Akaatteillani on tosi huonossa kunnossa kuori..

Koteloinen

Mulla on kaks aikusta kotiloa,ja niiden kuoret on huonossa kunnossa,toisella se on iha sellanen "karhea" ja niillä molemmilla on kouressa sellasia viiltoja,jotka on noin 2-4 senttiä pitkiä toisella on vaan yks, mutta toisella on kaks sellasta, kuinka saan niiden kouret kuntoon, niillä ei oo kyllä ihan kokoaikaa ollut seepparia..

6

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • temes23

      onko sulla seepiansuomu tai liitujauhetta tarjota joka päivä kotiloillesi,jos ei ole niin käy ostamassa(ei maksa montaa euroa) seepiansuomu eläinkaupasta tai liitujauhetta apteekista.jos tämä ei auta niin sivele ripsiöljyä kotiloidenkuorta.

      • dsfddsf

        SEEPPARIA PITÄÄ OLLA AINA TARJOLLA. Muutenkin vaikutat kokemattomalta, Tuo terraarion sisustusehdotuksesi alemmassa viestissä oli aivan järjetön. Äly hoi akaatit hukkuisivat 5cm veteen, Eivätkä pääsisi liikkumaan siellä. OSTA SEEPIANSUOMUA JA PIDÄ SITÄ AINA TARJOLLA! Ja älä ikinä toteuta tuota sisustusehdotustasi, Akaatit ovat maakotiloita ja hukkuvat 5cm veteen! Turve on paras ratkaisu. Kuinka suuri terraario sinulla on? Entä kuinka usein sumuttelet??


      • Koteloinen
        dsfddsf kirjoitti:

        SEEPPARIA PITÄÄ OLLA AINA TARJOLLA. Muutenkin vaikutat kokemattomalta, Tuo terraarion sisustusehdotuksesi alemmassa viestissä oli aivan järjetön. Äly hoi akaatit hukkuisivat 5cm veteen, Eivätkä pääsisi liikkumaan siellä. OSTA SEEPIANSUOMUA JA PIDÄ SITÄ AINA TARJOLLA! Ja älä ikinä toteuta tuota sisustusehdotustasi, Akaatit ovat maakotiloita ja hukkuvat 5cm veteen! Turve on paras ratkaisu. Kuinka suuri terraario sinulla on? Entä kuinka usein sumuttelet??

        Voihan akaatteja akvaariossakin pitää! ja mä ainakin oon uittanut omiani usein käsienpesualtaassa,eikä ne oo edes hukkunu!Ja kyllä ne siellä pääsee liikkumaan. Ja nykyään seepparia on ollut jatkuvasti tarjolla, mutta muutama viikko sitten en joutuiolemaan hetken ilman,koska en päässyt sellaiseen kauppaan missä niitä olisi myyty. Terraarioni on 30 litrainen ja sumuttelen sitä 2 kertaa päivässä.


      • kokenut.
        Koteloinen kirjoitti:

        Voihan akaatteja akvaariossakin pitää! ja mä ainakin oon uittanut omiani usein käsienpesualtaassa,eikä ne oo edes hukkunu!Ja kyllä ne siellä pääsee liikkumaan. Ja nykyään seepparia on ollut jatkuvasti tarjolla, mutta muutama viikko sitten en joutuiolemaan hetken ilman,koska en päässyt sellaiseen kauppaan missä niitä olisi myyty. Terraarioni on 30 litrainen ja sumuttelen sitä 2 kertaa päivässä.

        Ei voi pitää akvaariossa! Siis hei akvaario tarkoittaa terraariota joka on täynnä vettä! Akaatit ovat MAAKOTILOITA, Ja jos niiden ilmanotto reikä menee vedenpinnan alapuolelle ne hukkuvat. 5cm on ehdottomasti liikaa akaateille, Koska niiden kuoren alareunassa oleva hengitysaukko jää veden pinnan alapuolelle ja ne hukkuvat! Vettä voi pitää joitakin senttejä erillisessä lautasessa terraariossa mikäli kotilot ovat kyllin suuria, Mutta ei kai kukaan niin tyhmä ole että luulee että kotilot pystyisivät hengittämään veden alla??? Pieni määrä vettä ei haittaa, Mutta akaatit hukkuvat liian suureen määrään, Ja ette kai kuvittele että akaatit viihtyvät terraariossa jonka pohjapintalasta suurin osa on vettä? Siis äly hoi akaatit ovat maakotiloita ja hukkuvat liikaan veteen, Ja niiden terraariossa pitää olla pohjamateriaalina jotain muuta kuin vettä! Kannattaisi haudata tuollaiset asiat. Akaatit pääsevät liikkumaan pienessä vesimäärässä, Jos niiden ilmanottoaukko on vedenpinnan yläpuolella mutta 5cm on aivan liian paljon. Minulla on yli puolentoista vuoden kokemus akaateista, Joten voin sanoa etteivät ne ole todellakaan mitään vesikotiloita.


    • mie vaan

      siis miten jollain voi olla kotiloita jos ei tajua että niillä pitää olla seepiansuomua koko ajan!!!ihan samaltaval koirat tarvii vettä!!!! et kannattais varmaan luopua niistä kun et osaa hoitaa. seepiansuomu kovettaa niitten kotiloa!!

      • Tietoa ja vinkki

        Ensinnäkin, ei hätää. Mulla on 4 kpl noin vuoden ikäisiä akaatteja ja sama homma kuoressa. Sepiaa on ollut tarjolla tauotta koko ajan. Liika kosteus terrassa voi myös aiheuttaa kuoren liuskoittumista.

        Lisää kannattaa lukea ja kysellä täältä:
        http://www.phpbbserver.com/aksulit/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe