Bolivar

Anonymity

Olen ymmärtänyt, että nyt joulukuussa (2007) olisi tarkoitus, että bolivar -seteleistä putoisi yksi nolla pois. Ilmeisesti tätä muutosta on suunniteltu jo pitkään. Tietääkö kukaan asiasta enempää?

Ajattelin itse, että en vaihtaisi noita bolivareja Suomesta kauheasti jo tämänkään takia. Ja ilmeisesti täältä kannattaa ottaa mukaan dollareita, joita vaihtaa bolivareiksi mielummin kuin euroja?

8

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eurodollari

      ei pidä kutia. Nollat pysyy ja euro kannattaa ottaa ennen kuin usd.

    • matkailija77

      Venezuelan bolivar valuutta muuttuu 1.1.2008, jolloin bolivareista otetaan kolme nollaa pois. Uutta valuuttaa kutsutaan nimellä Bolivar fuerte ja molemmat ovat käypää valuuttaa siirtymäajan muistaakseni puoli vuotta. Eli 1000 bolivaria on vuoden vaihteen jälkeen 1 bolivar fuerte. Hinnat voidaan näyttää jo ennen vuodenvaihdetta uudessa valuutassa merkintänä on yksinkertaisesti Bs. (bolivar) ja Bs.F. (bolivar fuerte)

      Venezuelan pankin sivuilta löytyy tietoa espanjaksi, mutta esimerkiksi alla olevan casatrudel-linkin takaa löytyy tietoa englanniksi ja samoin sivuilla on laitettu uusien rajojen mallit, joten voi tutustua etukäteen.

      http://www.casatrudel.com/new-bolivar-fuerte.htm

      Lisäksi kun matkakuume alkaat tässä itselläkin nousta niin tässä on myös mukava sivu Isla de Margaritasta http://www.margaritaislandvacation.info/history.htm. Sivuilla on tietoa saaresta, kylläkin englanniksi. Samoin luin itseni melkein uuvuksiin www.tripadvisor.com sivustoilla, jossa on paljon lomalaisten mietteitä saaresta, hotelleista ja muutakin yleistä. Käykää ihmeessä katsomassa, miten omaa hotellia ovat esimerkiksi britit arvioineet.

      • Anonymity

        Kävin tänään vaihtamassa Forexilta bolivareja sekä dollareita ja siellä vahvistettiin tämä tuleva muutos. Tosin he eivät osanneet noin tarkkaan kertoa asiaa ja sanoivat vaan, että kaikella todennäköisyydellä tämä muutos on tapahtumassa ihan piakkoin.


      • oma loma

        arvokasta tietoa juuri tätä olin aikeissa kysyä


      • Anonymity

        Tännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta.


      • ULLAHELENA
        Anonymity kirjoitti:

        Tännään tuli Finnmatkoiltakin vahvistettu tieto siitä, että nuo setelit tulevat muuttumaan vuoden alusta.

        HEI. LUIN SILMÄT PYÖREÄNÄ TUOTA RAHA JUTTUA. LÄHDEMME 17.3 ISLA DE MARGARITALLE JA OLIN AIKEISSA VAIHTAA US DOLLAREITA MATKA VALUUTAKS. ELI EUROILLAKIN SIELLÄ SIIS PÄRJÄÄ ????? JA KUN VAIHTAA POLIVARIN KENTÄLLÄ NIIN SAA VIELÄ ENEMMÄN, NIINKÖ??? PIMEÄNÄ EN KYL USKALLA SIELLÄ ALKAA VAIHDELLA KUEIHÄN NIISTÄ TIEDÄ. VAI ONKO SIIHENKI JOKIN KIKKA TAI SÄÄNTÖ??? NEUVOKAA NYT IHMEESÄ. KIITOS :)


    • bol

      Ei kannata vaihtaa mitään. Euroja mukaan. Porlamarin kentällä vaihtokurssi puolet siitä mitä muualla saa.

      • äkä

        ei missään nimessä kannata vaihtaa yhtään Suomessa ,eikä kentällä,vaan paikan päällä ns. pimeästi .se on ihan normaali käytäntö . kunhan vaihdat jossain baarissa tai vastaavassa. ettei nyt kadulla vaan vaikka Finmatkojen tervetulobaarissa vaikka ensin ,paikan päällä löytyy parhaat kurssit myöhemmin. Puolet hävii jos vaihtaa kentällä ,vaikka siellä on paras virallinen kurssi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1649
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1056
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      134
      972
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      73
      857
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      95
      856
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      20
      828
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      725
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe