Hei!
Maalaan akryyliväreillä ja seuraavaan työhöni haluaisin käyttää lehtikultaa tai vastaavaa.
Te joilla on kokemusta tästä aineesta voisitteko kertoa mistä tätä löytyisi?
Miten käytetään ja onko kovin kallista?
Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan!
Lehtikultaa?
6
5730
Vastaukset
- mieluummin
lyöntimetallia, lehtikulta on kallista.
Askarteluliikkeistä saa.- Juulia
Kiitos paljon vinkistä!
Kertoisitko vielä onko lyöntimetalli saman näköistä eli suurinpiirtein yhtä kiiltävää ja kirkasta kuin lehtikulta?
En nimittäin halua tässä työssä tyytyä sellaiseen "ei kullanväriseen kultaan" kuin esim kullanväriset maalit,jotka näyttävät yleensä lähinnä ruskeanharmailta.
Käytetäänkö lyöntimetallia maalin tapaan?
Kiitos kun viitsit vastata! - toimii samoin
Juulia kirjoitti:
Kiitos paljon vinkistä!
Kertoisitko vielä onko lyöntimetalli saman näköistä eli suurinpiirtein yhtä kiiltävää ja kirkasta kuin lehtikulta?
En nimittäin halua tässä työssä tyytyä sellaiseen "ei kullanväriseen kultaan" kuin esim kullanväriset maalit,jotka näyttävät yleensä lähinnä ruskeanharmailta.
Kiitos kun viitsit vastata!kuin lehtikulta, eli kiinnitysainetta suditaan alle, odotetaan aineen vaatima kuivumisaika ja "lehti" sivellään pehmeällä pensselillä päälle. Pakkauksessa on varmasti tarkemmat ohjeet.
Lyöntimetalleja on eri värisiä, hopeaa, pronssia ja kultaa imitoivia metalleja. "Lehti" on ohut, joten sen alla oleva väri kuultaa hieman metallin läpi. Jos haluaa uskottavaa kullanväriä, kannattaa alle sutia akryylillä voimakasta punaista. Harmaata et kyllä saa lyöntimetallista millään.
Akryylimaalaukseen suosittelisin kyllä ehdottomasti juuri lyöntimetallia, lehtikulta on liian arvokasta tavaraa. Myös "kulta"kehyksistä saa lyöntimetallilla aivan uskottavat. - asiasta:
Juulia kirjoitti:
Kiitos paljon vinkistä!
Kiitos kun viitsit vastata!Kysy esim:
www.kirjovarit.fi
www.tempera.fi - Juulia
asiasta: kirjoitti:
Kysy esim:
www.kirjovarit.fi
www.tempera.fiKiitän ja kumarran mitä kohteliaimmin perinpohjaisesta vastaukssta,sain tarpeellista tietoa.
- Inkeri
Lehtikultakirjoja ja lyöntimetallia olen ostanut verkkokaupasta.
www.porintaidekeskus.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792