Kuinka paljon pitää olla amppeereita ja amppeeritunteja, että lähtee jokakelillä käymään?
Nyt paikalla 55 Ah, malli Biltema. Tuntuu tällä-
kelillä jo laiskalta. Missä merkissä hyvä hinta/
laatusuhde?
Felicia 1,9D akun kapasiteetti.
12
848
Vastaukset
Ja risat, Bilteman akuissa ainakin on kahen vuoden takuu.
- Koora
Tarkista myös akun ulkomitat. Kovin suuri akku ei sille varattuun tilaan sovi, ainakaan ilman "tuunausta".
- onakut
60A vielä menee akun tilaan vaan ei 70,nen itse en löytänyt sellaista akkumerkkiä 70A,sista että ois mahtunut heittämällä, 60,llä kyllä pärjää kun ei jätä ratioo päälle yöksi ja eikä sisävaloa. johtorakenteet on kait tehty 55A- rille että suosittelen 60 A,sta akkua, 60 .lla olen monet vuodet ajellu ja kylmästä aina käyntiin MUTTA moot.öljynä olen pitänyt 0-40W, on hieman tyyristä mutta erinomaista eikä milliä enempää häviä vaihdon välillä(TB),8000-10000km vaihtoväli, kysy Skodan huollosta vielä Amperilukua mitä tykkäävät asiaan sanua, käytännössä 70A ois kyllä juuri sopiva ja huolettomampi virran-käytön suhteen.
- mieltä olen tästä
että Ah lukemalla ei ole niinkään väliä, vaan sillä, kuinka suuren "virtapiikin" akku pystyy hetkellisesti startille antamaan ulos pakkasessa. Tuo Ah lukema kertoo vain sen, kuinka pitkään voit startata akulla, mutta huonolla akulla starttaa hitaasti pakkasella, jos akku on laadultaan huono, eikä anna kovin suurta virtamäärää startille nopeasti. Tällöin ei auta vaikka tunnin saisi startattua, jos starttaa liian hitaasti.
GMn huoltovapaalla (opelista otin tuon akun kun vanha meni rikki) akulla 5l V8 chevy lähti talvella kelillä kuin kelillä käyntiin. Tokihan 70Ah akulla olisi jaksanut sahata kauemmin, jos auto olisi huono lähtemään käyntiin.
TMssä oli muistaakseni 1-2v sitten akut testissä, kannattaa katsoa, saman Ah lukeman omaavissa akuissa oli selviä eroja. Mieluummin siis laadukas 55Ah akku, kuin huono 60Ah akku. Ja testistä kävi ilmi, että osa halpisakuista oli hyviä, osa huonoja, ja osa hyvinkin kalliista merkkiakuista ihan keskinkertaisia.- onakut,
kahta eri uutta-akkua 55Ah kokeilin ja pieneksi kävi Feliciassa, ko. akut oli "kehuttua merkkiä"
- Akunostaja
Soittokierroksella löytyi TRANE merkkinen akku.
74 Ah ja 660 A,pitäisi sopia feliciaan.Oli kuulema
pärjannyt hyvin siinä TM:n testissä.Tälläisen
ilmeisesti käyn hakemassa,jollei sitten viellä
löydy jotain kiinnostavaa.- kävi..
sopiko 74Ah Trane akku Felician akku-koteloon heittämällä, siis ettei tarvinnut isonnella paikkoja ja korkeus sopiva?
- taa--
74Ah akku olla liian iso Felluun , rasittaa laturia ja koko s-järjestelmää, tämä on epävirallinen mutu-tieto?
- pidempi täyslataus
Iso akku pelaa siinä missä pienempikin. Normaalioloissa otetaan esim. starttiin tietty energia, joka tiettyjen lisähäviöiden kera sitten palautetaan akkuun ajaessa laturista, joten sähköjärjestelmän kannalta asialla ei ole suurta merkitystä. Iso akku antaa vain lisäenergiaa tosi tiukan paikan tullen.
Toki täysin tyhjentyneen akun lataus kestää kauemmin, mutta diesel-Felician 90A laturilla akun saa tunnissa lähes täyteen, ainakin teoriassa.
- akunostaja
Saamattomuuttani akku hankkimatta, mutta kerron
kokemukset, kun olen sovitellut akkua paikalle.- akun..
mitat on: pit.27,5senttiä, k.19,0 ja lev.17,4, seon hiinä ja hiinä...
- akunostaja
Kyllä se Trane paikalleen meni,mutta kuten edellä
oli todettu hiinä ja hiinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673