Kenian safari ja Mombasa

sasila

Olen lähdössä helmikuun lopussa 11 päivää kestävälle em. safarille. Onko omakohtaisia kokemuksia jollain eli millainen reissu se mahtaa olla? Onko lämpötila kuinka korkea? Millaisia eläimiä matkalla näkee? Ja kuinka matkan järjestelyt ovat mahtaneet toimia (itse matkustan Olympia matkatoimistolla)? Ja lentääkö hiekka sekä millaiset "tiet" siellä on?

9

4316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Misty

      Helmikuussa pitäisi Keniassa olla vielä aika lämpöiset ja aurinkoiset säät! Yleensä muistaakseni tammikuu on kuumimpia kuukausia. Kannattaa siis varustautua safarillakin hattuun ja vesipulloihin.

      Nuo muut asiat riippuu ihan siitä mihin teet safarin. Siis mille luonnonpuistoalueelle. Itse kävin safarilla Amboselissa ja näin norsuja, antilooppieläimiä, Gnu-eläimiä, hyeenan, kirahveja ja seeproja matkanvarrella, virtahepoja vilaukselta jne. Petoeläimiä emme valitettavasti oikein nähneet, koska sade yllätti ja eläimet oli aikalailla piilossa :(

      Yleisesti ottaen luonnonpuisto/safarialueilla on aika huonot tiet. Ainakin Amboselissa oli näin ja olen kuullut, että esim. Masai Marassa on vielä kamalammat tiet. Meillä ei tosin hiekka pölissyt, kun satoi vettä välillä ihan kaatamalla (great!).

      Minne päin Mombasaa menet? Itse olin noin 30km Mombasasta, Tiwi Beach nimisellä-paikalla ja se oli aivan ihana paikka jos tykkää vain nautistella auringosta :)

      Mahtavaa kokemusta!

      • mutta tammikuussa

        Lähdemme myös Kenian safarille ja Mombasaan tammikuussa. Rokotukset täytyy tietysti ottaa ja
        malarialääkitys. Riittääkö Heliopar vai onko sitä enää. Olisi kiva kuulla ko reissusta vinkkejä.


      • roskiin
        mutta tammikuussa kirjoitti:

        Lähdemme myös Kenian safarille ja Mombasaan tammikuussa. Rokotukset täytyy tietysti ottaa ja
        malarialääkitys. Riittääkö Heliopar vai onko sitä enää. Olisi kiva kuulla ko reissusta vinkkejä.

        Heliopar ei riitä oikealla malaria-alueella. Kyseeseen tulee Lariam- tai Malarone-lääkkeet, jotka suojaavat vaarallisinta falciparum-malariaa vastaan.

        Mutta täytyy muistaa, että estolääkitys on vain osa suojasta, eikä se todellakaan anna täytä turvaa. Siksi puolet malarian estosta koostuu muusta kuin lääkityksestä, hyttysmyrkkyä käytettävä, erityisesti silloin kun matariasääsket liikkuvat, eli auringonnousun ja -laskun aikaan, hyttysverkkoa on käytettävä nukuttaessa ja pimeällä pidettävä pitkähihaista- ja -lahkeista vaatetusta.

        Lisäksi suositelen tarkistamaan ennen nukkumaanmenoa koko teltan ja tappamaan kaikki lentäväeliöstä, samoin kannattaa tukkia kaikki pienet raot, esim wc-paperilla, kuten teltakeppien reiät, joista hyttyset tulevat pimeällä sisään, jos majoitustilassa on valot päällä.

        Osa ihmisistä ei suostu käytämään Lariam-lääkettä, sillä on turhankin huono maine sivuvaikutusten puolesta, mutta suurin osa ihmisistä ei saa mitään haittoja. Itse olen käyttänyt sitä 6 kuuria ilman ongelmia, kerran huomasin unien muuttuneen tapahtumarikkaiksi, mutta tuttavapiirissäkin on niitä jotka eivät sitä suostu käyttämään, vaan ovat valmiit maksamaan Malaronen kalliimman hinnan. Lariam kannattaa aloittaa 2 viikkoa ennen reissuun lähtöä, jotta mahdolliset sivuvaikutukset tulevat esiin ja lääkitystä voidaan muuttaa ennen lähtöä.


      • samasasila

        Meidän reissu kulkee Nairobista rannikolle Mombasaan ja sieltä lentämällä takaisin lähtöpisteeseen. Kuljemme muistaakseni ainakin Amboselin, ja Itä- ja Länsi tsavon kautta.


    • Afrikka fani

      Olin v uosi sitten tähän aikaan Keniassa ja Momba-
      sassa Olympian matkalla. Olet valinnut oikean
      matkanjärjestäjän. Safarilla ei ole kuuma koska
      alue on n.1000 m merenpinnan yläpuolella.
      Momabasassa on kyllä aika kuuma ja kostea, mutta
      huoneissa on ilmastointi ja meri on lähellä upea
      hiekkaranta ja useampi uima-allas.
      Safarills näimme kaikki big 5 eläimet ja palojon
      muita pienempiä. Hotellit loistoluokkaa ja
      palvelu erinomaista ja ystävällistä. Afrikka
      hurmasi minut täysin. Ainoa juttu josta varoitan
      on, kun menette Maasai kylään he myyvät omia
      tekemiään koruja ja vetävät nenästä sen kun
      ehtivät, jos lähtisin nyt sinne en menisi koko
      Maasai kylään ollenkaan. Pelkkä typerä esitys
      tyhmille turisteille. Samat tavarat saat halvemmalla ja parempilaatuisina hotellienkaupoista. Ja se alituinen tinkiminen
      ei sovi suomalaiselle siinä kuluu aikaa hukkaan
      hirveästi. Minä haluaisin nähdä vain oikean hinnan
      ja maksaa sitten sen. Heidän pyytämänsä ensimmäinen hinta on 10 kertainen ja loppujen lopuksi ei kannata paljon sitä rihkamaa ostella.

      • minkälaisia nää safarimajoi...

        on. Eli onko kirppuja ja pitääkö pelätä esim. käärmeitä. Mombasa on varmaan ihana paikka.
        Onko paljon lapsia ja kannattaako ottaa jotain tuliasia lapsille.


      • kaikki tuntevat rahan

        Näinhän se on. Eli raha kelpaa kaikille.
        Vastaavilla reissuilla olen myös törmännyt tähän ilmiöön ja kaapeissa on paljon turhaa "rihkamaa".
        Kumpa aina paikanpäällä olisi järki päässä.


    • Kenia on laaja maa

      Keniassa on paljon game parks ja niitä on aavikolta sademetsään ja savannaheja välissä. Eli ette voi sanoa noin varmaksi onko eläin-safarilla lämmin vai kylmä. Riippuu täysin mihin kysyjä on menossa.

    • keniaan rakastunut

      Olemme perheen kanssa olleet 3 viikon reissun Mombasasta n. 25 km pohjoiseen. Teimme 5 päivän safarin, kävimme Salt Lick'issä; oli aivan upea paikka. Ihmiset asuvat pilareiden päällä rakennetussa hotellissa, ja eläimet ovat vapaana! Lisäksi kävimme Tsavo East ja West -kansallispuistoissa. Siellä näki paljon norsuja,seeproja, kirahveja yms. Näimme myös leijonaperheen, joka oli lähdössä metsästämään aamuvarhaisella. Kuitenkin upein kokemus oli Amboselli Kilmanjaron juurella! Sitä lämpimästi suosittelen. 'Safari dust' eli punainen hiekkapöly on uskomatonta, menee sitten joka reiästä sisälle....Mikäli sinulla on taipumusta meripahoinvointiin, suositan pahoinvointilääkkeitä, koska tiet ovat aivan kamalia, ja tulee huono olo. Mutta reissu on niin upea, että haluat vielä viedä lapsen lapsesi katsomaan Kenian luontoa. Itse olen uudelleen lähdössä mikäli tilanne siellä vain rauhoittuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe