auttakaa tyhmää..
jos jossain vaikka myydään serverikonetta, niin onko se sama asia kuin tietokone, eli voiko sitä käyttää ihan tietokoneena??
onko serveri sama ku tietokone??
8
1726
Vastaukset
- serveri/palvelin
Serveri eli palvelin on se aparaatti palveluntarjojallasi joka välittää sinun koneesi liikennettä.
Eli ei ole sama asia kuin tietokoneesi. - otsaluu
siis puhutko nyt Severistä vai serveristä???
- nerd
keties servetistä...
- servant
Serveri on tietokone mutta sopiiko se kotikäyttöön on epävarmaa. Todennäköisesti sopii ja todennäköisesti se on vähän poikkeuksellisesti varustettu eli muutoksia varmaan joutuu tekemään. Lisäksi serverit ovat yleensä räkkikotelossa, joka ei välttämättä ole kovin käytännöllinen
- pip
Lisätään vielä, että joissakin paikoissa voidaan serverinä käyttää aivan tavallista PC:tä. Tuo millaista rautaa serverinä käytetään riippuu paljon käyttötarkoituksesta. On aivan turha ampua hyttystä tykillä, jos vähempikin riittää.
- Piru
Se tarkoittaa palvelinta, eli konetta joka tarjoaa jonkinlaista palvelua verkkoon.
Minulla on esimerkiksi ihan normaali PC, joka toimii www-palvelimena, eli mun nettisivut tulee surffaajille siltä koneelta. Jos kone myydään erikseen "serverinä" tarkoittaa tämä yleensä vähän järempää konetta, kuin mitä kotikäytössä tarvitsee. Näissä on yleensä useita prosessoreja, nopeammat verkkoyhteydet, voi vaihtaa osia vauhdissa jne. jne.
Voihan tuollaista käyttää vaikka sinä tekstinkäsittelykoneena kotona, mutta mitä järkeä siinä olisi? Voi olla että on vaikeaa saada siihen edes näyttöä tai näppäimistöä kiinni, jos se on toteutettu "räkkiversiona", eli lootana joka vaan isketään johonkin hyllykehikkoon.- girl83
asia tuli selväksi.. kiitos
- Admin
Jos joku yritys myy serverikonetta (esim Dell, Hp, Compaq, IBM tms.) niin se tarkoittaa yleensä palvelinkäyttöön suunniteltua laitteistoa, jossa on panostettu keskeytymättömän käytön sekä helpon huollon toteuttamiseen.
Yleensä tästä kärsivät laitteen fyysinen koko, hinta ja käyttömukavuus (muhkeat kiintolevy & tuuletinäänet yms.)
En suosittele kotikäyttöön ilman kuulosuojaimia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214