Ohhoh, puhutteko kihlauksesta?

kysynpähän vaan

kysynpähän vaan, että oletteko puhuneet puoliskonne kanssa kihlautumisesta?

Meillä oli kaukorakkaani kanssa mielenkiintoinen keskustelu kys. aiheesta eilen. Kun olin käymässä hänen luonaan vähän aika sitten ja hän on menossa pian armeijaan ja kysyi sitten voitaisko mennä kihloihin kun hän tulee armeijasta. Vastasin että me mennään kihloihin sitten kun sinä kosit.

Katto minuu hölmönä että hänhän kosi minua monta monta MONTA kertaa kun olin hänen luonaan viimeksi käymässä (seistiin siis monesti kadulla kultaliikkeen edessä ja katseltiin kuinka rumia sormuksia oli myynnissä (minusta olivat siis AIVAN KAMALIA KILLUTTIMIA).

Vastasin että kuule toi ei oo mulle kosinta eikä mikään, että olen tainut katsella liikaa romanttisia elokuvia.. En tiedä olenko vanhanaikainen vai mitä, mutta mielestäni miehellä pitää sormus olla valmiina (ainakin minulle), pitää polvistua, ja KYSYÄ mentäiskö kihloihin, ja jos ois vaikka ranta ja auringonlasku TAI muuta romanttista niin ois vielä plussempaa. En kuitenkaan sitä miehelle sanonut.

Kysyi sitten että miten sä sitten haluat että mä kosin, ja ennenkuin ehdin vastata mitään, niin mies jo itsekin totes että hän tietää nyt. J hirvee virn naamalla.

Eli tiedän että hän kosii kun seuraavan kerran nähdään (joka onneksi on vasta ensi vuoden puolella) :oD .. Mutta nyt vaan kauhulla odotan mitä se idiootti on keksinyt.

11

2569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toden totta

      Puhutaankohan me nyt samasta asiasta? Kun minun tietoon kihlaus on sitä, että sovitaan, että solmitaan avioliitto. Avioliitto, jonka on tarkoitus kestää eliniän, jonka tarkoituksena on sitoa yhteen kaksi ihmistä jotka haluavat jakaa koko elämänsä toistensa kanssa.

      Voi sinua parkaa, jos "idootti" kosii sinua väärin, eikä edes ole sormusta ostanut! Toki kysyminen on kihlauksen solmimisen kannalta aika ehdoton juttu, mutta sitäpä voit "kauhulla odottaa". Mitä meinasit vastata, jos sormus ei olekaan täydellinen ja jos sitä ei tarjoilla lipevästi romantisoiden shampanjaviinilasin pohjalla?

    • itse saatana

      jokainen joka yrittää mennä naimisiin pitäisi pistää psykologisiin ja älykkyystesteihin

    • ikää ihmettelen

      Kun vanhanaikaiseksi julistaudut, niin onko kihlaus sinulle vanhanaikaisesti lupaus avioliitosta vai nykyaikaisesti vain kihla-sanan väärinkäyttöä?

      No, oli kummin hyvänsä, niin ehkä sinun kannattaa vielä miettiä vastaustasi, JOS se kosinta sieltä edes tuollaisen jälkeen tulee. Jos nimittäin joudut toteamaan kullastasi, että mitä lienee "idiootti" keksinyt, niin millaiset ovat mielestäsi avio-onnen eväät? Aikuisten oikeesti?

      • kysynpähän vaan

        oli VITSI!! :D


        En siis ihan oikeesti välitä millasen sormuksen saan, kunhan se ei ole leveä lottana vaan pieni ja siro (mieheni tietää tämän koska en muutenkaan käytä muunlaisia sormuksia), tai että miten kositaan. Mutta se ei ole minusta kosinta jos asiaa ei ihan kysymällä kysy!

        Ja kyllä, olen vakavasti harkinnut että juuri tämän miehen kanssa haluan elää loppuelämäni, itse kuulun niihin jotka kauhistelee teinimeininkiä ku mennään kihloihin kahden viikon jälkeen ja erotaan seuraavan kahden viikon päästä.

        Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?


      • kokemustako :)
        kysynpähän vaan kirjoitti:

        oli VITSI!! :D


        En siis ihan oikeesti välitä millasen sormuksen saan, kunhan se ei ole leveä lottana vaan pieni ja siro (mieheni tietää tämän koska en muutenkaan käytä muunlaisia sormuksia), tai että miten kositaan. Mutta se ei ole minusta kosinta jos asiaa ei ihan kysymällä kysy!

        Ja kyllä, olen vakavasti harkinnut että juuri tämän miehen kanssa haluan elää loppuelämäni, itse kuulun niihin jotka kauhistelee teinimeininkiä ku mennään kihloihin kahden viikon jälkeen ja erotaan seuraavan kahden viikon päästä.

        Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?

        Kysympähän vaan,moneltako olet saanut jo aiemmin sormuksen,kun noin ronkeli olet?
        Vai,oletko ensimmäistä kertaa,asialla.Tietenkin on hienoa,jos mies näkee vaivaa,`akan otossa`,mutta ei kai se noin vakava asia ole,että kenties loukkasit miehen tunteita,jos hän uskaltautui,kosiskelemaan.


      • KYSYNPÄHÄN VAAN
        kokemustako :) kirjoitti:

        Kysympähän vaan,moneltako olet saanut jo aiemmin sormuksen,kun noin ronkeli olet?
        Vai,oletko ensimmäistä kertaa,asialla.Tietenkin on hienoa,jos mies näkee vaivaa,`akan otossa`,mutta ei kai se noin vakava asia ole,että kenties loukkasit miehen tunteita,jos hän uskaltautui,kosiskelemaan.

        Ronkeli???

        Minusta et kuule ronkelia saa tekemälläkään!! :D :D

        Ihan ekaa kertaa vakavissani kihloja edes ajattelen.


      • xfgjsfjz
        KYSYNPÄHÄN VAAN kirjoitti:

        Ronkeli???

        Minusta et kuule ronkelia saa tekemälläkään!! :D :D

        Ihan ekaa kertaa vakavissani kihloja edes ajattelen.

        Voi miesraukkaasi. Mitä merkillisiä vielä keksitkään. Taitaa olla vähän sama juttu kuin joillakin jotka opettavat koiriaan hyppimään renkaiden läpi.


      • morsian_28
        kysynpähän vaan kirjoitti:

        oli VITSI!! :D


        En siis ihan oikeesti välitä millasen sormuksen saan, kunhan se ei ole leveä lottana vaan pieni ja siro (mieheni tietää tämän koska en muutenkaan käytä muunlaisia sormuksia), tai että miten kositaan. Mutta se ei ole minusta kosinta jos asiaa ei ihan kysymällä kysy!

        Ja kyllä, olen vakavasti harkinnut että juuri tämän miehen kanssa haluan elää loppuelämäni, itse kuulun niihin jotka kauhistelee teinimeininkiä ku mennään kihloihin kahden viikon jälkeen ja erotaan seuraavan kahden viikon päästä.

        Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?

        "Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?"

        Tuon perusteella sulhaseni ei ole tosissaan kanssani :D
        Ei ollut polvistumista, ei yliromanttista kosintaa ei ruusuja tms. Oltiin kaupungilla jäätelöllä ja mies kysyi multa "miten olis jos mentäs naimisiin?" vastasin kyllähän se käy ja mentiin ostamaan sormukset(nekin maksettiin yhdessä..voi hirvistys)..ollaankohan me sitten kihloissa ollenkaan :D

        Tuosta on nyt aikaa kolmisen vuotta, vuoden vaihteessa meillä häät...ja olen kyllä sitä mieltä että ihan tosissaan sulho on.

        Jos se millainen kosinta on/kuka maksaa sormukset/ onko sormus ostettava etukäteen jne jne "stressaa" niin kannattaa tosiaan miettiä onko vielä aika kihlautua.


      • KYSYNPÄHÄN VAAN
        morsian_28 kirjoitti:

        "Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?"

        Tuon perusteella sulhaseni ei ole tosissaan kanssani :D
        Ei ollut polvistumista, ei yliromanttista kosintaa ei ruusuja tms. Oltiin kaupungilla jäätelöllä ja mies kysyi multa "miten olis jos mentäs naimisiin?" vastasin kyllähän se käy ja mentiin ostamaan sormukset(nekin maksettiin yhdessä..voi hirvistys)..ollaankohan me sitten kihloissa ollenkaan :D

        Tuosta on nyt aikaa kolmisen vuotta, vuoden vaihteessa meillä häät...ja olen kyllä sitä mieltä että ihan tosissaan sulho on.

        Jos se millainen kosinta on/kuka maksaa sormukset/ onko sormus ostettava etukäteen jne jne "stressaa" niin kannattaa tosiaan miettiä onko vielä aika kihlautua.

        "Mutta jos mies ei YHTÄÄN näe vaivaa kosinnan eteen, niin mitä se kertoo miehestä ja siitä miten tosissaan hän on?"

        Tuon perusteella sulhaseni ei ole tosissaan kanssani :D

        Sitähän mä just meinasinkin että miten tosissaan mies voi olla. Näköjään voi olla tosissaan, sun kokemuksen perusteella siis ;)


    • ...

      Hyvä "kysynpähän vaan"
      Kirjoitat: "...ja KYSYÄ mentäiskö kihloihin,...".

      Väärin meni tuo AINOA oleellinen asia kosimisessa. Kysymys kuuluu: "Menetkö NAIMISIIN kanssani?".

      Kihlautumista kysytään vain silloin kun mennään "teinikihloihin". ;-)

    • idioottimaisuuden vastustaja

      Kyllä käy sääliksi miestäsi, joka on tuon lyhyen kirjoituksen perusteella muuten ihan perusasiallinen sälli! Sinulle ei kihlaus kelpaa, jos ei polvistuta ym. paskaa? Mitä helvettiä? Oikeasti... Kelpaisikohan se, jos olisikin pilvinen päivä? Eihän sekään olisi romanttista! Entä jos olisikin keskipäivä, eikä romanttista auringonlaskua taustalla? Tai talvi, silloinhan ne rannat ovat perkele jäässä! Entä jos viulunsoittajia ympärillä soittamassa imelää musiikkia olisikin alle 5? Katastrofaalista! Kerrompa tässä sinulle, miten esimerkiksi voi mennä kihloihin. Mies/nainen (kumpi vain voi kosia näinä tasa-arvon aikoina): "Tuotanoinaa... Mentäsköhän myö naimisii?" Mies/nainen: "No... Eiköhän mennä!" Ja PAM, he olisivat kihloissa. Ainiin, tuo olisi voinut tapahtua jossain metikössä naama paskassa ja kumisaappaat jalassa. Olet ärsyttävä pelle. Onnea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe