Onko kenelläkään D-talon Riittaa?

Riitan rakennuttaja

Eli me päädyimme ottamaan Designtalon Riitta-mallin ja nyt kiinnostaisi tietää onko talo toimiva ja millaisiin lukemiin esim. sähkölaskut menevät jos pitää sen normi lattialämmitys sähköllä-lämmityksen varaava takka?

7

1932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miettiä kulutusta.

      Olette ratkaisunne tehneet eli päätyneet tulevaisuuden "rintsikkaan". Nyt elätte ratkaisunne kanssa.

      • on mahdollista vielä tehdä ...

        Kunhan nyt kysyin, että millaisia sähkökustannuksia saa odottaa jos on em.


      • Saattaa olla
        on mahdollista vielä tehdä ... kirjoitti:

        Kunhan nyt kysyin, että millaisia sähkökustannuksia saa odottaa jos on em.

        mitä tahansa 18000-24000 kWh:n välillä riippuen perheen koosta, sisälämpötilasta, vuoden keskilämpötilasta, elintavoista (saunominen, vedenkulutus...). Tulevaisuus näyttää.


      • thevisualisti
        Saattaa olla kirjoitti:

        mitä tahansa 18000-24000 kWh:n välillä riippuen perheen koosta, sisälämpötilasta, vuoden keskilämpötilasta, elintavoista (saunominen, vedenkulutus...). Tulevaisuus näyttää.

        Itse olen myös Riittaa sillä silmällä katsellut. Mukavasti huoneita, ei mielestäni hukkaneliöitä ja turhaa lämmitettävää. Mitä sanotte, millainen on talo? Pysyykö lämpö sisällä?


      • talollinen tiina
        thevisualisti kirjoitti:

        Itse olen myös Riittaa sillä silmällä katsellut. Mukavasti huoneita, ei mielestäni hukkaneliöitä ja turhaa lämmitettävää. Mitä sanotte, millainen on talo? Pysyykö lämpö sisällä?

        Kun katsoo Riitan pohjaa, ei tajua kuinka suhteettoman iso keittiö siinä on. Laurassakin on tosi iso ja pienempi kuin Riitassa. Vai haluaako perheenne tosi ison keittiön ja pienmmän olkkarin?
        Elinassa koko on oikeammassa suhteessa mielestäni.
        Mutta olette ratkaisun jo tehneet!
        Olen itse Design-talossa eikä tajua miten kulutus niinkin iso, koska asummme ihan yhtälailla kuin ennekin ja vesilaskuja olemme pienentäneet kuitenkin. Naapurin Laurassa ainakin kunnon sähkölaskut talvella.
        Minimille lämmölle pesutilat ja muut lattiat ja huopatossut jalkaan, ja villashaali hartioille niin meillä jo lasku kohtuullinen (ei tosin enää näillä sähkön hinnoilla...)
        Muistakaa,että ainakaan meille ei tullut lämpökaapeleita vessaan ja tuulikaappiin,joten sillä säästää. Olipa vahinko,kun emme tajunneet,
        että tulevat vain lisähinnasta....


      • D / Riitta
        talollinen tiina kirjoitti:

        Kun katsoo Riitan pohjaa, ei tajua kuinka suhteettoman iso keittiö siinä on. Laurassakin on tosi iso ja pienempi kuin Riitassa. Vai haluaako perheenne tosi ison keittiön ja pienmmän olkkarin?
        Elinassa koko on oikeammassa suhteessa mielestäni.
        Mutta olette ratkaisun jo tehneet!
        Olen itse Design-talossa eikä tajua miten kulutus niinkin iso, koska asummme ihan yhtälailla kuin ennekin ja vesilaskuja olemme pienentäneet kuitenkin. Naapurin Laurassa ainakin kunnon sähkölaskut talvella.
        Minimille lämmölle pesutilat ja muut lattiat ja huopatossut jalkaan, ja villashaali hartioille niin meillä jo lasku kohtuullinen (ei tosin enää näillä sähkön hinnoilla...)
        Muistakaa,että ainakaan meille ei tullut lämpökaapeleita vessaan ja tuulikaappiin,joten sillä säästää. Olipa vahinko,kun emme tajunneet,
        että tulevat vain lisähinnasta....

        kuluttaa energiaa vuodessa ja paljonko siinä on neliöitä tai lämpiäviä kuutioita.

        Jos on suora sähkölämmitys, voisi lämpöpumppu auttaa säästötalkoissanne.


      • ensimmäinen vuosi
        D / Riitta kirjoitti:

        kuluttaa energiaa vuodessa ja paljonko siinä on neliöitä tai lämpiäviä kuutioita.

        Jos on suora sähkölämmitys, voisi lämpöpumppu auttaa säästötalkoissanne.

        Meillä sähkölasku 130 euroa/kk, sisältää käyttösähkön, lämmityksen, mielestäni talon kokoon nähden kohtuullinen, 4 henkilöä,olen tyytyväinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe