Kysymyksiä Etelä-Italiasta

auttakaa pliis

Olin vuosia sitten muutaman kuukauden Etelä-Italiassa Potenzassa. Nyt iski joku hinku palata siellä käymään. Onko joku matkaillut viimeaikoina alueella? Sehän ei ole kaikkein kauneinta aluetta Italiassa ja Potenzan kaupunki on, tai oli silloin osin suorastaan ruma. Tarkoitus olisi matkustaa Roomaan ja siitä junalla etelään. Onko joku mennyt tuon matkan junalla? Paljonko maksaa, ja kauanko kestää?
Mihin kannattaisi suunnistaa? Nähtävyyksiä? Millaiset hotellit alueella on? Haluaisin pysytellä siinä Potenzan lähistöllä. Tai pitää Potenzaa "tukikohtana".

6

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlen-käyttötaitoinen

      Junamatka kestää neljästä tunnista ylöspäin. Matka maksaa runsaat 40e. Eikös olekin kummallista?

    • ainakin toissakesänä

      olit potenzassa muutaman kuukauden ja kyselet nyt nähtävyyksiä? et tiedä vaikka olit muutaman kuukauden? pari vuotta sitten olin siellä ja näin muutaman kirkon jostain 1200-luvulta ja roomalaisen villan rauniot. ehkä niitä ei ollut vielä silloin kun sinä siellä kävit.

    • .....

      trenitalian nettisivuilta näet erilaisia junavaihtoehtoja hintoineen ja matkan kestoineen.

      googlen avulla varmasti löytyy niin nähtävyyksiä kuin hotellejakin...

      • ,,,,,,

        Noinhan se on, mutta eihän sitä täällä saa sanoa. Täällä on moneen kertaan haukuttu ne, jotka rohkenevat ihmetellä, miten avuttomia matkalaisia voi olla olemassa. Tämäkin on ollut kuukausikaupalla kyseisellä paikkakunnalla, jolla melko harvat suomalaiset ovat edes pistäytyneet. Silti hän kyselee nähtävyyksistä. Ja kysyy junamatkan hintaa: miksi: jos se on yli 50e, niin hänellä ei ole varaa lähteä koko matkaan? Millaisia hotellit ovat alueella? En tiedä. Luultavasti kivitaloissa, joissa on useita huoneita ja aulassa jonkinlainen vastaanottotiski.


      • aloittaja
        ,,,,,, kirjoitti:

        Noinhan se on, mutta eihän sitä täällä saa sanoa. Täällä on moneen kertaan haukuttu ne, jotka rohkenevat ihmetellä, miten avuttomia matkalaisia voi olla olemassa. Tämäkin on ollut kuukausikaupalla kyseisellä paikkakunnalla, jolla melko harvat suomalaiset ovat edes pistäytyneet. Silti hän kyselee nähtävyyksistä. Ja kysyy junamatkan hintaa: miksi: jos se on yli 50e, niin hänellä ei ole varaa lähteä koko matkaan? Millaisia hotellit ovat alueella? En tiedä. Luultavasti kivitaloissa, joissa on useita huoneita ja aulassa jonkinlainen vastaanottotiski.

        Onpa täällä ystävällisiä ihmisiä, ei muuta voi sanoa.
        Sitä kun tekee aamusta iltaan töitä niin ei paljoa ehdi nähtävyyksiä kiertää. Toiset kun käyvät ulkomailla muutenkin kun maisemia katselemassa. Nyt sitten kun tahtoo palata samoihin maisemiin niin jotkut elämäänsä kyllästyneet ottavat kyselyistä herneet nenään. Voi anteeksi vain! Olisin vaan kaivannut henk. koht. kokemuksia alueesta. Mahdollisesti jotain suosituksia. Kyllähän sitä googlaamalla löytyy vaikka mitä jos on aikaa istuskella koneen äärellä tuhansia hakutuloksia selailemassa (ja kyllä, osaan käyttää hakukoneita), mutta kuvittelin että joku ystävällinen sielu vaivautuu vastaamaan asiallisesti. Kyllä täällä näkee tyhmempiäkin kysymyksiä.
        Eli jos joku asiallisesti vielä tahtoo vastata, niin olisi kiva kuulla kokemuksia Potenzan matkailusta.


    • Naxos -fani sempre

      Hei! Täällä sivuilla pyörii välillä aika outoa porukkaa. Kaikki tuijottaa vaan omaan napaansa eikä muilla ole mitään väliä. Jos tänne erehtyy jotain kirjoittamaan heti tulee valitusta pienistä alkukirjaimista tai pilkkujen asennosta... Ihmisillä ei ole muita murheita?? Harmi, että minä en tiedä mitään tuosta kyseisestä paikasta. Mutta oli nyt pakko vähän vuodattaa tästä ihmisten asenteesta täällä. Älä välitä kyllä joku ystävällinenkin joskus sattuu kohdalle. Ja tyhmiä kysymyksiähän ei olekkaan! Ja mitä sitten jos joku haluaa tietää etukäteen jotain osviittaa matkan hinnasta... Hei, sen muuten tiedän, että junalla matkustaminen on Italiassa halpaa. Ja itse olin sisiliassa hotellissa viikon (kun otin pelkät lennot)ja maksoi vaan 50e/yö. Hyvää matkaa sinulle ja sen suunnittelua!! Ihmiset hei osa koko matkan nautinnosta on sen suunnittelu!!! T. Naxos -fani sempre

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe