Hei!
Maalaan akryyliväreillä ja seuraavaan työhöni haluaisin käyttää lehtikultaa tai vastaavaa.
Te joilla on kokemusta tästä aineesta voisitteko kertoa mistä tätä löytyisi?
Miten käytetään ja onko kovin kallista?
Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan!
Lehtikultaa?
6
5693
Vastaukset
- mieluummin
lyöntimetallia, lehtikulta on kallista.
Askarteluliikkeistä saa.- Juulia
Kiitos paljon vinkistä!
Kertoisitko vielä onko lyöntimetalli saman näköistä eli suurinpiirtein yhtä kiiltävää ja kirkasta kuin lehtikulta?
En nimittäin halua tässä työssä tyytyä sellaiseen "ei kullanväriseen kultaan" kuin esim kullanväriset maalit,jotka näyttävät yleensä lähinnä ruskeanharmailta.
Käytetäänkö lyöntimetallia maalin tapaan?
Kiitos kun viitsit vastata! - toimii samoin
Juulia kirjoitti:
Kiitos paljon vinkistä!
Kertoisitko vielä onko lyöntimetalli saman näköistä eli suurinpiirtein yhtä kiiltävää ja kirkasta kuin lehtikulta?
En nimittäin halua tässä työssä tyytyä sellaiseen "ei kullanväriseen kultaan" kuin esim kullanväriset maalit,jotka näyttävät yleensä lähinnä ruskeanharmailta.
Kiitos kun viitsit vastata!kuin lehtikulta, eli kiinnitysainetta suditaan alle, odotetaan aineen vaatima kuivumisaika ja "lehti" sivellään pehmeällä pensselillä päälle. Pakkauksessa on varmasti tarkemmat ohjeet.
Lyöntimetalleja on eri värisiä, hopeaa, pronssia ja kultaa imitoivia metalleja. "Lehti" on ohut, joten sen alla oleva väri kuultaa hieman metallin läpi. Jos haluaa uskottavaa kullanväriä, kannattaa alle sutia akryylillä voimakasta punaista. Harmaata et kyllä saa lyöntimetallista millään.
Akryylimaalaukseen suosittelisin kyllä ehdottomasti juuri lyöntimetallia, lehtikulta on liian arvokasta tavaraa. Myös "kulta"kehyksistä saa lyöntimetallilla aivan uskottavat. - asiasta:
Juulia kirjoitti:
Kiitos paljon vinkistä!
Kiitos kun viitsit vastata!Kysy esim:
www.kirjovarit.fi
www.tempera.fi - Juulia
asiasta: kirjoitti:
Kysy esim:
www.kirjovarit.fi
www.tempera.fiKiitän ja kumarran mitä kohteliaimmin perinpohjaisesta vastaukssta,sain tarpeellista tietoa.
- Inkeri
Lehtikultakirjoja ja lyöntimetallia olen ostanut verkkokaupasta.
www.porintaidekeskus.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista987663- 1055532
- 2664738
- 494683
- 663405
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222418Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244