Olen ymmärtänyt, että nyt joulukuussa (2007) olisi tarkoitus, että bolivar -seteleistä putoisi yksi nolla pois. Ilmeisesti tätä muutosta on suunniteltu jo pitkään. Tietääkö kukaan asiasta enempää?
Ajattelin itse, että en vaihtaisi noita bolivareja Suomesta kauheasti jo tämänkään takia. Ja ilmeisesti täältä kannattaa ottaa mukaan dollareita, joita vaihtaa bolivareiksi mielummin kuin euroja?
Bolivar
8
3095
Vastaukset
- eurodollariei pidä kutia. Nollat pysyy ja euro kannattaa ottaa ennen kuin usd. 
- matkailija77Venezuelan bolivar valuutta muuttuu 1.1.2008, jolloin bolivareista otetaan kolme nollaa pois. Uutta valuuttaa kutsutaan nimellä Bolivar fuerte ja molemmat ovat käypää valuuttaa siirtymäajan muistaakseni puoli vuotta. Eli 1000 bolivaria on vuoden vaihteen jälkeen 1 bolivar fuerte. Hinnat voidaan näyttää jo ennen vuodenvaihdetta uudessa valuutassa merkintänä on yksinkertaisesti Bs. (bolivar) ja Bs.F. (bolivar fuerte) 
 Venezuelan pankin sivuilta löytyy tietoa espanjaksi, mutta esimerkiksi alla olevan casatrudel-linkin takaa löytyy tietoa englanniksi ja samoin sivuilla on laitettu uusien rajojen mallit, joten voi tutustua etukäteen.
 http://www.casatrudel.com/new-bolivar-fuerte.htm
 Lisäksi kun matkakuume alkaat tässä itselläkin nousta niin tässä on myös mukava sivu Isla de Margaritasta http://www.margaritaislandvacation.info/history.htm. Sivuilla on tietoa saaresta, kylläkin englanniksi. Samoin luin itseni melkein uuvuksiin www.tripadvisor.com sivustoilla, jossa on paljon lomalaisten mietteitä saaresta, hotelleista ja muutakin yleistä. Käykää ihmeessä katsomassa, miten omaa hotellia ovat esimerkiksi britit arvioineet.- AnonymityKävin tänään vaihtamassa Forexilta bolivareja sekä dollareita ja siellä vahvistettiin tämä tuleva muutos. Tosin he eivät osanneet noin tarkkaan kertoa asiaa ja sanoivat vaan, että kaikella todennäköisyydellä tämä muutos on tapahtumassa ihan piakkoin. 
- oma lomaarvokasta tietoa juuri tätä olin aikeissa kysyä 
- AnonymityTännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta. 
- ULLAHELENAAnonymity kirjoitti:Tännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta. HEI. LUIN SILMÄT PYÖREÄNÄ TUOTA RAHA JUTTUA. LÄHDEMME 17.3 ISLA DE MARGARITALLE JA OLIN AIKEISSA VAIHTAA US DOLLAREITA MATKA VALUUTAKS. ELI EUROILLAKIN SIELLÄ SIIS PÄRJÄÄ ????? JA KUN VAIHTAA POLIVARIN KENTÄLLÄ NIIN SAA VIELÄ ENEMMÄN, NIINKÖ??? PIMEÄNÄ EN KYL USKALLA SIELLÄ ALKAA VAIHDELLA KUEIHÄN NIISTÄ TIEDÄ. VAI ONKO SIIHENKI JOKIN KIKKA TAI SÄÄNTÖ??? NEUVOKAA NYT IHMEESÄ. KIITOS :) 

- bolEi kannata vaihtaa mitään. Euroja mukaan. Porlamarin kentällä vaihtokurssi puolet siitä mitä muualla saa. - äkäei missään nimessä kannata vaihtaa yhtään Suomessa ,eikä kentällä,vaan paikan päällä ns. pimeästi .se on ihan normaali käytäntö . kunhan vaihdat jossain baarissa tai vastaavassa. ettei nyt kadulla vaan vaikka Finmatkojen tervetulobaarissa vaikka ensin ,paikan päällä löytyy parhaat kurssit myöhemmin. Puolet hävii jos vaihtaa kentällä ,vaikka siellä on paras virallinen kurssi. 

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset727257
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845684
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut393816
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112935
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962785
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422760
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät122628
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132081
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161816
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2411694