Mikä on sinusta paras lautapeli?

Nimetön

Kerro mikä on suosikkilautapelisi? Oletko pelannut tällä vuosituhannella julkaistuja pelejä? Mitä peliä olet pelannut kaikkein eniten?

Oma suosikkini on varmaankin Diplomacy, vaikka sitä pääsee harvoin pelaamaan. Olen pelannut runsaasti uusia lautapelejä. Parhaimmat pelit on minusta julkaistu viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Poikkeuksellisen hyviä klassikoita toki löytyy. Uusista peleistä olen pelannut eniten San Juania ja klassikoista pelatuin on varmaankin shakki.

7

2040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta ritari

Kotimainen Turnajaiset peli, jota myydään Itä-Suomessa. Siinä on uudet ritarien kuvat ja ne näkyvät paremmin kuin entiset. Peli sopii kaikenikäisille.

• st-pelit

Hienoa löytää näitä pelaajia jotka tietävät pelin. Niitä myydään Kesälahdella Kesäheinä liikkeessä, vieläkin.

• toinen nimetön

Sanotaan vaikka Puerto Rico. En osaa hyvin perustella, se peli vaan toimii mulle. Olen pelannut mielestäni aika paljon, varmaan valtaosa pelaamistani peleistä on julkaistu tällä vuosituhannella... Miten julkaisuajankohta liittyy mihinkään?

Eihän San Juan mikään uusi peli ole, sehän julkaistiin jo 2004. Tietysti "uusi" on käsitteenä hyvin suhteellinen, mut minä pidän uusina peleinä tänä vuonna julkaistuja.

• Nimetön

PR on julkaistu vuonna 2002. San Juan 2004. Tänä vuonna julkaistuja pelejä ei ole Suomessa juuri saatavilla. Tänne ne tulevat ainakin parin vuoden viiveellä. Joitakin poikkeuksiakin löytyy. Minusta ennen Die Macheria (1986) julkaistut pelit ovat vanhoja. Siitä lähtien saksalaisten pelien kehitys on ollut huimaa.

• mikk092

Mutta esim. Caylus on myös tosi hyvä...

• J5586

Carcassonne ja Settlers of Catan ovat minusta hyviä. Nyt olen hiukan aikaa pelannut Puerto Ricoa ja kyllä PR nämä mainitut päihittää ainakin tällä hetkellä. Melko addiktoivaa kun voi kokeilla erilaisia pelitapoja.

Laitoin ekoista Puerto Rico -pelikerroista jotain lisäjuttua blogiin http://lautapelivinkit.blogspot.com

• Katovuodet

Dominion lisäosineen on minusta paras. Sopivan haastava mutta ei liian vaikea oppia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1198
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      651
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      628
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      93
      610
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56