Mieletön myyjä, Markantalo

Lielahti (Tre)

Kävimme katsomassa helloja Markantalossa Tre/Lielahti tänään 7.12. klo. noin 11.00 aikoihin. Kodinkoneosastolla hortoili sekavissa ajatuksissa eräs noin 50 - 60 vuotias miesmyyjä. Katseet harhailivat ja oli jotenkin poissaolevan tuntuinen. Sitten ilmestyi viereemme ja kun katselimme Rosenlew liettä niin kiivaasti tokaisi, että ei itsekään laittaisi tuollaista kotiinsa vaan sellaisia ostaa vain vuokraisännät vuokralaisille. Kertoi, että liesi kuumenee kauttaaltaan 100 asteeseen ja on vaara polttaa itsensä ja liesi on henkenvaarallinen. Sitten esitteli kalliimpia liesiä.
Tämän jälkeen menimme Giganttiin jossa oli erittäin ystävällinen myyjä. Myynnssä oli myös samanlainen liesi kuin Markantalossa ja kerroimme, että eräässä toisessa paikassa myyjä oli kertonut, että liesi kuumenee päältä 100 asteeseen. Myyjä naurahti ja sanoi, että kuulee moista vasta ensimmäistä kertaa. Näytti sitten lieden teksiset tiedot tietokoneelta ja siellä luki että kuumenee 51 asteeseen. Emme kuitenkaan ostaneet tätä liettä vaan kalliimman Upo merkkisen ja siinäki kuumeneminen oli samaa luokkaa.
Ihmettelen Markantaloa, että kannattaa pitää myyjiä jotka joutaisivat kaatopaikkatyöntekijöiksi.

17

20297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++

      myyjä asiaa, romanialainen patarautaliesi.

      • Lielahti/Tre

        tietävän tapauksen. Kertoi tosiaan että on romanialainen liesi ja kuitenkaan sekään ei pitänyt paikkansa.


    • Eittämättä

      Ette ymmärtäneet - kävelikö Teidän varpaillenne ja otitte itseenne?

      :D

    • sdfsadgsdhgdgdf

      Kumpikohan nyt sitten oikeastaan oli parempi

      Markantalon hieman omaperäisellä tyylillä totuuden kertova myyjä vai gigantin "kaikki mitä kysyt on juuri se paras" myyjä

      Itse olen ainakin joskus gigantissa törmännyt hauskoihin tapauksiin kysyessäni jostain tuotteesta ja sitä on ruvettu kehumaaan aina olan takaa. Sitten kysynyt seuraavasta ja oikeastaan sekin on ollut aina vaan parempi ja sitärataa. Pääasia että jotain saadaan myytyä.

      Mustanpörssin myyjän kommentti 18 vuotiaalle koneiden ostajalle muutama vuosi sitten "älä vedätä" kun kuuli hirvoxin tarjouksen koneista jätti koko ketjun pois omista ostoksistani

      • mutta...

        Olen samaa mieltä, että totuus pitää kertoa ja tuolle edelliselle kommentaattorille sanon, että ei ole kyse varpaille kävelemisestä tai astumisesta. Olen itse ollut jo 30 vuotta kaupan alalla ja tarkoitan sitä, että ei myyjän kannata esiintyä siten, että menettää asiakkaan vaan olisi voinut asiallisesti kertoa ko. koneen puutteet ja on turha valehdella , että kuumenee 100 asteeseen.
        Tottahan toki meillä on ennestään kokemusta siitäkin kun Parkanossa Expertillä myyjä kehui yli kaiken Helkama jenkkikaappia ja sai meidät ostamaan sen ja käytössä piti sellaista elämää kuin lentokone lentäisi pilvien päällä. Helkaman joku päällikkö Forssassa ei luvannut mitään hyvitystä vaikka takuu oli voimassa. Eli kyllä valmistajien takuuasioissakin voi olla hämminkiä. Silloin olisi odottanut myyjältä rehellisyyttä.
        Sinullekin joka kenties kirjoitat sieltä pyöreästä huoneesta kommenttejasi ja olet päässyt hetkeksi pakkopaidastasi kädet vapaana kirjoittamaan iin kerron, että en minä mitään menettänyt kun tuo myyjä käyttäytyi sopimattomasti vaan voitin. Tajuatko uuno, että VOITIN. Ostimme Gigantista kalliimman lieden joka olisi ollut Markantalossa 50€ kalliimpi. Ja nyt on myös taatusti hyvä. Eli kyllä Markantalo menetti nyt ja lopullisesti asiakkaan ja me voitimme.


      • Meilläkin
        mutta... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että totuus pitää kertoa ja tuolle edelliselle kommentaattorille sanon, että ei ole kyse varpaille kävelemisestä tai astumisesta. Olen itse ollut jo 30 vuotta kaupan alalla ja tarkoitan sitä, että ei myyjän kannata esiintyä siten, että menettää asiakkaan vaan olisi voinut asiallisesti kertoa ko. koneen puutteet ja on turha valehdella , että kuumenee 100 asteeseen.
        Tottahan toki meillä on ennestään kokemusta siitäkin kun Parkanossa Expertillä myyjä kehui yli kaiken Helkama jenkkikaappia ja sai meidät ostamaan sen ja käytössä piti sellaista elämää kuin lentokone lentäisi pilvien päällä. Helkaman joku päällikkö Forssassa ei luvannut mitään hyvitystä vaikka takuu oli voimassa. Eli kyllä valmistajien takuuasioissakin voi olla hämminkiä. Silloin olisi odottanut myyjältä rehellisyyttä.
        Sinullekin joka kenties kirjoitat sieltä pyöreästä huoneesta kommenttejasi ja olet päässyt hetkeksi pakkopaidastasi kädet vapaana kirjoittamaan iin kerron, että en minä mitään menettänyt kun tuo myyjä käyttäytyi sopimattomasti vaan voitin. Tajuatko uuno, että VOITIN. Ostimme Gigantista kalliimman lieden joka olisi ollut Markantalossa 50€ kalliimpi. Ja nyt on myös taatusti hyvä. Eli kyllä Markantalo menetti nyt ja lopullisesti asiakkaan ja me voitimme.

        On katseltu Upoa, mutta kun 50-senttisessä on kovin pieni uuni, se mietityttää. Onko Upo paisto-ominaisuuksiltaan hyvä ja miten kiertoilma, toimiiko se käytännössä?


      • mutta..
        Meilläkin kirjoitti:

        On katseltu Upoa, mutta kun 50-senttisessä on kovin pieni uuni, se mietityttää. Onko Upo paisto-ominaisuuksiltaan hyvä ja miten kiertoilma, toimiiko se käytännössä?

        pitäisi asentaa paikoilleen kohtapuoliin. eli siis ostimme juuri ja paikka johon sen asennamme ei ole vielä valmis. pientä järjestelyä tarvitaan. luulenpa, että ihan ok. on meille, mutta varmaankin on makukysymys. meillä on aikaisemmin ollut tosi vanha uuni ja uskon, että sen varmaan voittaa tehoissa ja sähkönkulutuskin on varmaan pienempi. varmaankin hintaluokassa 500€ saa jo tosi hyvän.


      • ....että.....
        mutta... kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että totuus pitää kertoa ja tuolle edelliselle kommentaattorille sanon, että ei ole kyse varpaille kävelemisestä tai astumisesta. Olen itse ollut jo 30 vuotta kaupan alalla ja tarkoitan sitä, että ei myyjän kannata esiintyä siten, että menettää asiakkaan vaan olisi voinut asiallisesti kertoa ko. koneen puutteet ja on turha valehdella , että kuumenee 100 asteeseen.
        Tottahan toki meillä on ennestään kokemusta siitäkin kun Parkanossa Expertillä myyjä kehui yli kaiken Helkama jenkkikaappia ja sai meidät ostamaan sen ja käytössä piti sellaista elämää kuin lentokone lentäisi pilvien päällä. Helkaman joku päällikkö Forssassa ei luvannut mitään hyvitystä vaikka takuu oli voimassa. Eli kyllä valmistajien takuuasioissakin voi olla hämminkiä. Silloin olisi odottanut myyjältä rehellisyyttä.
        Sinullekin joka kenties kirjoitat sieltä pyöreästä huoneesta kommenttejasi ja olet päässyt hetkeksi pakkopaidastasi kädet vapaana kirjoittamaan iin kerron, että en minä mitään menettänyt kun tuo myyjä käyttäytyi sopimattomasti vaan voitin. Tajuatko uuno, että VOITIN. Ostimme Gigantista kalliimman lieden joka olisi ollut Markantalossa 50€ kalliimpi. Ja nyt on myös taatusti hyvä. Eli kyllä Markantalo menetti nyt ja lopullisesti asiakkaan ja me voitimme.

        Markantalo ja Gigantti on samassa omistuksessa?


      • liirumlaarumniin
        ....että..... kirjoitti:

        Markantalo ja Gigantti on samassa omistuksessa?

        Tajuatko itse, että Markka ja Gigantti ovat myös kovimpia kilpailijoita toisilleen.

        On muuten tyhmä maksaa liikaa, mutta on myös tyhmää ostaa se halvin vaihtoehto. Jos haluat hyvän tuotteen, mistä jää käytössä myös hyvä mieli, satsaa hieman enemmän.

        Kaikissa kodinkoneliikkeissä, joka ketjussa, tehdään aivan samaa, eli mainostetaan halpaa ja yritetään myydä kalliimpaa->parempaa tuotetta, jotta sinä/minä arvoisa asiakas olisit hyvillä mielin.

        Okei, yleensä kalliimmassa tavarassa on myös parempi kate, ei aina, mutta erittäin usein myös tuote on parempi.

        Mistä johtuu että saman hintasegmentin tuotteista joku on kalliimpi? Esim, Miksi Upon liesi on kalliimpi kuin Rosenlew? Upoa valmistetaan vielä myös suomessa, Rosenlewia myös Romaniassa.

        Laitteissa on myös energiamerkit. Niillä ei ole mitään tekemistä myyjäliikken kanssa, muuta kuin että, toiset liikkeet laittavat ne esille ja toiset ei, vaikka se on kuluttajaviranomaisten mielestä pakko. Oletteko muuten huomanneet, ettei kaikissa liikeissä ole kodinkoneissa edes hintoja? Minä olen huomannut ja myös sen että eräässä parjatussa G:llä alkavassa firmassa hinnat ovat melkoisen hyvin esillä. Kyseiset laput ovat apuna asiakkaalle ja niitä kannattaa katsoa, myös kriittisesti. Energialaput eivät ole absoluuttinen totuus, eikä raamattu. Kuluttajalehtihän tästä kirjoitti pari numeroa sitten. Energia-arvot ovat kodinkoneissa usein mitattu alimman energia-ohjelman mukaisesti.


      • giganttilaisilla

        Kysytpä mistä laitteesta tahansa, Gigantin myyjillä on kotonaan juuri samanlainen ja se on toiminut hyvin...


      • myyjät...
        giganttilaisilla kirjoitti:

        Kysytpä mistä laitteesta tahansa, Gigantin myyjillä on kotonaan juuri samanlainen ja se on toiminut hyvin...

        suurimmaksi osaksi täysiä tampioita jotka eivät tiedä koneista oikeasti yhtään mitään.


      • karri54
        liirumlaarumniin kirjoitti:

        Tajuatko itse, että Markka ja Gigantti ovat myös kovimpia kilpailijoita toisilleen.

        On muuten tyhmä maksaa liikaa, mutta on myös tyhmää ostaa se halvin vaihtoehto. Jos haluat hyvän tuotteen, mistä jää käytössä myös hyvä mieli, satsaa hieman enemmän.

        Kaikissa kodinkoneliikkeissä, joka ketjussa, tehdään aivan samaa, eli mainostetaan halpaa ja yritetään myydä kalliimpaa->parempaa tuotetta, jotta sinä/minä arvoisa asiakas olisit hyvillä mielin.

        Okei, yleensä kalliimmassa tavarassa on myös parempi kate, ei aina, mutta erittäin usein myös tuote on parempi.

        Mistä johtuu että saman hintasegmentin tuotteista joku on kalliimpi? Esim, Miksi Upon liesi on kalliimpi kuin Rosenlew? Upoa valmistetaan vielä myös suomessa, Rosenlewia myös Romaniassa.

        Laitteissa on myös energiamerkit. Niillä ei ole mitään tekemistä myyjäliikken kanssa, muuta kuin että, toiset liikkeet laittavat ne esille ja toiset ei, vaikka se on kuluttajaviranomaisten mielestä pakko. Oletteko muuten huomanneet, ettei kaikissa liikeissä ole kodinkoneissa edes hintoja? Minä olen huomannut ja myös sen että eräässä parjatussa G:llä alkavassa firmassa hinnat ovat melkoisen hyvin esillä. Kyseiset laput ovat apuna asiakkaalle ja niitä kannattaa katsoa, myös kriittisesti. Energialaput eivät ole absoluuttinen totuus, eikä raamattu. Kuluttajalehtihän tästä kirjoitti pari numeroa sitten. Energia-arvot ovat kodinkoneissa usein mitattu alimman energia-ohjelman mukaisesti.

        Niin ei Gigantti ja Markantalo ole mitään kilpailijoita vaan yhtä suurta perhettä. Molempien tuotto menee AIVAN samaan lompakkoon..


    • Kurkela

      ..liite 14 ja mieti puhuiko se 50v mies paskaa?

      http://www.tts.fi/tutkimus/julkaisut/files/tr19.pdf

      Sille joka mietti, että miksi UPO on tilavuudeltaan pienempi niin se johtuu siitä, että eristettä on laitettu enemmän ja pintalämpötilat ovat näin ollen pienemmät. Muutenki työnjälki on ihan eri luokkaa mitä Romanian poikain liedessä.

    • viestisi

      tarkoitus saada miehelle potkut töistään?

      • messias

        se mies nyt sattuu olemaan yksi koko ketjun asiantuntevimmista valkoisen linjan myyjistä. :) että ei taida reklamaatiosi mennä perille. enemmän uskon sen 60vuotiaan (40vuotta kodinkoneita myyneen) miehen argumentteja siitä uunista, kun jotain gigantin 22 vuotiasta etutukkakloppi googlettaa uunin tuotekoodin ja lukee valmistajan esitteistä numeroita..


      • pati_koijaaaa
        messias kirjoitti:

        se mies nyt sattuu olemaan yksi koko ketjun asiantuntevimmista valkoisen linjan myyjistä. :) että ei taida reklamaatiosi mennä perille. enemmän uskon sen 60vuotiaan (40vuotta kodinkoneita myyneen) miehen argumentteja siitä uunista, kun jotain gigantin 22 vuotiasta etutukkakloppi googlettaa uunin tuotekoodin ja lukee valmistajan esitteistä numeroita..

        Samapa tuo kummasta ostaa, molemmat firmat on saman omistajan omistuksessa. Mutta Gigantissa on vähemmän asioista tietävät myyjät, ennen markantalosta sai laatukamaa, nykyään laatukama on Gigantissa myynnissä ja siellä on tietämättömät myyjät mitkä osaa vaan lukea papereista tekniset tiedot. Markantalossa vanhemmat myyjät ovat varmasti asiansaosaavia, halvin tuote on aina sisäänvetotuote eikä varmasti ole paras.


      • En osta enää..
        pati_koijaaaa kirjoitti:

        Samapa tuo kummasta ostaa, molemmat firmat on saman omistajan omistuksessa. Mutta Gigantissa on vähemmän asioista tietävät myyjät, ennen markantalosta sai laatukamaa, nykyään laatukama on Gigantissa myynnissä ja siellä on tietämättömät myyjät mitkä osaa vaan lukea papereista tekniset tiedot. Markantalossa vanhemmat myyjät ovat varmasti asiansaosaavia, halvin tuote on aina sisäänvetotuote eikä varmasti ole paras.

        BOIKOTOIKAA GIGANTTIA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe