Mikä on sinusta paras lautapeli?

Nimetön

Kerro mikä on suosikkilautapelisi? Oletko pelannut tällä vuosituhannella julkaistuja pelejä? Mitä peliä olet pelannut kaikkein eniten?

Oma suosikkini on varmaankin Diplomacy, vaikka sitä pääsee harvoin pelaamaan. Olen pelannut runsaasti uusia lautapelejä. Parhaimmat pelit on minusta julkaistu viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Poikkeuksellisen hyviä klassikoita toki löytyy. Uusista peleistä olen pelannut eniten San Juania ja klassikoista pelatuin on varmaankin shakki.

7

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta ritari

      Kotimainen Turnajaiset peli, jota myydään Itä-Suomessa. Siinä on uudet ritarien kuvat ja ne näkyvät paremmin kuin entiset. Peli sopii kaikenikäisille.

      • st-pelit

        Hienoa löytää näitä pelaajia jotka tietävät pelin. Niitä myydään Kesälahdella Kesäheinä liikkeessä, vieläkin.


    • toinen nimetön

      Sanotaan vaikka Puerto Rico. En osaa hyvin perustella, se peli vaan toimii mulle. Olen pelannut mielestäni aika paljon, varmaan valtaosa pelaamistani peleistä on julkaistu tällä vuosituhannella... Miten julkaisuajankohta liittyy mihinkään?

      Eihän San Juan mikään uusi peli ole, sehän julkaistiin jo 2004. Tietysti "uusi" on käsitteenä hyvin suhteellinen, mut minä pidän uusina peleinä tänä vuonna julkaistuja.

      • Nimetön

        PR on julkaistu vuonna 2002. San Juan 2004. Tänä vuonna julkaistuja pelejä ei ole Suomessa juuri saatavilla. Tänne ne tulevat ainakin parin vuoden viiveellä. Joitakin poikkeuksiakin löytyy. Minusta ennen Die Macheria (1986) julkaistut pelit ovat vanhoja. Siitä lähtien saksalaisten pelien kehitys on ollut huimaa.


    • mikk092

      Mutta esim. Caylus on myös tosi hyvä...

    • J5586

      Carcassonne ja Settlers of Catan ovat minusta hyviä. Nyt olen hiukan aikaa pelannut Puerto Ricoa ja kyllä PR nämä mainitut päihittää ainakin tällä hetkellä. Melko addiktoivaa kun voi kokeilla erilaisia pelitapoja.

      Laitoin ekoista Puerto Rico -pelikerroista jotain lisäjuttua blogiin http://lautapelivinkit.blogspot.com

    • Katovuodet

      Dominion lisäosineen on minusta paras. Sopivan haastava mutta ei liian vaikea oppia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe