Lapsuudenkodissani vessan ovi lukittiin aina kiinni. Viisihenkinen perhe kävi vuorollaan rynkyttämässä vessan ovea, kun joku oli tarpeillaan. Varsinkin naisväellä oli vessassa kaikenlaisia tarvikkeita ja välillä kuului oven takaa huuto: Avaa ovi! Oli ikävä nousta kyykkyasennossa kolauttamassa kahvamallinen lukko auki...
Meillä kotona nykyään ei kukaan lukitse vessan ovea, eikä se tunnu ketään häiritsevän. Vessasta haetaan milloin mitäkin ja asioillaan oleva jatkaa toimitustaan muista välittämättä. Silloin kun talossa on vieraita, ovi tietenkin lukitaan. Ei tämä nyt elämää suurempi kysymys ole, mutta kysymys kuitenkin: - laitetaanko teillä vessan ovi lukkoon?
Nyt on hätä!
60
5411
Vastaukset
- lukkoon
Meidän perheessä jokaisella on käytöstavat sekä itsekuria sen verran, että jos nyt jotain veskistä juuri silloin tarvitsee kun toinen on siellä asioillaa, jaksaa odottaa sen hetken.
Nämä asioinnit veskissä kuuluvat kuitenkin intiimiasioihin ja ne suoritetaan ilman sen kummempia huomioita, joten vessan oven lukkoon laittaminen on mielestäni velvollisuus ja sekä itsensä että muiden huomioimista.- tomppa2006
...näistä käytöstavoista on ihmisillä erilaisia näkemyksiä. Useimmiten siitä kotivessan ovesta ei näe sitä, onko se varattu vai ei? Kiusallista sekin on, kun kukin vuorollaan käy toteamassa, että se on varattu! Voi aiheuttaa suoritus paineita...
sillä oikeesti tämä asia on ystäväpiirissäni saanut aikaan kiivastakin keskustelua, miksi...
sitä en ymmärrä, mutta otanpa kantaa minäkin tähän asiaan, meillä on yksi ainoa vessa ja se sisältää myös suihkutilan, viisihenkinen perheemme ei voi ovea lukita, joten...
Meillä on avoimet ovet!- tomppa2006
...meillä on sama juttu noiden suihkutilojen kanssa, ne on vessassa. Tai oikeastaan kylpyamme...
Varsinkin miesväellä täysistunnot saattavat kestää ja jos toisella ei ole kyse muusta kuin nopeasta piipahduksesta vessaan, ei se minua haittaa. - koolinki
on Silipalla taas tukka nätisti.
tomppa2006 kirjoitti:
...meillä on sama juttu noiden suihkutilojen kanssa, ne on vessassa. Tai oikeastaan kylpyamme...
Varsinkin miesväellä täysistunnot saattavat kestää ja jos toisella ei ole kyse muusta kuin nopeasta piipahduksesta vessaan, ei se minua haittaa.Sen verran vielä, sitä en siedä että suihkussa ollessani joku tulee "istunnolle", ärsyttävää... :)
- tomppa2006
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Sen verran vielä, sitä en siedä että suihkussa ollessani joku tulee "istunnolle", ärsyttävää... :)
...ei meilläkään kukaan istunnolle silloin tule, kun joku on kylpemässä. Sitä vaan meinasin et olisi hankalaa, jos joutuisi odottamaan pitkään, vaikka hiusharjan tai hammastikun hakemista...
tomppa2006 kirjoitti:
...ei meilläkään kukaan istunnolle silloin tule, kun joku on kylpemässä. Sitä vaan meinasin et olisi hankalaa, jos joutuisi odottamaan pitkään, vaikka hiusharjan tai hammastikun hakemista...
Meillä kukaan oikeastaan edes osaa tuota ovea lukkoon pistää, ainoastaan kun meillä vieraita niin...
joudun kuiskaamaan että, pistäkää nyt se ovi lukkoon, niin noloa kun ovi repsottaa auki ja pojilla varsinkin tahtoo tuo lorotusääni olla sen luokkaista että... no joo. :)
Hyvää viikonloppua...- tomppa2006
Silipa-Tuuli kirjoitti:
Meillä kukaan oikeastaan edes osaa tuota ovea lukkoon pistää, ainoastaan kun meillä vieraita niin...
joudun kuiskaamaan että, pistäkää nyt se ovi lukkoon, niin noloa kun ovi repsottaa auki ja pojilla varsinkin tahtoo tuo lorotusääni olla sen luokkaista että... no joo. :)
Hyvää viikonloppua......lorotusääni senkun voimistuu, mitä pidemmiksi pojat kasvaa...
Sinulle myös, oikein hyvää viikonloppua!
Piti tulla kiireesti kattomaan,että mikäs hätä Tompalla on täällä..:))
Tuosta jutusta..Meillä kyllä pistetään ovi lukkoon...Jos joskus unohdan,nii takuulla joku ryntää sisään.Usein käy niin,että kun siellä veskissä oon,nii poika huutelee hätäänsä ja mun pitää kiirehtiä..Oikeesti sillä ei mitään hätää ookkaan..murrrr..Ilkikurinen tenava..:¤- tomppa2006
...hermostuttavaa kun joku tulee huutelemaan omia tarpeitaan ja sitten menee koko nautinto pilalle. Itse varaan hyvän kirjan tai ainakin sanomalehden mukaani...
tomppa2006 kirjoitti:
...hermostuttavaa kun joku tulee huutelemaan omia tarpeitaan ja sitten menee koko nautinto pilalle. Itse varaan hyvän kirjan tai ainakin sanomalehden mukaani...
on veskissä vitsikirja..:))
- tomppa2006
mii-su kirjoitti:
on veskissä vitsikirja..:))
...tiukka tilanne, voi huumori keventää tunnelmaa. Ei ainakaan jätä niin helpolla leikkiä kesken, heh...
Eihän siinä muukaan auta...=))))
Ei lukita, se on jokaisen oma häpeä jos nokkansa työntää väärään paikkaan. Eikä luetakaan mitään, sen verran pitää ajatella toisia.
Mulla on kaveri joka tekee tarpeensa ovet auki, eipähän jää jutut kesken tarpeiden takia...=))))- tomppa2006
...käyneet jermut ei välttämättä mitään ovia tarvitsekaan. Vieri vieressä on tullut riu'ulla istuttua.
Meillä on sellainen sanaton sopimus, ettei kiireisempään aikaan oteta vessalukemista mukaan! tomppa2006 kirjoitti:
...käyneet jermut ei välttämättä mitään ovia tarvitsekaan. Vieri vieressä on tullut riu'ulla istuttua.
Meillä on sellainen sanaton sopimus, ettei kiireisempään aikaan oteta vessalukemista mukaan!Meillä oli varuskunnassa V12, ilman väliseiniä...=))))
Ei koskaan lukemista pöntölle.- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Meillä oli varuskunnassa V12, ilman väliseiniä...=))))
Ei koskaan lukemista pöntölle....tunnut olevan tässä asiassa, siis lukemisessa. Luen kirjoja myös kylpyammeessa, miksen saisi nautiskella kaikessa rauhassa pöntöllä? Tietenkin niin, ettei se häiritse muita. Poika on tullut isäänsä tässä asiassa, lueskelee Akkareita huusissa...
tomppa2006 kirjoitti:
...tunnut olevan tässä asiassa, siis lukemisessa. Luen kirjoja myös kylpyammeessa, miksen saisi nautiskella kaikessa rauhassa pöntöllä? Tietenkin niin, ettei se häiritse muita. Poika on tullut isäänsä tässä asiassa, lueskelee Akkareita huusissa...
Turha pöntöllä istuminen lisää pukama vaaraa...ja en minäkään kovin hyvin viihdy hajuissani...=))))
Amme on erikseen... siellä täytyy nauttia olostaan ja mikä mukavampaa kuin kirja tai lehti... jos ei parempaa seuraa saa mukaansa...=))))- tomppa2006
mohna kirjoitti:
Turha pöntöllä istuminen lisää pukama vaaraa...ja en minäkään kovin hyvin viihdy hajuissani...=))))
Amme on erikseen... siellä täytyy nauttia olostaan ja mikä mukavampaa kuin kirja tai lehti... jos ei parempaa seuraa saa mukaansa...=))))...pukamavaarasta? Kuvittelin sen olevan seurausta liian nopeasta ja kovasta ponnistamisesta. Hoitelen tarpeitani rauhallisesti ja kiirettömästi, heh.
Mohna, parasta on parikylpy viehättävän naisen kanssa, ollaanko samaa mieltä?
- ei..
laitea ..siellä istuskellaan millon mistäkin rupetellen perheen kanssa. no vieraitten aikana mekin toki käyttäydytään kuin normi ihmiset ainakin =)ei meillä vessoja lukittu pentunakaan, sillä ulkohussissa oli ovet levällään ja ohikulkevia tervehdittiin kaukaa huutaen =)
- pa-si
pitää rauhassa saada olla. :)
- tomppa2006
...saada olla rauhassa, mutta mitä rauhaa se sitten on, kun lukitun oven takana kolkutellaan ja huudellaan...
- s e
Tompan hätä oikeesti on
- tomppa2006
...aikoinaan opetettiin, että pitää pyrkiä kirjoittamaan otsikko, joka kuvaa kirjoitettua aihetta. Minä ainakin yritin...?
- et...
olis tällaista aloittanut.
- tomppa2006
...minä en kuulu ylläpitoon! Myönnän saaneeni ylläpidolta edellisen sheriffin aikana sähköpostia, viime aikoina ei ole kenelläkään ollut mitään huomautettavaa...
- Lyyli
Jokainen itseään / toisia kunnioittava ihmiseksi luokiteltava eläin, estää toisen pääsyn paikalle tarpeitaan suorittaessa.
- tomppa2006
...on hyvin vähän asioita, joita voi yleistää koskemaan toisia ihmisiä kunnioituksen nimissä...
- kikakakkonen
Puoliskoni on kotoisin perheestä, jossa veskin ovi oli vapaasti avattavissa ja minä olen kotoisin perheestä, jossa se oli hirveän huonotapaista. Kulttuurikriisi siis! Edelleenkin puoliskoni avaa veskin oven, jos on asiaa tai minä erehdyn huutelemaan oven takaa, joten meillä on "kriisiä" miten sen oven sulkisi. Mutta niin se vaan on, että joissakin kodeissa asia on luontevaa ja joissain ei ja mietin olenko minä turhan niuho? En sietäisi yhtään ylimääräistä naamaa oven raossa ollessani omilla tarpeillani, mutta jos miehen suvussa ikäihmiset ilkeävät vessatarpeilleen muiden seurasta välittämättä niin ei kai voi sanoa mikä olisi oikein ja mikä ei.
Oliko sinulla kummeja pikkupoikana, siis niitä vessakavereita? Puoliskolla oli!- tomppa2006
...ei varsinaisesti ole koskaan ollut. Tai no joo, muistan nuoruudestani yhden hyvän kaverin, jonka kanssa kierrettiin ympäri Suomea erilaisissa yleisötilaisuuksissa. Monasti mentiin samaan aikaan vessaan viereisiin koppeihin ja huudeltiin tilannetiedotuksia yli sermin...
Et sinä mikään turhan niuho ole, olen seurustellut aivan samanlaisen naisihmisen kanssa. Tässä asiassa on kyse hyvin yksilöllisistä käyttäytymisestä. Ja kuten viestini alussa kerroin, kyse ei ole opitusta, vaan nimenomaan jokaiselle ihmisille sopivimmasta tavasta hoitaa vessatarpeitaan.
- Per Saukko
Asiaa sietää aprikoida pinnallista syvällisemmin.
- tomppa2006
...alkaa mitään syvällistä luonneanalyysiä vessakäyttäytymisen perusteella tekemään...
..lukitseen.. hädän laadusta ja kiireellisyydestä riippuen;
muuten olisin varmasti jatkuvalla ummella ;))
Lienee 'hätävarjelun' liioittelua,
kunnei kämpässä muita välttämättä olekaan..- tomppa2006
...opitusta tavasta? Yksinään asusteleva siskoni kertoi minulle, että hän lukitsee vessan oven joka kerta istuessaan vessanpytylle...
tomppa2006 kirjoitti:
...opitusta tavasta? Yksinään asusteleva siskoni kertoi minulle, että hän lukitsee vessan oven joka kerta istuessaan vessanpytylle...
.. Oli muuten aikoinaan hauska TV-sarja; Tuija
Ernamo ja Ilmari Saarela.. asuivat kimpassa.
Siin ois muistaaksen tää veli ollut ihan ummella,
jos ei aamulla tullut lehteä (ajoissa... ;)- tomppa2006
Sanin kirjoitti:
.. Oli muuten aikoinaan hauska TV-sarja; Tuija
Ernamo ja Ilmari Saarela.. asuivat kimpassa.
Siin ois muistaaksen tää veli ollut ihan ummella,
jos ei aamulla tullut lehteä (ajoissa... ;)...muistan hyvin kyseisen sarjan, pidin siitä paljon. Viime viikolla alkoi Saarelaisen näyttelemä uusi sarja "Antiikkieno", ainakin avausjakso oli mielestäni hyvä...
Miehillä on paljon naurettavia tapoja, jotka he haluavat hoitaa juuri määrätyllä tavalla, ehkä olet havainnut? - Ninas
tomppa2006 kirjoitti:
...muistan hyvin kyseisen sarjan, pidin siitä paljon. Viime viikolla alkoi Saarelaisen näyttelemä uusi sarja "Antiikkieno", ainakin avausjakso oli mielestäni hyvä...
Miehillä on paljon naurettavia tapoja, jotka he haluavat hoitaa juuri määrätyllä tavalla, ehkä olet havainnut?..puhua miesten tapojen naurettavuudesta; omia hupaisuuksiaan ei
itse varmastikaan huomaa, ja niitä ilman
muuta löytyy ;)
Sarja oli "Sisko ja sen veli", Immun sukunimi oli
myös hiukka kutistunut Saarelaisesta; mutta mitäpä pienistä ;)
Tuosta uudesta sarjasta oon nähnyt jonkin mainoksen, avausjakso pääsi livahtamaan,
yritän katsoa kyllä vielä.. - tomppa2006
Ninas kirjoitti:
..puhua miesten tapojen naurettavuudesta; omia hupaisuuksiaan ei
itse varmastikaan huomaa, ja niitä ilman
muuta löytyy ;)
Sarja oli "Sisko ja sen veli", Immun sukunimi oli
myös hiukka kutistunut Saarelaisesta; mutta mitäpä pienistä ;)
Tuosta uudesta sarjasta oon nähnyt jonkin mainoksen, avausjakso pääsi livahtamaan,
yritän katsoa kyllä vielä.....myös paremmalla puoliskolla olevan erilaisia tapoja, joita ei kannata kommentoida, eikä kyseenalaistaa. Miettii vaan hiljaa itsekseen, että huh huh!
- Stuidu.vm.61
Luonnollisesti off silloin, kun hallitsen palatsiani ihan yksi. Vaan kun saan arvoisiani vieraita niin tietysti on.
terv: St.- tomppa2006
...on siis valintakysymys. Et ole kaavoihisi kangistunut, vaan pystyt joustamaan tavoissasi tilanteen mukaan...
- F-i-a
jos on vieraita niin laitetaan,ei muulloin. meillä on kaksi vessaa ja jostakin kumman syystä kaikki käyttää sitä yhtä:)
- tomppa2006
...ei nyt housut kintuissa, vaan yllätit minut omalla viestilläsi! Ei ole rouvaa näkynyt vähään aikaan...
Samanlainen vessakulttuuri teillä, mitä on meilläkin. Mitä sitä lukkoa turhaan kuluttamaan perheenjäsenten kesken. Vieraat on asia erikseen.
Olen kuullut muiltakin kahden vessan huusholleista, että toinen on se suosikkihuusi... - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...ei nyt housut kintuissa, vaan yllätit minut omalla viestilläsi! Ei ole rouvaa näkynyt vähään aikaan...
Samanlainen vessakulttuuri teillä, mitä on meilläkin. Mitä sitä lukkoa turhaan kuluttamaan perheenjäsenten kesken. Vieraat on asia erikseen.
Olen kuullut muiltakin kahden vessan huusholleista, että toinen on se suosikkihuusi...se vielä tästä puuttuis että sinut housut kintuissa yllättäisin :) ja...onkos tomppa unohtanut että mie en mikään rouva ole....ainakaan vielä;)
- tomppa2006
F-i-a kirjoitti:
se vielä tästä puuttuis että sinut housut kintuissa yllättäisin :) ja...onkos tomppa unohtanut että mie en mikään rouva ole....ainakaan vielä;)
...nauramaan, sehän on hyvä juttu...
En ole unohtanut siviilisäätyäsi. Minulle on rouvia kaikki naiset, joilla on lapsia. Voit sinäkin minua herraksi kutsua, en tykkää siitä yhtään huonoa, heh. - F-i-a
tomppa2006 kirjoitti:
...nauramaan, sehän on hyvä juttu...
En ole unohtanut siviilisäätyäsi. Minulle on rouvia kaikki naiset, joilla on lapsia. Voit sinäkin minua herraksi kutsua, en tykkää siitä yhtään huonoa, heh.herra tomppa...olen sitten rouva :) En minä paljoa tarvitse että nauran:) nauruhan pidentää ikää.
(minä ja mieheni) ovi on aina raollaan - kissoilla pitää olla esteetön pääsy omalle kakkakopalleen :)
Emme muutenkaan osaa enää ujostella toisiamme...
Muut meillä kävijät sulkevat ja lukitsevatkin oven - heti on joku kissoista oven takana sisään pyrkimässä vaikka hätä ei olisikaan ;DDD- tomppa2006
...ei enää tässä iässä...
Meinasi unohtua kissat, hyvä että mainitsit. Myös meidän kisuli käy tassuttelemassa vessanlattialla. Kissanvessakoppa on meillä eteisessä, ei kisun sen takia tarvi vessaan päästä, muuten vaan käy pökkimässä vessassa istujaa. Kissat eivät tykkää lukituista ovista yleensäkään, niiden mielestä oven takana on suuri salaisuus, joka pitää välttämättä nähdä? tomppa2006 kirjoitti:
...ei enää tässä iässä...
Meinasi unohtua kissat, hyvä että mainitsit. Myös meidän kisuli käy tassuttelemassa vessanlattialla. Kissanvessakoppa on meillä eteisessä, ei kisun sen takia tarvi vessaan päästä, muuten vaan käy pökkimässä vessassa istujaa. Kissat eivät tykkää lukituista ovista yleensäkään, niiden mielestä oven takana on suuri salaisuus, joka pitää välttämättä nähdä?Sitten, kun vieraamme on kurkottanut pytyltä päästämään kissan vessaan ja istahtanut takaisin - haluaakin kissa välittömästi pois vessasta ;DDD
- tomppa2006
Minea44 kirjoitti:
Sitten, kun vieraamme on kurkottanut pytyltä päästämään kissan vessaan ja istahtanut takaisin - haluaakin kissa välittömästi pois vessasta ;DDD
...ja vessan vetämisessä on jotain tavattoman mielenkiintoista. Ihan pitää nostaa tassut pöntön reunalle ja pää pitkällä tuijottaa kuohuihin...
toki tämä vessaan liittyy, meinaan että...
tuo asia onko vessan ovi suljettu tai ei, niin... samapa tuo, mutta minua on aina vaivannut eräs asia, miksi helekkarissa vessat sijaitsee yleensäkin keittiön vieressä, niin... monet ruokailuhetkemme ovat keskeytyneet syystä että, joku jälkikasvuistamme poistuu ruokapöydästä sanoen että... meni ruokahalut ja syy on vessassa istujan, perskales...- tomppa2006
...onko vessan ovi suljettu tai ei, olen samaa mieltä.
Sitten taas väittämääsi, että vessat olisivat keittiön vieressä, en voi yhtyä. Meillä on aivan toisella puolella asuntoa ja useimmiten vessan sijoittelussa huomioidaan makuuhuoneiden läheisyys, luulisin... tomppa2006 kirjoitti:
...onko vessan ovi suljettu tai ei, olen samaa mieltä.
Sitten taas väittämääsi, että vessat olisivat keittiön vieressä, en voi yhtyä. Meillä on aivan toisella puolella asuntoa ja useimmiten vessan sijoittelussa huomioidaan makuuhuoneiden läheisyys, luulisin...väittämäni, kirjoitin vain että...
miksi helekkarissa vessat sijaitsee yleensäkin keittiön vieressä. (Kiinnittäisin huomiota sanaan, yleensäkin...)
Minä lienen asunut ja vieraillut vain kodeissa joissa useimmiten näin on, mutta... väittämään en kanssasi tästä asiasta ala, en ehennnnn....- tomppa2006
Silipa-Tuuli kirjoitti:
väittämäni, kirjoitin vain että...
miksi helekkarissa vessat sijaitsee yleensäkin keittiön vieressä. (Kiinnittäisin huomiota sanaan, yleensäkin...)
Minä lienen asunut ja vieraillut vain kodeissa joissa useimmiten näin on, mutta... väittämään en kanssasi tästä asiasta ala, en ehennnnn.......virtuaalisesti toisiamme viime aikoina, joten korjaan välittömästi omia sanomisiani.
Olen myös huomannut, että vessat sijaitsevat joskus keittiön vieressä. Useimmiten ainakin yksiöissä ja kaksioissa, joissa kaikki huoneet sijaitsevat lähellä toisiaan, heh. tomppa2006 kirjoitti:
...virtuaalisesti toisiamme viime aikoina, joten korjaan välittömästi omia sanomisiani.
Olen myös huomannut, että vessat sijaitsevat joskus keittiön vieressä. Useimmiten ainakin yksiöissä ja kaksioissa, joissa kaikki huoneet sijaitsevat lähellä toisiaan, heh.tyydyttänee minuakin tämä, joskus... :)
Tästä on hyvä jatkaa, päivänjatkoa...- voi jatkaa
Silipa-Tuuli kirjoitti:
tyydyttänee minuakin tämä, joskus... :)
Tästä on hyvä jatkaa, päivänjatkoa...turhanpäiväistä kirjoittelua. Jos jää yksi päivä väliin, niin aloittaja alkaa vastailemaan aikaisempiin vastailuihin ja taas joku kehtaa jotakin keksiä takaisin. No jatkakaa vaan tuota paskan jauhamista, onhan se niin kiinnostava asia?
- Fiiuska
syy voi olla siinä että täällä ainaskin on se päälikaviemäriputki keittiössä johon vessan vedet myös tulee...ei oo tarttennu niitä putkia vetää monen huoneen kautta...öhhh...saakohan tuosta nyt kukaan selvää...
Fiiuska kirjoitti:
syy voi olla siinä että täällä ainaskin on se päälikaviemäriputki keittiössä johon vessan vedet myös tulee...ei oo tarttennu niitä putkia vetää monen huoneen kautta...öhhh...saakohan tuosta nyt kukaan selvää...
selitit, itse en ainakaan parempaan pystyisi, tosin...
Jollain putkimiehellä saattaisi olla hieman eri näkemys selityksestä, mutta siitä viis... :)- tomppa2006
voi jatkaa kirjoitti:
turhanpäiväistä kirjoittelua. Jos jää yksi päivä väliin, niin aloittaja alkaa vastailemaan aikaisempiin vastailuihin ja taas joku kehtaa jotakin keksiä takaisin. No jatkakaa vaan tuota paskan jauhamista, onhan se niin kiinnostava asia?
...pakota kirjoittamaan näitä turhanpäiväisiä kannanottojasi. Keskusteluhan oli jo muutenkin loppumassa, toivottavasti sinua HELPOTTI, kun sait sanoa mielipiteesi tähän asiaan...
- HiljaR
On se mahotonta, kun hätä on tämän näköinen, nii jo sellanen saman muotoinen olotila tulee kaikille...
Oviahan voi pittee lukos, mut ko on se toinenki ovi, joka sit jää aina auki. Eli meillä on ovi auki sekä kiinni yht aikaa :)))
Ei maar on sulla hätäiset jutut *nauraa*- tomppa2006
...enpäs ottanut huomioon, että on myös kolmas vaihtoehto? Kuvittelin tekeväni yksinkertaisen kyllä tai ei kysymyksen.
Luulen varmasti ymmärtäneeni mitä tarkoitit? Teillä on vessaovi, mitä pidetään auki. Vessan sisällä on toinen ovi, joka hädän hetkellä suljetaan...
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959