli BIOS, jolla ei voi muuttaa mitään prossun asetuksia. Voiko jotenkin muuten ylikellottaa prosessoria. Netissä on puhuttu tuosta ClockGenistä, mutten tiedä miten se toimii.
Auttaisiko lisämuistin hankinta? Esimerkiksi 2 Gb?
Entä näytönohjain? Voinko vaihtaa sen parempaan?

Haluaisin kohtalaisen pelikokemuksen (enkä huonointa), siten ettei minun tarvitsisi ostaa uutta konetta (olen edelleen maksamassa tätä nykyistä :( )

Vinkkejä?

4

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näytönohjain..

      on kelvoton pelaamiseen, ainankin pikkasenkin uudemmat pelit voit unohtaa. Prossalin on pelikäyttöön onneton. Jos pelata haluat niin myö läppäri pois ja osta pöytäkone, saat myyntirahoilla kohtuu hyvän koneen.

    • juujuujuu************

      Laita Windows Xp Home/Professional tilalle. Paljon kevyempi käyttis, ei tommosella mopo koneella Vistan kanssa pyöri mikään. XP:n kanssa ainakin vanhemmat pelit pitäisi pyöriä minimi asetuksilla. Laita näyttikseen uudet ajurit, se voi jeesata jonkin verran.

    • Zimbow

      Pelikäyttöön soveltuvat läppärit maksavat noin 3000€ . Ne kuitenkin painavat paljon ja kuluttavat akun loppuun niin nopeasti, että käytännössä pidettävä virtapiuhaa aina kiinni.

    • gsdgsdg

      jossain joskus puhuttiin erillisestä näytönohjaimesta läppäriin. en tiedä missä hinnassa ne liikkuvat ja kuinka tehokkaita ne ovat. mutta ehkä tuossa voisi olla ratkaisu. muistin pieni lisäyskin voisi auttaa. eli 2 gigaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe