Kerro mikä on suosikkilautapelisi? Oletko pelannut tällä vuosituhannella julkaistuja pelejä? Mitä peliä olet pelannut kaikkein eniten?
Oma suosikkini on varmaankin Diplomacy, vaikka sitä pääsee harvoin pelaamaan. Olen pelannut runsaasti uusia lautapelejä. Parhaimmat pelit on minusta julkaistu viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Poikkeuksellisen hyviä klassikoita toki löytyy. Uusista peleistä olen pelannut eniten San Juania ja klassikoista pelatuin on varmaankin shakki.
Mikä on sinusta paras lautapeli?
7
1907
Vastaukset
- musta ritari
Kotimainen Turnajaiset peli, jota myydään Itä-Suomessa. Siinä on uudet ritarien kuvat ja ne näkyvät paremmin kuin entiset. Peli sopii kaikenikäisille.
- st-pelit
Hienoa löytää näitä pelaajia jotka tietävät pelin. Niitä myydään Kesälahdella Kesäheinä liikkeessä, vieläkin.
- toinen nimetön
Sanotaan vaikka Puerto Rico. En osaa hyvin perustella, se peli vaan toimii mulle. Olen pelannut mielestäni aika paljon, varmaan valtaosa pelaamistani peleistä on julkaistu tällä vuosituhannella... Miten julkaisuajankohta liittyy mihinkään?
Eihän San Juan mikään uusi peli ole, sehän julkaistiin jo 2004. Tietysti "uusi" on käsitteenä hyvin suhteellinen, mut minä pidän uusina peleinä tänä vuonna julkaistuja.- Nimetön
PR on julkaistu vuonna 2002. San Juan 2004. Tänä vuonna julkaistuja pelejä ei ole Suomessa juuri saatavilla. Tänne ne tulevat ainakin parin vuoden viiveellä. Joitakin poikkeuksiakin löytyy. Minusta ennen Die Macheria (1986) julkaistut pelit ovat vanhoja. Siitä lähtien saksalaisten pelien kehitys on ollut huimaa.
- mikk092
Mutta esim. Caylus on myös tosi hyvä...
- J5586
Carcassonne ja Settlers of Catan ovat minusta hyviä. Nyt olen hiukan aikaa pelannut Puerto Ricoa ja kyllä PR nämä mainitut päihittää ainakin tällä hetkellä. Melko addiktoivaa kun voi kokeilla erilaisia pelitapoja.
Laitoin ekoista Puerto Rico -pelikerroista jotain lisäjuttua blogiin http://lautapelivinkit.blogspot.com - Katovuodet
Dominion lisäosineen on minusta paras. Sopivan haastava mutta ei liian vaikea oppia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100