C++ operator overloading (g++)

Koodari

Ongelma on tämä:

TOIMII: double foo = omatyyppi 3.1415;
TOIMII: double foo = 3.1415 static_cast(omatyyppi);
EI TOIMI: double foo = 3.1415 omatyyppi;

koe.c:18: error: ambiguous overload for 'operator '

Eli olen ylimääritellyt -operaation omatyypissä näin:

omatyyppi operator (double f) {...}

Ja lisäksi tyyppimunnosta doubleksi varten:

operator double() {...}

Onko mahdollista saada yhteenlasku toimimaan kuvatun kaltaisesti myös toisinpäin ilman erillistä tyyppimuunnosta? Ja miksei se nyt toimi vaikka tyyppimuunnosoperaattori on määritelty? g bugi?

5

1328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akin.2

öh.. toi on kyllä jo jonkinnäköistä perversiota..

jos haluat että tuo operator toimii vikassa tapauksessa, sun pitäis määritellä 3.1415:lle (miksi lie se muutetaankaan käännön/ajon yhteydessä.. stakissa olevaksi float:ksi doubleksi.. mene ja tiedä..) operaattori .. tätä et pysty tekee.. vaihtoehto olis tehdä omatyyppiwrapperi luokka joka wrappaa tollasen 3.1415 litanian ja tarjoaa rajapinnan tollaselle laskennalle..
      eg:

class Numero
      {
      public:
      Numero( double aGiven ):iNumero(aGiven);
      double operator ( omatyyppi aBlaa ) { return aBlaa->getNumber() iNumero; }
      private:
      double iNumero;
      };

// en nyt muista miten operaattorin overloadaus meni.. en ole käyttänyt vuosiin, myös varmaan luokan tunkeminen templateksi olis pRo temppu..

tuolla saa wrapattua tylsästi:

double foo = Numero( 3.1415 ) omatyyppi;

/*
      toki tapoja tehdä tämä on monia.. tämä vain yksi nopeasti hutastu idea.. Sorsa on myös samaa tasoa, kiljoona virhettä..
      */

• qwerty12345

Luokan ulkopuolelle voi kyllä.
        X operator (double const a, X const& b) {
        X tulos;
        return tulos;
        }

• Anonyymi

MENE HOITOON!

• Anonyymi

Täytyy määritellä myös operaattori double-tyypiltä omatyypille. Esimerkiksi:

omatyyppi operator +(double f) { ... }

Tämä mahdollistaa yhteenlaskun, jossa double-tyyppinen arvo lisätään omatyypin arvoon.

Virheilmoitus "ambiguous overload for 'operator '" tarkoittaa, että kääntäjä ei pysty päättämään, kumpaa operaattorifunktiota se tulisi käyttää, koska operaattoria on ylikuormitettu useammalla kuin yhdellä tavalla. Tässä tapauksessa sinun täytyy määritellä selkeämmin, miten haluat kääntäjän valitsevan operaattorin. Lisäksi varmista, että olet määritellyt kaikki tarvittavat operaattorit ja tyyppimuunnokset oikein.

• Anonyymi

Vaikuttaa että operaation operandien ja operaattorien käsitteet ovat nyt sekasin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3632
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      2992
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      78
      2497
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2358
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2321
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2297
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2187
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2183
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      117
      2178
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2040
    Aihe