Linnustukseen .223Rem vai .243Win

Pyssyjorma

Onko .243Win panoksia tarjolla?
Onko se turhan voimakas linnuille, kun peurohajan niitä sillä rapakon takana pyydetään.

Vai pitääkö laittaa se .223

7

4310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • win.

Oikein kelpo vehjes linnustukseen meinaan 243 win.Paukkuja löytyy joka lähtöön.

• Ehdottomasti .223Rem jos meinaat pysyä kaupan panoksissa. Itselataamalla .243Win taas hakkaa kaikki mahdollisuuksissa.

• Kalliita

Linnut tippuu kyllä hyvin myös .222:lla. Kyllähän noita panoksia aina löytyy mutta turhan kalliita alkavat olemaan 243:n panokset. Taitaa melkeimpä olla 2eur/kuti, jos riittääkään.

• Kivväärimies
        Kalliita kirjoitti:

Linnut tippuu kyllä hyvin myös .222:lla. Kyllähän noita panoksia aina löytyy mutta turhan kalliita alkavat olemaan 243:n panokset. Taitaa melkeimpä olla 2eur/kuti, jos riittääkään.

Ei haittaa vaikka kalliita, ei niitä mene kuin muutama vuodessa.

• toinen kiväärimies
        Kivväärimies kirjoitti:

Ei haittaa vaikka kalliita, ei niitä mene kuin muutama vuodessa.

Säilyykö ampumataito jos et ammu kuin muutaman laukauksen vuodessa?

243 ei ole niin tuuliherkkä kuin 223, mutta rekyyli on hiukan kovempi. Hylsy 243:ssa samanlainen kuin 308:ssa mutta kaula pienempi. Harjoittelun kannalta 223 on parempi, koska siihen saa halpaa patruunaa.

• koti lataukset
        toinen kiväärimies kirjoitti:

Säilyykö ampumataito jos et ammu kuin muutaman laukauksen vuodessa?

243 ei ole niin tuuliherkkä kuin 223, mutta rekyyli on hiukan kovempi. Hylsy 243:ssa samanlainen kuin 308:ssa mutta kaula pienempi. Harjoittelun kannalta 223 on parempi, koska siihen saa halpaa patruunaa.

jos lataa itse kiväärin panokset niin ei ole enää kalliita esim, 222 ja 223,nen tulee hintaa noin 30cent kpl,ja 243 6,5 308 noin 50 cent kpl ja mikä parasta jos hallitsee lataus hommat saa paljon tarkempia panoksia kuin kaupasta ja voi valita parhaat luodit tarkkuuden kannalta,,itse käytän vain parhaita mitä on tarjolla,lapuaa,,sierraa,normaa näitä ei välttämättä edes saa tehdas latauksina

• höhlä
        koti lataukset kirjoitti:

jos lataa itse kiväärin panokset niin ei ole enää kalliita esim, 222 ja 223,nen tulee hintaa noin 30cent kpl,ja 243 6,5 308 noin 50 cent kpl ja mikä parasta jos hallitsee lataus hommat saa paljon tarkempia panoksia kuin kaupasta ja voi valita parhaat luodit tarkkuuden kannalta,,itse käytän vain parhaita mitä on tarjolla,lapuaa,,sierraa,normaa näitä ei välttämättä edes saa tehdas latauksina

Moro.
        Mulla on 243w ja aloitin juuri lataamaan itse, kun ovat halvempia ja varmasti saa tasalaatuisempaa tavaraa.
        Tiedätkö mitä tai kenen luoti on norman fmj:n päässä.

Ja olisko suosituksia ja mistä luoteja.
        help!

Ja toi nimim on vaan ku ei ole vapaita merkkejä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4061
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      958
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      334
      881
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe