Olen ymmärtänyt, että nyt joulukuussa (2007) olisi tarkoitus, että bolivar -seteleistä putoisi yksi nolla pois. Ilmeisesti tätä muutosta on suunniteltu jo pitkään. Tietääkö kukaan asiasta enempää?
Ajattelin itse, että en vaihtaisi noita bolivareja Suomesta kauheasti jo tämänkään takia. Ja ilmeisesti täältä kannattaa ottaa mukaan dollareita, joita vaihtaa bolivareiksi mielummin kuin euroja?
Bolivar
8
3045
Vastaukset
- eurodollari
ei pidä kutia. Nollat pysyy ja euro kannattaa ottaa ennen kuin usd.
- matkailija77
Venezuelan bolivar valuutta muuttuu 1.1.2008, jolloin bolivareista otetaan kolme nollaa pois. Uutta valuuttaa kutsutaan nimellä Bolivar fuerte ja molemmat ovat käypää valuuttaa siirtymäajan muistaakseni puoli vuotta. Eli 1000 bolivaria on vuoden vaihteen jälkeen 1 bolivar fuerte. Hinnat voidaan näyttää jo ennen vuodenvaihdetta uudessa valuutassa merkintänä on yksinkertaisesti Bs. (bolivar) ja Bs.F. (bolivar fuerte)
Venezuelan pankin sivuilta löytyy tietoa espanjaksi, mutta esimerkiksi alla olevan casatrudel-linkin takaa löytyy tietoa englanniksi ja samoin sivuilla on laitettu uusien rajojen mallit, joten voi tutustua etukäteen.
http://www.casatrudel.com/new-bolivar-fuerte.htm
Lisäksi kun matkakuume alkaat tässä itselläkin nousta niin tässä on myös mukava sivu Isla de Margaritasta http://www.margaritaislandvacation.info/history.htm. Sivuilla on tietoa saaresta, kylläkin englanniksi. Samoin luin itseni melkein uuvuksiin www.tripadvisor.com sivustoilla, jossa on paljon lomalaisten mietteitä saaresta, hotelleista ja muutakin yleistä. Käykää ihmeessä katsomassa, miten omaa hotellia ovat esimerkiksi britit arvioineet.- Anonymity
Kävin tänään vaihtamassa Forexilta bolivareja sekä dollareita ja siellä vahvistettiin tämä tuleva muutos. Tosin he eivät osanneet noin tarkkaan kertoa asiaa ja sanoivat vaan, että kaikella todennäköisyydellä tämä muutos on tapahtumassa ihan piakkoin.
- oma loma
arvokasta tietoa juuri tätä olin aikeissa kysyä
- Anonymity
Tännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta.
- ULLAHELENA
Anonymity kirjoitti:
Tännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta.
HEI. LUIN SILMÄT PYÖREÄNÄ TUOTA RAHA JUTTUA. LÄHDEMME 17.3 ISLA DE MARGARITALLE JA OLIN AIKEISSA VAIHTAA US DOLLAREITA MATKA VALUUTAKS. ELI EUROILLAKIN SIELLÄ SIIS PÄRJÄÄ ????? JA KUN VAIHTAA POLIVARIN KENTÄLLÄ NIIN SAA VIELÄ ENEMMÄN, NIINKÖ??? PIMEÄNÄ EN KYL USKALLA SIELLÄ ALKAA VAIHDELLA KUEIHÄN NIISTÄ TIEDÄ. VAI ONKO SIIHENKI JOKIN KIKKA TAI SÄÄNTÖ??? NEUVOKAA NYT IHMEESÄ. KIITOS :)
- bol
Ei kannata vaihtaa mitään. Euroja mukaan. Porlamarin kentällä vaihtokurssi puolet siitä mitä muualla saa.
- äkä
ei missään nimessä kannata vaihtaa yhtään Suomessa ,eikä kentällä,vaan paikan päällä ns. pimeästi .se on ihan normaali käytäntö . kunhan vaihdat jossain baarissa tai vastaavassa. ettei nyt kadulla vaan vaikka Finmatkojen tervetulobaarissa vaikka ensin ,paikan päällä löytyy parhaat kurssit myöhemmin. Puolet hävii jos vaihtaa kentällä ,vaikka siellä on paras virallinen kurssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882