Mikä on sinusta paras lautapeli?

Nimetön

Kerro mikä on suosikkilautapelisi? Oletko pelannut tällä vuosituhannella julkaistuja pelejä? Mitä peliä olet pelannut kaikkein eniten?

Oma suosikkini on varmaankin Diplomacy, vaikka sitä pääsee harvoin pelaamaan. Olen pelannut runsaasti uusia lautapelejä. Parhaimmat pelit on minusta julkaistu viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Poikkeuksellisen hyviä klassikoita toki löytyy. Uusista peleistä olen pelannut eniten San Juania ja klassikoista pelatuin on varmaankin shakki.

7

2042

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta ritari

Kotimainen Turnajaiset peli, jota myydään Itä-Suomessa. Siinä on uudet ritarien kuvat ja ne näkyvät paremmin kuin entiset. Peli sopii kaikenikäisille.

• st-pelit

Hienoa löytää näitä pelaajia jotka tietävät pelin. Niitä myydään Kesälahdella Kesäheinä liikkeessä, vieläkin.

• toinen nimetön

Sanotaan vaikka Puerto Rico. En osaa hyvin perustella, se peli vaan toimii mulle. Olen pelannut mielestäni aika paljon, varmaan valtaosa pelaamistani peleistä on julkaistu tällä vuosituhannella... Miten julkaisuajankohta liittyy mihinkään?

Eihän San Juan mikään uusi peli ole, sehän julkaistiin jo 2004. Tietysti "uusi" on käsitteenä hyvin suhteellinen, mut minä pidän uusina peleinä tänä vuonna julkaistuja.

• Nimetön

PR on julkaistu vuonna 2002. San Juan 2004. Tänä vuonna julkaistuja pelejä ei ole Suomessa juuri saatavilla. Tänne ne tulevat ainakin parin vuoden viiveellä. Joitakin poikkeuksiakin löytyy. Minusta ennen Die Macheria (1986) julkaistut pelit ovat vanhoja. Siitä lähtien saksalaisten pelien kehitys on ollut huimaa.

• mikk092

Mutta esim. Caylus on myös tosi hyvä...

• J5586

Carcassonne ja Settlers of Catan ovat minusta hyviä. Nyt olen hiukan aikaa pelannut Puerto Ricoa ja kyllä PR nämä mainitut päihittää ainakin tällä hetkellä. Melko addiktoivaa kun voi kokeilla erilaisia pelitapoja.

Laitoin ekoista Puerto Rico -pelikerroista jotain lisäjuttua blogiin http://lautapelivinkit.blogspot.com

• Katovuodet

Dominion lisäosineen on minusta paras. Sopivan haastava mutta ei liian vaikea oppia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      374
      1220
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      768
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      716
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      622
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      615
    6. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      21
      554
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      346
      546
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      84
      498
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      469
    Aihe